Сабақтың
басы
3
минут
2
минут
1
минут
|
1. Жағымды психологиялық
орта қалыптастыру.
Ұйымдастыру
кезеңі
Сәлемдесу. Оқушыларды
түгендеу. Назарын сабаққа аударту.
Ұйымдастыру
кезеңдері.
Топқа
бөлу.
I топ:
«Айна»
II топ:
«Таған»
III топ: «Ерік» Қима
қағаздардағы сөздердің топ атауларының мағынасына жақын, синонимдес
сөздер бойынша топтасады.
Ой тастау. «Бес қадам»
әдісі
1. Шығармадағы маңызды 5
кейіпкерді атаңыз.
2. Айнаға 5 сөзбен сипаттама
беріңіз.
3. Шығармадағы маңызды 5
оқиғаны атаңыз.
|
Сәлемдеседі.
Оқушылар бір-бірімен қол алып,
амандасады. Бір-біріне жақсы тілектер
айтады
Сабақтың тақырыбы, оқу
мақсаттары, сабақ мақсаттары, бағалау критерийлері
таныстырылады
.
|
|
№1
|
Сабақтың
ортасы
10 минут
12 минут
15-минут
|
Мұғалім «Атау кере» повесінің
мазмұнына тоқталып, кейіпкерлер жүйесі мен композициялық құрылымға
қысқаша түсініктеме береді.
1.
«Образ- эстетикалық мәні бар, ойдан
шығару арқылы әрі нақты, әрі жинақты жасалған адам өмірінің әсем
суреті» Әдебиеттегі шындықты, яки адам образын жасауға қажет
өмірлік материалды жинақтау тек типтендіру тәсілімен ғана жүзеге
асады.Образ жинақтау және даралау арқылы жасалады.Көркем
әдебиеттегі жинақтау-типке, ал даралау – мінезге әкеледі.Образ
осылай туады.
2.
Типтендіру
деген суреткердің іс жүзінде
өмір шындығын өз дүние танымы тұрғысынан белгілі бір уакыт пен
кеңістікке, әлеуметтік орта мен дәуірге сай талғап-тануы, таңдап
іріктеуі және жинақтауы, сол арқылы өзі жасап отырған көркем
бейнені сомдауы, тұлғаландыруы, даралауы болып
табылады.
3. Көркем әдебиетте
даралау – мінезге
әкеледі.
Мінез- адамның ішкі
болмысы, белгілі қоғамдық жағдай қалыптастырған қоғамдық құлқы,
барлық психологиялық ерекшеліктерінің
жиынтығы.
4.
Шығарманың композициялық
құрылымы. Композиция – көркем
шығармадағы элементтердің, құрамдас бөліктердің, образдардың
белгілі бір тәртіппен, рет-ретімен, жүйелі
орналасуы.
1. Оқиғаның
басталуы
2. Оқиғаның
дамуы
3. Оқиғаның
шиеленісуі
4 .Оқиғаның
шарықтау шегі
5.Оқиғаның
шешімі
2-тапсырма. Оқушылар қойылым
үзіндісін көреді. «Прожектор» тәсілі бойынша топ мүшелері
қойылымнан кейіпкер бейнесі туралы арнайы тапсырмаларды
орындайды.
1
топ
|
2
топ
|
3
топ
|
Ерік те тұра қашатындай
тұғырсыз бейне емес. Еңбектің адамы. Бірақ ой-өрісі сараңдау көптің
бірі.
|
Біртіндеп жаны тазара
бастаған, ара-тұра табиғат тылсымымен тыныстап, дүниеге енді көз
ашқан сәбидей таң тамаша қалып қарай бастаған Таған енді өзінің кім
екенін, өткен оқиғаларды, бұл күйге қалай тап болғанын ойлай
бастайды
|
Осы екі кейіпкер арқылы
бүгінгі өмірдегі қоғамдық мәселені
байланыстыру
|
Ерік
|
Таған
|
Бүгінгі
өмірмен байланыс
|
3-тапсырма.
Шығарманың композициялық
құрылысына талдау.
1-топ. Оқуғаның басталуы мен
дамуы
2-топ. Оқиғаның шиеленісуі мен
шарықтау шегі
3-топ. Оқиғаның
шешімі.
Дәптермен жұмыс.
Композициялық құрылысын жазып
алады.
|
КБ «+,-
» 1-2, 2-3, 3-4, 4-1 топтар
дескрипторларға сүйене отырып бір-бірінің жауаптарын бағалайды,
ұнаған тұсы мен кемшілігін айтады.
Тапсырманы түсініп
орындайды;
Ұйымшылдыққа
дағдыланады;
Дәптерге шығарма композициясын
сауатты түрде жазып алады;
|
«Үш шапалақ» әдісімен
бағалау
ҚБ. Оқушылар дұрыс жауап бойынша
бір топ қараама-қарсы топты бағалайды.
«Жетістік баспалдағы» әдісімен
бағала
|
№ 2
Таныстырылым
Оқулық
Дәптермен
жұмыс
№3
Үлестрімелі
қағаз
№4
Жұмыс
дәптері
|
Сабақтың
аяқталуы.
5 минут
|
Рефлексия
Кері
байланыс
«3 Қ»
әдісі.
Оқушылар бүгінгі сабақ
бойынша
қиын,
қажет,
қызық
болған жәйттармен
бөліседі.
|
Мұғалім оқушылардың сабаққа
қатысқан белсенілігіне қарай 1-10 баллдық жүйе бойынша әр оқушының
өзіне тиісті баллын қойып бағалайды. Сонымен қатар, оқушыларды
ынталандыру үшін арнайы «керемет», «жақсы» деген жапсырмалар
таратылады;
|
|
№7
|