2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Акпараттык коммуникациялык технологияныц теориялык негiздeрі

Акпараттык коммуникациялык технологияныц теориялык негiздeрі

Материал туралы қысқаша түсінік
Бул эдістемелік куралдын негізгі максаты - акпараттыI ендеу, сактау, тарату жэне колданусаласында тиімді эдістер мен технологияларды зерттеп, оларды дамыту жэне коғамнынтурлі салаларында колдану мумкіндіктерін аныктау.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады



«Алматы облысы білім баскармасынын Енбекшіказак ауданы бойынша білімбөлімі» мемлекеттік мекемесінін «И.Саттаров атындагы орта мектебі» КММ



















Информатика пэнінен эдістемелік курал


«Акпараттык коммуникациялык технологияныц теориялык

негiздeрі

























ABторы: Ивуллаева Гузель Талипжановна

Рецензия


Білім беру уйымы: «И.Саттаров атындағы орта мектебі» КММ

Муғалімнін аты-жоні:Ивуллаева Гузель Талипжановна

Такырыбы: Акпараттык коммуникациялык технологиянын теориялык негіздері


Авторы: Ивуллаева Гузель ТалипжаноBHа

Рецензент:Мурхайдарова Руфина МурсеиTоBHа

1.Жумыстын өзектілігі (тужырымдамалар, багдарламалар, зерттеу HeMece тэжірибелік-эксперименттік жумыс такырыптары жэнe т.б.)


Бул эдістемелік куралдын негізгі максаты - акпараттыI ендеу, сактау, тарату жэне колданусаласында тиімді эдістер мен технологияларды зерттеп, оларды дамыту жэне коғамнынтурлі салаларында колдану мумкіндіктерін аныктау.


2. Жумыстыц ғылыми-эдістемелік денгейі: Зерттеу жумысы саралап окытудынпсихологиялык-педагогикалык негіздеріне суйенеді. Әдістемелік курал білім бepy cаласындагы жана технологиялар мен инновациялык эдістерді колдану аркылыинформатика пэнін окыту сапасын арттыру мэселелерін карастырады. Казіргі уакыттаинформатика пэні окушыларынын абстрактылы ойлау кабілеттерін дамытуда жэнеолардын информатикалык білімдерін терендетуде акпараттык технологиялардын манызы¥CbIHbIЛIFaH.

3. Жумыстын жанашылдык дэрежесі, білім беру жуйесінде (кала /аудан, аймак,республика, шетелде) уйлесімділіктін болуы немесе болмауы)): Жумыстыцжанашылдыгы - саралап окытудын информатика пэні бейімделген накты эдістері ментэсілдерінін усынылуы. Эдістемелік курал окушылардын жеке ерекшеліктерін ескеретінтапсырмалар жуйесін куруға бағытталган. Сонымен катар, бул зерттеу Казакстанда ғанаемес, халыкаралык білім беру тэжірибесімен де уйлеседі.

4. Жумыстын ғылымилығы

Әдістемелік куралда акпараттык технологияларды пайдалану аркылы информатикасабағын тиімді еткізу жолдары керсетілген. Әдістемелік куралынын негізгі максаты -информатикалык білімдерді менгеру удерісінде казіргі заманFы акпаратTbктехнологиялардыц мумкіндіктерін тиімді колдану аркылы окушылардын пэнге дегенкызыгушылыгын арттыру, оку нэтижелерін жаксарту жэне окушылардын белсeндi катысуын камтамасыз ету болып табылады

5. Ішкі бірлікті багалау жэне жумыстын әдіснамалык негізінін сипаттамасы(логикалык, нэтижелердін эдіснамалык негіздермен өзара байланысы, карамa-кайшы еместігі Жумыс курылымы логикалык байланыска негізделген, эрбір бөлім келесібөлімнін мазмунын толыктырып отырады. Теориялык белімде саралап окытудын негіздерісипатталса, практикалык белімде накты сабак жоспарлары мен тапсырмалар ¥сынылған.Мундай тэсіл жумыстыц эдіснамалык негізінін жуйелілігі мен кисындыҒын камтамасызeTeдi.

6. Әрбір нэтиженін, гылыми жағдайдын, жумыстын тужырымдары менкорытындыларынын негізділігі мен дэйектілігінін дэрежесі. Эдістемелік куралдаусынылған эдістер мен тапсырмалар гылыми зерттеулерге жэне педагогикалык тэжірибегенегізделген. Окыту удерісіндегі тиімділігі накты мысалдармен, эксперименттікнэтижелермен жэне сараланган тапсырмалардын курылымдык ерекшеліктерімендэлелденген. Сонымен катар, зерттеу барысында окушылардын оку жетістіктерін бағалауэдістері колданылды.

7. Жумыстын практикалык маныздылығы. Бул эдістемелік курал мугалімдерге нактыкемекші курал ретінде усынылады. Оку удерісінде саралап окытуға негізделгентапсырмалар, сабак жоспарлары жэне бағалау жуйелері карастырылган. Куралды жалпы

білім беретін мектептерде, лицейлер мен гимназияларда, дарынды балаларга арналганмектептерде колдануға болады.

8. Жумыстын аралык жэне корытынды нэтижелерін усыну формаларыI мен тэсілдері:Куралда акпараттык технологияларды колданудын теориялык негіздері, олардын окытудапайдалану турлері, багдарламалык камтамасыз ету мен интернет ресурстарын тиімдіпайдалану женіндегі эдістемелік усыныстар камтылған. Сонымен катар, эртурлі денгейдегіокушыларга арналған тапсырмалар мен жаттыгулар мысалдары, информатика сабагындаакпараттык технологияларды енгізудін тиімді тэсілдері келтірілген.

9. Ресімдеу талаптарына сэйкестігі. Жумыс ғылыми-эдістемелік енбектерге койылатынбарлык талаптарга сай курастырылған. Барлык белімдер мазмуны жағынан логикалыКжуйеленген жэне курылымы біртутас. Куралда кіріспе, теориялык жэне практикалыкбөлімдер, корытынды, пайдаланылган эдебиеттер тізімі талаптарга сэйкес рэсімделген.10. Жумысты пайдалану бойынша корытындылар мен усыныстар:

¥сынылған эдістемелік куралды окушылар мен мугалімдердін білім денгейін арттыру,сабактарды тиімді еткізу максатында пайдалануға болады.









MeкTen директоры JI.K OcaHoBa

IIeдaror-3epTTeyшi P.M Mуpхайдарова

Kipicne


1.AKT(Акпараттык-коммуникациялык технология) дегеніміз нe?


2.Акпараттык-коммуникациялык технологиялардын оку удерісіне эсері мен манызы.


3.Казакстандагы білім беру жуйесінде АКТ колдану кажеттілігі


Интернет-ресурстар мен цифрлык куралдарды тиімді колдану


1.Электрондык окулыктар мен оку ресурстарын тандау жэне колдану

2. Мобильді косымшалар мен сайттар: білім беру платформалары

3. «Сызыктык емес» окыту мен flipped learning (кері оку) эдістерін АКТ аркылы жузеre acbipy

Aкпараттык-коммуникациялык технологиянын теориялык негіздері


1. Акпараттык технологиялар мен коммуникациялык технологиялардын аныктамалары

2.АКТ куралдары мен олардыц релі

3.ИнтерактиBTi TаKTалap

4.Мультимедиялык куралдар

MakcaTb:


Акпараттык-коммуникациялык технологиянын теориялык негіздерінінмаксаты- акпаратты ондеу, сактау, тарату жэне колдану саласында тиімдіэдістер мен технологияларды зерттеп, оларды дамыту жэне когамныц турлісалаларында колдану мумкіндіктерін аныктау. Бул максатка жету ушін АКТ-нын негізгі принциптері мен концепцияларын тусіну, онын дамутенденцияларын карастыру, сондай-ак акпараттык жуйелер менкоммуникациялык куралдардыц тиімділігін арттыру жолдарын зерттey мацызДЫ.


Hактырак айтканда, АКТ теориялык негіздерінін максаты мынадайаспектілерді камтиды:


1. Акпаратты тиімді ондеу жэне сактау эдістерін зерттеу: Акпараттысактау,уйымдастыру жэне ендеу эдістері мен куралдарын жетілдіру.

2. Желілік жэне коммуникациялык жуйелердін тиімділігін арттыру:Акпаратты жылдам эрі кауіпсіз тарату ушін жана технологиялардызерттеу жэне енгізу.

3.Aкпараттык кауіпсіздік мэселелерін карастыру: Акпараттыкресурстардын коргалуын камтамасыз ету, киберкауіптермен куресушараларын эзірлеу.

4. Әлеуметтік жэне экономикалык аспектілерін зерттеу: АКТ-нынKогам мен экономикага эсерін, онын жана жумыс орындарын жэнекəсіптерді калыптастырудағы релін талдау.


Осы максаттарды жузеге асыру аркылы акпараттык-коммуникациялыктехнологияныц теориялык негіздері жана шешімдер мен эдістерді усынаотырып, акпараттык когамнын калыптасуына жэне дамуындагы релінaрттыруды кездейді.


Miндeттepi:


Акпараттык-коммуникациялык технологиянын (АКТ) теориялык негіздерініцміндеттері-булI салада гылыми зерттеулер мен практикалык жумыстардыбагыттайтын жэне АКТ-нын дамуына ыкпал ететін негізгі максаттарга жетуушін аткарылатын манызды іс-эрекеттер. АКТ-нын теориялык негіздерініннегізгі міндеттері мыналар:


1. Акпараттык процестерді модельдеу жэне зерттеу: Акпараттыкабылдау, өндеу, сактау жэне тарату процестерін тиімді зерттеп,модельдер мен алгоритмдер эзірлеу. Бул АКТ-нын турлі аспектілерінтусінуге жэне оларды практикалык колдануга мумкіндік береді.

2. Акпараттык жуйелер мен технологиялардыц тиімділігін зерттеу:Акпараттык жуйелердін курылымын, жумыс принциптерін жэнеолардын тиімділігін зерттеу. Бул міндеттін максаты - казіргі заманғы

жуйелер мен технологияларды жаксарту жэне жана, жогары тиімдішешімдер табу.

3. Кауіпсіздік пен коргау мэселелерін шешу: Акпараттык-коммуникациялык технологияларды колдану барысында акпараттыкорғау, деректердін кауіпсіздігін камтамасыз ету жэнекиберкауіптерден сактау мэселелерін зерттеу. Бул акпараттbIK ресурстардын кауіпсіздігін арттыруга багытталган манызды міндет.4. Коммуникациялык желілерді зерттеу жэне онтайландыру:Акпараттын жылдам эрі тиімді турде таралуы ушін желіліктехнологияларды зерттеу. Бул міндеттерге желі курылымдары,деректерді беру эдістері мен байланыс арналарын жаксарту кіреді.

Осы міндеттерді жузеге асыру аркылы акпараттык-коммуникациялЫK технологиянын теориялык негіздері когамнын барлык саласында тиімді эріорныкты АКТ жуйелерін куруга жэне дамытуға ыкпал етеді.

Нэтижeлepі


Акпараттык-коммуникациялык технологиянын (АКТ) теориялык негіздерінэтижелері -бул ғылыми зерттеулер мен тэжірибелік колданулардынаркасында акпараттык-коммуникациялык технологиялардын дамуы ментиімділігін арттыруға кол жеткізілген нэтижелер. АКТ-нын теориялыкнегіздерін зерттеу мен дамыту нэтижесінде темендегі манызды жетістіктермен нәтижелерге кол жеткізуге болады:

Kipicne


Акпараттык-коммуникациялык техпологияныц теориялык негіздері


Акпараттык технологиялар мен коммуникациялык технологиялардыH аныктамалары.АКТ куралдары мен олардыц білім берудегі релі.Акпараттыкбілім беру ресурстары: багдарламалык камтамасыз ету, интернет ресурстары,цифрлык контент.


Информатика сабагында АКТ колдану әдістері


Интерактивті такталарды пайдалану: сабакта колдану эдістері,артыкшылыктары.Мультимедиялык куралдарды колдану: презентациялар,бейнемазмун, графикалык редакторлар.Интернет ресурстарын колдану:онлайн окулыктар, курстар, симуляторлар.Багдарламалау тілдері менкуралдары: Scratch, Python, JavaScript, т.б. колдану.


Информатика пэнінде АКТ колданудын эдістемелік аспектілері


Окушылардыц білімін багалауда АКТ колдану.АКТ колдану аркылы окытуэдісін онтайландыру: дифференциация, модульдік эдіс, жобалык эдіс.АКТаркылы окушылардын жеке шығармашылык кабілеттерін дамыту.АКТколдануга арналган оку жоспарлары мен багдарламалар.Электрондыкокулыктар мен оку ресурстарын тандау жане колдану.Мобильді косымшалармен сайттар: білім беру платформалары.«Сызыктык емес» окыту мен flipped learning (кері оку) эдістерін АКТ аркылы жузеге асыру.


АКТ-ны пайдалану барысында туындайтын киындыктар мен мэселелер


АКТ куралдарын колданудагы техникалык мэселелер: интернет байланысы,багдарламалык жасактаманын жоктығы.Мугалімдердін АКТ-ны колданудагыбілім мен дагдылардын жетіспеушілігі.Окушылардын акпараттыккауіпсіздікке катысты мэселелері.АКТ колданудын тенгерімсіздігі: дэстурліокыту эдістерімен салыстырганда.АКТ колданудын білім сапасынарттырудағы эсері.Окушылардын танымдык белсенділігі менмотивациясынын өсуі.АКТ-ныц окушылардын өмірлік дагдыларындамытудагы релі.Окытудыц жеке багдарлы тэсілдерін колдану.


Болашакта АКТ колдану тенденциялары


Жана технологиялар мен инновациялар: жасанды интеллект, виртуалдышындык, кенейтілген шындык.Информатика сабагында болашакта колданугаболатын жана эдістер мен куралдар.АКТ колданудыц болашагы мен білімберу саласындагы реформалар.

Интернет-ресурстар мен цифрлык куралдарды тиімді колдану


Акпараттык-коммуникациялык технологиялар (АКТ) білім беру процесіндекептеген мумкіндіктер усынады. Окушыларга өздігінен білім алуга,окуматериалдарын кызыкты эрі тиімді турде менгеруге кемектесетін интернет-ресурстар мен цифрлык куралдарды тиімді колдану ете манызды. Булбөлімде электрондык окулыктар, мобильді косымшалар, білім беруплатформалары жэне «сызыктык емес» окыту мен flipped learning (кері оку)әдістері туралы сөз болады.


1.Электрондык окулыктар мен оку ресурстарын тандау жэне колдану


Электрондык окулыктар мен оку ресурстары - бул окушыларга білім алудыц

интерактивті жэне тиімді куралдарын усынатын цифрлык енімдер.Электрондык окулыктар оку удерісін жаксартуға, материалды кызыкты эріонай менгеруге мумкіндік береді.Мазмуннын толыктыгы: Электрондыкокулыктар тек мэтінмен шектеліп коймай, интерактивті элементтер, суреттер,бейнемазмун, диаграммалар мен анимациялар болуы керек. Бул окушыларгаматериалды терен эрі жан-жакты тусінуге кемектеседі.Кол жетімділік:Электрондык окулыктар мен ресурстар барлык курылгыларда (компьютер,планшет, смартфон) колжетімді болуы керек. Сонымен катар, оларинтернетке косылу мумкіндігі болмаса да офлайн режимде жумыс істейалатындай жасалуы кажет.ПІайдаланушы интерфейсі: Окулыктардынинтерфейсі карапайым эрі колданушыга ынгайлы болуға тиіс. Окушылар менмугалімдер интерфейстін карапайымдылыгына назар аударып, тиімдіпайдалануы ушін окулыктарды тандау кажет. Жанартылуы: Әрдайым өзектіматериалдарды камтитын жэне жанартылатын окулыктар мен ресурстардытандау манызды. Бул эсіресе жылдам өзгеретін акпараттык технологиялармен жанартылган пэндер ушін манызды.Кол жетімділік пен мобильдік:Электрондык окулыктар окушыларға кез келген уакытта жэне кез келгенжерден окуга мумкіндік береді.Интерактивтілік: Электрондык окулыктармэтіннен баска, видео, анимация, жаттығулар жэне тапсырмаларды камтиды,бул оку процесін кызыкты эрі тиімді етеді.Эр турлі окыту стиліне бейімделу:Әртурлі окушылардын оку стиліне сай электрондык окулыктар эртурлікуралдар мен эдістерді пайдалана алады.




2. Мобильді косымшалар мен сайттар: білім беру платформалары


Мобильді косымшалар мен білім беру платформалары окушыларга білім алуушін тиімді жэне ынгайлы куралдар усынады. Бул косымшалар окытугаарналган турлі ресурстарды, тапсырмалар мен жаттыгуларды жинактап,окушылардыц білімін тиімді багалауга мумкіндік береді.Оку кезіндемобильді косымшаларды колдану: Окушылар оз смартфондары мен

планшеттерін пайдаланып, эртурлі оку тапсырмаларын орындап, Kосымшa акпарат ала алады. Мысалы, Khan Academy, Duolingo, Quizlet, Photomath сиякты косымшалар окушыларга интерактивті тапсырмаларды шешуге, жанатілдерді уйренуге немесе математикалык тапсырмаларды орындаугакемектеседі.Білім беру ойындары: Ойындар мен мобильді косымшалар окуудерісін кызыкты эрі ойын турінде өткізеді. Мысалы, Scratch бағдарламасында ойындар жacay, Kahoot аркылы викториналаруйымдастыру, CodeCombat аркылы багдарламалау негіздерін уйрену.

Білім беру платформалары:Coursera, edX, Udemy сиякты онлайнплатформалар жогары білім мен кэсіби дамуға арналган курстарды усынады.Бул платформалар оздігінен окытуга арналган керемет ресурстаp болыптабылады, олар багдарламалау, дизайн, инженерия, математика жэне баска дакептеген такырыптарды камтиды.Google Classroom, Moodle сиякты білімберу платформалары мугалімдер мен окушылар арасындагы карым-катынасты жаксарту жэне оку процесін уйымдастыру ушін колданылады. Булплатформалар окушыларга тапсырмалар беру, ресурстарды тарату, багалаужургізу, кері байланыс алу мумкіндіктерін усынады.


Жылдам жэне ынгайлы кол жетімділік: Мобильді косымшалар мен білімберу платформалары окушыларға кез келген уакытта, кез келген жерде білімалу мумкіндігін береді.Интерактивті жэне ойын турінде оку: Окушылардыцкызығушылығын арттырып, білім алу удерісін кызыкты етеді.Эртурлі окуденгейлеріне бейімделу: Әртурлі курделілік денгейлеріндегі тапсырмалардыусыну аркылы окушылардын дағдыларын арттыруга болады.


3. «Сызыктык емес» окыту мен flipped learning (кері оку) одістерін АКТаркылы жузеге асыру


«Сызыктык емес» окыту мен flipped learning (кері оку) әдістері дэстурліокыту эдістерінен ерекшеленеді жэне окушыларга білімді оз бетіменменгеруге мумкіндік береді. АКТ бул әдістерді жузеге асыруга кец жолашады.Бул эдіс окыту мен оку материалдарын бір багытта емес, бірнешебагытта, турлі такырыптар мен ресурстар аркылы уйымдастыруды білдіреді.Мунда окушылар оку материалдары арасында еркін козгала алады.АКТкуралдары аркылы окушыларга эртурлі ресурстар (бейнемазмуH,презентациялар, онлайн курстар, ойындар, интерактивті тапсырмалар)усынылып, олар ез калаулары бойынша оку процесін реттейалады.Артыкшылыктары: Окушыларга белгілі бір такырыпты оз бетiншезерттеуге мумкіндік береді, оку процесін жекелеген кажеттіліктеріне сәйкесуйымдастыруга жол ашады.Flipped Learning (кeрі оку):Flipped Learning эдісінде дэстурлі окыту тэсілі озгертіледі: окушылар дорістер мен сабактыннегізгі мазмунын уйде оздігінен окып, мектепте алган білімдерінпрактикалык тургыда бекітеді.

АКТ колданысы: Окушылар уйде сабактыц теориялык белігін электрондыкокулыктар, бейнемазмун немесе онлайн курстар аркылы окиды. Мектептенемесе онлайн кездесулерде мугалімдер мен окушылар практикалыкTапсырмаларды орындап, мэселелерді талкылайды, сурактарга жауап береді,дағдыларын шындайды. Окушылар өз каркынымен оку мумкіндігіне иe болады, мугалімдер сыныпта окушылармен тікелей жумыс істей отырып,білімдерін тексереді, тусініксіз мэселелерді шешеді.




Aкпараттык-коммуникациялык технологиянын теориялык негіздері


Акпараттык-коммуникациялык технологиялар (АКТ) білім беру саласындаманызды рол аткарады. АКТ куралдары мен ресурстары білім сапасыH арттырып, оку процесін тиімді эрі жан-жактыI уйымдастыруга мумкіндікбереді. Теменде АКТ-нын теориялык негіздері мен олардын білім берусаласындағы манызы карастырылады.

1. Акпараттык технологиялар мен коммуникациялыктехнологиялардын аныктамалары

Акпараттык технологиялар (АТ) - бул акпаратты жинау, ондеу, сактау,тарату жэне корғау процестерін жузеге асыратын багдарламалык жэнеTeхHиKалык куралдар жиынтығы. Акпараттык технологиялар 0з кезегіндекомпыютерлерді, бағдарламалык куралдардыI, мэліметтер корын,коммуникациялык жуйелерді пайдалану аркылы акпаратты ендеу мeH баскару жуйесін камтамасыз етеді.

Акпараттык технологиялар кобінесе уш негізгі элементтентурады:Аппараттык куралдар (компьютерлер, серверлер, перифериялыккурылгылар).Бағдарламалык камтамасыз ету (операциялык жуйелер,бағдарламалар, косымшалар).Мэліметтер корлары мен акпараттыкжуйелер.Коммуникациялык технологиялар (КТ) - бул адамдар мен уйымдарарасында акпарат алмасуды камтамасыз ету ушін колданылатын куралдармен жуйелер жиынтығы. Коммуникациялык технологиялар желілер менбайланыс жуйелерін, интернетті, мобильді байланыс куралдарын, сымсызтехнологияларды камтиды.Казіргі уакытта коммуникациялык технологияларакпаратты жылдам жэне тиімді тарату ушін манызды болып табылады,MbICaJIbI:

1.Интернет аркылы акпарат алмасу (электрондык пошта, элеуметтік желілер,форумдар).


2.Мобильді байланыс жэне сымсыз технологиялар.

3.Видеоконференциялар жэне кашыктан окыту жуйeлepi.


2. АКТ куралдары мен олардыц білім берудегі рoлi


Aкпараттык-коммуникациялык технологиялардын білім беру саласындағырелі ете улкен. АКТ білім беру процесін тиімдірек етіп, оку материалдарынкепшілікке колжетімді етуге, оку эдістерін жанартуга жэне окушылардыцбелсенділігін арттыруга мумкіндік береді.


АКТ куралдары мен олардын ролі:


1. Интерактивті такталар:Мугалімдерге сабак барысында визуалдыматериалдарды керсетуге, окушылардыц кызыгушылыгын арттыругамумкіндік береді.Окушыларга интерактивті тапсырмалар мен ойындараркылы білімдерін тексеруге мумкіндік тудырады.

2. Мультимедиялык куралдар:


Видеолар, анимациялар, графиктер, презентациялар аркылы акпаратты кору,Tындау жэне тусіну мумкіндігін усынады.Мультимедиялык куралдарокушыларга абстрактілі угымдарды тусінуге жэне солармен жумыс жкасayгакомектеседі.


3. Компьютерлік багдарламалар мен косымшалар:Әртурлі пэндербойынша арнайы багдарламалар мен косымшалар (мысалы, математикаушін GeoGebra, программалау тілдері ушін Scratch немесеPython).Окушыларды багдарламалауға, есеп шығаруға, модельдер курyгауйрететін багдарламалар окытудын тиімділігін арттырады.

4. Интернет ресурстары:Интернет аркылыI окушыларга кажетті акпараткаколжетімділік беру, зерттеу жумыстары мен ғылыми жобалар жургізумумкіндіктерін ашады.Окулыктар, гылыми макалалар, форумдар, онлайнкурстар жэне баска да ресурстар аркылы білім беру.Онлайн сабактар менвидеоконференциялар аркылы окушыларга кецістік пен уакытшенберінде шектеулер коймай білім алуга мумкіндік береді. Moodle,Google Classroom сиякты платформалар окыту процесін женілдетедіжэне тиімді етеді.

3. Акпараттык білім беру ресурстары: бағдарламалык камтамасыз ету,интернет ресурстары, цифрлык Kонтент

Акпараттык білім беру ресурстары - бул білім беру процесіндеколданылатын эртурлі акпараттык куралдар мен материалдаp.Oлap бiлiM алушыларга окытуды уйымдастыруда, өздігінен білім алу мен зерттey жургізуде манызды рел аткарады.Операциялык жуйелер (мысалы, Windows,Linux, macOS) оку процесінде колданылатын барлык аппараттык куралдардыбаскаруга мумкіндік береді.Математика, физика, химия сиякты пэндербойынша турлі бағдарламалар окушыларға теория мен практиканыүйлестіруге, мысалдарды жэне есептерді шешуге кемектеседі.Scratch, Python,Java сиякты тілдер окушыларды багдарламалауга уйретуге мумкіндікбереді.:Mысалы, Google Drive, Office 365, Grammarly жэне т.б. куралдар білім берупроцесін женілдетеді.Онлайн окулыктар мен курстар: Coursera, Khan Academy, edX сиякты платформалар аркылы элемнін кез келген жеріндебілім алуга болады.Wikipedia, OpenStreetМap сиякты ашык акпарат кездерібілім беру саласында кенінен колданылады.: Google Scholar, ResearchGate сиякты ресурстар аркылы білім алушылар гылыми акпаратка кол жеткізеaлады.


1. Цифрлык контент:


Электрондык окулыктар: Бул окулыктар окушыларға кажет акпараттыцифрлык форматта усынады, сонымен катар оларды мультимедиялыккуралдармен байытады. YouTube, TED, Vimeо сиякты платформалар аркылыэртурлі білім беру бейнемазмундарын колдану. Акпаратты визуалды турдекорсету окушылардын материалды тез жэне онай менгеруіне мумкіндікбереді.Акпараттык білім беру ресурстары казіргі заманғы окыту процесіндеманызды куралдар болып табылады. Олар окушылардын танымдыкбелсенділігін арттырып, білім алу мен окыту процесін ынгайлы жэне тиімдіетеді.Акпараттык-коммуникациялык технологиялар (АКТ) білім берупроцесінде кептеген жана мумкіндіктер ашып, оку эдістерін жанартyга,окушылардын білім алу сапасын арттыруга, олардын кызыҒушылыҒын оятугажэне оку процесін тиімді уйымдастыруга кемектеседі. Информатика пәніндеАКТ колданудын негізгі максаттары мен міндеттері мыналардантурады.Информатика пэнінін негізгі максаты - окушыларды акпараттыктехнологияларды колдануга уйрету, олардын логикалык ойлау кабілеттерін,шығармашылык дагдыларын дамыту, акпаратты өндеу мен таратудағдыларын калыптастыру болып табылады. Информатика пэні аркылыокушыларды компьютерлік сауаттылыкка, бағдарламалау, деректерді өндеужэне оларды визуализациялау дагдыларына уйрету козделеді.

АКТ аркылы кол жеткізілетін нэтижелер:


Окушыларга акпараттык технологиялар мен компьютерлік куралдардытиімді пайдалану дагдыларын калыптастыру.Окушылардын бағдарламалаужэне алгоритмдер кура білу кабілеттерін дамыту.АКТ куралдары аркылыокушылардын жуйелі жэне курылымдык ойлауын дамыту.Мысалы,программалау тілдері (Scratch, Python, т.б.) аркылы окушылардын логикалыкойлау жэне проблемаларды шешу кабілеттерін арттыру.Окушыларды турліжобалар мен тапсырмаларды орындауга ынталандыру, сонын ішіндемультимедиялык жобалар, багдарлама жасау, акпараттык жуйелердікуру.AКТ куралдары окушыларга өз жобаларын жасауга, зерттey жумыстарын жургізуге жэне шығармашылык элеуеттерін дамытугамумкіндік береді.Акпараттык технологияларды колдана отырып,окушылардын деректерді жинау, өндеу, сактау жэне тарату дагдыларындамыту.Электрондык мэліметтер базалары, кестелер мен графиктер курудагдыларын уйреry.


2. АКТ аркылы білім сапасын арттыру, оку процесін женілдету,окушыныц білімге деген кызыгушылыгын ояту


АКТ білім беру процесінде окушылардыц білім сапасын арттырып,окупроцесін женілдетеді. Бул технологиялар окушылардын оку материалынтусінуін женілдетіп, оку процесін кызыкты эрі тартымдыетеді.Мультимедиялык куралдар (бейнемазмундар, анимациялар, графиктер)оку материалын жаксы тусінуге жэне еске сактауга көмектеседі. Булокушылардын оку материалын визуализациялау аркылы сапалы турдеменгеруіне мумкіндік береді.Онлайн тесттер мен тапсырмалар аркылыокушылардыц білімін уздіксіз тексеріп, багалау мумкіндігі пайдаболады.Интерактивті такталар мен компыютерлер оку процесін женілдетеді,ойткені окытушы теориялык материалды накты мысалдармен тусіндіреалады.Окушыларга тапсырмаларды орындау ушін дайын багдарламалар менкосымшаларды усыну оку процесін уйымдастыруды жецілдетеді.Кашыктанокыту жуйелері (мысалы, Google Classroom, Moodle) окушыларга үйтапсырмаларын орындауға, материалды оздігінен окуға жэне мугалімменкері байланыс орнатуга мумкіндік береді.


1. Окушыныц білімге деген кызығушылығын ояту:


АКТ куралдары окушылардын кызығушылығын арттырады, себебі оларойын турінде тапсырмалар, интерактивті жаттығулар мен жобалар аркылыокыту процесіне белсенді катысады.


Окушылардын ынтасын арттыру ушін оку материалдарын кернекі турдекорсету (мысалы, анимациялар, презентациялар, видеолар) оку процесінKызыкты эрі интерактивті етеді.

Окушылар өздерінін шыгармашылык жобаларымен айналысып, білімге дегенкуштарлығын арттыра алады (мысалы, багдарламалау, веб-сайт куру).AКT куралдары оку процесінін тиімділігін арттыру ушін эртурлі мумкіндіктерусынады. Олар окушылардыц жеке кабілеттеріне бейімделіп, окыту процесіноптимизациялауга мумкіндік береді.


1. Жеке окыту тэсілдерін енгізу:


АКТ куралдары аркылы эр окушыныц жеке кажеттіліктеріне сэйкес окытубагдарламасын жасау мумкіндігі бар. Мысалы, окушылар ез каркынымен окуушін интерактивті ресурстар мен онлайн курстарды пайдалана алады.

Дифференциация эдісін колдану, ягни окушылардын турлі денгейдегітапсырмаларды орындауына мумкіндік беру аркылы олардын әркайсысынажеке назар аударылады.


2. Окушылардын озіндік жумысына ыкпал ету:


АКТ аркылы окушылар өздігінен жумыс істей алады: олар электрондыокулыктар, интернет ресурстары, бағдарламалар аркылы окытуматериалдарын теренірек зерттей алады.


Жоба жумыстарын, зерттеу жумыстарын жургізу жэне презентациялар жаcay аркылы окушылардын өзіндік жумыска деген ынтасы артады.


3. Оку процесін бакылау жэне багалаy:


АКТ куралдары аркылы окушылардын оку барысын бакылап, нэтижелеріннакты уакыт режимінде бағалауга болады. Онлайн тесттер мен тапсырмаларокушылардын білім денгейін тексеруге мумкіндік береді.


Электрондык журналдар мен платформалар мугалімдерге окушылардын окупрогресін бакылау мен талдауды женілдетеді.


4. Окыту эдістерінін эртурлілігi:


АКТ куралдары окыту эдістерін эртараптандыруга мумкіндік береді:дэстурлі сабактардан баска, онлайн курстар, виртуалды сабактар, ойынэлементтері мен тренажерлар енгізіледі.


Мысалы, окушыларга багдарламалау тілдерін уйрету кезінде Scratch немесеPython сиякты интерактивті куралдарды колдану олардын кызығушылығынарттырады.


Информатика сабагында АКТ колдану эдістері

Информатика пэнінде акпараттык-коммуникациялык технологиялардыколдану окушылардын оку процесін жетілдіру, олардын акпараттыксауаттылығын арттыру жэне шығармашылык кабілеттерін дамыту ушінмацызды. АКТ куралдары оку процесін кызыкты эрі интерактивті eTin,окушылардыц білімге деген ынтасын арттырады. Теменде информатикасабагында АКТ колданудын негізгі эдістері карастырылады:




1. Интерактивті такталарды пайдалану: сабакта колдану одістері,артыкшылыктары


Интерактивті такталар оку удерісіне жана олшем енгізіп, сабакты тиімді эрікызыкты ете аладыІ. Бул курал аркылы мугалімдер теориялык материалдыкерсету, окушыларга тапсырмалар беру, олардыц белсенділігін арттырумумкіндігін алады.


