Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON PLAN


    Discipline

    «Foreign Language»

    (Social and Humanitarian Direction)

    Module/unit

    Module 9. Independent project

    Theme of the lesson

    Amazing places/ Simply unforgettable

    Teacher

    __________ Dzhumagulova Indira Mukhanovna

    Date:

    «27» December 2023

    General information

    Course 1 Group EI 23-3

    Type of the lesson

    Assimilation of new knowledge, combined lesson

    Lesson objectives

    1) Understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics;

    2) Evaluate and comment on the views of others in a growing variety of talk contexts on a growing range of general and curricular topics;

    3) explain and justify their own and others’ point of view on a range of general and curricular topics


    Assessment Criteria

    Learners will be able to:

    • Define key ideas on topic “Dіfferent ways of living” through lіstening and develop listening skills

    • Discuss the topic with peers, describe appearance and character of Hadza tribe

    • Discuss the advantages and disadvantages living in the tribes.


    Resources

    https://www.youtube.com/watch?v=wG7OGeMKQL0&t=13s https://youtu.be/7Wl4t1PgiSE?si=x5VeSXSwp0EcGdhP

    PROGRESS OF THE LESSON

    Stages of the lesson

    Planned lesson activities

    Resources



    Start of the lesson

    (call stage)





    20 min



    1. Organization moment.

    Goal: creating a collaborative environment.

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: Ball game came from Chula. It seems a bit simple at first, but it’s not as easy as it appears. First, we need a ball.

    The first student holds the ball and asks a question like

    “How old is your boyfriend?” As the first girl is asking the question, she throw the ball to a friend who in turn must answer the question before touching the ball to catch it. Otherwise, if the friend hesitates for too long, or is too slow and hasn’t finished answering before she touches/catches the ball, then she is disqualified and must leave the circle and sit down.

    Then, next girl on her right takes the ball, and asks yet another question while throwing it to yet another girl, who in turn must answer before her hands touch the ball, and so on and so on, until there is only one girl/person left standing.

    Some sample questions might be

    What’s your mother’s age? How many children are there in your family? What is your favorite sport? What is your favorite color? Movie? Song ? Actor? What is your favorite gemstone? What Sport do you play best? How tall are you? How much do you weigh? What kind of movies do you like? Music? Car? Fast food What is the capitol of USA?

    II. Updating of prior knowledge

    Answers to homework questions

    Description of favorite book, genre or author

    Work in group. How would this story be different if it took place today? Think of: characters-place-plot. Present your idea to the class.






    Appendix 1












    Mid-lesson

    (Comprehension stage)


    55 min










































































































    1. Learning new material

    I show the students the photos of the picturesque places. Students predict the topic of the lesson.

    • Brainstorming

    Leading questions:

    What do you think the main theme of today’s lesson will be?

    What factors do you think shape the way people live in different parts of the world?

    Begin with a brief discussion about the concept of different ways of living. Ask students to share their thoughts on what influences the way people live, considering cultural, geographical, and environmental factors.


    Introduce students to the topic and objectives of the lesson.Рисунок 1


    Dividing into groups

    Here I divide students into 3 groups by 1, 2, 3 numbers and direct Ss’ attention to the texts A-C and the words in the lists above each one, give Ss time to use the words to complete the texts.

    https://wordwall.net/ru/resource/65530127


    Presenting new vocabulary.

    A 1 dark

    2 rosy

    3 friendly

    4 happy

    B 5 nomadic

    6 colorful

    7 slim

    8 polite

    C 9 pale

    10 face

    11 courageous

    12 peaceful

    Watch the video “People around the world” following the text in their book.

    CCQ -Low achievers answer YES/NO questions, high achievers 5 Ws and H questions

    Low achievers- Is the text A about Mongolia?

    Are they friendly?

    Are they happy to have guests?

    Are the clothes of the Maasai colorful?

    Do they like to wear necklace?

    Do the Atayal live in Taiwan?

    Are they hunters?

    High achievers 5 Ws and H questions

    What kind of people are Mongolians?

    Where is Mongolia situated?

    What kind of the clothes of the Maasai?

    What do the Atayal do?

    What don’t they like to do?

    How are the Atayal called?

    Use maps, flow charts, or webs to organize materials. (Find some additional information about these countries, their traditions, show them in the map)

    https://wordwall.net/ru/resource/62090933

    Cognitive strategy

    Uses reading skills to highlight necessary information

    Differentiation method- They watch the video twice.

