Материалдар / Animal reproduction
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Animal reproduction

Материал туралы қысқаша түсінік
Биология пәнін ағылшынша оқыту
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Сәуір 2021
439
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan 26

Long-term plan unit:

Reproduction

School: Karabulak

Date: 14.04

Teacher name: Akhmetova Inkar

Grade: 8

Number present:

Absent:

Theme of the lesson

Animal reproduction

Размножение животных

Жануарлардің көбею

Learning objectives that are achieved at this lesson (Subject Programme reference)

explain the importance of reproduction animals

Lesson objectives

Знать значение размножения для растений и животных

Понимать термины, связанные с размножением


Success criteria

Learners achieve the learning objective if they:

  • объяснить различия бесполого и полового способов размножения у животных

  • Знает значение размножения в жизнедеятельности живых организмов


Language objectives

Лексика и терминология, специфичная для предмета:

Бесполое размножение, виды бесполого размножения: партеногенез, фрагментация, почкование, деление надвое, внутреннее оплодотворение, внешнее оплодотворение

Полезные выражения для диалогов и письма:

Половой способ размножения включает/имеет . ...., но/в то время как бесполый способ размножения включает/имеет ..../ не включает/не имеет ...

Values instilled at the lesson

Communicative,

development of intercultural awareness,

The national idea of "Mangilik El"

Cross-curricular links

Medicine


ICT skills

Visualization of the learning process with the use of electronic sources

Microsoft PowerPoint

Previous learning

7 grades.

Course of the lesson

Planned stages of the lesson

Planned activities at the lesson

Resources

Beginning

0-5 min.



Step 1. Teacher have dialogue with students about parental and generations

Step 2.Establish the theme of the lesson, objective and success criteria

Ear canal-сыртқы есту жолы

Eardrum-дабыл жарғағы

Earwax-құлық

Pinna-құлақ қалқаны

Adrenal glands-бүйрек үсті безі

Ovary-аналық бездер

Testes-ұрық бездері

Thyroid gland-қалқанша безі

To drip-тамшылау

Back-арқа

Dot-нүкте

Fingertip-саусақ ұшы

Palm-алақан

Behavior-мінез-құлық

To shiver-қалтырау

Warm-blooded-жылықанды

Genetic information-генетикалық ақпарат

Cancer cell-рак жасушалары

Injury-жарақат

Diploid-диплоид

Haploid-гаплоид

Cperm cell-аталық жыныс жасушасы

Egg cell-аналық жыныс жасушасы

Animal reproduction


Power point presentation.

Middle part

5-25 min

Step 3. Role play with student `Biology scientists`


Step 4 . Students made posters about types of reproduction

Power Point presentation


End

25-30 min

Students can grade themselves on a grade of 1-4 (don’t use an odd amount as they might go for the middle number). To help them even further, you can show what the different numbers stand for.

Sticker


Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check students learning?

Health and safety regulations

Differentiation


All students will:


Most students will:


Higher ability learners



Diagnosis Assessment-Answers given to questions at the beginning to check previous knowledge will be noted by the teacher and misunderstanding will be clarified.

Formative Assessment

Students completed domino and diagnosis and treatment table will be assessed.

Lastly students can check their progress during writing quiz with A level questions.

Comply with health-saving technologies


Reflection


Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO?

If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?




























Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!