— Мына көріністе жылдың қай
мезгілі бейнеленген?
— Қыс
мезгілі.
-Қыс дегенде көз алдымызға не
елестейді?
«Жазушы күнделігі» 3
мин.
Қыс туралы мәтін
құрау.
Табыс
критерийлері:
-
Тақырып төңірегінде
жазу.
-
Түйінді идеяны
анықтау
-
Құбылту түрлерін
пайдалану.
—Бүгінгі сабақ не туралы
болмақ?
-
Қыс мезгілін суреттеп жазған кім ақын
болған?
1. Абай
кім?
2. Қашан, қай жерде дүниеге
келген?
3. Абайдың шын есімі
кім?
4. Абайдың қандай өлеңдерін
білесіңдер?
5. Қандай әндерін
білесіңдер?
6. Қанша қара сөзі
бар?
7. Әжесінің есімі
кім?
8. Ал, шешесінің
ше?
— Ендеше, бүгін Абай
Құнанбайұлы-ның “Қыс” өлеңімен танысамыз. Абай атамыз қысты қалай
суреттеген екен видеоға назар
аударамыз.
Зерделі сұрақ-дәлелді
жауап
Видеомен
жұмыс 1. Өлеңде ақын қысты кімге
теңеген? 2. Шалдың киімдері
қандай? 3. Ақын суреттеп отырған шалды кімге ұқсатуға
болады? 4. Түсі
суық, басқан жері сықырлап келіп қалды өлең
жолдарындағы түсі суық дегенді қалай
түсінесіңдер? 5. Өлеңдегі шалдың мінезі қандай? (Ол
қатал,соқыр-мылқау адам
сияқты)
Глоссариймен
жұмыс.
Кейіптеу-
әр түрлі табиғат құбылыстарын, жансыз
нәрселерді адам кейпінде суреттейтін көркемдік
тәсіл.
Ұлпа-
таудың ең биік
жері,шың,құз.
Оқшырайту-бас киімді қақайтып кию, тіктетіп шекеге
қырындату.
Бура-аталық
түйе.
Алты қанатты ақ
орда-алты керегелі төрелердің
үйі.
Шидем-жүннен тоқылған жылы
сырткиім.
Деңгейлік
тапсырмалар
Жасыл,көк, сары түске орай тапсырмалар
орындау.
Өлеңге сатылай кешенді талдау
жүргізу
Көк түс: кешендік
талдау
1. Авторы - А. Құнанбаев – қазақ халқының ұлы ақыны, ойшыл -
философы, композитор әрі аудармашы, реформатор.
2. Тақырыбы - қыс мезгілінің ерекшелігі, ащы аяз, долы боран
кезіндегі ауыл, ел өмірі.
3. Жанр түрі - өлең. Бұл өлең табиғат лирикасына жатады. Себебі,
ақын табиғаттың қытымыр қаталдығына қарсы тұруын өз көңілі, сезімі
арқылы білдіреді.
4. Идеясы дегеніміз----- ақынның айтар ойы мен мақсаты. Өлеңнің
идеясы – қыс сипатын күшейтіп суреттеп, адамдарды табиғаттың долы
күшіне қарсы тұра білуге шақырады.
5. Шумақ дегеніміз----- аяқталған синтаксистік біртұтас ойды
білдіреді. Өлең 5 шумақтан тұрады.
6. Тармақ дегеніміз - өлеңнің әр жолы. 22 тармақты
7. Бунақ дегеніміз - белгілі дауыс ырғағымен бөлінуі. 2-3, 3-3
бунақты
8. Буын саны - дауысты дыбыс санына байланысты. Өлең 11 буынды.
9. Ұйқас түрі.
Ұйқас дегеніміз - өлеңнің бітім, мазмұнымен тамырлас келіп, оған
әуен, ерекше сөз беріп тұратын өлең тармақтарындағы сөздердің
үндестігі екендігін айтып кетеді. Бұл өлең қара өлең (а-а-б-а) және
кезекті ұйқаспен жазылған (а-б-в-б)
Ақ киімді, // денелі, // ақ
сақалды, - А 11 б
Соқыр, мылқау,// танымас// тірі жанды. – А 11 б
Үсті - басы//- ақ қырау,// түсі суық, - Б 11 б
Басқан жері// сықырлап// келіп қалды. – А 11 б (Қара өлең
ұйқасы)
Дем алысы -//үскірік, // аяз бен қар, - А 11б
Кәрі құдаң // қыс келіп,// әлек салды. – Ә 11 б
Ұшпадай// бөркін киген// оқшырайтып, - Б 11 б
Аязбенен // қызарып // ажарланды. – Ә 11 б (Кезекті
ұйқас)
Сергіту сәті «Желсіз түнде
жарық-ай» әнін хормен орындау.
Сары
түс: мәнерлеп
оқу.
Жасыл
түс: кітаптағы 114 бет ә, б,г,ғ.
орындау.
«Хикая картасы» 5
мин.
Өлең мазмұнын суретпен көрсетейік. Әр топ
ақын қысты кімнің бейнесінде бейнелеген, қандай адам бейнесінде
бейнелеген, сол туралы сурет
саламыз.
|