Күні:
16.03.2017жыл.
Сыныбы: 6
«Ж»
Сабақтың
тақырыбы: «Атмосфера. Координаталық
жазықтықта нүктелерді салу»
Сабақтың
мақсаты:
Білімділік:
Координаталық жазықтықта
координаталары берілген нүктелерді салып, атмосферадағы температура
мен қысымның ауытқуын анықтап, бақылай білуге
үйрету;
Дамытушылық: жаратылыстану- математикалық
салауаттылығын қалыптастыру негізінде оқушылардың ойлау
қабілеттерін дамыту;
Тәрбиелік: оқушыларды ұқыптылыққа,
ұжымдылыққа, мәдениеттілікке тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: қорытынды
сабақ
Сабақтың
әдіс-тәсілі: жекелей, топтық жұмыстар,
кроссворд, ребус шешу, тест,
сәйкестендіру.
Пәнаралық
байланыс: география,
математика.
Сабақтың өту
барысы:
І.
Ұйымдастыру: топқа бөліну (табиғат
құбылыстары мен математика элементтері арқылы бөліну; топқа бөлу
суреттерін рефлексияда қолдану).
Топ
аттары: «Атмосфера», «Координата»,
«Білім».
Әр топ спикерін сайлау.
Бағалау парағын беру.
ІІ. Үй жұмысын
тексеру: «Кроссворд»
шешу.
«Атмосфера»
1. Ауа құрамына кіретін
газ
2. Температураны өлшейтін
құрал
3. Стратосфера мен термосфера
аралығындағы қабат
4. Ультра күлгін сәуле
өткізбейтін қабат
5. Атмосфераның екінші
қабаты
6. Желдің бағытын өлшейтін
құрал
7. Жаңбырдың мөлшерін өлшейтін
құрал
8. Ауа ылғалдылығын өлшейтін
құрал
9. Судың сұйық күйден газ
тәрізді күйге өтуі
-
|
|
|
|
|
|
А
|
р
|
г
|
о
|
н
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т
|
е
|
р
|
м
|
о
|
м
|
е
|
т
|
р
|
|
|
|
|
|
|
М
|
е
|
з
|
а
|
с
|
ф
|
е
|
р
|
а
|
|
|
|
|
о
|
з
|
О
|
н
|
|
|
|
|
|
|
|
с
|
т
|
р
|
а
|
т
|
о
|
С
|
ф
|
е
|
р
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф
|
л
|
ю
|
г
|
е
|
р
|
|
|
|
д
|
о
|
ж
|
д
|
о
|
м
|
Е
|
р
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
г
|
и
|
г
|
Р
|
о
|
м
|
е
|
т
|
р
|
|
|
|
|
|
|
б
|
у
|
л
|
А
|
н
|
у
|
|
|
|
|
|
|
«Координата»
1. Математикалық
амал
2. (2+5) - қандай
өрнек?
3. Екі қатынастың
теңдігі
4. Барлық қабырғасы тең
тіктөртбұрыш
5. Шеңбердің центрін оның
кез-келген нүктесімен қосатын кесінді
6. ... - ғылымдар
патшасы
7. Санның жүзден бір
бөлігі
8. Математикалық
амал
9. 3, 5, 7, 9, 11 - қандай
сандар?
10. Күнделікті өмірде
қолданатын сандар
|
|
|
|
|
|
|
К
|
ө
|
б
|
е
|
й
|
т
|
у
|
|
|
|
|
|
|
қ
|
О
|
с
|
ы
|
н
|
д
|
ы
|
|
|
|
|
|
|
п
|
р
|
О
|
п
|
о
|
р
|
ц
|
и
|
я
|
|
|
|
|
|
ш
|
а
|
Р
|
ш
|
ы
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р
|
а
|
Д
|
и
|
у
|
с
|
|
|
|
м
|
а
|
т
|
е
|
м
|
а
|
т
|
И
|
к
|
а
|
|
|
|
|
|
|
п
|
р
|
о
|
ц
|
е
|
Н
|
т
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а
|
з
|
А
|
й
|
т
|
у
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т
|
а
|
қ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
н
|
А
|
т
|
у
|
р
|
а
|
л
|
|
«Қайталау»
1. Екі санның
бөліндісі
2. Қашықтықтың уақытқа
қатынасы
3. Жердің
серігі
4. Белгілі бір бағытпен
солтүстік арасындағы бұрыш
5. Шеңбердің
ценрі
6. Бір нүктеден бірдей
қашықтықта орналасқан нүктелер жиыны
7. Жер бетінің бағыттарын
анықтайтын құрал
8. Әртүрлі газдардың
жиынтығы
|
|
|
|
|
Қ
|
а
|
т
|
ы
|
н
|
а
|
с
|
|
ж
|
ы
|
л
|
д
|
А
|
м
|
д
|
ы
|
қ
|
|
|
|
|
|
|
а
|
Й
|
|
|
|
|
|
|
а
|
з
|
и
|
м
|
у
|
Т
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
д
|
и
|
А
|
м
|
е
|
т
|
р
|
|
|
д
|
ө
|
ң
|
г
|
е
|
Л
|
е
|
к
|
|
|
|
|
|
к
|
о
|
м
|
п
|
а
|
с
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а
|
у
|
а
|
|
|
|
|
|
Тірек сөздерді үш тілге
аудару:
Атмосфера – Атмосфера-
Atmosphere
Координата- Координата-
Cordinate
Қайталау-
Повторение- Revision
Кроссвордты бағалау
критерийі:
0
балл - оқушы ешқандай тапсырманы
орындамады
1
балл- оқушы тапсырманы толық
орындамады
2
балл- оқушы тапсырманы толық
орындады
Жоғарғы
балл-2
Оқушылар сабақтың тақырыбы
мен мақсатын айқындайды. Тақырыпқа байланысты Ассоциация ретінде
суреттер көрсетіледі.
