Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Ашық сабақ. 5 сынып. Ағылшын тілі
Материал туралы қысқаша түсінік
Short term lesson plan. Theme of the lesson: Language and communication. 5.L6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics;
5.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics (Language quiz) p.72;
5.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics;
5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics;
5.R4 read with some support a limited range of short fiction and non-fiction texts;
5.R7 recognise typical features at word, sentence and text level in a limited range of written genres;
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
The Ministry of Education and Science of the
Republic of Kazakhstan
Specialized
lyceum№92named after Mahatma
Gandhi
Short term lesson plan
Language and
communication
Term
II
Unit:
World of Work
Teacher’s
name:
Torekulov
K.T.
Date:
09.12.2021
Grade: 5
А,Б
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson:
Language and
communication
Learning objective(s) that this
lesson is contributing to
5.L6 deduce meaning from context in short,
supported talk on an increasing range of general and curricular
topics;
5.S2 ask simple questions to get information
about a limited range of general topics (Language quiz)
p.72;
5.S3 give an opinion at sentence level on a
limited range of general and curricular topics;
5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary
and syntax to talk about a limited range of general
topics;
5.R4 read with some support a limited range of
short fiction and non-fiction texts;
5.R7 recognise typical features at word, sentence
and text level in a limited range of written
genres;
Learning objectives
-memorize the new words about
communication
-
define the present information clearly
-use new words to get information about
professions and formulate simple sentence with present continuous,
future meaning on a limited range.
Plan:
Step of the lesson/ Time
Teacher's
activity
Students’
activity
Evaluation
Resources
Beginning
10 min
1)
Greet with students
2)Check students’ attendance
3)Check students’ homework
Direct Ss’s attention to the
pictures
Play recording
1)Greet with teacher
2)Class leader says absent
students
3)
Show homework
Listen and repeat chorally and individually. And
match the pictures to organic/non-organic
production
Descriptor
A learner will be able
to
-use topic related words
1 point
English plus
SB p 72
Build your vocabulary. Look at the Language Quiz
and complete the columns with the words in blue. Do you know the
names of other languages in English?
Build your vocabulary. Look at the exercise 1 on
page 72 of the Students book
Descriptor
A learner will be able
to
-
Build your vocabulary
1 point
SB
p 72 ex 1
Main activities
7 min
10 min
Ask
to think of as many words as they can under each heading related to
language or communication
Ask to talk in pairs about which organic food
they buy and give reasons why.
Complete the table with the words in blue in
.
Descriptor
A learners will be able
to
-write list of the words
-differentiate things
-talk about their favourite
things
3 points
WB
p 72 ex 2
Play recording
Read and listen land. Which subject are difficult
for Paul?
Listen and write
Descriptor
A learners will be able
to
-Listen the conversation
-write true or false
2 points
SB
p 72 ex 3
9 min
Look at the questions and choose answer from the
box. Then listen again
To listen the task again and mark them according
to what they said
Descriptor
A learner will be able
to
-write true or false for each
sentences
2 points
SB
p 72 ex 4
6 min
Ask
you. Ask and answer the questions.
Do the questionnaire with a
partner.
Descriptor
A learner will be able
to
-discussion with a partner
1 point
SB p 72 ex 5
Ending of the lesson Reflection
2 min
At the end of a lesson learners share with their
partner:
•
Three new things they have
learnt:
What they found easy
What they found difficult
Something they would like to learn in the
future.
Giving the hometask
Self-assessment.
Pair share
Summarise points for FORMATIVE
ASSESSMENT
10-9 – excellent
8-7
– good
6-4
– satisfactory
3-1 unsatisfactory
Teacher’s grade book
Homework 1
min
WB page 45 exercise
1.2.3.4
Checked
by:Sh.E.Omirbekova
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз