Қызылорда
облысы
Жаңақорған
ауданы
№51 М.Қаратаев атындағы ора
мектеп
Қазақ тілі мен әдебиеті
пәнінің мұғалімі: Жолдасбекова Бағлан
Әбдіманапқызы
Бекітемін:
Оқу ісінің меңгерушісі:
----------------- Б. Мұратбайқызы
Пәні:
Әдебиет
Күні: 18.02.2017ж Сыныбы: 5
«А»
І. Сабақтың тақырыбы:
Ғ.Мүсірепов «Жаңа достар» әңгімесі
ІІ.
Мақсаттары: 1.
Оқушылардың шығарма авторы туралы жинаған
мәліметтерін білген білімдерін бекіту, шығарманы жан-жақты талдауға
үйрете отырып, меңгерту;
2.
Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын
арттыру. Ынтасын ізденушілік белсенділігін, танымын
дамыту.
3.
Оқушыларды адамгершілік пен
бауырмалдыққа, достық пен мейірімді болуға
тәрбиелеу.
Күтілетін
нәтиже: Шығарма мазмұын терең
түсіну, шығарманы жан-жақты талдай білу, шығарма авторы туралы
мәлімет білу, шығарма кейіпкерінен үлгі алу, әдеби-теориялық
ұғымдарды меңгеру, оқушыны еркін сөйлеуге төселдіружәне өз бетімен
ізденуі.
Сабақтың
типі: бекіту
сабағы.
Сабақтың түрі:
: аралас
сабақ
Қолданылатын
әдіс-тәсілдер:
Ой қозғау, топтастыру,адасқан әріптер,
екітұжырым кестесі ,семантикалық карта,сәйкестендіру, сиқырлы
қалам
Сабақтың
формасы: Топтық жұмыс,жұптық жұмыс, жеке
жұмыс
Керекті жабдықтар
,ресурстар: интерактивті тақта,жазушы потреті, оқулық,
шығармалар жинағы, плакат, үлестірмелі қағаздар,
стикерлер,маркерлер
Пәнаралық
байланыс: Қазақ тілі,
тарих
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі: Оқушыларды үш топқа бөлу.
Шегеннің үш түрлі өсиеті секілді бір-біріне уәде , серт беру
сыныптастары арасында.
ІІ. Үй тапсырмасын
сұрау:
Ғ.Мүсіреповтың өмірі мен
шығармашылығы, роман туралы қысқаша түсінік беріп, оқушылар «Жаңа
достар» мәтін мазмұнын еске түсіріп, әр топтың оқушылары бөлімдер
бойынша мазмұнын бөліп айтады.
І
топ: 1-бөлім: Қайроштың қалаға қашып
келуі.
ІІ
топ:2-бөлім: Базар
алаңы
ІІІ
топ:3-бөлім: Ана сағынышы немесе ана
құшағында
І. Қызығушылықты ояту.
«Адасқан әріптер» ойыны
Мақсаты: Логикалық ойлау
қабілеттерін жетілдіру.
Ойын шарты: Берілген
әріптердің орнын ауыстыра отырып, сөз
құрау.
Берілген
сөз: Әңгіменің құрылысына
талдау
Ң,
м,е,і,н,ә,г,ң-......................
Ұ,р,ы,қ,с,н,л,с,а,ы,ы-..............................
А,л,т,у,а,д,-...............
ІІ. Мағынаны
тану. Әңгіме құрылысына талдау
жасау.
1) Топтық жұмыс
тапсырмалары:
І
топ: Шығарманың компазициялық
құрылымына талдау
ІІ топ:
«Салыстыру» кестесі (сол
кездегі балалардың өмірі мен қазіргі балалрдың өмірі жайлы
салыстыру)
ІІІ
топ: Әңгіменің кейіпкерлеріне
кешенді сатылай талдау «Әдеби теориялық ұғымдар» бойынша талдау
жасау
( портрет, мінездеме,
пейзаж, теңеу, эпитет, мақал-мәтелдер)
2) Жұптық жұмыс
тапсырмалары: І топ:«Тұжырым
кестесі»
р/с
|
Әңгімеден
үзінді
|
Кейіпкері
|
Адами
қасиеттері
|
1
|
-Алдау үшін өтірік айтсаң,
кешіреді екен деме, алданбау үшін өтірік айтсаң
іркілме...
|
|
|
2
|
-Зытып келем,зытып келем.
Артыма қарай, қарай
зытам.
|
|
|
3
|
-Оқимын десең, оқи ғой,
күнім! Әкеңнің де арманы оқу боп өтіп
еді.
|
|
|
4
|
-Ойбай... Шегендей емес
шығарсың...Шеген қайда, ол! Ол ағып бара жатқан машинаны қуып
жетіп, асылып кете береді! Ол әншейін
желаяқ!
|
|
|
5
|
-Сіз анасыз ғой. Мен де
анамын. Сізде, көп болса,он бала шығар... Менің елу балам бар...
Балаңызды алып қайтамын десеңіз,қазір қайтарамын, өз балаларымда
жетеді.
|
|
|
ІІ топ: «Семантикалық
карта» толтыру
1
|
Кейіпкерсөзі
|
Қайрош
|
Мария
|
Бораш
|
Шеген
|
|
О , қасқаның жатысын –
ай!
|
|
|
|
|
2
|
Кейіпкер
сөзі
|
Қайрош
|
Мария
|
Шеген
|
Милиционер
|
|
Адам болады
екнсің,
айналайын!
|
|
|
|
|
3
|
Кейіпкер
сөзі
|
Әйелдер
|
Бораш
|
Мария
|
Шеген
|
|
Мынау бүгін
аяқтан
айырылыпты ғой. Байғұс –
ай...
|
|
|
|
|
4
|
Кейіпкер
сөзі
|
Әйелдер
|
Бораш
|
Милиционер
|
Шеген
|
|
Екі мың сегіз жүз
сексен
жеті! Өлтірдің ,
Костя,
өлтірдің мені.
|
|
|
|
|
5
|
Кейіпкер
сөзі
|
Анасы
|
Бораш
|
Мария
|
Шеген
|
|
Көресіз бе, балаңыз
қандай
ақылды. Оқу
оқығысы
келеді.
|
|
|
|
|
ІІІтоп:
«Сәйкестендіру»
Екі ақсақ, бір желаяқ- үш
боздақтың «салқын сарайға»
келуі--------------------------------1
Балалардың бір-бірімен
танысып, жөн
бөлісуі-------------------------------------------------4
Баланың ауылды тастап,
қалаға қарай қашып
келуі-----------------------------------------3
Шегеннің айтқан үш түрлі
өсиеті----------------------------------------------------------------2
Қайроштың алдынан екі
баланың
жолығуы-----------------------------------------------------5
ІІІ. Ойтолғаныс
кезеңі. 3. Жеке
жұмыс.
Сонымен, оқушылар, бүгінгі сабағымызды
қорытындылау үшін бір-бір ауыз
сөзбен «Сиқырлы
қалам» әдісі бойынша әңгімеден түйген ойларың,алған
әсерлеріңді қорытындылайық.
Бағалау. Әр топ
оқушылары бір-бірін бармақпен бағалау бойынша
бағалайды
Үйге
тапсырма.1. Сахналық қойылым
әзірлеу / 3- бөлімнен
2.Эссе-ойтолғау жазып
келу.
І
топ: «Жақсымен жолдас
болсаң»
ІІ
топ: «Жетімдерге қолдау
көрсету»
ІІІ
топ: «Біз-бейбіт өмірде
бақыттымыз!»
3.С.Бегалин туралы деректер
жинау