Тілдік
мақсаттар
|
Пән лексикасы және
терминология:
Сюжет, эпизод, әдеби
шығарма.
Диалог және жазылым үшін
қажетті сөз тіркестер:
Батырлығы жоқ адамнан, Үлкен ақын шыққан емес
ешқашан.
Туған елім - арман, мұңым, Енді сені
жетелейді жол қалай? Қадір тұтам қиялдауды, Ертең талғам
өзгерер.
|
Мектеп
құндылықтары
|
Жауапты азаматтық
ұстаным: отансүйгіштік қасиетті қамтиды. Жауапкершілігі
мол азаматтар адал, сындарлы, белсенді. Олар қоғамды дамыту, ұлтты
қорғау, айнала қоршаған ортаны сақтау үшін тұтастық, түрлі
пікірлер, сыни идеялар әкеледі.
|
Сабақтың
басы
5
минут
2
минут
1
минут
2
минут
|
Үй
тапсырмасы
«Блум түймедағы»
әдісі


Сұрақтар түрі
|
Сұрақтар ерекшелігі, мысалдар
|
Олар
не үшін қажет
|
Қарапайым
|
Не?
Қашан?Қалай? Сұраулы сөйлемдерден басталады.
|
Белгілі
бір ақпаратты , мәліметті еске түсіру, анықтау
үшін.
|
Нақтылайтын
|
«Яғни
сен... деп айтып тұрсың ғой?», «Егер мен дұрыс түсінсем,...», «Мен
қателесуім мүмкін, бірақ меніңше,сендер... деп
айттыңдар?»
|
Хабарламада айтылмаған, бірақ соған меңзеліп тұрған
мәліметті алу үшін.
|
Түсіндірмелі
|
«Неліктен?» сұрағынан басталады.
|
Себеп-салдарлық байланыстарды орнату
үшін.
|
Шығармашылық
|
«Егер
де...» шартты рай шылауының қатысуымен жасалады: «Егер де... не
өзгегер еді?», «Егер де ... не болады?», «Қалай ойлайсыңдар, егер
де... қалай дамыр еді?»
|
Болжам
жасау үшін, мәселені жан-жақты қарастыру үшін.
|
Бағалаушы
|
«Неліктен
бір нәрсе жақсы, енді бір нәрсе жаман?» , «Бір сабақтың екінші бір
сабақтан айырмашылығы қандай?», «Бас кейіпкердің іс-әрекетіне қалай
қарайсыңдар?», «Бас кейіпкердің іс –әрекетіне қалай
қарайсыңдар?»
|
Оқиғалар,
фактілер мен құбылыстарды бағалау, критерийлерін анықтау
үшін.
|
Қолданбалы
|
«...
қалай қолдануға болады?», «Не жасауға болады?», «Өмірде қай жерде
кездестірер едіңдер?»
|
Теория
мен практика арасында байланыс орнату үшін
|
Қарапайым
:
-
Мұхтар Шаханов
кім?
-
«Нарынқұм зауалы» кім туралы
поэма?
-
Махамбет Өтемісұлы туралы не
білесіңдер?
Нақтылайтын
:
-
Яғни сен... деп айтып тұрсың
ғой?
-
Егер мен дұрыс
түсінсем,...»,
-
Сендер... деп айттыңдар.
Меніңше,...?
Түсіндірмелі:
-
Неліктен Махамбет Өтемісұлы
тұсындағы қазақ
қоғамының тарихи-әлеуметтік
жағдайы қиын болды?
-
Неліктен поэмада Махамбет өз
арманымен бөліседі?
Шығармашылық:
-
Қалай ойлайсыңдар, егер де
кемеңгер бабаларымыз, жалынды ақын, ержүрек батырларымыз болмаса
қазақ елі қалай дамыр еді?
Бағалаушы:
-
Поэмадағы Махамбет монологі
туралы қандай ой түюге болады?
Қолданбалы:
-
Поэманың алғашқы бөлімін
бүгінгі өмірмен қалай байланыстырар едің?
Дескриптор:
-
Белгілі бір ақпаратты ,
мәліметті еске түсіріп, анықтайды;
-
Хабарламада айтылмаған,
бірақ соған меңзеліп тұрған мәліметті айтады;
-
Себеп-салдарлық
байланыстарды орнатады;
-
Болжам жасап, мәселені
жан-жақты қарастырады;
-
Оқиғалар, фактілер мен
құбылыстарды анықтайды;
-
Шығарманың өмірмен
байланысын анықтайды;
Сөздік бағалау (ауызша кері
байланыс, мадақтау).
«Болжау»
техникасы. Интербелсенді тақтада
Махамбет, әке, бала, жебенің суреттері көрсетіледі. Суреттерге
қарай отырып сабақтың тақырыбын болжайды.
Оқу мақсаты
таныстырылады.
Топқа
бөліну.
Сынып
оқушылары «Әке», «Бала»,
«Махамбет» сөздері
арқылы
3 топқа
бөлінеді.

Махамбет Әке
Бала
|
Интербелсенді тақта, слайдтар,
оқулық, суреттер,жұптық жұмысқа арналған тапсырмалар, топқа
бөлінуге арналған суреттер,
http://kitap.kz/audiobook/2422-bota_narinkum/2422-bota_narinkum
|
Сабақтың
ортасы
8
минут
15
минут
4
минут
|
Тақырыпқа
келу
«Әке үкімі» бөлімін
оқулықтан оқиды.
«Кроссенс» әдісі арқылы
төменде берілген суреттерді бір-бірімен байланыстыра отырып,
шығарма мазұнын баяндайды. (жеке жұмыс).


Дескриптор:
-
Оқиға желісіне байланысты
суреттерді бір-бірімен дұрыс
байланыстырады;
-
Шығарма мазмұнын түсініп,
баяндайды;
Бағалау. Оқушылармен жеке
әңгімелесу.
Ұстаз оқушылармен олардың
деңгейі мен түсініктерін байқау үшін жеке әңгіме жүргізеді.
Мәселен:
«Сіз қандай қорытынды
жасай аласыз?»
«Дана үкілер»
техникасы
1-топ:
1.Мәтінмен жұмыс істеудің
негіздері.
Мәтіннен негізгі (жаңа)
ұғымдарды тауып, оларды алфавиттік ретте жазу (сөздікті пайдалану).
Жаңалық болған ақпаратты жазу.
Шомбал-
Залым-
Кемшін
шақ-
Пенделік-
Надан-
Нала-
Соры-
Қаралау-
Үкім-
Ішік-
2.Маңызды өмірлік
даналық.
Мәтіннің негізгі ойын бір
сөйлеммен білдіру.
-
Батырдың көрегендік қасиетін
көрсету, өлімге бас имеген қайсар рухына бас
ию.
-
Отаршылдық езгіге қарсы шыққан Исатайдың доcы Махамбеттің
ерлігін дәріптеу. Махамбеттей батырдың қаһармандық бейнесін
таныту.
-
«Әкенің ризалығы –
Алланың ризалығы. Әкенің реніші – Алланың
реніші»
Дескриптор:
1.Мәтіннен негізгі ұғымдарды
табады;
2.Жаңалық болған ақпаратты
жазады;
2-топ:
1.Таныс және таныс
емес
Мәтіннен бұрыннан таныс болған
және мүлдем таныс емес ақпаратты табу.
2.Иллюстрациялық
бейнелеу.
|