Оқушылардың білімін
актуализациялау
кезеңі.
Активити.
Оқушылар 1-қосымша кестеде
берілген заттардың химиялық химиялық байланыс түрі мен электр
өткізгіштігін
болжайды.
Іс-әрекет
түрі: жұппен
жұмыс
Бағалау: өзара
бағалау
Көрсетілім. Электрөткізгіштікті сынау
құралы арқылы берілген заттарды тексеруге эксперимент
жасау.
Іс-әрекет
түрі: сыныппен
жұмыс
Бағалау
түрі: мұғалімнің кері
байланысы
Оқушылар 1-қосымша
кестесіндегі тәжірибелік мәліметтерді толтыруы
керек.
Мұғалім электр тогын өткізетін
заттар-электролиттер, өткізбейтіндері-бейэлектролиттер деп
аталатынын таныстырады. Осы тұста тәжірибе қорытындысы
бойынша диссоциация ұғымына анықтама
беріледі. Оқушылар физика курсынан осы
мәліметтерді қайталаған соң, дәптерлеріне мынадай қорытынды
жазады: Электр тоғы дегеніміз –
зарядталған бөлшектердің ( электрон немесе иондардың) бағытталған
қозғалысы.
Бұдан кейін
оқушылармен бірлесіп, электр өткізгіштікті сынауға арналған
құралдың құрылымын талдайды. Содан соң мыс, темір, алюминий
сымдараның электр өткізгіштігі көрсетіледі. Берілген тұздардың
(NaCL және CuSO4), сілтілердің (NaOH және
Ba(OH)2), ерітінділерінің электр
өткізгіштігін көрнекі түрде көрсету төмендегідей қорытынды жасауға
мүміндік береді. Жоғарыдағы ерітінділер электр тоғын өткізеді, ал
құрғақ NaCL, CuSO4,
Ba(OH)2, NaOH электр тоғын өткізбейді
(тәжірибе жасап көрсетеміз).
Заттардың
аты
|
Электр тоғын өткізе
ме?
|
Дистилденген
су
Кристалды натрий
хлориді
Натрий хлоридінің, т.б.
ерітінділері
|
Өткізбейді
Өткізбейді
Өткізбейді
|
Әрі қарай
электролиттердің электр өткізгіштігін зерттеген швед химигі
С.Аррениус екенін, ол электролиттік диссоциация теориясы деп атауды
ұсынғанын айтады.
Бұдан кейін
оқушылардың белсенді
қатысуымен:
құрамы мен
қасиеттерінің әртүрлілігіне қарамастан, тұздар мен негіздердің
ерітінділері және кристалдары электрөткізгіштігін сынағанда
неліктен бірдей нәтиже
көрсетеді?- деген сұраққа жауап
береді.
Ой қозғау: неліктен
кейбір заттар үшін лампа әлсіз
жанды?
Осы тұста
диссоциациялау дәрежесі,күшті және элсіз электролиттер ұғымдарын
ендіру.
Зерттеу
кезеңі
Мұғалім оқушылардан алынған
тәжірибелік мәліметтер мен болжамдар арасында қарама-қайшылықтар
туғандығын анықтайды.
|