Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Анықталған ырғақты сақтау және жаттығуларды орындауды ұйымдастыру.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Дәріс №
Тақырып: Анықталған ырғақты сақтау және жаттығуларды орындауды ұйымдастыру.
№2 модуль. Дене тәрбиесінің әдістемелік негіздерінің бақылау сұрақтары
Анаэробты төзімділікті дамыту, анаэробты жағдайдағы жұмысты энергиямен қамтамасыз етудің ең негізгі – алактатты және лактатты жолмен жұмыс қуатының деңгейін көтеруге бағытталған. Шегіне дейін және шегіне жақын күшпен орындалған, циклді немесе ациклді спорттық жаттығулар қолданылады. Алактатты төзімділік кезінде спортшы ағзасында креатинфосфаттың азаю үрдісі дамиды.
Қарқыны, жұмыс шегіне 85-95 пайызға жетпей, ұзақтығы 20 секөндтан 2 минөтқа дейінгі ( мысалы, 200-600 метр жүгіру) жаттығуларды орындау кезінде лактатты төзімділік дамиды. Қайталау арасындағы тынығу – 20-40 секөнд. Тез арада болдыру өрістейтіндіктен тізбектегі қайталау саны 3-5 реттен аспайды. Орындайтын тізбек саны жаттығушының функционалдық дайындығына байланысты 4-тен 10-ға дейін орындалады. Тізбек арасындағы тынығу – 15-20 минөт. 1-кесте. Анаэробты төзімділікті жетілдіруге бағытталған негізгі жүктемелер көрінісі (В.М.Выдрин, А.А.Гужаловский және басқалардың ұсынуымен)
Анаэробты сипаттағы жүктемелерді тиімді пайдалану бұлшық еттегі креатинфосфаттың, гликолеттің көбеюіне, ферменттің ауысу белсенділігіне, гликолиздің қарқынды көбеюіне көмектеседі. Анаэробты төзімділікті дамыту ағзаның аэробты
тыныс алу мүмкіншілігіне байланысты, ол неғұрлым жоғары болса,
спортшы анаэробты жүктемеден кейін соғұрлым тез қалпына келеді.
Дене тәрбиесі тәжірибесінде көптеген жаттығулар араласқан, аэробты
– анаэробты тәртіпте орындалады. Сондықтан да бірінші аэробты,
сонан соң анаэробты төзімділікті дамыту қажет (гликолективті сонан
соң креатин фосфатты). Орта сыныптарда 200-400 метрге қарқынды жүгіруге көп маңыз беріледі. Ақырын және орта қарқында жүруді алмастырып 2-3 шақырымға жүгіру, шаңғымен 3-5 шақырымға жүгіру т.с.с. жаттығулар қолданылады. Жоғары мектеп оқушыларына кросс дайындықтары, 3-5
шақырымға жүгіру, шаңғымен 5 шақырымға жүгіру, өзгермелі және
қайталап жүгіру жаттығулары қолданылады. Ептілікті дамыту кезінде біз мынадай үш міндетті орындауымыз керек: - күрделі қимыл-қозғалыс үйлесімділігі қабілеттілігін күрделендіре отырып жетілдіру. - қозғалыс әрекетін өзгерген жағдайға байланысты басқаша құра алу қабілеттілігін жетілдіру (спорттық , қозғалмалы ойындар жағдайында); - берілген қозғалыс әрекетін дәл қайталай алу қабілеттілігін арттыру. Ептілікті тәрбиелеудің негізгі амалдары: жаңа немесе жаңадан пайда болған элементтері бар спорттық, қозғалмалы ойындар, гимнастика, акробатика жаттығулары. Жақсы үйренген жаттығуларды қайталау ептілікті дамытпайды. Сондықтан мұғалім әрбір дене тәрбиесі сабағында 1-2 жаңа жаттығу немесе бұрын үйренген жаттығудың элементтерін жаңалап, үйретіп отыруы қажет. Ептілікті дамыту жаттығуларын сабақтың бірінші жартысында өткізген дұрыс, өйткені оқушы ағзасы болдыра бастағанда ол жаттығулар аз нәтиже береді. Ептілікті бастауыш және орта мектеп жастарында,
қозғалыс, көру, есту, дене арқылы сезіну анализаторларын екпінді
өсу кезінде дамытқан тиімді. Икемділіктің өсу буын құрылымдарына; бұлшық еттің, сіңірдің созылымдылығына; көңіл-күйге (жоғары көңіл-күй кезінде икемділік артады); бой қыздыруға; сыртқы температураға; тәулік уақытына (12-ден 17-ге дейін ол көп); жасқа (15-16 жаста икемділік көп кезі); күш даму деңгейіне (күші көп адамдардың икемі аз); спорттық мамандыққа және т.с.с. байланысты. Икемділік белсенді және енжар болады: Буындардың жылжымалылығын арттыру үшін күнделікті жаттығулар жасау керек. Икемділік жаттығулары арасындағы 2-3 апта үзіліс оның дамуына кері әсері туғызады. Икемділікті дамытудың негізгі жолы – қайталау әдісі. Жаттығуларды рет-ретімен мойын, қол буындарына, кеуденің омыртқа белдеулеріне, аяқ буындарына арнап орындау қажет. Икемділік жаттығуларын қайталау мөлшері әр түрлі. Бел-жамбас буынының иілу және жазылу жаттығуларындағы амплитуданың қозғалу шегі 7-10 жастағы оқушыларда 20-30 рет, 11-14 жастағыларда 30-40 рет, 15 жастағыларда 45 рет қайталағаннан кейін жетіледі. Одан әрі қарай амплитуда қозғалысы азаяды, жаттығуды тоқтатқан дұрыс.
