«Алып Ер Тұңға» жыры. Сюжеті, фабуласы.

Тақырып бойынша 11 материал табылды

«Алып Ер Тұңға» жыры. Сюжеті, фабуласы.

Материал туралы қысқаша түсінік
әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтайды.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Сабақ жоспары

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:

Туған жерім-аялы алтын бесігім

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні: Жылқайдарова Фариза Махмутқызы

Сынып:

Қатысқандар:

Сабақтың тақырыбы

«Алып Ер Тұңға» жыры. Сюжеті, фабуласы.

Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

6.1.1.1 әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтау;


Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар орындай алады: әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтайды.

Оқушылардың көпшілігі орындай алады: кейіпкерлердің іс-әрекетіне өз ойларын білдіреді.

Кейбір оқушылар орындай алады: шығарманы өмірмен байланыстыра отырып әңгімелейді.

Ойлау деңгейлері

Білу, түсіну, қолдану

Бағалау критерийі

  • Әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтайды.

Тілдік мақсаттар

Негізгі сөздер мен тіркестер:

жоқтау, қайғылы жүрек, сұм дүние, ғұмыр, бектер, ерлік, бөрідей ұлу.

Талқылауға арналған сұрақтар:

1.«Алып Ер Тұңға» қандай батыр?

2.Алып Ер Тұңға қайтыс болғанда жұрт неге жағасын жыртып жылады?

3.Не себепті Тұңға сөзінің алдына «Алып» сөзі қосылып айтылады деп ойлайсыз?

Құндылықтарға баулу

Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы.

Сын тұрғысынан ойлау, шығарманы көркемдеп айтып үйренеді, мазмұнын өз сөзімен жеткізе білу,топтық жұмыс барысында өзара сыйластық, ынтымақтастық, елжандылыққа үйрету, білім алуға дайын болу.

Пәнаралық байланыс

Тарих

Тақырып бойынша алдыңғы білім

Батырлар жыры туралы түсінік қалыптасқан.


Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы

6 минут

Психологиялық ахуал қалыптастыру. 2 минут

Мақсаты: әрбір қатысушының сол топтың бір мүшесі екендігін сезінуі, бір-біріне жылылық сыйлау.

Нұсқаулық:

Көршіңді оң жақтан құшақта,

Көршіңді сол жақтан құшақта.

Оң жақтағы көршіңе бір жымиып,

Сол жақтағы көршіңе бір жымиып,

Бүгінгі сабақтың барысы,

Біз үлкен отбасы.


Топқа бөлу. 2 минут

Түрлі-түсті қима қағаздарды тарату арқылы топқа бөлу.

Топқа бөлгеннен кейін «Топ ережелерімен танысу» видеролигін көрсетемін.

«Ой қозғау». 2 минут

Балалар, бүгінгі сабақты бастамас бұрын сіздерге видеоролик көрсетемін. Сол арқылы бүгінгі өтетін шығарманың тақырыбын болжаймыз.

Видеоролик «Сен білесің бе?»

1. Сонымен бүгінгі сабақтың тақырыбы қандай болмақ?

(Оқушылардың жауабы тыңдалады)

Мұғалім мәлімет беріп өтеді.



















https://www.youtube.com/watch?v=GpWp2cljEyk


Сабақтың ортасы

32 минут

1 – тaпсырмa. ТЖ. 12 минут

«Джигсо» әдiсi арқылы берілген мәтiн бөлiктeрiн оқып, топтa тaлқылaп, сосын өзгe топтaрғa бaрып тaлқылaңыз.

Дeскрипторлар:

  • әр топ мәтін бөліктерін түсiнiп оқыды;

  • бiр-бiрiнe жaлпaқ тiлмeн түсiндiрдi;

  • топтa тиянaқты тaлқылaды;

  • өзге топқa бaрып, ақпарат алмасты;

  • дұрыс қорытынды шығaрды.



Бағалау

Әр топтың топ басшысында «Бағалу парағы» болады. Сол арқылы әр тапсырмаға қатысқан оқушыларды белгілеп отырады.



2-тапсырма 11 мин

1-топ «Хикая картасы» әдісімен ертегі оқиғасын рет-ретімен жүйелі түрде суретін салып, мазмұнын қысқаша баяндайды. Топ жұмыстарын тақтаға шығып,қорытындылайды.


Оқиға мән-жайы,суреті

Оқиға мән-жайы,суреті

Оқиға мән-жайы,суреті






Оқиға мән-жайы,суреті


Оқиға мән-жайы,суреті



Оқиға мән-жайы,суреті






Дескриптор:

  • Оқиға реттілігі сақталады;

  • Сюжеті толық қамтылады;

  • Мазмұнды суретпен сипаттайды;


Теориялық ұғымды түсіндіру:

Мұғалім плакаттарындағы жырдың оқиғасы рет санын ауыстырады.

Сұрақ:

-Енді нені байқадық?

-Егер біз оқиға орнын өзгертсек жырдың мазмұны қалай болады?

Сол үшін көркем шығармадағы оқиғаны рет-ретімен айту керек.Көркем шығармада суреттелген оқиғаны рет-ретімен жүйелі баяндау фабула деп аталады.

Фабула (лат.Fabula аңыз, әңгіме, ертегі, мысал) — көркем шығармада суреттелген окиғаны рет-ретімен жүйелеу.


2-топ. ТЖ.

«Оқиғa тауы» графикалық органайзер арқылы сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң бaстaлуы, бaйлaнысы, шиeлeнiсуi, шaрықтaу шeгi жәнe шeшiмiн нaқты жaзыңыз.


Дeскриптор:

  • сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң бaстaлуын көрсетті;

  • сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң байланысын жазды;

  • сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң шиеленісуін көрсетті;

  • сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң шарықтау шегін айтты;

  • сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң шешімін тапты.

  • құрылғaн сюжeттiк композицияны тиянaқты қорғaды.


Теориялық ұғымды түсіндіру:

Осы «Оқиға тауындағы» бөлімдердің орнын ауыстырсақ,нені байқауға болады?

-Жалпы, балалар, жыр неден құралған?

-Оқиға.

-Яғни,оқиға дегеніміздің(сөзінің) өзінің терминдік атау- бұл сюжет.

Көркем шығарма бөлімдерінің орны сақталуы керек.

Сюжет (фр.sujet - зат) - өзара жалғасқан оқиғалардың тізбегі, біртұтас желісі.


3-топ.ТЖ.

«Фила» әдісі арқылы оқушылар жырдағы көтерілген мәселені анықтап, оны мысалмен дәлелдейді, жырдың идеясын анықтайды, пікірлерін білдіреді.


Мәселе

Мысал

Идея

Пікір






Дискриптор:

  • жырдағы көтерілген мәселені анықтайды;

  • мысалмен дәлелдейді;

  • жырдың идеясын анықтайды;

  • пікірлерін білдіреді.


4-топ. ТЖ.

«Қабырғадағы рөл» әдісі арқылы кейіпкердің бейнесін салады. Қабырғаның ішіне Алып Ер Тұңға туралы жазады, сыртына жоқтау туралы мәлімет жазады.

Дискриптор:

- шығармадағы бір кейіпкердің сұлбасын салды;

- сұлбаның ішіне кейіпкер туралы білетінін жазды;

- сұлбаның сыртына жоқтау туралы қосымша мәліметтерді жазды;


Бағалау

Әр топтың топ басшысында «Бағалу парағы» болады. Сол арқылы әр тапсырмаға қатысқан оқушыларды белгілеп отырады.


Сергіту сәті. «Көңілді күн» әні. 2 минут.


3-тапсырма. ЖЖ. 4 мин

Ойлан-Жұптас-Бөліс әдісі арқылы жұбыңмен жыр мазмұнын ашатын мақал-мәтелдер жазыңдар.

Дискриптор:

-Жұбымен жыр мазмұнын ашатын мақал-мәтелдер жазды.


Бағалау

Әр топтың топ басшысында «Бағалу парағы» болады. Сол арқылы әр тапсырмаға қатысқан оқушыларды белгілеп отырады.


4-тапсырма. ЖЖ. 3 мин

«Әдебиет лотосы»

Шығармадағы басты кейіпкер туралы кестені толтыру.

Шығарма атауы

Кейіпкері

Қандай?

Қандай жағымды қасиеттері мен қылықтары ұнайды?

Кейіпкерге ұқсағың келе ме, жоқ па? Себебін түсіндір.







Дескриптор

-Шығарманың атауын жазды;

-Өзіне ұнаған кейіпкерді жазды;

-Кейіпкердің қандай екенін жазды;

-Жағымды қасиеттерін жазды;



Бағалау

Әр топтың топ басшысында «Бағалу парағы» болады. Сол арқылы әр тапсырмаға қатысқан оқушыларды белгілеп отырады.



Бекіту сұрақтары:

1.«Алып Ер Тұңға» қандай батыр?

2.Алып Ер Тұңға қайтыс болғанда жұрт неге жағасын жыртып жылады?

3.Не себепті Тұңға сөзінің алдына «Алып» сөзі қосылып айтылады деп ойлайсыз?

А3 форматтағы плакат, маркерлер



















































































































































































































































Сабақтың соңы

2 минут

Рефлекция «Блоб ағашы». 2 минут



























Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
10.12.2020
7292
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі