Материалдар / БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ТАНЫМДЫҚ ҮРДІСТЕРІН ҰЛТТЫҚ ОЙЫН АРҚЫЛЫ ДАМЫТУ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ТАНЫМДЫҚ ҮРДІСТЕРІН ҰЛТТЫҚ ОЙЫН АРҚЫЛЫ ДАМЫТУ

Материал туралы қысқаша түсінік
Мұғалімдерге керек
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Қаңтар 2019
670
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ТАНЫМДЫҚ ҮРДІСТЕРІН ҰЛТТЫҚ

ОЙЫН АРҚЫЛЫ ДАМЫТУ


Сағынова Шолпан Қарлыбайқызы


Қызылорда облысы

Қазалы ауданы

Кәукей ауылы

225 орта мектептің

бастауыш сынып мұғалімі.


М.Жұмабаев «Ойын-бала үшін өмірлік тәжірибе» дегендей бала өмірінде ойынның маңызы зор, ересек адам үшін еңбектің жұмыстың, қызметтің қандай маңызы болса нақ сондай маңызы бар. Бюала ойында қандай болса, өскен соң жұмыстарда көп жағынан сондай басталады.

Қазіргі кезде «ойын» ұғымының мағынасы кеңейіп, тұрмыс пен мәдениеттің түрлі салаларын қамтуда. Бұрын балалар ойыны мен актер ойыны педагогика мен өнертанудың ғана зерттеу нысандары болып келсе, қазіргі таңда ойын проблемасы психология,әлеуметтану,әдебиеттану, т.б салалардың көкейтесті мәселесіне айналып отыр. Ойын арқылы оқушы білім алуға, оқуға қызықтыра отырып тұлғаны дамуын қалыптастыруға болады.

Ойын- оқытуда жаңа технологияның маңызды бөлігі болып табылады. «Ойын» ұғымына түсініктеме берсек-бұл адамның мінез-құлқывн өзі басқарумен анықталатын қоғамдық тәжірибені қалыптастыруға арналған жағдаяттар негізінде іс-әрекеттің бір түрі.








Ойын-сауық Диагностикалық (ойын

барысында өзін-өзі тану

Коммуникативтік әлеуметтендіру)

немесе қарым –

қатынастық


Ойын дегеніміз-адамның ақыл-ойын дамытатын, қызытыра отырып ойдан-ойға жетелейтін, тынысы кең, алысқа меңзейтін қиял мен қанат бітіретін ғажайып нәрсе.

Ойын- адамның бала қоршаған ортаны өз бетінше зерделейді.Соның нәтижесінде өзі көрген жағдайларды, отбасылық тұрмыс пен қызмет түрлерін жаңғыртады.Ойын балалардың еңбекке деген қарым-қатынасы мен қабілеттерін қалыптастырады. Ойынның ережелері ойнаушының қисынды ой қабілетінің дамуы, бір –біріне деген сыйластық, қажеттіліктерімен санасуға әр оқушының жеке әрекетінен туындайды. Ойынның басты шарты жеңіске жету болса,әр ойыншы өз қарсыласының мүмкіндігінен санасып, бір-біріне деген сеніммен арттырады.


Ойынның сабақ барысындағы басты мақсаты

Білім беруді ойынмен ұштастыру. Баланы ойынға белсенді түрде қатысуы, оның ұжмдағы басқа да әрекеттерін айқындайды. Ойын бір қарағанда қарапайым құбылыс не әрекет сияқты болғанымен ол ұжымдық әрекет.

Өзара сыйластыққа Зейіні қалыптасады.

үйретеді.



Сөздік қоры дамиды

Ойлау қабілеті




Өздігінен жұмыс істеуге Сабаққа қызығушылығы


Бір-біріне деген сенімі,

достығы қалыптасады


Ойын түрлендіруге жаңылтпаштарды, мақал-мәтелдерді, жұмбақтарды жаттатқызуға болады. Олар әр тілді , әрі ақыл-ойды дамытуға, демалыс сәттерін тиімді пайдалануға септігін тигізеді. Оқушы әрекет үстінде өзін-өзі еркін ұстауға, қысылып-қымтырылмауға, басқалармен тіл табысуға, жолдастық,достық сезімінің оянуына мүмкіндік жасайды.

