2.Үй жұмысының орындауын
тексеру. (Проверка выполнения домашнего
задания)
|
15
|
Үй тапсырмасы сұралады. Үй тапсырмасын
белгіленген кесте арқылы топтастырып сұрау .
Нақты деректерді топтастыру:
“Жылдар
сөйлегенде” (Рет-ретімен тұрған сандар арқылы Ыбырайдың
өмірбаяны мен шығармашылығын айтып беріңдер)
1841 – Ыбырайдың туған жылы. Қостанай обл. Затобол ауданында
туды.
1850 – Орынборда ашылған қазақ-орыс мектебіне түседі.
1857- Мектепті үздік бітіріп шыққан жылы
1859- Орынбордағы шекаралық комиссияға тілмаш болып орналасқан
жылы.
1860 – Орал сыртындағы қазақтарға арналып 4 сыныптық бастауыш
мектеп ашу туралы шыққанда (Тройцк, Торғай, Ырғыз, Қазалы) өзі
сұранып,Торғай мектебіне мұғалім болады. Торғай қаласында бірден
мектеп ашу мүмкін болмай, іс көпке созылады, жиналған балаларды өз
үйінде оқытқан жылы.
1864 – Мектептің қаңтар айында ашылған жылы
14 – Сол мектепке қабылданған бала саны.
1876 – Петербург, Қазан қалаларына барған жылы
1876 – Н.Н.Ильминскийге жазған хатында «Татар тілінде жазылған
кітаптардан құтылу үшін, қазақ тілінде оқуға арналған бастауыш
кітабымды кеше ғана бастадым,» – деп жазған жылы
1876 – «Қазақ хрестоматиясын» жазуға кіріскен жылы
1879 – Орынборда хрестоматияның басылған жылы
1889 – қайтыс болған жылы.
«Өнер-білім бар жұрттар...»
(Ы.Алтынсариннің өлеңдері) (Алдарына берілген хрестоматиядағы Ыбырай
өлеңдері туралы әңгімелеп,жатқа оқып, өздері түсіндіріп, талдау
жасайды, түйінін шығарады )
Ыбырай лирикасы: табиғат бейнесін
суреттеген «Өзен», «Жаз» өлеңдері,жастарды ізгілікке,
қайырымдылыққа,ата-ананы,досты сыйлауға шақыратын «Бұл кім?»,
«Әй,достарым!», «Әй,жігіттер!», «Ананың сүюі» өлеңдері бар.
Әлеуметтік теңсіздік:«Залым төреге», «Азған елдің хандары», «Азған
елдің билері».
«Қазақ
хрестоматиясы» оқулығы
“Қазақ хрестаматиясына
енген өлеңдері”
-Ы.Алтынсарин өлеңдері
(аттары,тақырыбы)
-Қазақ хрестаматиясы қандай
өлеңмен басталған?
(Оқушыларға өлеңін жатқа
айтқызу)
Ы. Алтынсарин – балалар әдебиетінің атасы.
Бүкіл өмірін қазақ балаларын оқытуға арнаған. Сол мақсатпен алғаш
рет балаларға арнап мектеп ашып, оқулық
жазған.
Сөзжұмбақ шешу.
|
Студенттер сұрақтарға жауап
береді
|
Суреттер
|
3.Білім алушыларды жұмыстың негізгі кезеңіне
дайындау.
(Подготовка обучающихся к работе на основном
этапе)
|
5
|
-Бүгінгі сабағымыздың
тақырыбы Ыбырай Алтынсариннің әңгімелері. «Таза бұлақ»,
«Жаман жолдас», «Бақша ағаштары
Бағалау
критерийлері
-
Әдеби шығарманың тақырыбы мен
идеясын анықтай алады;
-
Шығарманың мазмұнын
түсінеді;
-
Шығармадағы автор бейнесіне
талдау жасай алады;
Дескриптор:
-
Идеяға қатысты өзіндік тұжырым
жасайды.
-
Салыстыру бойынша шығарманың
тақырыбын анықтайды.
-
Автордың бейнесін жинақтап
қорытады.
Қызығушылықты
ояту.
- Қазір шағын видео
қарайық.
|
Видео
қарайды
|
Видео
презентация
https://www.youtube.com/watch?v=cX7jeeYg6ZI&t=40s
|
4..Жаңа білім мен іс-әрекет
тәсілдерін қалыптастыру.
(
Формирование новых знаний и способов
деятельности)
|
25
|
«Миға
шабуыл» стратиягиясы арқылы студенттерге
сұрақ
1. 1887 жылы қыздарға арналған
мектеп интернат қай жерде ашылды?
2. Ыбырайдың
атасы?
3. “Кел балалар ...!” Өлеңнiң
тақырыбы?
4. Қазақ хрестоматиясы қай
қаладан басылып шықты?
5. Ыбырайдың туған
жерi?
6. Қазақтың ұлы ойшылы жазба
әдебиеттiң негiзiн салушы?

|
Өз ойларын
айтады.
Сұрақтарға жауап
береді
|
Сұрақтар
тізімі
|
5..
Жаңа білімді ұғынудағы бастапқы
тексеру.
(Первичная проверка понимания изученного
материала)
|
15
|
Топтық
тапсырмалар
1-топ "Таза
бұлақ"
2-топ "Жаман
жолдас"
3-топ "Бақша
ағаштары"
"Таза бұлақ" тапсырмалар
орындайды.
"Жаман жолдас" тапсырмалар
орындайды.
"Бақша ағаштары" тапсырмалар
орындайды.
|
Тапсырмалар
орындайды
|
Суреттер
https://youtu.be/N6av31myWyQ
https://youtu.be/pliIWFaJhbU
https://youtu.be/mLoVkMRR8B8
|
7.
Жаңа білім мен іс-әрекет тәсілдерін
бақылау
(
Контроль
усвоения знаний и способов деятельности)
|
10
|
«Попс
формуласында» ұсынылған топтар реті
бойынша жалғастырындар
1-сөйлем. «Менің ойымша,
…»
2-сөйлем. «Себебі, мен оны
былай түсіндіремін…»
3-сөйлем. «Оны мен мына фактілермен, мысалдармен
дәлелдей аламын…»
Соңғы сөйлем. «Осыған
байланысты мен мынадай …қорытынды шешімге
келдім»
|
Өзін-өзі
тексереді
|
|