15-20 жастан кейін жас ерекшеліктеріне байланысты қозғалыс амплитудасы азаяды. Енжар икемділіктің көбеюі 9-10 жаста, белсенді 10-14 жаста байқалады. 15-17 жас – икемділікті жетілдірудің ең соңғы межесі. Қыз балалардың буындарындағы қозғалмалық ер балаларға қарағанда 20-30 % көп, сондықтан жүктемені оларға көбірек беруге болады. 5.Дене тәрбиесі сабағының бөлімдері, сипаттама. Мектеп оқушыларының дене тәрбиесі және спорт жұмыстары арнайы ұйымдастырылған екі түрде жүргізіледі. Ол дене тәрбиесі сабағы және басқа жаттықтыру жұмыстары деп аталады. Дене тәрбиесі үрдісін орындайтын негізгі түр – дене тәрбиесі сабағы. Дене тәрбиесі сабағы мұғалімнің басшылығымен, арнайы мемлекеттік бағдарлама, белгіленген сабақтар кестесі бойынша, 1-11 сынып оқушыларына міндетті түрде жүргізіледі. Жаттықтыру жұмыстары оқушылардың қозғалыс белсенділіктерін жоғарылату, денсаулықтарын нығайту, дене жаттығуларына деген қызығушылықтарын арттыру, жаттығулардың ағзаға керектігін қанағаттандыру мақсатында төмендегідей топтарға бөлініп жүргізіледі. Олар: 1. Күн тәртібі ішіндегі сауықтыру жұмыстары. 2. Сыныптан тыс дене тәрбиесі және спорт жұмыстары. 3. Мектептен тыс дене тәрбиесі және спорттық жұмыстар. 4. Жанұяда орындалатын дене тәрбиесі жаттығулары. Оқу сабағы жалпы білім беретін мектептерде басқа пәндермен қатар сабақтар кестесі бойынша аптасына үш рет жүргізіледі. Дене тәрбиесі сабағының бір-біріне байланысты сабақтың мазмұны және сабақтың құрылымы деген екі түрі болады. Мұғалімнің сабақ өткізуге дайындалуы. Сабақтың ойдағыдай өтуі, мұғалімнің жақсы даярлығына байланысты. Дайындық 12 түрлі дайындық іс-әрекеттері арқылы орындалады. Барлық сабақтар мазмұнына байланысты құрама және пәндік сабақтар деп екі үлкен топқа бөлінеді. 1. Пәндік сабақтардың негізгі бөліміне оқу бағдарламасында берілген бір спорт түрінің негізгі жаттығулары кіргізіледі. Мысалы, шаңғы спорты, гимнастика, спорт ойыны волейбол ж.т.с.с. 2. Құрама сабақтарда, бір сабақтың негізгі бөліміне әртүрлі спорт түрлерінің негізгі жаттығулары кіргізіледі. Пәндік және кұрама сабақтар орындайтын міндеттеріне байланысты оқу, жаттықтыру, бақылау, құрастырылған сабақтар деп бөлінеді. Денсаулықтары және дене қуаты дайындығы деңгейіне
байланысты мектеп оқушылары үш топқа бөлінеді: негізгі, дайындық
және арнайы. Арнайы дәрігерлік топтардың негізгі жұмыс міндеттері:
денсаулықты нығайту, тыныс алу органдарының жұмыстарын жақсарту,
ағзаны шынықтыру, дене қуаты жұмыс қабілеттілігін, дене тәрбиесі
жаттығулары арқылы ақыл-ой жұмыс қабілеттілігін жоғарылату, ағзаның
ауырудан әлсіреген дене қимылы белсенділігін арттыруға бағытталған.
Сонымен қатар теориялық білім беру және қимыл ептілігі мен дағдысын
меңгеру жұмыстары жүргізіледі Дене шынықтыруға басты қажет нәрсе үй тапсырмасы болып табылады. Оларды орындау – окушылардың бірден –бір өздік басқарудың болмауынан ерекшеленеді. Сонымен қатар денсаулық бала кезден жанұяда қалыптасады. Бұдан ата –аналардың алдында баланың денесін шынықтыруда үлкен жауапкершілік қалыптасады. Оқушыларды өздігінен дене шынықтыру жаттығуларымен шұғылдануға үйрету – дене шынықтыру мұғалімдерінің басты бір міндеттері. Комплекті дене шынықтырудың басқармасы бұл сұрақ бойынша дәл және нақты талаптарды анықтайды. Түсіндірмелі жазбада былай делінген: оқушылар өздігінен жаттығулар орындау тапсырмасын сабақ үстінде алады. Олардың сақталуы дене сапасының дамуына бағытталуы керек, қарапайым қозғалмалы әрекеттерді сабақта қайталау меңгерген. Үй тапсырмасының орындалуын тексеру жүйелі түрде асады. Үй тапсырмасының басты бағытты оқушылардың денсаулығын шындау, дене қозғалысының дамуы мен қозғалу дайындығының дәрежесін көтеру, сабақты бекіту. Дене шынықтыру мәселесі бойынша үй тапсырмасы оқушылардын күн тәртібінің ажыратылмас бөлігі ретінде көрінеді және ол күнделікті өмірде дененің шынықтыруға талпындырады. Қазіргі таңда денсаулық сабағына тез дайындалуға, бір отырғанда үйге берілген барлық дене шынықтыру жаттығуларын орындауға болмайтынын оқушылар біледі. Сабаққа дайындалу – яғни күнделікті тәңертеңгі жаттығуды жасау, ойлау жұмысы кезінде минуттық шынығу жаттығуларын орындау керектігін ұмытпау, күнде – күнде сол туралы белгілі бір уақытта әнгіме жүргізіп, соның ішінде дене шынықтыру мұғалімінің тапсырмасының орындалуын қадағалау керек. Өз мектептерінде үй тапсырмасын жетілдіруші дене шынықтыру мұғалімінің есіне оқушылардың дене шынықтыру жаттығуларын жүйелі түрде орындау әдеті үй тапсырмасының көмегінсіз жүзеге аспайтын мәселе екендігін еске саламыз. Бұл жолдағы басты қадам – оқушылардың қызығушылығы. Әрқашан үй тапсырмасы, яғни олардың белгілі мақсатта орындалу жетістігі оқушылардың бойына ерекше қызығушылық тудырады.Қандай тапсырмалар оқушылар үшін негізделеді? Жаттығуларды таңдай отырып, олардың үйде орындалу мүмкіндігін есте сақтау қажет және де олардың орындалуына сабақ үстінде жылдам бақылау жүргізу қажет. Әрине жаттығулардың оқушының денені шынықтырудағы дамуымен денені шынықтырудағы дайындықтың жоғарлауына жеткізетін пайдасын есте сақтау қажет. Бұған қарамастан мектепке балалар қазіргі таңда алты жастан барады. Оларға үйге берілген жаттығу, балалардың қабылдау мүмкіндігіне байланысты беріледі. 1- 3 сынып оқушылары үшін қозғалу координаты сондай қиын болмау керек және жақсы меңгеру қажет. Мектепте дене шынықтыру сабағынан үй тапсырмасын күнделікті және уақытша қылып бағдарламадағы сабақ жоспарларына енгіземін. Күнделікті үй тапсырмасынан бірнеше мысал келтірейін. 1. отырып тұру. 2. скакалкамен секіру. 3. арқамен жатып кеудені көтеру 4. арқамен жатып аяқты тура көтеру 5. алға иілу 6. тартылу Бір жаттығу туралы толық айтайын, бұл принцип бойынша қандай жаттығулар орындалады. Арқамен жатып кеудені көтеру кезінде аяқтар бекітіледі. 