Сабақтың тақырыбы: Сезім
мүшелері
Сабақтың
мақсаты:
-
Сезім мүшелерінің, олардың
құрылысы, атқаратын қызметімен, ағзадағы маңызына тоқтала отырып
таным білімділігін арттыру.
-
Сезім мүшелерінің құрылысын
атқаратын қызметін, ағзадағы маңызын іс-жүзінде көрсете отырып
пәнге деген қызығушылықтарын ояту.
-
Сезім мүшелерінің гигиенасымен
таныстыру арқылы әр түрлі аурулардың алдын алуға баулу, өз
денсаулықтарын қадірлеуге, құрметтеуге
баулу.
Көрнекілігі: слайд, суреттер, плакаттар,
жеміс-жидектер.
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі.
ІІ. Үй тапсырмасын
тексеру.
1-тапсырма. Мидың сыртқы
құрылысының аттарын жаз.
2-тапсырма. Кестені
толтыр.
Ми
бөлімдері
|
Қызметі
|
Жүйке жүйесінің
гигиенасы
|
-
Сопақша
ми
|
-
Қорғаныш (жөтелу,
құсу, түшкіру, жас бөлу);
-
Асқорыту;
-
Жүрек пен
қантамырлар жұмысын реттеу;
-
Тыныс
алу.
|
Үй тапсырмасын бір
уақытта орындау.
Тапсырманы алдымен
ауызша жұмыстан бастау.
35-40 минуттан соң
үзіліс жасау.
Темекі мен спиртті ішімдікті
ішпеу.
|
-
Ортаңғы
ми
|
Бұлшық ет тонусын, басты бұру,
жарыққа қарау, көздің қарашығын
реттейді.
|
-
Аралық
ми
|
Зат алмасу, ішкі секреция
бездерін зәршығару ұйқыны
реттейді.
|
IІІ.
Жаңа
сабақ.
Көз – көру
мүшесі.
Құлақ – есту
мүшесі.
Мұрын –
иіс сезу
мүшесі.
Тері – сипап сезу
мүшесі.
Зерттеуші, зертхана,
окулист, лор, дерматолог.
-
Сендердің қолдарыңда айна бар.
Айнаға қарап айтыңдаршы, не көріп
тұрсыңдар?
-
(Көз, құлақ, мұрын, тіл,
тері.)
-
Оларды бір сөзбен қалай атауға
болады?
-
(Сезім
мүшелері.)
-
Дұрыс. Бүгін біздің
тақырыбымыз: «Сезім мүшелері».
-
Біздің мақсатымыз: осы сезім
мүшелерінің ең маңыздысын тауып дәлелдеу.
-
Осы сұрақтарға жауап беру
үшін, зерттеу жұмысын өткізуіміз керек.
-
Зерттеуші деген
кім?
-
(Ол бір нәрсені бақылап,
зерттейтін адам.)
-
Олай болса, біз барлығымыз
зертханада отырған зерттеушілерміз. Ал, біздің зерттеуші затымыз –
ол адамның дене мүшелері болады.
-
Зерттеуді
бастаймыз.
Ойын: «Сиқырлы
қоржын».
(Қоржынға әр түрлі заттар:
ойыншық, кітап, сызғыш, т.б. заттар
салынған.)
-
Менде ғажайып қоржын бар. Оның
ішінде әртүрлі заттар жатыр. Кім айтады, қандай заттар
жатыр?
-
Оның түсі
қандай?
-
Неге айта алмай
отырмыз?
-
Олай болса, қандай заттар
жатқанын көрейік. Ол үшін барлықтарың көздеріңді
жұмыңдар.
-
Қандай затты алып
шықтым?
-
Көздеріңді ашыңдар. Неге
сендер сұраққа жауап бере алмадыңдар?
-
Сендерге не
көмектесті?
-
Айналадағы заттарды көретін
мүше – ол көз.
-
Олай болса, жұмбақ шешіп
көрейік.
Жұмбақ
Көреді бәрін
өзгенің
Көре алмайды
өздерін. (көз)
-
Көзді бөгде заттардың түсуінен
қорғау керек.
-
Көзге бөгде зат түссе, қолмен
уқалауға болмайды. Кір орамалмен сүртпе.
-
Кітапты жатып оқуға болмайды.
Оқығанда кітап, дәптер 30-35см қашықтықта болуы
керек.
-
Көлікте келе жатып кітап
оқыма. Көз тез шаршайды.
-
Шамның жарығы сол жақтан түсу
керек.
-
Компьютермен, ұялы телефонмен
ұзақ ойнама, 10-15 минут.
Құлақ
Сыртқы
құлақ
Ортаңғы
құлақ
Ішкі
құлақ
-
Біз тек қана сыртқы бөлігін
көреміз.
-
Зерттеуіміздің қорытындысы
бойынша құлақ – есту мүшесі. Ол да маңызды
мүше.
-
Құлақты күту керек
пе?
-
(Құлақты күнделікті
сабындап, жылы сумен жуып, тазалап тұру
керек.)
-
Құлақты тазалағанда қатты,
үшкір заттарды пайдаланба.
-
Құлақты суықтан және желден
сақтау керек.
-
Құлағың ауырса дәрігерге
қаралу керек.
Ойын:
«Парфюмер».
(Иіс су,
сарымсақ)
-
Мұрын – иіс сезу
мүшесі.
-
Қазір көздеріңді жұмыңдар. Мен
бір затты алып өтемін.
-
Ол не? Қалай
білдіңдер?
-
Қай сезім мүшесі сендерге
көмектесті?
-
Біз иісті, әсіресе, көктем мен
жазда, жылы және жаңбырлы күні жақсы сезеді екенбіз. Мұрын мимен,
жүйке талшықтарымен тығыз байланысты.
-
Бізге иіс ұнамаған кезде, ми
қауіп дабылын береді. Сол уақытта мұрын қуысы кішірейеді екен. Ал
егерде иіс жағымды болса жүйкелеріміз тынышталып, жақсы дем алады
екен.
-
Мұрынды қалай қүту
керек?
-
Мұрынды таза ұстау
керек.
-
Үнемі таза орамал болу
керек.
-
Өзің білмейтін өсімдіктерді,
сұйық не ұнтақ заттарды иіскеме.
-
Үшкір заттармен
шұқыма.
-
Темекі шекпе, өйткені темекі
шегетін адамның иіс сезу мүшесі сезу қабілетін
жоғалтады.
Ойын:
«Дәп-дәмді».
(Тәрелкеде алма, жүзім,
банан салынған. Көздерін жұмып, дәмін татып табу
керек.)
-
Өткір затты ауызға салуға
болмайды, кесіп алуың мүмкін.
-
Тамақты асықпай жеу керек,
тілді тістеп алуың мүмкін.
-
Тамақтан кейін ауызды шаю
керек, тамақ қалдықтары қалмау керек.
(Тақтаға екі оқушы
шығады.)
-
Оқушылар көздерін жауып,
көкөністерді сипап атайды.
-
Тері – сипап сезу
мүшесі.
-
Тері – адам денесінің сыртқы
жабыны. Ішкі мүшелерді соғылудан, жарақаттанудан
қорғайды.
-
Теріні күту
жолдары:
-
Теріні жарақаттардан,
күйіктен, үсіктен сақта.
-
Денені аптасына 1-2 рет
сабынмен жуу керек.
-
Міндетті түрде қолды, бетті,
мойынды, аяқты күнделікті жуу керек.
-
Үнемі таза киім
ки.
-
Тырнақты уақытында алу
керек.
ІV. Сабақты
бекіту.
Тұжырым
шығару.
-
Біздің зерттеуіміз аяқталып
қалды. Зерттеу бойынша тұжырым шығаруымыз керек. Ол үшін суретке
қараңдар. Сезім мүшелерінің қайсысы маңызды
екен?
-
Ия, балалар, барлығы да
маңызды екен.
V. Сабақты
қорыту.
VI. Үй
тапсырмасы: 82-85-бет.
Оқу.
VII.
Бағалау.