Сабақтың
мақсаты
|
*Қазақтардың
ру-тайпалық ұйымдасуының біріктіруші рөлін
түсіндіреді.
Барлық оқушылар
:қазақ қоғамындағы шежіре және
туысық пен туыстық қатынастар қағидасының маңызы, рулық құрылымының
маңызы туралы біледі. (біледі,
түсінеді)
Басым
бөлігі: Жетісуда, Орталық және Батыс
Қазақстанда көшіп-қону сипаты қалай ерекшеленгеніне сипаттама
береді. (қолдану)
Кейбір
оқушылар: Жүздердің құрылу факторларын
талдайды және оларға сипаттама береді. Ұлыстар мен жүздердің
айырмашылықтарын, ерекшеліктеріне сипаттама береді және баға
береді. (қолдану,
бағалау)
|
Сабақтың
басы
|
Ұйымдастыру кезеңі. Сәлемдесу.
Түгелдеу.
«Шындық па Жалған
ба» әдісі арқылы үй тапсырмасын
сұрау
-
Р\с
|
Сұрақтар
мен жауаптар
|
Шындық
|
Жалған
|
1
|
Мәдени –
генетикалық код дегеніміз- этнос, ұлт,
өркениет
|
|
|
2
|
Этностың
бұл ішкі әлемі этностың көзге көрінбейтін, «құпия» мәдени-
генетикалық коды ретінде өмір сүреді.
|
|
|
3
|
Ұлы жүздің
ірі тайпасы- арғындар.
|
|
|
4
|
«Генетикалық» ұғымын сөзбесөз қан, ген, ДНҚ арқылы
берілетн нәрсе деп түсінуге болады.
|
|
|
5
|
Наймандар
Қазақстанның оңтүстік бөлігінде өмір
сүрді.
|
|
|
6
|
Мәдени-генетикалық код әлемнің ұлттық
бейнесін-этностың ұжымдық дүниетанымын
сақтайды.
|
|
|
7
|
Кіші жүздер
Солтүстік Қазақстан аумағын иеленді.
|
|
|
8
|
Қазақстанның ұлттық нышандары
бар
|
|
|
9
|
Көшпенділер
өркениеті адамның табиғатқа бейімделуі барысында пайда
болды.
|
|
|
Оқушыларды
банкноттармен 3 топқа
бөлемін.
-
топ: Ру-тайпа
-
топ: Ұлыс
-
топ : Жүз
Жаңа тақырыпты ашу
мақсатында оқушыларға «Тақырыптық түйінді сөздер» слайдын
көрсетемін.
Шежіре, экзогамия,ру- тайпалық
, жүз, қазақ, құрылымының,, ұлыс, қоғамындағы,
қалыптасуы.
-------------------------------------------------------------------------------------
Жаңа
тақырып: Қазақ қоғамындағы ру- тайпалық
құрылымының қалыптасуы
|
Амандасады.
«шындық, жалған»
кестесін толтырады.
1-ш
2-ш
3-ж
4-ш
5-ж
6-ш
7-ш
8-ш
9-ш
|
Мадақтау
|
Банкноттар
Кесте,маркер,
оқулық, мәтіндер, флипчарт қағаздары, маркерлер, интербелсенді
тақта, бағалау парақтары
|
Сабақтың
ортасы
|
Барлық оқушылар
орындайды:«Ойлан.Жұптас.Талқыла» әдісімен
топтық
жұмыс
1-тапсырма: қазақ қоғамындағы шежіре және
туысық пен туыстық қатынастар қағидасының маңызы, рулық құрылымының
маңызын анықтаңдар.
1-топ: Шежіре ұғымын
анықтаңдар
2-топ: туысық пен туыстық қатынастар
қағидасының маңызын
анықтаңдар
3-топ:
рулық құрылымының маңызын
анықтаңдар.
Басым
бөлігі:«Кестемен жұмыс» әдісі
жұптық жұмыс.
2-тапсырма: Жетісуда, Орталық және Батыс
Қазақстанда көшіп-қону сипаты қалай ерекшеленгеніне сипаттама
беріңдер.
Аймақтар
|
Көшіп-қону
сипаты
|
Жетісу
|
|
Орталық
Қазақстан
|
|
Батыс
Қазақстанда
|
|
Кейбір оқушылар:
«Тірек сызба» әдісімен жұппен жұмыс
жасайды
3-тапсырма: Жүздердің құрылу факторларын
талдаңдар және оларға сипаттама
беріңдер
Жүздердің құрылу
факторлары
ВЕНН диаграммасы.
Жұптық жұмыс. Қосымша
тапсырма
4-тапсырма: Ұлыстар мен жүздердің
ерекшеліктеріне сипаттама
беріңдер.
|
Дескриптор:
-«Шежіре» ұғымына
анықтама береді.
-туысық пен туыстық қатынастар
қағидасының маңызын
анықтайды;
- рулық құрылымының маңызын
анықтайды;
- білім алушылар өз
жұмыстарын постер түрінде
қорғайды.
-өзара топтық
бағалау жүреді.
Дескриптор:
-Жетісудың
көшіп-қону сипатының ерекшелігін
анықтайды;
- Орталық
Қазақстанның көшіп-қону сипатының
ерекшелігін анықтайды;
- Батыс
Қазақстанның көшіп-қону сипатының
ерекшелігін анықтайды;
-кестені
толтырады;
-Сынып алдында
қорғайды;
-Өзара топтық
бағалау жүреді.
Дескриптор:
-Жүздерді
анықтайды;
-Олардың құрылу
факторларын анықтайды;
-талдап, сипаттама
береді;
-Тірек сызбаны
пайдалана отырып, талдап
жазады;
-Сынып алдында өз
ойларымен, жұмыстарымен
бөліседі.
Дескриптор:
-Ұлыс деген не
екенін анықтайды;
-Жүз ұғымын
анықтайды;
-Ұлыс пен Жүздердің
ерекшеліктерін анықтайды;
-Венн диаграммасына
жазады;
-сыныпта талқылап,
айтады;
|
Мадақтау
1-3 балл
аралығы
Мадақтау
1-2балл
аралығы
Мадақтау
1-2 балл
аралығы
Мадақтау
1-2 балл
аралығы
|
Интербелсен ді
тақта
Оқулық 10
сынып
А3 форматтағы қағаз,
маркер
|
Сабақтың
соңы
|
Кері
байланыс: «+, -, ?» әдісі. Жазбаша
бағалау аламын.
Өз біліміне жаңа ақпараттар қостым
«+»
|
Түсінбедім
«-»
|
Түсіндім. Әлі де срағым бар
«?»
|
|
|
|
Бағалау: 10 балдық
жүйемен
Үйге: қосымша тың ақпарат
жинау.
|
Кері байланыс парақшасын
толтырады.
Бағалау: өз-өзін
бағалайды.
Үйге: тапсырма
алады.
|
мадақтау
|
Бағалау
парағы
|