2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Ашық сабақ 8-сынып Эмбрионалдық даму кезеңдері: бластула, гаструла, нейрула

Ашық сабақ 8-сынып Эмбрионалдық даму кезеңдері: бластула, гаструла, нейрула

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары 8 cынып биология пәнінен жаңартылған білім мазмұны бойынша құрастырылған. Сабақ барысында көптеген әдістер мен тәсілдерге арнайы уақыт бөлініп, қалыптастырушы бағалау түрлері қолданылған
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

ҚМЖ

Пән: Биология


Ұзақ мерзімді жоспар бөлімінің мазмұны:

8.4В Өсу және даму


Мектеп: Сәтбаев қаласының «№1 мектеп-гимназиясы» КММ


Мерзімі:



Мұғалімнің аты-жөні: Мейірбек А.Ж.



Сынып: 8

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақ тақырыбы

Эмбрионалдық даму кезеңдері: бластула, гаструла, нейрула


Оқу мақсаттаы /ұзақ мерзім жоспардан

8.2.3.1 Эмбрионалдық даму кезеңдерін сипаттау

Сабақ мақсаты

Оқушылардың барлығы: Эмбрионалдық даму кезеңдерін атайды;

Оқушылардың көпшілігі: Кезеңдердің түрлерін ажыратады;

Оқушылардың кейбірі: Ұрықтың қалыптасуын даму кезеңдерімен байланыстырады.

Бағалау критерийлері


  • Ұрықтың сатыларын біледі;

  • Эмбриондық даму сатысының түрлерін айырады;

  • Ұрық кезеңдері мен қалыптасуын сәйкестендіреді.

Тілдік мақсаттар

Тыңдалым – көрсетілген бейне материал бойынша қажетті мәлімет алып, өз көзқарастарын қалыптастыру.

Айтылым – сұрақ-жауап арқылы білім алушы меңгерген тақырыбы бойынша өз ойын айқын жеткізеді.

Жазылым – тақырыпқа байланысты терминдерді меңгеру.

Оқылым – берілген ресурсты оқып, мазмұнын түсіну.


Термин сөздер: эмбрион, бластула, гаструла, нейрула, зигота, эктодерма, мезодерма, энтодерма, бөлшектену, постэмбриогенез.




Құндылықтарды қалыптастыру

Құндылық: Жалпыұлттық «Мәңгілік Ел» идеясының құндылықтары /«Болашаққа бағдар: Рухани жаңғыру»

  • Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу (Қазіргі таңдағы дамудың алғашқы сатылары кезінде түрлі аурулардың алдын-алу шаралары қарастырылуда )

Пәнаралық байланыс

Генетика – тұқымқуалаушылық аурулар;

Математика –кезеңдердің сатылары мен сандық бөлшектенуі;

Қазақ тілі – тақырыптың мәтінімен жұмыс жасауда.

Алдынғы білім

7.4Д Өсу және даму. Ағзалардың жеке даму түсінігі.


Сабақ барысы


Үақыт/Сабақ кезеңдері


Мұғалімнің іс-әрекеті

(мақсатқа қалай қол жеткіземін?)

Оқушының іс-әрекеті/

Бағалау (әдіс-тәсілдер/ техника/ стратегия)

Саралау тәсілдері (қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз?/ қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлайсыз?)


Сабақтың басы

3 мин












7 мин

  1. Ұйымдастыру кезеңі.

Әдіс: «Көңіл-күй»

Мақсат: Әрбір оқушының көңіл-күйлерін анықтап, психологиялық ахуал орнату.

Оқушылар шеңберге тұрып: «европалықтар», «жапондықтар» , «африкандықтар» және «италиандықтар» деп бөлінеді. Кейін әрбір қатысушы шеңбер бойымен жүріп, «өз амандасу тәсілімен» барлығымен сәлемдеседі: «италиандықтар» құшақтасады, «жапондықтар» бастарын иеді, «африкандықтар» мұрындарымен, «европалықтар» қолдарын қысады.