4 сынып. қ.ж.-қолды белге қоямыз. Көтерілу саны саналады. 3-5 рет көтеру өте жақсы. 5-6 сыныптар үшін қ.ж. қолды кеудеге қоямыз. 5 сыныпта көтерілу саны саналады , 6 сыныпта көтерілу саны 1 минутта анықталады. 7-8 сыныптар қ.ж.қолды басқа қоямыз. Көтерілу саны саналады. 9-10 сыныптар қ.ж. .қолды басқа қоямыз. 9 сыныпта кеудені көтеру саны 1,2 минутпен өлшенеді 10 сыныпта жалпы саны есептеледі. Үй тапсырмаларын тексеру үшін бақылау сабақтарын мен әр тоқсанның аяғында өткіземін. Бір сабақта мен екі жаттығу тексеремін. Көбінесе салыстыра отырып тексеру әдісін қолданамын. Оқушыларды екі топка бөлемін.(бірінші топ шұғылданады,екінші топ бақылайды әрі санайды, сонан сон орындарымен ауысады). Жанұя жағынан көмек пен бақылау болмаса оқушылардыңүйге берілген өздік жұмыстарын толыққанды орындауы кейде ғана болмақ. Өз балаларына көмектесу үшін ата – аналары мектептегі дене шынықтыру сабағы туралы толық білу керек. Ата-аналарға балалармен бірге қалай ылғи шаңғыға бару керектігін ,жүгіру керектігін, таңғы жаттығу жасау керектігіне кеңес беру керек. Жазылған барлық үлгілер қалыпты нәтиже береді. Денелері шыныққан балалар аз ауырады және кез-келген ауруға қарсы тұра алады деп ойлаймын.
Сабақтың ойдағыдай өтуі мұғалімнің жақсы даярлығына байланысты. Дайындық төмендегідей іс-әрекеттер арқылы орындалады.
- білім беру міндетінің мақсаты – оқушыларға білім беру, жаттығуларды ептілікпен, дағдымен орындауға, оларды өмірде қолдана білуге үйрету; - сауықтыру міндеттерінің мақсаты – дене тәрбиесі жаттығуларының сабақ кезінде оқушы ағзасына сауықтыру әсерін тигізуіне тиімді жағдай жасау; - тәрбиелеу міндеттерінің мақсаты – оқушылардың адамгершілік және жігерлілік қасиеттеріне дене тәрбиесі жаттығуларының көмегімен әсер ету.
Оқушылардың қимыл-әрекеттерін ұйымдастыру әдістері. Оқу барысын басқару қызметін орындай отырып, мұғалім оқушылардың сабаққа белсенді қатысуына, жаттығу техникасын дұрыс үйренуіне барлық жағдай жасауы керек. Осы мақсатпен әр түрлі оқу жұмыстарын ұйымдастыру әдістері қолданылады. Олар: топтық, даралық, айналмалы, фронтальдық әдістер болып бөлінеді. Әрбір әдістің өзіне тән әр түрлі үйлестіре қолданылатын жолдары болады.
- бір уақытта орындау кезінде барлық оқушылар бір жаттығуды санақ бойынша, музыка сүйемелдеуімен орындайды; - дене тәрбиесі жаттығуларын кезектесіп орындауда екіден, үштен өзара көмектесе, өзара сақтандыра, өзара бағалау түрінде орындалады. Құрал-жабдықтар, снарядтар бар кезде бұл түрлерде жаттығулар жасау өте тиімді болып табылады; - жаттығуларды толассыз орындау кезінде алдыңғы оқушы жаттығуды аяқтамай, келесі оқушы жаттығуды бастап жібереді (мысалы, алдыға аунап түсуді үйренгендегі толассыз орындаулар); -
ауысымды жолмен жаттыққанда барлық оқушылар бірнеше ауысымға
4-6-дан, одан да көп оқушыдан бөлініп, бір жаттығуды кезекпен
орындайды. Сабақ өткізу орнына, қолда бар снарядтар,
құрал-жабдықтарға байланысты қолданылады. Білім – мұғалімнің педагогикалық қызметінің мүмкіншіліктерін көрсетеді. Дене тәрбиесі мұғалімнің білімдарлығы жалпы және арнайы білімдерден тұрады. Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |