Сабақтың
басы
3
мин
7
мин
|
-
Ұйымдастыру
кезеңі.
Әдіс: «Көңіл-күй» 
Мақсат: Әрбір оқушының көңіл-күйлерін
анықтап, психологиялық ахуал орнату.
Оқушылар шеңберге тұрып:
«европалықтар», «жапондықтар» , «африкандықтар» және
«италиандықтар» деп бөлінеді. Кейін әрбір қатысушы шеңбер бойымен
жүріп, «өз амандасу тәсілімен» барлығымен сәлемдеседі:
«италиандықтар» құшақтасады, «жапондықтар» бастарын иеді,
«африкандықтар» мұрындарымен, «европалықтар» қолдарын
қысады.
Әдіс:
«Суреттер
сөйлейді»
Мақсат:
Өткенді еске түсіріп, жаңа сабақтың тақырыбын
ашу.
Оқушыларға интерактивті
тақтаны қолданып суреттерді көрсетіп, сұрақтарды
қоямын.
Сұрақтар:
-
Әр кезең сайын баланың бойын
өлшеп, белгілеп отырған кезде неліктен сызық белгісі
өзгереді? 
-
Қиярдың тұқымын топыраққа
салып, жеміс алғанға дейінгі аралықты қандай өзгеріс
байқадыңыздар?
-
Неліктен жұлдызқұрт қуыршаққа
айналады?
-
♀,♂ бұл символдар нені
білдіреді?

-
Суреттегі бүтін алма мен
кесілген алманың айырмашылығы қандай?
-
Балапанның жұмыртқадан шығып,
кәрі тауық атанғанға дейінгі аралықты қалай
атаймыз?

Әдіс: «Пазл»
Мақсаты:
оқушыларды топқа
бөлу
Үш тілде
бластула, гаструла,
нейрула сөздері
беріледі.
-
Бластула
– Blastula
-
Нейрула -
Neurula
-
Гаструла
- Gastrula
|
Отырған орындарынан тұрып,
шеңбер құрып, бір-бірлерімен әртүрлі елдердегідей
амандасады.
Оқушылар суреттерге қарап
жұппен өзара ақылдасып, сұрақтарға жауап
береді.
Сөздерді құрастырып, топқа
бөлінеді
|
Жарайсың!
Керемет!
Өте
жақсы!
М: Өзара
бағалау.
|
Диалог – мұғалім оқушыларды
ойланту үшін және бірнеше жауаптар алу үшін алдын ала дайындалған
сұрақтар қояды.
|
|
Негізгі
бөлім
20
мин
|
Әдіс: «Данышпан
үкілер»
Мақсаты: Мәтінмен жұмыс істей отыра
тақырыпты ашу.
Оқушыларға тақырып бойынша
ресурстарды таратып беріп, тапсырма
орындатамын.
Тапсырма
№1.
Мақсаты: Мәтінмен танысып, жаңа
терминдерді білу.
Мәтінді оқып таныс терминдерді
бір бағанға, таныс емес терминдерді екінші бағанға
топтастыр.
-
-
Бағалау
критерий
|
Дескриптор
|
Ағзаның өсуі және
дамуы кезеңдерінің терминдерін
біледі.
|
|
Тапсырма
№2.
Мақсаты; Ұрықтық даму кезеңдерін
белгілейді.
Суретке қарап бос тор көзді
толтырып, сипаттама бер.

-
-
Бағалау
критерий
|
Дескриптор
|
Эмбриондық даму
кезеңдерін біледі.
|
|
Әдіс: «Венн
диаграммасы» 
Мақсаты: Ұрықтың даму кезеңдерін
салыстыра алады.
Тапсырма
№3. Айырмашылығы мен ұқсастықтарын
табыңыздар.

Бағалау
критерий
|
Дескриптор
|
Кезеңдерді айыра
алады.
|
-
Бластуланың айырмашылығын
жазады;
-
Гаструланың айырмашылығын
іріктейді;
-
Нейруланың айырмашылығын
табады;
-
Кезеңдердің
ұқсастықтарын сипаттайды.
|
|
Берілген тақырып бойынша
мәтінді оқып шығады, тапсырманы орындайды.
Суретке қарап, терминдерді
енгізіп, түсіндіреді.
Топпен «Венн диаграмасын»
толытрады.
|
Өзара бағалау 1
стикер

Керемет!
Өте
жақсы!
Тамаша!
«Дайын үлгі арқылы өзара
бағалау»
Жақсы!
Керемет!
Өте
жақсы!
|
Бағалау – оқушылар үнемі
бағаланып отырады.
Қарқын – кейбір оқушылар
басқаларына қарағанда жылдам жұмыс
істейді.
Тапсырма – құрамына білім
деңгейі әртүрлі оқушыларға арналған тапсырмалар
кіреді.
|
|
Сабақ соңы
10
мин
|
Әдіс: «Қар
көшкіні» 
Мақсаты: Оқушылар арасында
ынтамақтастықты, алға қарай жылжуға, қорытындыны негіздеуге
көмектеседі.
Оқушыларды шеңберге тұрғызып,
оқытушы шеңбер ортасына тұрады. Мұғалім оқушыларға эмбрион,
бластула, нейрула, гаструла, онтогенез
сөздеріне «Қандай?» деген сұраққа жауап беретін
сөздер қосады.
Оқушыларға кесте таратып
беремін. Бейне материалды ұсынып, кестедегі артық сөздерді алып
тастау қажет.
https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/ahzalardyng-kobeyui-zhane-zheke-damuy/ahzanyng-zheke-damuy/lesson/kobeyu
Тапсырма
№3.
Мақсаты: Кестедегі кезеңдерді
сипаттайды.
Бейне материалға назар
аударыңыз. Берілген кестедегі әрбір кезеңдегі 3 сөздерді алып
тастаңыз.
Зигота
|
Аталық, аналық жыныс
жасушалары қосылады. Шашы, тырнағы, саусақтары
дамиды.
|
Бластула
|
Көзі, жыныс мүшесі, жүрек,
жүйке жүйесі дамиды.
|
Гаструла
|
3 қабат түзіледі. Ми, мұрын,
құлақтары дамиды.
|
Нейрула
|
Ас қорыту жүйесі, зигота,
өкпе, аталық жасуша, аналық жасуша, бауыр және т.б.
дамиды.
|
-
Бағалау
критерий
|
Дескриптор
|
Кезеңдерді
сипаттайды.
|
-
Бластула сатысындағы 3 артық
сөзді алады;
-
Гаструла сатысындағы 3 артық
сөзді алады;
-
Нейрула сатысындағы
3 артық сөзді алады.
|
Тапсырма №5:
Мақсаты: Ұрықтың даму кезеңдерін
салыстыруға көмектеседі.
Сәйкестендір

-
Бағалау
критерий
|
Дескриптор
|
Ұрықтың қалыптасуын
даму кезеңдерімен салыстырады.
|
|
Рефлексия.
Әдіс: «Сингвейн»
Мақсаты: Жаңа тақырыпты қаншалықты
меңгергендерін анықтау.
-
Не?
Шарана
-
Қандай? Кішкентай, ұйыған
қан.
-
Не істейді? Дамиды, жетіледі,
өседі.
-
Аталық және аналық
жасушаларының қосылуы.
-
Ұрық
(синоним)
|
Орындарынан тұрып шеңбер
құрады. Әрбір сөзге бір сын есімнен қосып
отырады.
Видеоматериалга назарларына
аудара отырып, кестедегі артық сөздерді алып
тастайды.
Берілген кестені
сәйкестендіреді.
Оқушылар қойылған сұрақтарға
жауап беріп, сабақты қорытындылайды.
|
Топтық бағалау.
«Ынталандыру».
Жақсы!
Жарайсың!
Тамаша!
«Бағдаршам»
Қызыл – қанағаттанарлық, тапсырмада
4 қатеден көп;
Сары – жақсы, тапсырмада 1-2 қате
бар;
Жасыл – жарайсың, тапсырма толық
орындалды.
«Дайын үлгі арқылы өзара
тексеріс»
«Дайын үлгі арқылы өзара
тексеріс»
«Екі жұлдыз, бір
тілек»
|
Оқушылар арасында диалог
орнайды.
Диалог және қолдау көрсету –
кейбір оқушыларға тапсырманы орындау барысында жан-жақты әрі нақты
көмек көрсету болады.
Қорытынды – барлық оқушылар
бір тапсырманы орындаса да олардың нәтижелері әртүрлі
болады.
Оқушылармен «Ал сіз қалай
ойлайсыз?» деген сұрақ арқылы кері байланыс
орнатамын.
|
|