Әдіс: «Суреттер сөйлейді»

Мақсат: Өткенді еске түсіріп, жаңа сабақтың тақырыбын ашу.

Оқушыларға интерактивті тақтаны қолданып суреттерді көрсетіп, сұрақтарды қоямын.

Сұрақтар:

  1. Әр кезең сайын баланың бойын өлшеп, белгілеп отырған кезде неліктен сызық белгісі өзгереді?

  2. Қиярдың тұқымын топыраққа салып, жеміс алғанға дейінгі аралықты қандай өзгеріс байқадыңыздар?

  3. Неліктен жұлдызқұрт қуыршаққа айналады?

  4. ,♂ бұл символдар нені білдіреді?

  5. Суреттегі бүтін алма мен кесілген алманың айырмашылығы қандай?

  6. Балапанның жұмыртқадан шығып, кәрі тауық атанғанға дейінгі аралықты қалай атаймыз?

Әдіс: «Пазл»

Мақсаты: оқушыларды топқа бөлу

Үш тілде бластула, гаструла, нейрула сөздері беріледі.

  • Бластула – Blastula

  • Нейрула - Neurula

  • Гаструла - Gastrula






Отырған орындарынан тұрып, шеңбер құрып, бір-бірлерімен әртүрлі елдердегідей амандасады.







Оқушылар суреттерге қарап жұппен өзара ақылдасып, сұрақтарға жауап береді.























































Сөздерді құрастырып, топқа бөлінеді


















Жарайсың!

Керемет!

Өте жақсы!

М: Өзара бағалау.
















Диалог – мұғалім оқушыларды ойланту үшін және бірнеше жауаптар алу үшін алдын ала дайындалған сұрақтар қояды.














































Негізгі бөлім

20 мин

Әдіс: «Данышпан үкілер»

Мақсаты: Мәтінмен жұмыс істей отыра тақырыпты ашу.

Оқушыларға тақырып бойынша ресурстарды таратып беріп, тапсырма орындатамын.

Тапсырма №1.

Мақсаты: Мәтінмен танысып, жаңа терминдерді білу.

Мәтінді оқып таныс терминдерді бір бағанға, таныс емес терминдерді екінші бағанға топтастыр.


Бағалау критерий

Дескриптор

Ағзаның өсуі және дамуы кезеңдерінің терминдерін біледі.

  • Терминдерді теріп жазады;

  • Терминдерге анықтама береді.


Тапсырма №2.

Мақсаты; Ұрықтық даму кезеңдерін белгілейді.

Суретке қарап бос тор көзді толтырып, сипаттама бер.


Бағалау критерий

Дескриптор

Эмбриондық даму кезеңдерін біледі.

  • Ұрықтық даму кезеңдерінің аттарын жазады;

  • Әр кезеңді түсіндіреді.




Әдіс: «Венн диаграммасы»

Мақсаты: Ұрықтың даму кезеңдерін салыстыра алады.


Тапсырма №3. Айырмашылығы мен ұқсастықтарын табыңыздар.

Бағалау критерий

Дескриптор

Кезеңдерді айыра алады.

  • Бластуланың айырмашылығын жазады;

  • Гаструланың айырмашылығын іріктейді;

  • Нейруланың айырмашылығын табады;

  • Кезеңдердің ұқсастықтарын сипаттайды.





Берілген тақырып бойынша мәтінді оқып шығады, тапсырманы орындайды.





















Суретке қарап, терминдерді енгізіп, түсіндіреді.

























Топпен «Венн диаграмасын» толытрады.




































Өзара бағалау 1 стикер

Керемет!

Өте жақсы!

Тамаша!















«Дайын үлгі арқылы өзара бағалау»





























Жақсы!

Керемет!

Өте жақсы!











Бағалау – оқушылар үнемі бағаланып отырады.






















Қарқын – кейбір оқушылар басқаларына қарағанда жылдам жұмыс істейді.
























Тапсырма – құрамына білім деңгейі әртүрлі оқушыларға арналған тапсырмалар кіреді.


































Сабақ соңы

10 мин

Әдіс: «Қар көшкіні» Picture 5

Мақсаты: Оқушылар арасында ынтамақтастықты, алға қарай жылжуға, қорытындыны негіздеуге көмектеседі.

Оқушыларды шеңберге тұрғызып, оқытушы шеңбер ортасына тұрады. Мұғалім оқушыларға эмбрион, бластула, нейрула, гаструла, онтогенез сөздеріне «Қандай?» деген сұраққа жауап беретін сөздер қосады.


Оқушыларға кесте таратып беремін. Бейне материалды ұсынып, кестедегі артық сөздерді алып тастау қажет.

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/ahzalardyng-kobeyui-zhane-zheke-damuy/ahzanyng-zheke-damuy/lesson/kobeyu


Тапсырма №3.

Мақсаты: Кестедегі кезеңдерді сипаттайды.

Бейне материалға назар аударыңыз. Берілген кестедегі әрбір кезеңдегі 3 сөздерді алып тастаңыз.

Зигота

Аталық, аналық жыныс жасушалары қосылады. Шашы, тырнағы, саусақтары дамиды.

Бластула

Көзі, жыныс мүшесі, жүрек, жүйке жүйесі дамиды.

Гаструла

3 қабат түзіледі. Ми, мұрын, құлақтары дамиды.

Нейрула

Ас қорыту жүйесі, зигота, өкпе, аталық жасуша, аналық жасуша, бауыр және т.б. дамиды.




Бағалау критерий

Дескриптор

Кезеңдерді сипаттайды.

  • Бластула сатысындағы 3 артық сөзді алады;

  • Гаструла сатысындағы 3 артық сөзді алады;

  • Нейрула сатысындағы 3 артық сөзді алады.







Тапсырма №5:

Мақсаты: Ұрықтың даму кезеңдерін салыстыруға көмектеседі.

Сәйкестендір

Бағалау критерий

Дескриптор

Ұрықтың қалыптасуын даму кезеңдерімен салыстырады.

  • Кестені сәйкестендіреді.




Рефлексия.

Әдіс: «Сингвейн»

Мақсаты: Жаңа тақырыпты қаншалықты меңгергендерін анықтау.

  • Не? Шарана

  • Қандай? Кішкентай, ұйыған қан.

  • Не істейді? Дамиды, жетіледі, өседі.

  • Аталық және аналық жасушаларының қосылуы.

  • Ұрық (синоним)




Орындарынан тұрып шеңбер құрады. Әрбір сөзге бір сын есімнен қосып отырады.














Видеоматериалга назарларына аудара отырып, кестедегі артық сөздерді алып тастайды.


















































Берілген кестені сәйкестендіреді.












































Оқушылар қойылған сұрақтарға жауап беріп, сабақты қорытындылайды.




Топтық бағалау. «Ынталандыру».

Жақсы!

Жарайсың!

Тамаша!










«Бағдаршам»

Қызыл – қанағаттанарлық, тапсырмада 4 қатеден көп;

Сары – жақсы, тапсырмада 1-2 қате бар;

Жасыл – жарайсың, тапсырма толық орындалды.

«Дайын үлгі арқылы өзара тексеріс»











































«Дайын үлгі арқылы өзара тексеріс»













































«Екі жұлдыз, бір тілек»





Оқушылар арасында диалог орнайды.

















Диалог және қолдау көрсету – кейбір оқушыларға тапсырманы орындау барысында жан-жақты әрі нақты көмек көрсету болады.














































Қорытынды – барлық оқушылар бір тапсырманы орындаса да олардың нәтижелері әртүрлі болады.








































Оқушылармен «Ал сіз қалай ойлайсыз?» деген сұрақ арқылы кері байланыс орнатамын.






Мұғалімнің өткізген сабақ бойынша рефлексиясы






22 Қазан 2018
6002
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі