«№11 М. Байзақов атындағы
жалпы орта мектебі» коммуналдық
мемлекеттік
мекемесі
«БЕКІТЕМІН» «КЕЛІСЕМІН» ӘБ
отырысында қаралды
Мектеп директоры: Оқу ісінің
орынбасары: Хаттама№1
_____ С.С. Дүйсенбеков _____
П. О. Амангелдиева _____ Ж. Қасымбекова
Авторлық
бағдарлама
Тақырыбы: «Ана тілім -
айбыным»
Пәні: Қазақ
тілі
Сыныбы:
5
Пән мұғалімі: Б.
Муратова
2017-2018 оқу
жылы
Түсінік
хат
Тіл – адамзаттың адамдық
қасиетін танытатын ұғым. Ана тілі – белгілі бір ұлттың өзіне тән
тіл. Тіл –қоғамның жемісі. Адам бар жерде тіл болады. Ал, ана
тілінің болуы-болмауы көптеген әлеуметтік жағдайға, сайып келгенде
ұлттың сана-сезімінің деңгейіне тікелей
байланысты.
Тіл – сөйлеу, ойлау,
қарым-қатынас құралы, тіл-әрбір адам, ұлт, мемлекеттің қадір тұтар
ардағы. Қоғамның көркейіп, ілгерілеп дамуы қашанда сол қоғам
мүшелері біліктілігі мен білімділігіне байланысты екені
аян.
Ұлттық тіл- әр халықтың
өзіндік ой-санасы мен парасатын, бүкіл болмыс-тіршілігі мен
сезім-түйсігін ұрпақтан ұрпаққа жеткізетін күретамыр. Онсыз халық
аты бар да заты жоқ тобыр. Ана тілінің тағдыры оны жаратқан
халықтың қолында.
Тіл – жеке адамның
сана-сезімін білдіру тәсілі, сонымен қатар ол сана-сезімді оятушы,
ұлттық сана-сезімді жетілдіруші.
Жас ұрпақтың дүниетанымының
дұрыс қалыптасуы, ой-өрісінің биік болуы үшін
жасалады.
Тіл – сарқылмас қазына дегенді
жиі айтамыз. Оған дау жоқ. Сонымен бірге ол-жанды құбылыс. Ол
–халықпен бірге дамып елдің күнделікті қарым-қатынас ісінде,
қызметтік қажеттілігіне орай жаңа сапа иеленіп, толығып, байып
отырмақ. Мемлекеттік дәрежеде көтерілген тілдің де даму бағдары осы
деңгейде жүзеге асуы тиіс.
Шын мәнінде, біздің тіліміз –
көңіл көкжиегінің қай биігіне де еркін шарықтап шырқай алар, самғай
алар сұңқар тіл. Оған дәлел – осы күнге дейін замана
дауылдарынан аман өтіп, бүгінгі ұрпаққа ұлағатымен, салтанатты
салтымен, мерейлі мәртебесімен, құнарлы қуатымен жеткен
қасиеттілігі деп есептейміз.
Мақсаты:
Әр оқушының өткен сабақтардағы
білік-дағды іскерліктерін қалыптастыру, Өз білімдерін тереңірек
жетілдіру, тест жұмыстары арқылы тексеру, өз бетінше ізденіп оқуға
жетелеу. Оқушы бойында пәнге деген қызығушылығын арттыру, сауатты
жазуға және дыбыстық талдау жасауға үйрету, ұқыптылыққа баулу,
адамгершілікке, үлкенді сыйлай білуге
тәрбиелеу.
Міндеті:
XIX ғасырдың жан-жақты
зерделі, дарынды, талантты адамын қалыптастыру бағытындағы білім
беру мәселесі мемлекетіміздің басты назарында.Қазақ тілін оқыту
барысында туған тілінің қыр-сырын, табиғатын таныта отырып, ертең
өмірден орнын таба алатын, өзіне сенімді, нағыз ұлтжанды, парасатты
ұрпақ тәрбиелеу үшін педагогиканың озық үлгілерін жаңашылдықпен
пайдаланып, тәжірбиені байыта түсу – бүгінгі таңның басты мәселесі.
Жаңа технологияларды үнемі сабақта қолдана отырып, оқушылардың
сабаққа деген ынта-ықыласын және қызығушылықтарын арттыру
болмақ.
-
№
|
Тараулар мен
тақырыптар
|
Сағат
саны
|
Мерзімі
|
Сабақтың
түрі
|
1
|
Лексика. Сөз бен
мағына
|
1
|
|
|
2
|
Сөздің тура және ауыспалы
мағынасы
|
1
|
|
Түсінік
беру
|
3
|
Көп мағыналы
сөздер
|
1
|
|
Жинақтау
|
4
|
Омонимдер
|
1
|
|
Жинақтау
|
5
|
Синонимдер
|
1
|
|
Бекіту
|
6
|
Антонимдер
|
1
|
|
Түсінік
беру
|
7
|
Табу. Эвфемизм мен
дисфемизм
|
1
|
|
Талдау
|
8
|
Тұрақты тіркестер.
Мақал-мәтелдер
|
1
|
|
|
9
|
Тест
жұмысы
|
1
|
|
Тірек
сызба
|
10
|
Сөздік қор. Қазақ тілінің
сөздік құрамы
|
1
|
|
|
11
|
Көнерген сөздер. Жаңа
сөздер
|
1
|
|
|
12
|
Жалпылама лексика. Кірме
сөздер
|
1
|
|
Талдау
|
13
|
Диалект
сөздер
|
1
|
|
|
14
|
Кәсіби сөздер мен термин
сөздер
|
1
|
|
|
15
|
Тест
жұмысы
|
1
|
|
|
16
|
Фонетика. Тіл дыбыстары Қазақ
әліпбиі
|
1
|
|
Түсінік
беру
|
17
|
Дауысты
дыбыстар
|
1
|
|
|
18
|
Дауыссыз
дыбыстар
|
1
|
|
Талдау
|
19
|
Буын. Буынның
түрлері
|
1
|
|
Жүйелеу
|
20
|
Тасымал. Үндестік
заңы
|
1
|
|
|
21
|
Орфография мен
орфоэпия
|
1
|
|
Түсінік
беру
|
22
|
Екпін. Екпіннің
түрлері
|
1
|
|
|
23
|
Сөзжасам
|
1
|
|
Талдау
|
24
|
Тест
жұмысы
|
1
|
|
|
25
|
Сөз
таптары
|
1
|
|
Түсінік
беру
|
26
|
Зат есім оның
түрлері
|
1
|
|
|
27
|
Сын есім оның
түрлері
|
1
|
|
Талдау
|
28
|
Сан есім оның
түрлері
|
1
|
|
|
29
|
Есімдік оның бөліну
жолдары
|
1
|
|
Түсінік
беру
|
30
|
Етістік және оның
түрлері
|
1
|
|
Талдау
|
31
|
Үстеу және оның бөліну
жолдары
|
1
|
|
Түсінік
беру
|
32
|
Шылау
сөздер
|
1
|
|
|
33
|
Еліктеуіш сөздер және оның
түрлері
|
1
|
|
Талдау
|
34
|
Жыл бойы өткенді
қайталау
|
1
|
|
|
Пайдаланылған
әдебиеттер:
1. С. Аманжолов «Қазақ тіл
білімі»
2. Қ. Аханов.К. Тіл білімінің
негіздері. Алматы,1973; 1994
3. Қазақ тілі ШЫҢ 2014
ж
4. Н. Сауранбаев «Қазақ
тілі»
5. . Қордабаев . Т. Жалпы тіл
білімі . Алматы, 1999
6. С. Сабыров «Оқыту
теориясының негіздері»