Animal reproduction

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Animal reproduction

Материал туралы қысқаша түсінік
Биология пәнін ағылшынша оқыту
Материалдың қысқаша нұсқасы

Lesson plan 26

Long-term plan unit:

Reproduction

School: Karabulak

Date: 14.04

Teacher name: Akhmetova Inkar

Grade: 8

Number present:

Absent:

Theme of the lesson

Animal reproduction

Размножение животных

Жануарлардің көбею

Learning objectives that are achieved at this lesson (Subject Programme reference)

explain the importance of reproduction animals

Lesson objectives

Знать значение размножения для растений и животных

Понимать термины, связанные с размножением


Success criteria

Learners achieve the learning objective if they:

  • объяснить различия бесполого и полового способов размножения у животных

  • Знает значение размножения в жизнедеятельности живых организмов


Language objectives

Лексика и терминология, специфичная для предмета:

Бесполое размножение, виды бесполого размножения: партеногенез, фрагментация, почкование, деление надвое, внутреннее оплодотворение, внешнее оплодотворение

Полезные выражения для диалогов и письма:

Половой способ размножения включает/имеет . ...., но/в то время как бесполый способ размножения включает/имеет ..../ не включает/не имеет ...

Values instilled at the lesson

Communicative,

development of intercultural awareness,

The national idea of "Mangilik El"

Cross-curricular links

Medicine


ICT skills

Visualization of the learning process with the use of electronic sources

Microsoft PowerPoint

Previous learning

7 grades.

Course of the lesson

Planned stages of the lesson

Planned activities at the lesson

Resources

Beginning

0-5 min.



Step 1. Teacher have dialogue with students about parental and generations

Step 2.Establish the theme of the lesson, objective and success criteria

Ear canal-сыртқы есту жолы

Eardrum-дабыл жарғағы

Earwax-құлық

Pinna-құлақ қалқаны

Adrenal glands-бүйрек үсті безі

Ovary-аналық бездер

Testes-ұрық бездері

Thyroid gland-қалқанша безі

To drip-тамшылау

Back-арқа

Dot-нүкте

Fingertip-саусақ ұшы

Palm-алақан

Behavior-мінез-құлық

To shiver-қалтырау

Warm-blooded-жылықанды

Genetic information-генетикалық ақпарат

Cancer cell-рак жасушалары

Injury-жарақат

Diploid-диплоид

Haploid-гаплоид

Cperm cell-аталық жыныс жасушасы

Egg cell-аналық жыныс жасушасы

Animal reproduction


Power point presentation.

Middle part

5-25 min

Step 3. Role play with student `Biology scientists`


Step 4 . Students made posters about types of reproduction

Power Point presentation


End

25-30 min

Students can grade themselves on a grade of 1-4 (don’t use an odd amount as they might go for the middle number). To help them even further, you can show what the different numbers stand for.

Sticker


Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check students learning?

Health and safety regulations

Differentiation


All students will:


Most students will:


Higher ability learners



Diagnosis Assessment-Answers given to questions at the beginning to check previous knowledge will be noted by the teacher and misunderstanding will be clarified.

Formative Assessment

Students completed domino and diagnosis and treatment table will be assessed.

Lastly students can check their progress during writing quiz with A level questions.

Comply with health-saving technologies


Reflection


Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO?

If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?




























Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
20.04.2021
499
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі