«ALEM» кәсіби білім беру
колледжі
«Бекітемін»
«ALEM» кәсіби білім
беру
колледжінің
әдіскері
_____________
Молдакулова
Н.М
"____"
____________20___ж.
Ашық
сабақ
Сабақтың тақырыбы: Жүсіпбек
Аймаутов
«Ақбілек»
романы
Тобы: М-101
Пәні: Қазақ тілі мен
Әдебиеті
Пән мұғалімі: Бекетай
Д.Т
Тараз 2022
ж.
Сабақтың
тақырыбы: Жүсіпбек Аймаутов Ақбілек
романы
Сабақтың мақсаты
:
1.Көркем шығармадағы
кейіпкерлер жүйесін жинақтау мен
даралау;
2.Шығармадағы авторлық идеяның
өмір шындығымен байланысын айқындау
Білімділік: Ж. Аймауытовтың Ақбілек
романы мазмұнын, автордың мақсатын, тақырыптың өзектілігін
ұғындыру, оқушыларға шығарма мәтіні кейіпкерлеріне
мінездемеберу.
Дамытушылық: Студенттердің шығармадағы кейіпкерлер бейнесіне талдау
жасай білу біліктілігін дамыта отырып, өз ойын жүйелі, дәлелді
жеткізе білуге үйрету, топ алдында еркін сөйлеу, пікір қорғау
дағдысын дамыту, шығармашылық, сауаттылық және іскерлік
қабілеттерін арттыру.
Тәрбиелік: Өз жеке пікірі бар ашық ойлы
азамат етіп тәрбиелеу. Сөздіктермен жұмыс жасату арқылы
білімділікке баулу.
Сабақтың
түрі: Жарыс
сабақ
Сабақтың
типі: Жаңа білімді
игерту.
Қолданылған
әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап әдісі, түсіндіру
әдісі, тақтамен жұмыс, тест әдісі, жеке жұмыс, сөздік жұмысы,
суреттермен жұмыс, интерактивті тақтамен жұмыс, «Балық аулау »
әдісі,Венн диаграммасы.
Көрнекі
құралдар: интерактивті тақта, слайд
материалдары, қима қағаздар,
плакаттар.
Сабақтың
барысы
І. Ұйымдастыру
кезеңі:
А.Білімгерлермен амандасу,
түгелдеу
Ә.Аудитория тазалығын
қадағалау
ІІ. Үй тапсырмасын
сұрау
Білімгерлердің өткен
сабақтарда алған білімдерін тексеру, жүйелеу,
қорытындылау.Білімгерлерге арнайы стикерлер арқылы топқа бөлу.Топ
алдына қағаз ұялы телефон тарату.Әр дұрыс жауапқа Лайк арқылы
бағалау.
Өткен сабаққа шолу жасау үшін
Балық аулау әдісі арқылы әр топ басшысы карточкаларды таңдап ондағы
жазылған сұрақтарға жауап беру .Өткен сабақта Жүсіпбек Аймаутовтың
өмірі мен шығармашылығын өткен болатынбыз.Арнайы карточкаларда
Шығармашылығы ,атқарған қызметтері,өмір жолы туралы үш түрлі
тақырыпта сұрақтар жазылған.
Шығармашылығы
-
Ақындық
әлемін танытатын шығармалары
-
Белгілі
драмалық
шығармалары
-
Кемел
прозашылығын көрсеткен
шығармалар
-
Балаларға арналған
туындылары
-
Сындарлы
сыншылығы тұсынан айқындаған
туындылары
Өмір
жолы
-
Дүниеге келген
жері
-
Отбасы
-
Білімі
-
Қуғын-сүргінге
айдалуы
-
Жұбайы және
балалары
Қызметтері
-
Атқарған
қызметтері
-
Бірлесе жұмыс жасаған қазақ
зиялысы
-
Игерген
мамандықтары
-
Қызмет атқаран
газеттер
-
Ұстаздық
қыры
ІІІ. Жаңа сабақты
түсіндіру
Жаңа сабақты бастамас
бұрын,сабақ тақырыбын арнайы Ребус арқылы анықтайық.Ал ендеше
бүгінгі Тақырып Ақбілек романы.
Ақбілек романындағы барлық
оқиғалар тікелей өмірден алынған. Ақбілек романы - қазақ ауылындағы
дүрбелең жылдар шындығын, олардың дәстүрі мен тұрмысын, жекелеген
адамдардың іс-әрекеттері мен қарым-қатынастарын, әсіресе негізгі
тұлға - Ақбілектің қызығынан қиындығы мол өмір жолдары жайында мұң
мен шер де, сыр да толғайтын туынды.Бір ғана қазақ қызының күрделі
тағдыры негізінде әлеуметтік төңкерістер тұсындағы қазақ ауылының
өзгеру процесін суреттеген алғашқы қазақ романдарының бірі. Сонымен
бірге халқымыздың өткен өмір көріністерін, адамдар арасындағы
көзқарастар қақтығысын, ел мен жер, келешек күндерге деген наным,
сенімдері серпінді, шабытты, көркем кестеленеді. Кейіпкерлер
келбеті, іс-қимылдары да нанымды жеткізіледі. Қазақ төңкерісінен
кейінгі қазақ ауылының өмір-тірліктері, ақ гвардияшылар әрекеті
кеңінен көрініс береді. Романда көтерілген басты мәселе - қазақ
қызының тағдыры,.әйел теңсіздігі. «Ақбілек» романы - бір ғана
қазақ қызының күрделі тағдыры негізінде әлеуметтік төңкерістер
тұсындағы қазақ ауылының өзгеру процесін суреттеген алғашқы қазақ
романдарының бірі. Шығарманың бас кейіпкері Ақбілек өшіккен
адамдардың кесірінен ақ әскерлердің тұтқынына түсіп, неше қилы
қорлық көреді. Өз елінде де алуан қиындықтарға жолығады. Кейін
төңкеріс аяқталған соң қалаға кетіп, оқу оқып, өз бақытын табады.
Ақбілектің басынан өтетін осы оқиғалар арқылы жазушы сол бір
қиын-қыстау кезеңдегі қазақ ауылдарындағы өмір шындығын, адамдардың
түрлі тағдырын кеңінен бейнелейді.
Жаңа тақырыпты тақтаға
жазу.Жаңа тақырыпты Видеороликтар арқылы түсіндіру. Роман кезеңдері
мен кейіпкерлерін таныстырмын.Романның шығу туралы тың деректермен
таныстыру.
ІІІ. Студенттер арасында
Диспут ұйымдастыру
Білімгерлерге Қазіргі заман
қыздарымен Ақбілекті салытыру ара-жігін ажырату тақырыбында ой
тастау.
Венн диаграммасы арқылы
айырмашылығы мен ұқсақтықтарын жазу
Қазіргі
Заман
қызы
Ақбілекпен
Замандас
қыз
Ұқсастығы
ІV.Сергіту
сәті. Ойлы болсаң озып
көр
Қолтырауын ойыны арқылы әдеби
терминдер мен сөздерді пайдалану арқылы сергіту
жасау.
VІ.
Жинақтау.
|
|
Ә
|
У
|
Е
|
З
|
О
|
В
|
|
|
|
|
Д
|
Ә
|
Н
|
Д
|
Е
|
Б
|
А
|
Й
|
|
|
Е
|
В
|
Г
|
Е
|
Н
|
И
|
Я
|
|
|
Б
|
А
|
Я
|
Н
|
А
|
У
|
Ы
|
Л
|
|
|
|
Л
|
И
|
Р
|
И
|
З
|
М
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е
|
К
|
Е
|
У
|
|
|
|
|
Қ
|
А
|
Р
|
Т
|
Қ
|
О
|
Ж
|
А
|
|
-
«Абай» журналынбірлесе жасаған
жазушы кім ?
-
Жүсіпбек Айтаутовтың арғы
атасының аты кім ?
-
Жарының аты кім
?
-
Туылған өлкесі қандай
?
-
Қазақ әдебиетінің көркем
прозасына алғаш әкелген ағым қандай
?
-
«Абай» журналын бүркеніштеп
жарялаған аты қандай ?
-
Елге танымал пьесасы қалай
аталады ?
Қорытынды: Жаңа тақырып бойынша қорытынды
жасаймын
1 топ:Кластер тәсілі
арқылы
Қарамұртқа сипаттама
жасау
2 топ:Ақбілек
романының
көркемдік идеясына постер
жасау
3 топ: Романдағы оқиғалар
тізбегін жасау
Рефлекция :
«Табыс
ағашы» әдісі арқылы .Тақтаға үлкен
алма ағашы ілінеде және түрлі-түсті алма таратылып
жабыстырады.
Қызыл алма –тақырып түсініксіз
болды
Сары алма-тақырыпты
түсіндім,бірақ
Жасыл алма-Тақырыпты
меңгердім
VІІ. Үйге
тапсырма
Жаңа сабақты қайталау.Әбіш
Кекілбаев туралы мәлімет жинақтап келу
Бағалау
Жоғарыда айтылған ұялы
телефонға жапсырылған лайктар арқылы топты бағалау жүргіземін.Және
топ басшыларына бағалау парақтарын тарату өз тобының мүшелеріне
баға қояды.