Ойынның негізгі мақсаты-баланы қызықтыра отырып білімді меңгерту болса, мұғалімнің міндеті-сол ойын түрлерін пайдалана отырып оқушылардың өздігінен жұмыс істей білуге , ой белсенділігі мен тіл байлығын арттыра түсуге түрлі дағды мен шеберлікті меңгертуге қол жеткізеді.

Ойын арқылы ұйымдастырылған сабақ балаларға жеңіл әрі тартымды, әрі түсінікті болады. Ойын сабақттары оқушылардың өздігінен жұмыс істеуге , ойлау қабілетін дамытуға үйретеді. Ойын кезінде балалардың достық сезімін оятып, бір- біріне қамқорлығы, ұжымдық бірлігі нығаяды. Балаларды жақсылыққа , қайырымдылыққа, ізгілікке, әдептілікке тәрбиелеуге болады. Ойын түрлерін сабақта тиімді пайдалана білу мұғалімнің меңгертіп отырған білімін ықыласпен тыңдап, білімді берік меңгеруіне көмектеседі. Баланың ойын

үстіндегі өзін-өзі жаттықтыруы, өмірді білуге деген құмарлығы, шынығуы, оның ақыл-ойы, дене еңбегіндегі белсенділігін арттырып, алдына қойған мақсатына жетуге деген ерік- қайратын шыңдайды, алға қарай ұмтылысын, құштарлығын оятапды. Ойын бірі қарағанда қарапайым құбылыс не әрекет сияқты болғанымен , ол ұжымдық әрекет.

Осының нәтижесінде оқушы өз бетімен ізденуі, білімді қажетсінуі өсіп нақтылы мақсаткерлікке ұласады. Ойынға қатысқан әр оқушының алдына жеңіске деген ұмтылыс пайда болады. Ойын түрлері өте көп. Соның ішінде ойын-сауық, ойын-жаттығу , сергіту ойындары, ұлттық ойындар т.б.

Ұлттық ойындар халқымыздың өз ұрпағын ойын- сауықтарда бәсекеге түсіп, жеңімпаз атанып, жүлде алу үшін ғана емес, ата жолын қуып, өзінен бұрынғы дәстүрлерді жалғастырып,өз жұртында бар өнерді игеріп, меңгеруге, шаруашылық жүргізу қолынан келетін, ел қорғауға жарайтын батыл да өжет, шапшаң ұрпақтарды тәрбиелеудің өзіндікжүйесін өмірге әкелген.

Қазақ құндылығының ғасырлар қойнауынан сүрінбей өтіп, өзінің үрдіс дәстүрін сақтаған қазақ балалар фольклорының айрықша бір саласы- балалар ойындары. Ұрпағын ойламайтын халық болмайды. Қазақ ойындарының өміршең қызметі де оның жеткіншек ұрпақты тәрбиелеу ісімен байланысты болуда. Бүгінгі таңда өздеріміз тәлім- тәрбие беріп жатқан бүлдіршіндер ертеңгі күні тек білімді кадр ғана емес, Отанын жанындай сүйетін, ұлттық тарихы мен мәдениетін қастерлейтін, рухани кемелденген азамат болып өсіп жетілуі қажет. Өзінің қазақстандық екенін, қазақстанда туғаннан әрбір бала мақтаныш ете алса ғана-біздің бұл ісіміздің нәтижелі болғаны. Сонда ғана біз, ұстаздар, бүгінгі заман алдымызға қойып отырған күрделі міндетті абыроймен атқарып, еліміздің болашақ азаматтарын тәрбиелеп өсірдік деп сеніммен айта аламыз. Ынтымақ, бірлік, сыйластыққа қазақ жастарын бала күннен баулысақ, ел іргесі сөгілмек емес.

Шығыс даналығында былай деген екен: «Маған айтсаң ұмытып қалам, көрсетсең есімде қалады, ал қалай жасауын көрсетіп берсең үйреніп аламын демек баланың ынтасын ояту үшін қандай да бір жаңалықты айтқаннан гөрі көрсетіп үйрету» керек деген сөз. Ұмыт болып бара жатқан ұлттық ойындарын баланың бойына жастайынан сіңіру мақсатында мен ұлттық ойындарды сабақтарымда пайдаландым.

« Қан талапай» ойыны арқылы оқушыларды топқа бөлдім..Бұл ойынға нөмірленген асық алынады.Нөмірге байланысты үлестірмелі қағаз таратылады.Асық жерге шашылады,ал балалар талапайлап асық алады.Нөмірлері бойынша үлестірмелі қағаздағы жаңылтпаш ертегі, мақал – мәтел, жұмбақтарға жауап береді. Кім тез әрі дұрыс жауап берсе сол жеңіске жетеді.


Мыс: жаңылтпаш

Қар аппақ,

Дала аппақ

Бәрі аппақ

Қ арап бақ


Жұмбақ

Зулап түсіп төменге

Шықпас менсіз төбеге

(шана)


« Кім мерген» ойыны Ана тілі сабағына пайдаландым.Бұл ойын ерте заманда батырларымыз садақ ату арқылы өз мергендіктерімен сынасқан.Мен шарды үрлеп ішіне халық батырлары, ұлы тұлғалар туралы сұрақтар жазып, шарды жазып ішінен шыққан сұрақтарға жауап береді.Ұлттық ойындарды пайдаланған кезде ұмытылып бара жатқан ұлттық ойындарды насихаттап ой - өрісін, ойлау қабілетін дамыта отырып шапшаңдылыққа ,ептілікке, алғырлыққа үйретті.











«Бес тас», «Ақсүйек» ойындарын математика сабағында

1- ден 5-ке дейінгі санды өткен кезде ойнаттым.

Сабақтың тақырыбы: 51 сабақ.Қайталау.

Мақсаты:Оқушылардың ойын арқылы білім, білік дағдыларын қалыптастыру, шығармашылық ізденіске баулу.

Дамытушылығы: Ойлау белсенділігін дамыту ұйымшылдықпен жұмыс істей білуге үйрету

Тәрбиелігі:Тапқырлыққа ,шапшаң ойлана білуге алған білімдерін өмірде қолдана білуге тәрбиелеу

Сабақтың түрі: Жарыс сабақ

Әдісі: топпен жұмыс

Сабақтың барысы:

Ұйымдастыру кезеңі

Оқушылармен сәлемдесу

Қуан, шаттан алақай!

Қуанатын күн келді

Күліп шықты күн бүгін

Қайырлы таң!

Қайырлы күн!

Сәлеметсіздер ме?


Оқушыларды топқа бөлу

Нөмірлеген асықтарды алу арқылы топқа бөлу


І топ “Бірліктер”тобы

ІІ топ “Ондықтар”тобы

ІІІ топ “Жүздіктер”тобы


Үй тапсырмасын тексеру

Үй тапсырмасын тізбектей оқу арқылы тексеремін

1+3 = 4+5 = 10-2 = 6-5 = 4-1 = 9+1 =


Жаңа сабақ

Қызығушылығын ояту

Балалар біз бүгін математика сабағында ұлттық ойындар ойнау арқылы жаңа сабақты меңгереміз. Қандай ұлттық ойындарды білесіңдер?


Бес тас Ақсүйек Қанталапай

«Қанталапай» ойыны

Талапай-ау талапай,

Табылды ойын алақай

Асықты алға шашамыз

Талапайға басамыз-деп асықты шашып жібереді 3 топтың оқушылары шашылған асықты жинап алады да әр топ жинаған асықтарын топтармен санайды.Жинаған асықтары бойынша сандардың бірінші айырмасын табады да, бір оқушы тақтаға жазады.

10-5 = 10-4 = 9-4 = 8-5 = 7-4 = 6-3 =


Ой толғаныс

Шығармашылық қабілеттерін дамыту


«Ақсүйек » ойыны

Тақтаға ақсүйектер жапсырылады. Әр топтан бір бала шығып ақсүйекті алады. Артында жазылған тапсырманы орындау керек.

