    Make some differences and similarities between these countries and traditions by Venn diagram like postures

    Find out similarities and differences between these countries


    TPR method

    Explicit teaching of vocabulary. Teacher explains new words related to the topic using “Definitions” method. It’s a verbal explanation, giving synonyms, antonyms, or superordinate terms, giving a full definition.

    New words to learn:

    Check these words box and explain/elicit the meanings of the words or ask Ss to use their dictionaries and look them up

    3Bows- weapons that shoot arrows

    1Lean- without fat

    2Curly- having curls

    8Attached- liking very much

    5Native- belonging to an area

    7Gather- collect together

    4Crops- food grown to eat

    6Generous- giving things to others

    3Wander- walk freely around an area

    What do the sentences in Ex 1 tell us about the Hadza?

    Why are they the last of the first?

    KWL chart stands for Know, Want to Know, Learned. They start by writing everything they know, everything they already know about a topic on the K column. Afterwards students list questions about what they want to know about the topic in the W column

    What do the sentences in Ex 1 tell us about the Hadza?

    Why are they the last of the first?


    LISTENING

    Task 1.Pre – listening

    • Group work

    This activity helps to develop critical thinking.

    Task 2. While listening

    • Video watching

    Skimming

    I demonstrate the video on the topic of “Hadza the last of the first”. Students watch the video and do some tasks.


    Task 3. Post – listening

    1. True or False

    Listening for detailed comprehension.

    Task for low motivated students. Tasks for high motivated students.

    Collaborative approach. Students talk about the peculiarities of Hadza tribe’s life.

    The students understand the main idea and demonstrate their ability to talk about based on the video.

    Low-achieving students scan the text and for each question, choose the correct answer to express their understanding.

    High-achieving students scan the text intensively to get as much information as possible. They answer commands such as:

    Identify the importance of living in the tribe.

    Circle three adjectives describing tribe.

    Underline the sentence about peculiarities of this tribe

    Describe their appereances.

    Explain why they chose this way of living.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Джумагулова Индира Мухановна
    19 Желтоқсан 2023
    390
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ Different ways of living

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ Different ways of living

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Монғолия, Тайвань және Африка тайпаларының өмір сүру әдет-ғұрыптарының ерекшеліктерін айта отырып, заманның дамуын негізге ала отырып, студенттердің мәдениетаралық құзіреттіліктерін дамыту. Мәтіннің негізінде «Түрлі елдердің өмір сүру әдет-ғұрыптары/Хадза» тақырыптарында өз ойларын жеткізуді.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON PLAN


    Discipline

    «Foreign Language»

    (Social and Humanitarian Direction)

    Module/unit

    Module 9. Independent project

    Theme of the lesson

    Amazing places/ Simply unforgettable

    Teacher

    __________ Dzhumagulova Indira Mukhanovna

    Date:

    «27» December 2023

    General information

    Course 1 Group EI 23-3

    Type of the lesson

    Assimilation of new knowledge, combined lesson

    Lesson objectives

    1) Understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics;

    2) Evaluate and comment on the views of others in a growing variety of talk contexts on a growing range of general and curricular topics;

    3) explain and justify their own and others’ point of view on a range of general and curricular topics


    Assessment Criteria

    Learners will be able to:

    • Define key ideas on topic “Dіfferent ways of living” through lіstening and develop listening skills

    • Discuss the topic with peers, describe appearance and character of Hadza tribe

    • Discuss the advantages and disadvantages living in the tribes.


    Resources

    https://www.youtube.com/watch?v=wG7OGeMKQL0&t=13s https://youtu.be/7Wl4t1PgiSE?si=x5VeSXSwp0EcGdhP

    PROGRESS OF THE LESSON

    Stages of the lesson

    Planned lesson activities

    Resources



    Start of the lesson

    (call stage)





    20 min



    1. Organization moment.

    Goal: creating a collaborative environment.

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: Ball game came from Chula. It seems a bit simple at first, but it’s not as easy as it appears. First, we need a ball.

    The first student holds the ball and asks a question like

    “How old is your boyfriend?” As the first girl is asking the question, she throw the ball to a friend who in turn must answer the question before touching the ball to catch it. Otherwise, if the friend hesitates for too long, or is too slow and hasn’t finished answering before she touches/catches the ball, then she is disqualified and must leave the circle and sit down.

    Then, next girl on her right takes the ball, and asks yet another question while throwing it to yet another girl, who in turn must answer before her hands touch the ball, and so on and so on, until there is only one girl/person left standing.