ІІІ. Есептер
шығару:
Әр топқа есептер беріледі.
Алдымен нүктелерді координаталары бойынша салып, географиядан ауа
температурасын анықтауға және жер бетінің қысымын өлшеу арқылы
салыстырмалы биіктікті анықтауға есептер
шығару.
Атмосфера
A(-8;0)
B(-7;2)
C(-5;0)
D(-3;6)
E(-1;0)
F(2;7)
K(4;7)
L(6;11)
M(8;3)
N(11;6)
P(13;0)
|
Координата
A(-10;2)
B(-7;5)
C(5;0)
D(4;8)
E(6;8)
F(4;5)
K(7;5)
L(8;7)
M(10;7)
N(10;4)
O(8;2)
P(0;3)
R(4;3)
S(3;-2)
T(5;-2)
|
Білім
A(-14;-3)
B(-6;10)
C(-3;10)
D(-11;-3)
E(-7;-2)
F(-4;-2)
K(5;7)
M(4;-2)
L(8;7)
N(7;-2)
P(12;-3)
R(15;-3)
|
AB,BC,CD,DE,EF,FK,
KL,LM,MN,NP
түзулерін жүргізу
керек.
|
AB,BC,CD,DE,EF,FK,KL
,LM,MN,ON,PR,RT,PS,ST
түзулерін жүргізу
керек.
|
AB,BC,DC,BE,CF,KM,
LN,KL,KP,LR түзулерін жүргізу
керек
|
Тірек сөздерді үш тілге
аудару:
Ұшақ- Самолет-
Plane
Көпір- Мост-
Mountain
Тау- Гора-
Bridge
Географиялық
есептер:
Атмосфера
тобына-
Жер бетіндегі ауа
температурасы 200С болғанда, 3 км биіктіктегі
ұшақтың бортының сыртында ауа температурасы нешеге тең екенін
есептеу.
Координата
тобына-
Тау етегіне қарап жаздың күні
А, В, С, D нүктелерінде қандай ауа температурасы болатынын анықтау,
егер тау етегінде +200С жылы
болса?
Білім
тобына-
Біркелкі жағдайда, белгілі бір
уақытта Ертіс өзенінің жағалауында атмосфералық қысым 760мм, ал
Қарағайлы орманда 715мм. Қарағайлы орманның, Ертіс өзені деңгейінен
қандай биіктікте орналасқанын анықтау.
Қосымша: Үлгерімі төмен оқушыларға
тапсырма.
1. Жарық пен жылуды тарататын
табиғи көз. (Күн)
Координаталық жазықтықтағы
ширектер нешеге бөлінеді, қалай оқылады? (4 ширек, сағат тіліне
қарсы)
2. Ауа райы элементтерін ата.
(Жел, жаңбыр, қар, найзағай)
Тікбұрышты координаттар
жазықтығындағы ширектердің таңбалары
қандай?
І-ширек
(+;+)
ІІ-ширек
(-;+)
ІІІ-ширек
(-;-)
ІV-ширек
(+;-)
3. Атмосфера сөзінің мағынасы
( грекше атмо-бу, сфера-шар)
Жазақтықтағы түзулерді
атаңдар. (параллель, перпендикуляр
түзулер)
4. Ауаның құрамындағы газдарды
ата (азот, оттегі, көмірқышқыл газы, инертті
газдар).
Параллель түзулер дегеніміз
не?
Есепті бағалау
критерийі:
Оқушы алған білімін қолданып
есепті шығарды.
Дескрипторлар:
0 балл-оқушы тақырып бойынша
білімін қолданбады
1 балл-тақырып бойынша есеп
шығару жолын біледі, есептеуді дұрыс орындай
алмады.
2 балл-тақырып бойынша есеп
шығару жолын біледі, координаталық жазықтықта нүктелерді дұрыс
орналастырды, ізделінген суреті айқын, анық
салынды.
Жоғарғы
балл-2
IV.
Сәйкестендіру. 6 сұрақ
беріледі.
-
Грек тілінен «климат» сөзінің
мағынасы
|
Жер бетіне күн сәулесінің
еңістігі
|
Тік бұрышты координаталар
жүйесінің басқаша
аталуы?
|
Декарттық
|
Бұлттар пішініне қарай нешеге
бөлінеді
|
3
|
Нүктенің координаталары
дегеніміз не?
|
Абсцисса,
ордината
|
Атмосфералық қысымды өлшейтін
құрал
|
Барометр
|
Түзуге берілген нүктеден неше
перпендикуляр түзу жүргізуге
болады?
|
1
|
Сәйкестендіруді бағалау
критерийі:
6 дұрыс жауап- 6
балл
5 дұрыс жауап- 5
балл
4 дұрыс жауап- 4
балл
3 дұрыс жауап- 3
балл
2 дұрыс жауап- 2
балл
1 дұрыс жауап- 1
балл
Жоғарғы
балл-6
V. Шығармашылық
жұмыс. Әр топ математика және
география пәндеріне байланысты ребус құрап келу керек. Әр топ басқа
топтың ребусын шешеді.
Ребусты бағалау
критерийі:
0
балл - оқушы ешқандай тапсырманы
орындамады
1
балл- оқушы тапсырманы толық
орындамады
2
балл- оқушы тапсырманы толық
орындады
Жоғарғы
балл-2
VI. Тест
жұмысы.
Тест жұмысы 10 сұрақтан
тұрады. Әр оқушы Activeote пультін пайдаланып, сұрақтарға жауап
береді. Сұрақтар экранда көрсетіледі.
1. Атмосфераның ең төменгі
қабаты:
А) стратосфера В) тропосфера
С) Озон
2. Бір жазықтықта жататын
қиылыспайтын түзулер:
А) параллель В) перпендикуляр
С) айқас
3. Желдің бағытын, күшін
анықтайтын құрал:
А) барометр В) желбағар С)
термометр
4. Тікбұрышты координаттар
жүйесі неше ширекке бөлінеді?
А) 4 В) 2 С)
1
5. Ауаның жер бетіне түсіретін
салмағы қала аталады?
А) температура В) цунами С)
атмосфералық қысым
6. Жазықтықта тік бұрыш жасап
қиылысатын түзулер:
А) перпендикуляр В) параллель
С) айқас
7. Жер шарында неше негізгі
климаттық белдеу бар:
А) 2 В) 3 С)
4
8. Тік бұрышты координаттар
жүйесін енгізген ғалым:
А) Рене Декарт В) Әл- Фараби
С) Эратосфен
9. Ең төменгі және ең жоғаргы
температураның арасындағы айырмашылық:
А) горизонталь В) амплитуда С)
биіктік
10. Жер шарын климаттық
белдеулерге бөлген орыс ғалымы:
А) Б.П.Аллисов В) Д.Кук С)
Ш.Уәлиханов
Тест
жауаптары:
-
В
-
А
-
В
-
А
-
С
-
А
-
С
-
А
-
В
-
А
Тест жұмысын бағалау
критерийі:
9-10- 5
балл
7-8- 4
балл
5-6 - 3
балл
1-4- 2
балл
Жоғарғы
балл-5
VII.
Рефлексия. Оқушылар аралдың суреті
салынған плакатқа қолдарындағы суреттерді жабыстырады, өз ойларын
айтады.
Естігенімді ұмытып
қаламын,
Көргенімді есте сақтаймын,
Өз істегенімді меңгеремін.
Конфуций
VIII. Оқушыларды спикерлердің
қолындағы бағалау парағы бойынша баллдар бағамен ауыстырылып
бағаланады.
Баллдарды бағамен
ауыстыру
16-17-«5»
12-15-
«4»
8-11-
«3»
1-7-
«2»
Жоғарғы
балл-17
«Шығыс Қазақстан облысы
Семей қаласының білім бөлімі»
ММ
«№19 жалпы орта білім
беретін мектеп» КММ
«Атмосфера.
Координаталық жазықтықта нүктелерді
салу»
6 «Ж»
сынып
Математика пәнінің мұғалімі:
Жумабаева С.А.
География пәнінің мұғалімі:
Толеубекова Н.К.
Семей
қаласы