Материалдар / Ашық сабақ "Arachnophobia" 7 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ "Arachnophobia" 7 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл ашық сабақ жаңартылған мазмұн бойынша жасақталған. 7 сынып оқушыларға арналған болатын. сабақтың басты мақсаты - оқушыларға фобия туралы түсінік беру, олардың түрлерімен таныстыру, оқушылардың сөздік қорын нығайту, сқйлеу мәдениетін қалыптастыру. сабақ барысында жаңа технология түрлері пайдаланылып, оқушылардың қызығушылығы артты.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Ақпан 2018
2209
13 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit 8. Natural disasters

School: Tasshagyl secondary school

Date:23.02.2018

Teacher name: Utarshiyeva Gulzada

CLASS:

Number present:

absent:

Lesson title:

Arachnophobia

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

C5.4. Evaluate and respond constructively to feedback from others

L5.3. understand without any support simple questions on an increasing range of general and some curricular topics

R5.1. understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

S5.2. ask questions to find out about present and possibly past experiences

Lesson objectives

All learners will be able to understand with little support the main points in extended talk

Most learners will be able to understand and speak with little support the main points in extended talk

Some learners will be able to understand, speak without support the main points in extended talk and use formal and informal registers in their talk

Assessment criteria

  1. understand the meaning of the words on topic in speech

  2. know and apply the vocabulary and make up sentences with it to talk about the topic

  3. synthesize and link sentences into coherent paragraphs to write on the topic

Values links

Respect and cooperation by:

  1. listening to the teacher

  2. listening to each other

  3. encouraging each other

  4. helping each other

  5. work in a team

Cross-curricular lin

Cross curricular integration with Literature subject

Plan

Start

3 min.

Org. moment. Greeting.

Teacher gives different pictures to pupils. They must choose necessary pictures and find the theme of the lesson.

Today we will speak about fears and phobias.

Pictures


Middle



2 min





5 min



3 min











3 min













5 min



5 min

To show a video. “Some phobias and their names”.

Answer the questions:

  1. What are you scared of?

  2. Have you got any phobias?

Writing the date and new theme “Arachnophobia”

Phobia – is a strong unreasonable fear of something.

Listening. To listen to the text. How can you cure a phobia?

New lexical material.

  • Ridiculous –

  • Weird –

  • Unpleasant –

  • Phobic –

  • Real –

Descriptors:

Can use the dictionary

Secure new lexical material

Memorize spelling of words

Writing. True or False. Correct the false sentences.

  1. There were spiders at Georgia`s house.

  2. Georgia was Mark Tanner`s first patient.

  3. Some people are scared of eating in public.

  4. Georgia`s family hid real spiders at home.

  5. Georgia is less scared of spiders now.

  6. Georgia is definitely going to touch a spider.

Descriptors:

Chooses the correct answer.

Explains his choice.

Grammar. Modifiers. Not very, quite, very. To write sentences using modifiers.

Project work. “How to win phobias?”

We should…… We shouldn`t……

Don`t….. Be……..

Video









CD

































Pictures

Posters, markers

2 min

Feedback. “Medals for the participation”

Paper medals

Additional information










































Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check


Leaners were asked to make up different questions to each other.


Criteria based assessment

Leaners were given definite criteria. Groups evaluate each other on the table of assessment given at the beginning of the lesson to know their level and to develop their reading, speaking and writing skills.

Heath saving technologies.

Using physical exercises and energizing activities with the help of a song with useful vocabulary.

Reflection





































Tasshagyl secondary school





Demonstrative lesson

Theme: “Arachnophobia”

Teacher: Utarshiyeva Gulzada

Grade: 7Ә















2017-2018 years

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!