    Some sample questions might be

    What’s your mother’s age? How many children are there in your family? What is your favorite sport? What is your favorite color? Movie? Song ? Actor? What is your favorite gemstone? What Sport do you play best? How tall are you? How much do you weigh? What kind of movies do you like? Music? Car? Fast food What is the capitol of USA?

    II. Updating of prior knowledge

    Answers to homework questions

    Description of favorite book, genre or author

    Work in group. How would this story be different if it took place today? Think of: characters-place-plot. Present your idea to the class.






    Appendix 1












    Mid-lesson

    (Comprehension stage)


    55 min










































































































    1. Learning new material

    I show the students the photos of the picturesque places. Students predict the topic of the lesson.

    • Brainstorming

    Leading questions:

    What do you think the main theme of today’s lesson will be?

    What factors do you think shape the way people live in different parts of the world?

    Begin with a brief discussion about the concept of different ways of living. Ask students to share their thoughts on what influences the way people live, considering cultural, geographical, and environmental factors.


    Introduce students to the topic and objectives of the lesson.Рисунок 1


    Dividing into groups

    Here I divide students into 3 groups by 1, 2, 3 numbers and direct Ss’ attention to the texts A-C and the words in the lists above each one, give Ss time to use the words to complete the texts.

    https://wordwall.net/ru/resource/65530127


    Presenting new vocabulary.

    A 1 dark

    2 rosy

    3 friendly

    4 happy

    B 5 nomadic

    6 colorful

    7 slim

    8 polite

    C 9 pale

    10 face

    11 courageous

    12 peaceful

    Watch the video “People around the world” following the text in their book.

    CCQ -Low achievers answer YES/NO questions, high achievers 5 Ws and H questions

    Low achievers- Is the text A about Mongolia?

    Are they friendly?

    Are they happy to have guests?

    Are the clothes of the Maasai colorful?

    Do they like to wear necklace?

    Do the Atayal live in Taiwan?

    Are they hunters?

    High achievers 5 Ws and H questions

    What kind of people are Mongolians?

    Where is Mongolia situated?

    What kind of the clothes of the Maasai?

    What do the Atayal do?

    What don’t they like to do?

    How are the Atayal called?

    Use maps, flow charts, or webs to organize materials. (Find some additional information about these countries, their traditions, show them in the map)

    https://wordwall.net/ru/resource/62090933

    Cognitive strategy

    Uses reading skills to highlight necessary information

    Differentiation method- They watch the video twice.

    Make some differences and similarities between these countries and traditions by Venn diagram like postures

    Find out similarities and differences between these countries


    TPR method

    Explicit teaching of vocabulary. Teacher explains new words related to the topic using “Definitions” method. It’s a verbal explanation, giving synonyms, antonyms, or superordinate terms, giving a full definition.

    New words to learn:

    Check these words box and explain/elicit the meanings of the words or ask Ss to use their dictionaries and look them up

    3Bows- weapons that shoot arrows

    1Lean- without fat

    2Curly- having curls

    8Attached- liking very much

    5Native- belonging to an area

    7Gather- collect together

    4Crops- food grown to eat

    6Generous- giving things to others

    3Wander- walk freely around an area

    What do the sentences in Ex 1 tell us about the Hadza?

    Why are they the last of the first?

    KWL chart stands for Know, Want to Know, Learned. They start by writing everything they know, everything they already know about a topic on the K column. Afterwards students list questions about what they want to know about the topic in the W column

    What do the sentences in Ex 1 tell us about the Hadza?

    Why are they the last of the first?


    LISTENING

    Task 1.Pre – listening

    • Group work

    This activity helps to develop critical thinking.

    Task 2. While listening

    • Video watching

    Skimming

    I demonstrate the video on the topic of “Hadza the last of the first”. Students watch the video and do some tasks.


    Task 3. Post – listening

    1. True or False

    Listening for detailed comprehension.

    Task for low motivated students. Tasks for high motivated students.

    Collaborative approach. Students talk about the peculiarities of Hadza tribe’s life.

    The students understand the main idea and demonstrate their ability to talk about based on the video.

    Low-achieving students scan the text and for each question, choose the correct answer to express their understanding.

    High-achieving students scan the text intensively to get as much information as possible. They answer commands such as:

    Identify the importance of living in the tribe.

    Circle three adjectives describing tribe.

    Underline the sentence about peculiarities of this tribe

    Describe their appereances.

    Explain why they chose this way of living.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 10 сынып
    19.12.2023
    390
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Джумагулова Индира Мухановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации