Атырау
облысы
Қызылқоға
ауданы
Тасшағыл
ауылы,
Тасшағыл орта мектебінің
бастауыш сынып мұғалімі
Сагинбаева Гулмира
Муратовна
Күні:28.11.2018
Пәні: Әдебиеттік
оқу
Сыныбы: 4
Сабақ тақырыбы: М.Әуезов
Жетім
Жалпы
мақсат:
Білімділік: Әңгімені алдымен мәнерлеп түсініп
оқушыларға оқып беріп, оқу дағдыларын қалыптастыру, әңгіменің
тақырыбын ашу.
Дамытушылық: Оқушылардың сөздік қорын,
ойлауын, көз алдына елестету, қабілетін
дамыту.
Тәрбиелік: Адамгершілікке, жанашырлыққа,
мейірімділікке тәрбиелеу.
Сілтеме:
-
Мұғалімдерге арналған
нұсқаулық
-
Әдебиеттік оқыту
әдістемесі
Оқушылар үшін оқу
нәтижелері:
Шығармадағы негізгі ойды түсінеді.
Өмірмен байланысын таба алады.
Қоғамға өзгеріс ендіре алатынына
сенеді.
Негізгі
идеялар:
Көркем шығармамен
жұмыс
Сабақта қолданылатын
материалдар:
АКТ құралдары: Интернет, интерактивті тақта,
постер, түрлі – түсті бояу, қағаздар, микрафон, адамның макеті, табыс сатысы, бейне жазба
«Жетімдер» кинофильмнен
үзінді
Оқыту әдістері: Жаңа
әдістер,
АКТ, СТО
1. Диалог
2. Жеке жұмыс
3.Жұптық жұмыс
4. Топтық жұмыс
Дерек
көздері:
Интернет
материалдары
Сабақ
барысы
I. Ұйымдастыру
кезеңі
1-топ:
«Ғылым»
тобы
2-топ:
«Тілшілер»
тобы
3-топ:
«Бейнелеуші»
топ.
II. Жаңа
сабақ
-
Ж- Жүрегін қорқыныш
билеу
-
Е-Демі
үзілген
-
Т-Қаға
беріс
-
І-Қиянат
-
М-Зар
еңіреген
- Жетім сөзі
шығады.
- Жетім дегенді қалай
түсінесіңдер?
- Тірек сөздерді қалай
түсінесіздер?
-
Жаңа сабағымызды бастамас бұрын, мына жердегі
дәйексөзге көңіл аударайық: «Бұл дәуірде өз тілін, әдебиетін
білмеген, қадірлемеген адам толық мәнді адам
емес» М.
Әуезов
Сұрақ:
1. Өз тілін, әдебиетін білмеген деп нені
айтып тұр деп
ойлайсыңдар?
( тілін білу, әдебиетің
білу)
- Ал енді мен сендерге тереңірек түсіндіріп
берейін.
- Әр ұлт өз тілін білу
керек.
- Өз тілін білген адам, өзінің өткенін
біледі.
Өткені дегеніміз ол - тарих, тарихтың айнасы
- әдебиет.
Біз одан оқып
білеміз.
М.
Әуезов кім? Ол
туралы не
білеміз?
Мухтар Әуезов
Шығыс Қазақстан облысы 1897 -
1961ж
Қазақтың ұлы
ғұлама жазушысы,
Драматург, Қазақты әлемге
танытқан қоғам қайраткері.
М. Әуезовтің бүкіл әлемге тараған 4 томдық
роман эпопеясы қалай аталады? «Абай
жолы»
Бүгін өз білімімізді «Табыс сатысына»
көтерілу арқылы бағалап отырамыз. Қолдарыңдағы адамның макетіне
есімдеріңізді жазып қойыңыздар. Әр тапсырманы орындауға қатысқан
оқушы табыс сатысына көтеріліп
отырады.
-
Мәтінді іштей
оқу.
«Жетімдер» әңгімесі мен
Е.Рақышевтін «Жетімдер» киносы туралы не айтар едіңіздер?
салыстырыңыздар.
1-топ: Ғылым
тобы
Мәтінді бөлімге
бөлу
1. Жалғыз
жаяу
2. Қасымның әжесінен айрылып қаралы күйге
түсуі.
3. Иса мен Қадишадан көрген
қорлығы.
4. Тау ішіндегі
қорқыныш.
5. Ағашқа қатып қалған
бала.
2-топ: Тілшілер тобы
(жазу)
Мәтін бойынша үш сұрақ дайындап топтарға
қойыңдар
3-топ: Бейнелеуші
топ.
Қасымның орнында болсаң не істер едің? (Рөлге
бөлу, сурет салу)
(Үш топ бір-брінің жұмысын критерийлер арқылы
бағалайды)
-
Қасымның қашуы дұрыс па еді? Неге кері
қайырылмады?
-
Жеті түнде Қасымды айдап шыққан кім?
(әңгіменің қай бөлімінде)
-
Қасымның әжесінен
айырылуы.
-
«Жетімнің малына қианат қылма! Өзін адам ет,
күт, асыра, жылатпа!» деп кімге
тапсырды?
-
Қасымның ойы неден
шатасты?
-
Табиғат балаға қалай көрінеді? Оны табиғатпен
байланыстырайық. Көңіл күйінің
үндесуі.
-
Рөлге еніп Қасымды бейнелеп беріңдер
?
-
Қасым жеті түнде неліктен жалғыз жаяу келе
жатты?
-
Қасымның тағдыры неге қиын
болды?
-
Әңгіме неліктен жетім деп
аталған? «Жетім» — деп кімдерді айтамыз? Көз алдарына
кімдер елестейді?
Жеке жұмыс. Эссе. Қасымға хат. 4-сатыға
көтеріледі.
Қасымға жетімдіктен құтылудың қандай амалын
айтар едің? Әр топ эссе жазу кезінде төмендегі мақалдарды
пайдаланып
жазасыздар.
1-топ:
Жалғыздың үні
шықпас,
Жаяудың шаңы
шықпас
2-топ:
Жақсы - жаңына
жолдас.
Жаман малыңа
жолдас
3-топ: Жаман сөз жүрекке тастай
тиеді.
ІІІ. Жаңа сабақты бекіту. Бейнеролик «Жетім
бала»
Қазіргі таңда Қасым сияқты
балалар бар ма? Олардың өмірі туралы не
білеміз?
Қазіргі заманмен салыстырғанда
жетімдер бар, бірақ олар Үкімет үйінде /балалар үйінде
тәрбиеленеді/.
Дегенмен, балалар үйінде қаншама жағдай
жасалынса да ата - ананың мейірім шуағына ешнәрсе
жетпейді. Анасының қасында қара су ішкенге не
жетсін!
-
Ана мейірімін көрмеген бала осы өмірге риза
бола ма екен? — деп
-
Елімізде жетімдер саны азаю үшін қандай тілек
айтасыңдар?
Жүрекшенің жанындағы ленталарды ұстап
жұптасып өз тілектерін айтады.
Мұғалімнің
сөзі:
Қай жерде жүрсеңдер де,
қоғамнан өз өмірін таба алмай, өмірдің қиын тағдырына ұрынып, әке –
шешенің қамқорына зәру болған, Қасым секілді құрбы - құрдастарыңа
оң көзбен қарап, жанашырлық танытсаңдар нұр үстіне нұр болар еді.
Қазақта «Жетім көрсең жебей жүр!» деген жақсы бір сөз бар. Ендеше,
осы жүрекшедей айналамызға нұрымызды шашып, «Жетімін жылатпаған ел
болайық!»
ІҮ.
Бағалау. Табыс сатысына көтерілген оқушыларды
бағалау
Өте жақсы – сатының
шыңы
Жақсы – үшінші
басқышы
Орташа – екінші
басқышы
Төмен – сатының бірінші
басқышы
Кері
байланыс.
Ү. Үйге
тапсырма. «Жетім» әңгімесін оқып, әңгімені өз
ойларыңмен аяқтап келіңдер.
3
3
3
3
3
3
2
2
2
2
2