С е р г і т у с ә т і

Қорбаңдаған аюдың

Құлпынайы көп екен

Теріп-теріп алайық

Қалтамызға салайық


Мағынаны тану

«Сиқырлы қоржын» ойыны

Топ жетекшілері қоржынан бес тасты алып бес саны шығартын қосынды жазады.


Мысалы:

5 = +


1 0= +


Қорытынды

Топтардың тапсырмасы бойынша ұпай санын есептеп жеңіске жеткен топты анықтау.



















Оқыту үдерісіндегі басты элемент – сабақ, қысқа мерзімдік жоспар жасау барысында, оқушылардың ойлау қабілетін дамыту үшін қандай жұмыс түрін пайдаланатынымды ойластырдым.

Негізгі мақсатым: тақырыптың  мән-мағынасын ашу. Сөздік қорын дамытып өз ойларын еркін жеткізуге үйрету. Оқушылардың қиялын, шығармашылық қабілетін дамыту. Өзін-өзі бағалауға және өзгенің жұмысын бағалауға баулу.

Нәтижесінде өз ойларын жеткізе біледі, бағалайды, мәтінмен жұмыс жасап, берілген мәтін бойынша сахналық қойылым көрсетуге, топта  жұмыс жасау қабілеттері қалыптасады.

Сабағымның басында ынтымақтастық атмосферасын орнатып шаттық шеңберін құрып, бір-бірімен сәлемдесті.

Үй тапсырмасын «Аквариум ,Шынжыр сөз, Динамикалық шеңбер»әдістері арқылы сұралды.Бұл әдістерді пайдаланудағы мақсатым білім алушылардың ойлау ,танымдық қабілеттерін арттыру.Оқыту мен оқудағы жаңа әдіс-тәсілдерді пайдалана отырып, сабақты әрі қарай санамақтар арқылы 3 топқа бөлдім.Тақырыпты болжап,сабақтың тақырыбын аша алды.

Сабақтың оқу мақсаттарымен танысты.Жеке ,жұптық, топтық жұмыстарға тапсырмалар беріліп,түсіндірілді.Топты бағдаршам әдісі арқылы,жұпты «Күн мен Түн»әдісі арқылы ,жеке жұмысты дескриптор арқылы бағаланды.Әр жұмысқа шектеулі уақыт берілді.Сол уақыт аралығында тапсырмаларды мұқият орындап шықты.

 Сабақтың негізгі түйінді идеясы : білім алушылар билерше билік айтуға,шешендік сөздерді қолдану. Осы сабақта оқушылар өздері білетін мәліметтерден басқа жаңа мәліметтермен танысты.

Сабақ соңында «Менің сөзім»әдісі арқылы кері байланыс жүргізілді.












Қорытындылай келе оқушыларды ұлттық болмысқа тәрбиелеуде мен төмендегідей нәтижелерге көз жеткіздім.

а) ұлттық ойындарды пайдалану арқылы жұмбақтарды, мақал-мәтелдерді, халықтың даналық, өсиет сөздерін балалардың бойына сіңірдім.

ә) көркем шығармаларды ұлттық ойындар түрінде беру арқылы оқушылардың ұлттық мәдениет пен әдебиетке дұрыс көзқарасын қалыптастырдым.

б) ұлттық ойындар арқылы оқушыларға шешендік сөздерді үйретіп, олардың тіл мәдениетін жетілдірдім.

в) ұлттық ойындар арқылы олардың ой-өрісін танымдық қабілетін дамытты. Ұлттық ойындар балалардың бос уақытын көңілді өткізіп, денсаулықтарын шыңдай түсумен бірге халықтың салт дәстүрін, тілін дамытуға көмегін тигізетіндігіне көзімді жеткіздім. Алдағы уақыттарда ұмытылып бара жатқан қазақтың ұлттық ойындарын сабақта кеңінен пайдалануды мақсат етіп отырмын.


Н әтижесінде:

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!