Ашық сабақ

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі, 6 сынып. Тақырыбы: "Social networking". Бұл сабақта оқушылар әлеуметтік желілердің маңызын, артықшылықтары мен кемшіліктерін талқылайды. Топтық жұмыс арқылы түрлі платформаларды зерттеп, өз ойларын ортаға салады. Сабақтың мақсаты – оқушыларды әлеуметтік желіні жауапкершілікпен пайдаланып, «Адал азамат» құндылықтарын (адалдық, сыйластық, жауапкершілік) сақтауға үйрету.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Teacher:    Azima Dominova

Grade:   6

Subject area: Language Acquisition: English B

Date:   20.02.25

Period(s):  1

Room:

Time:

Unit title Technology and the media

The theme of the lesson: Social networking.

Aim:
To explore social networks and their impact on communication, teaching students to use them responsibly in line with the values (honesty, respect, responsibility).

Objectives:

Define social networks and identify their pros and cons.

Work in groups to analyze and present information about social platforms.

Show honesty, respect, and responsibility when discussing and collaborating.

Expected outcome:

Students understand how social networks work, evaluate their influence, and reflect on responsible digital behaviour.

Time

Activities

Resources:

Introduction:

10 min.







1. Greeting.

2. Warm up. “Find somebody, who…” game.

a) Students must walk around the room and ask classmates to complete the cards.

b) Students share the information they have found.

Teacher:

-Just like we made connections in class, social networks help people connect online! But just like in real life, we need to be careful about who we connect with.

-How do you think what is the theme of our lesson today?

3. Word cloud activity:

Teacher:

-What words do you think about when you hear the term "Social networking."?

https://www.mentimeter.com/app/presentation/al59zxatj4sy6yd312p1w9wi7b2iubxu/edit?question=6969m7n7ctx7

a) Students give their answers.


 Presentation


AI

www.mentimeter.com

https://www.mentimeter.com/app/presentation/al59zxatj4sy6yd312p1w9wi7b2iubxu/edit?question=6969m7n7ctx7




Main part


 30 min.


























Reflection







1. • Inquiry Questions:

  • Factual: What are social networks, and how do they function?

  • Conceptual: How does the structure of social networks affect communication?

  • Debatable: Are social networks beneficial or harmful to society?

2. Watching a video “Social Media: Pros and Cons”

Students watch the video and complete T-chart: Pros and Cons

https://www.youtube.com/watch?v=kZIcwH988dw

Discussion Questions:

  • What did you learn from this video?

  • Do you agree with what the video said about social networks?

  • How can social media impact on values?

  • What are the positive sides of social media?

  • What are the negative sides of social media?

3. Listening to the message from AI:

4. Group work:

1) Students will be divided into three teams a) Instagram team, b) Tik Tok team, c) You tube team

2) They will create a poster that includes:

  • The platform’s name and logo.

  • Its structure (how people communicate on it).

  • Its target audience.

  • Advantages and disadvantages.

  • Why they think it is the best.

3) Students will present their posters.

4) Guests will vote for the best presentation via www.mentimeter.com


5.Wrap-up & Reflection (10 minutes)

Class Discussion:

  • What did you learn about social networks today?

  • How do social networks influence the values?

  • What should we consider before using them?

Exit Ticket: Each student writes one positive and one negative aspect of social media on a sticky note and places it on the board.


Video on You tube

https://www.youtube.com/watch?v=kZIcwH988dw


















www.mentimeter.com



Differentiation

 Option activity: gives as much information as they can use different grammatical structures. Less able students can give short answers, use question templates to ask questions.

 Ppt, worksheets, cards

Homework

 Create a poster that shows 3-5 rules for staying safe on social media.

You can use drawings, words, or even social media logos to make it fun!









Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
15.00.2025
110
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі