Түсінік хат
Мыңжылдықтар бойы дамып келе жатқан әлемдік
әдебиеттің көркемдік және тарихи-мәдени қызығушылық туғызатыны еш
күмән келтірмейді. Адамзат дамуындағы тарихи және мәдени
үрдістердің қарым-қатынасы бірегейлік ретінде қалыптасқан әлемдік
мәтіннің өзімен беріледі, ол «әлемдік әдебиет» түсінігімен
берілген. Қазақ және әлем халқы ғасырлар бойы мәдени, әдеби
кеңістікте айырықша тығыз байланыста өмір сүріп келеді. Бұл үдеріс
әр дәуірде әртүрлі сипат алды, мысалы кеңестік заманда коммунистік
идеологияның, социалистік реализмнің қағидалары негізінде
қалыптасты, сонымен қатар әдеби аудармалар да гуманистік бағыттағы
шығармалардың аударылуымен сипатталды. Осыған сәйкес әлем
әдебиетінің қазақ тіліне аударылуы, сонымен қатар қазақ әдебиетінің
әлем тілдеріне аударылуы – қазақ және әлем әдебиетінің
байланыстарын көрсетеді. Әр ұлттың әдебиеті даму өзге ел
әдебиеттерімен қарым-қатынасқа түседі. Олардың арасында мазмұндық,
пішіндік ауыс-түйістер болып жатады. Көп жағдайда бұл факторлар
әдебиеттің дамуына оң әсер етеді. Сондықтан бір әдебиеттің басқа
әдебиеттермен араласуға ынтықтығын, құлшынысын әдебиетшілер қолдап,
қолпаштап отырған.
Элективтік курстың жалпы
жылдық жүктемесі, барлығы : 34 сағат, аптасына 1
сағат.
Қысқаша
мазмұны: Әлем әдебиетінің тарихы,
ортағасырлық қайта өрлеу дәуірі әдебиеті; халық шығармашылығы,
өрлеу дәуір әдебиетіндегі адамгершілік арна; 18-19, 20 ғасырдағы
шетел әдебиеті.
Мақсаты: Әлем әдебиетінің әдебиетін
оқытудың мақсаты шетел әдебиетінің
озық үлгілері арқылы әлем әдебиетінің тарихи,
саяси даму кезеңдерінде пайда болған жанрлармен
таныстыру.
Күтілетін нәтиже:
Білуі керек: Әлем әдебиетінің тарихы,антикалық дәуір әдебиеті,
ежелгі дәуір әдебиетінің маңызы, ортағасырлық қайта өрлеу дәуірі
әдебиеті, халық шығармашылығы туралы білуі керек.
Игеру керек: Әлем әдебиетінің тарихы туралы ғылыми танымын
қалыптастырады, теориялық талдауға үйренеді.
Курстың күнтізбелік
жүйесі
№
|
Мазмұны
|
Сағат
саны
|
Сыныпта
жүргізілетін жұмыс түрі
|
Мерзімі
|
1
|
Кіріспе.
|
2
|
Әлем әдебиетінің тарихымен
танысу
|
|
2
|
Антика дәуір әдебиеті. Антика драмасы, алғашқы
театрлар. Трагедия, комедия.
|
2
|
антикалық әдебиеттің көркем түрлерінің шолу
жасау (грек және рим әдебиетінде сол кездің өзінде-ақ жаңа заман
әдебиетінің барлық жанрлары болған; олардың көбі әлі күнге дейін
антик атауларын сақтаған, мысалы: лирика, эпос, поэма, драма,
трагедия, комедия, роман)
|
|
3
|
Классикалық дәуірге дейін әдебиет, б.э.д.
1мың жылды қамтиды. VI б.з.д. батырла жайлы поэмалар
жазылған. (Гомердің
«Илиада» және «Одиссея» поэмалары)
|
2
|
Гомердің «Илиада» және «Одиссея»
поэмалары(топтық және жұптық
жұмыс)
|
|
4
|
Элегия мен ямб жанрлары
|
2
|
Презентация қорғайды
(жұптық жұмыс)
|
|
6
|
Алғашқы драманың пайда
болуы
|
2
|
Дәріс
сабақ
|
|
7
|
Қайта өрлеу дәуірі әдебиетінің
ерекшеліктері
|
2
|
Дәріс
сабақ
|
|
8
|
Франциядағы Қайта өрлеу
әдебиеті
|
2
|
Дәріс,талдау
|
|
9
|
Англиядағы Қайта өрлеу
әдебиеті
|
2
|
Дәріс,
талдау
|
|
10
|
Робин Гуд туралы халық
балладалары
|
2
|
Дәріс, жұптық
жұмыс
|
|
11
|
Уильям Шекспир
|
2
|
Шығармаларымен
таныстыру
|
|
12
|
20 ғасырдағы шетел
әдебиеті
|
2
|
Ақпаратпен
жұмыс
|
|
13
|
Мұхтар Әуезов және
әлем әдебиеті
|
2
|
Өз бетімен ізденіс,
топтық жұмыс
|
|
14
|
Әлем әдебиетіндегі
және қазақ әдебиетіндегі дәстүр көрінісі
|
2
|
Дәріс
|
|
15
|
Шығармашылық-ізденіс
жұмысы
|
2
|
Шығарма
жазу
|
|
16
|
Очерк жанрының
тілдік-стильдік ерекшеліктері
|
1
|
Дәріс
|
|
17
|
Әдеби-теориялық
талдау жұмысы
|
1
|
Талдау
|
|
18
|
Жоба
қорғау
|
2
|
Жоба
қорғау
|
|
Пайдаланылған
әдебиеттер:
-
Ж. Т. Қобланов ШЕТЕЛ
ӘДЕБИЕТІНІҢ ТАРИХЫ Оқулық, Алматы 2011
-
https://stud.kz/prezentatsiya/id/35726
-
https://stud.kz/referat/show/97433
-
«БІЛІМ БЕРУДЕГІ 4К МОДЕЛІ: ТЕОРИЯ МЕН ӘДІСТЕМЕ»
атты республикалық ғылыми-тәжірибелік конференция МАТЕРИАЛДАРЫ
Алматы 2020