Басы
5 минут
|
Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылардың сабаққа
қатысын тексеру.
Оқушылар стол үстіндегі кеспе
қағаздарды алып топқа бөлінеді.
I топ Уақыт
II топ Сағат
III топ Минут
IV Секунд
«1 минутта дұрыс жауапты
белгіле» әдісі арқылы үй жұмысын сұраймын. Кесте таратып
беремін. 1 минутта кестедегі сұрақтарға жауап жазады. Сосын дұрыс
жауабын оқимын, оқушылар әр сұрақтың тұсына баллдарын қойып өздерін
өзі бағалап жазып отырады.
|
Амандасады. Оқу құралдарын
дайындайды.
Стол үстіндегі кеспе қағаздарды алу арқылы өз
топтарына отырады.
I
топ Уақыт
II
топ Сағат
III
топ Минут
IV
Секунд
Кестедегі сұрақтарға жауап
береді
|
|
«Жақсы»
«Жарайсың»
«Керемет»
|
5-сынып қазақ тілі
оқулығы
|
Сабақтың
ортасы
5 минут
5 минут
7 минут
3 минут
6 минут
|
Тілдік бағдар.
Туынды сөздер.
Түбір сөзге жұрнақ жалғану арқылы
жасалған сөздер туынды сөздер деп аталады.
Лексикалық жолмен жасалған туынды
сөздер.
Туынды сөздердің лексикалық жолмен
жасалуы дегеніміз – сөздің сыртқы түрі өзгермей-ақ, жаңа
мағыналарға ие болуы. Мыс:1.ақ, 2.ақ (ақ жіп) түсті білдіреді, 3.ақ
(сүттен жасалған тағамның атауы).
Жұрнақ жалғану арқылы жасалған туынды
сөздер. Түбір сөздерге сөз тудырушы жұрнақтар жалғанғанда жаңа
мағыналы сөздер жасалады. Мыс: кес-пе,
сүз-бе,сөз-ле(сөйле).
Мағынаны тану. Ойтүрткі
сұрақтар.
1.Уақыт дегеніміз не? 2. Уақытты тиімді
пайдалану дегеніміз не? 3. Бос уақытты қалай пайдалану керек? 4.
Уақыт сөзінің синонимдерін ата.
Тыңдалым. Аудиодан
тыңдайды.
1-тапсырма. «Қаламсап» әдісі арқылы.
Топтық тапсырма.
Мәтінді мұқият тыңдап, кемінде 3 сұрақ құрастырып, топтар
бір-біріне қояды.
Менің өмірім әлі алда. Жасым он алтыдан
жаңа асты. Енді бірер айда 10-сыныпты бітіремін. Алдыма қойған
мақсатым бар. Сол мақсатқа жету жолында не істеу керек болса да
дайынмын. Түбінде ойға алған мақсатыма жетемін де. Барлығы да
рет-ретімен жүзеге асуға тиісті.Сондықтан менің
келешек өмірім осы бастан жоспарлаулы.
Адамға өмір бір-ақ рет беріледі, оны өкінбестей етіп өткізу керек»
дегенді Николай Островский айтқан жоқ па еді?! Ендеше өмірдегі әр
сағат, әр минут қымбат. Мен өз өмірімнің әрбір күнін, сағатын текке
өткізбей, болашақтағы үлкен арманыма жету үшін
қызмет етуге біржола бел байладым.
Сондықтан мектеп бітіріп, аттестат қолыма тиісімен, бірден
оқуға аттанбай,
әуелі өндіріске барып жұмыс істемекпін.
2-тапсырма. Тақтамен жұмыс.
ЖЖ. Мәтіннен туынды сөздерді
табыңдар.
Сергіту
сәті.
3-тапсырма.
Әр оқушы өз «Күн тәртібін» кестеге
жазады.
|
Тілдік бағдар. Туынды
сөздер.
1.Уақыт дегеніміз не? 2. Уақытты тиімді пайдалану
дегеніміз не? 3. Бос уақытты қалай пайдалану
керек?
4.
Уақыт сөзінің синонимдерін ата.
(Уақыт-мезгіл)
Тыңдалым.
1-тапсырма.«Қаламсап» әдісі арқылы. Топтық
тапсырма. Мәтінді мұқият тыңдап, кемінде 3 сұрақ
құрастырып, топтар бір-біріне
қояды.
Дескриптор:
-мәтінді мұқият
тыңдайды;
-3
сұрақ құрастыра алады;
-топтар жауап бере
алады;
2-тапсырма. Жазылым. Тақтамен жұмыс.
ЖЖ.
Мәтіннен туынды сөздерді
табыңдар.
Ықтимал жауаптар: жоспар-ла-у-лы, бай-ла-ды-м,
ат-та-н-ба-й, өн-дір-іс, іс-те, жүз-е-ге, кел—шек, қыз-мет,
жұм-ыс.
Дескриптор:
-туынды сөздерді
табады;
-дәптерге жазады;
Сергіту
сәті.
3-тапсырма. Әр
оқушы өз «Күн тәртібін» кестеге
жазады.
Дескриптор:
-күн тәртібін
жазады;
-кестеге
салады;
|
1-тапсырма. Берілген сөйлемдерді қатесіз көшіріп
жаз.
Алдыма қойған мақсатым бар. Сол мақсатқа жету
жолында не істеу керек болса да дайынмын. Түбінде ойға алған
мақсатыма жетемін де. Барлығы да рет-ретімен жүзеге асуға
тиісті.
Дескриптор:
-тапсырманы түсінеді;
-қатесіз көшіріп жазады;
2-тапсырма. Мақсат сөзіне фонетикалық талдау
жаса.
М-д-з, үнді
А-д-ы,жуан, ашық,
езулік.
Қ-д-з, қатаң
С-д-з, қатаң
А- д-ы,жуан, ашық, езулік.
Т-д-з, қатаң.
Дескриптор:
-фонетикалық талдау жасай
алады;
|
«Жақсы»
«Жарайсың»
«Керемет»
Топтар бір-бірлерін қол шапалақтау арқылы
бағалайды.
1-10 балл аралығында
бағалаймын.
|
|
Қосымша тапсырма
(саралау тапсырмасы)
5
минут
|
4-тапсырма. Әр
топқа қиынды қағаздарды беремін. Өздеріне берілген сөздерден жұрнақ
пен жалғауларды жалғау арқылы туынды сөздер жасап, тақтаға жазып
отырады.
Уақыт тобы. Көр, сез, біл.
Сағат тобы. Жаз, әдеп,
айт.
Минут тобы. Бол, жас,
ек.
Секунд тобы.Сана, көз,
сүз.
|
4-тапсырма. Әр
топқа қиынды қағаздарды беремін. Өздеріне берілген сөздерден жұрнақ
пен жалғауларды жалғау арқылы туынды сөздер жасап, тақтаға жазып
отырады.
Уақыт тобы. Көр-ші, көр-ме, сез-ім, сез-гіш,
біл-гіш, біл-ім.
Сағат тобы. Жаз-ушы, жаз-мыш, әдеп-ті, әдеп-сіз,
айт-ушы, айт-ыс.
Минут тобы. Бол-ыс, бол-машы, жас-ау, жас-тық,
ек-ін,(егін), ек-ті.
Секунд тобы. Сана-мақ, сана-лы, көз-деу, көз-ді,
сүз-бе, сүз-гіш.
Дескриптор:
-берілген түбір сөздерді
түсінеді;
-әртүрлі жұрнақтар
жалғайды;
-туынды сөз жасай алады;
|
1-10 балл аралығында
бағалаймын
|
|