Бастауыш сынып окушыларына арналган
ойындар
«Адасқан әріптер»
ойыны
Мақсаты: Логикалық ойлау қабілеттерін
жетілдіру.
Ойын
шарты: Берілген әріптердің орнын ауыстыра отырып,
сөз құрау.
Қ,у,о,ы,ш-оқушы
Т,п,і,к,а-.......................
І,і,б,л,м-........................
М,м,ғ,ұ,а,л,і-.................
«Шашылған дыбыстар»
ойыны.
Мақсаты: Шашылған дыбыстардан сөз құрастырып,
баланың сөздік қорын молайту, шапшаң ойлауға
тәрбиелеу.
Ойын шарты: Сыныпты бірнеше топтарға бөліп
ойынды жарыс түрінде өткізуге болады.
Шашылған дыбыстардан бірнеше сөздер құрау,
мысалы: а,л,к,л,й,ү,н дыбыстарынан мынандай сөздер құрауға
болады:ай,күн,үй,т.б.
«Қалалар»
ойыны.
Мақсаты: Қазақстан Республикасының қала атауларын
қаншалықты есте сақтағандарын тексеру. Қала атауларын дұрыс жазуға
дағдыландыру.
С
|
З
|
Ы
|
Л
|
А
|
Е
|
У
|
А
|
Т
|
Қ
|
Ы
|
П
|
А
|
Р
|
Д
|
А
|
Н
|
А
|
А
|
Р
|
А
|
В
|
А
|
Қ
|
Т
|
А
|
Р
|
О
|
Р
|
Ғ
|
Л
|
О
|
Д
|
С
|
Т
|
А
|
Л
|
А
|
А
|
П
|
Д
|
Ы
|
А
|
Р
|
З
|
Ойын шарты: Тор
көздің ішіндегі шашыраңқы әріптердің басын қоса отырып, тор
көздердің ішінен қала атауларын
тапқызу.
«Жалғасын тап»
ойыны.
Мақсаты: Мақал-мәтелдерді есте сақтау қабілеттерін
арттыру.
Ойын шарты: Мақал екі қатарға жазылады.
Бірінші қатарда басы, екінші қатарда соңы жазылады.Мақал басы мен
соңының орындары ауыстырылып жазылады. Оқушының міндеті тілдік
сызықшамен қосу арқылы әр мақалдың толық мағынасын
шығару.
А) Ердің сыншысы
бітеді
Ә) Жақсы болсаң,
жүректе
Б) Ерлік білекте емес,
ашу-дұшпан
В) Жері байдың ел
Г) Ақыл дос, ардақты
ат,
Ғ) Кім еңбек етсе жақын
көп
Д) Мал баққанға сол
тоқ
Е) Адам деген- елі
бай
«Сын есімдер ұясы»
ойыны.
Мақсаты: Сын есімдерді білдіретін мағынасына қарай
топтап жазуға дағдыландыру.
Ойын шарты: Оқушыларды топқа бөліп
орындарында отырып жұмыс істетуге болады.
Тақтаға сын есімдер тізбегі жазылады. Әр
топқа кесте таратылады.
Заттын түсін білдіретін сын
есімдер
|
Заттың көлемін білдіретін сын
есімдер
|
Заттың сапасын білдіретін сын
есімдер
|
Заттың дәмін білдіретін сын
есімдер
|
Заттың пішінін білдіретін сын
есімдер
|
|
|
|
|
|
Тақтаға мынадай сын есімдер тізбегін жазуға
болады: ақ , қысқа, таза, дәмді, тәтті, шұбар, өткір, үшкір, жуан,
дөңгелек, жалпақ, тұщы, қалың, жұқа, т.б.
Оқушының міндеті сын есімнің тізбегін
кестеге сәйкес орналастыру.
«Кім көп
біледі?» ойыны.
Мақсаты: Сөздердің мағынасын
ажырату.
Ойын шарты: Берілген сөздердің мағынасын
ажырату.
Мысалы:
С
айман өсімдік
мүшесі
Ара Сабақ
Ж
әндік
..............
.
.............
..............
Ал
ма
Қал
..............
..............
.
.............
..............
Қы
с Жаз
..............
..............
«Бәйге»
ойыны.
Мақсаты: Шапшаң ойлауға, жинақылыққа үйрету, тез,
әрі дұрыс жауап бере білуге дағдыландыру.
Ойын шарты: Бұл ойынның әр қатардан
бір-бірден шабандоз шығады.Ойын белгілі бір тақырыпты өткеннен
кейін бекіту мақсатында жургізуге болады. Мұғалім тақырыпқа сай
сұрақтарды айтады, шабандозшылар тез әрі дұрыс жауап беру қажет.
Әрбір дұрыс жауап- бір қадам алға жылжу.
Мысалы: «Сөз құрамы» тақырыбынан кейін мынандай
сауалдар қоюға болады.
1. Сөз дегеніміз
не?
2. Сөз құрамына не
жатады?
3. Түбір дегеніміз
не?
4. Қосымша дегеніміз
не?
5. Жұрнақ дегеніміз
не?
6. Жалғау дегеніміз
не?
7. Түбірлес сөз дегеніміз
не?
8. Туынды сөз дегеніміз
не?
9. Көптік жалғауларын
тап?
«Тапқыш»
ойыны.
Мақсаты: Сөз таптары туралы алған білімдерін
тексеру.
Ойын шарты: Әр топқа берілген кестеден әр
сөз таптарына қажетті сөздерді теріп жазу.
Қ
|
Ы
|
Б
|
Е
|
С
|
О
|
Қ
|
Ы
|
А
|
Й
|
Д
|
Ы
|
І
|
Ш
|
К
|
Д
|
Л
|
С
|
Ы
|
Н
|
Д
|
Ы
|
Ө
|
Ы
|
А
|
А
|
Р
|
Ы
|
П
|
П
|
К
|
С
|
Ж
|
А
|
З
|
Б
|
И
|
І
|
К
|
Н
|
Қ
|
Т
|
А
|
Й
|
С
|
Е
|
Г
|
І
|
О
|
Қ
|
Р
|
Ә
|
П
|
К
|
Е
|
З
|
Н
|
А
|
А
|
Т
|