Сабакта колдану aдістері:


Көрнекі акпаратты керсету: Интерактивті тактада графиктер, схемалар,диаграммалар, суреттер мен анимациялар керсету аркылы окушыларгатусінікті жане толык акпарат беріледі.


Тапсырмалар мен сурактарды интерактивті турде орындау: ОкушыларTактага шыгып, тапсырмаларды орындап, жауаптарды жазып, өздері ушінманызды тусініктерді калыптастырады.


Моделдер мен имитациялар жасау: Мысалы, алгоритмдерді визуализациялау,деректердін агындарын корсету немесе турлі компьютерлік багдарламалардытаныстыру.


Мультимедиялык контентпен жумыс: Видео жэне анимацияларды керсету,багдарламалар мен куралдарды пайдалануды тусіндіру.


Артыкшылыктары:


Кернекілік: Окушыларга акпаратты визуалды турде тусіндіруге мумкіндікбeредi.


Белсенділік: Окушыларга сабакка тікелей катысуға мумкіндік береді,мысалы, тактаға шығып тапсырма орындау.


Интерактивтілік: Сабак кезінде окушылармен кері байланыс орнатуга,олардын сурактарына жауап беруге, олардын эрекеттерін бакылай отырып,уйретуге мумкіндік береді.

Әртурлі куралдарды біріктіру: Интернет, мультимедиялык контент,багдарламалар мен косымшалар бэрі бір куралда біріктіріліп, сабактынтиімділігі артады.




2. Мультимедиялык куралдарды колдану: презентациялар,бейнемазмун, графикалык редакторлар


Мультимедиялык куралдар информатика сабагында акпаратты тусіндіру менокушылардыц білімін терендету ушін аса манызды. Олар акпаратты тек мэтінретінде бермей, оны турлі форматтарда корсетеді.


Презентациялap:


Сабактын курылымын корсету: Презентация аркылы сабактыц негізгітакырыптарыIн, максаттарын жэне міндеттерін керсетіп, окушылардынназарын аударады.


Корнекілік пен тусіндірме: Мультимедиялык элементтерді (суреттер,графиктер, диаграммалар, анимациялар) пайдалану аркылы материалдыженіл эрі тусінікті етіп жеткізуге болады.


Такырыптын терен тусінігі: Окушылар презентацияда корсетілген мысалдармен теорияларды практикалык тургыда карастыру аркылы теренірек тусінеді.


Бейнемазмун:


Сабакка eнгізу: Бейнемазмунды керсету аркылы окушыларга нактымьсалдар келтіруге, киын такырыптарды тусіндіруге болады. Мысалы,багдарламалау тілдерін уйретуде бейне сабактар немесе анимацияларпайдалы.


Колданылу салалары: Бейнемазмун гылыми зерттеулерді, нактыбагдарламаларды немесе алгоритмдерді корсетуде колданылуы мумкін.


Графикалык редакторлар:


Графикалык контентті куру: Окушылар графикалык редакторлардасуреттерді немесе схемаларды куру аркылы алгоритмдерді, багдарламаларкурылымын визуализациялауды уйренеді.


Программалау мен дизайн: Scratch, Photoshop сиякты куралдардыпайдаланып, окушылар графикамен жумыс жасауды уйреніп,шыгармашылыктарын дамытуга мумкіндік алады.

Корытынды


· Информатика пэнінде АКТ колданудыц негізгі артыкшылыктары.

· АКТ-ны тиімді пайдаланудын жолдары мен шешімдер.

· Информатика мугалімдеріне арналган усыныстар мен кенестер.


Бул курылым бойынша сіз эрбір бөлімді кенейтіп, эрі карай тусініктеме,мысалдар, графиктер мен схемалар аркылы толыктыра аласыз. Эр белімдеАКТ колданудыц накты мысалдарын келтіріп, онын окушыныц білімденгейін арттыруга калай комектесетінін корсету оте манызды.Интернет-ресурстар мен цифрлык куралдарды тиімді колдану окушылардын білім алуәдісін кызыкты эрі тиімді етеді. Электрондык окулыктар меH окуресурстарын, мобильді косымшаларды жэне білім беру платформаларынколдану окушыларга оку материалдарын ездігінен мецгеруге, дагдыларындамытуға жэне білімдерін терендетуге мумкіндік береді. «Сызыктык емес»окыту мен flipped learning эдістері оку удерісін тиімді жоне интерактивтіетеді, ал АКТ бул эдістердіц жузеге асуына зор улес косады.Информатикапэнінде АКТ колданудын басты максаты - білім алушыларды заманауиакпараттык технологиялармен таныстыру, олардын акпараттыкcауаттылығын арттыру жэне шыгармашылык кабілеттерін дамыту. АКТкуралдары оку процесін тиімді эрі тартымды етіп, білім сапасын арттырып,окушылардыц кызыгушылыгын оятуга улкен мумкіндік береді.

2025 жыл

27 Наурыз 2025
127
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі