Материалдар / Бастауыш сыныпта оқушылардың оқу жылдамдығы мен оқу сауаттылығын арттыру жолдары -авторлық
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Бастауыш сыныпта оқушылардың оқу жылдамдығы мен оқу сауаттылығын арттыру жолдары -авторлық

Материал туралы қысқаша түсінік
«Бастауыш сыныптағы оқушылардың оқу жылдамдығы мен сауаттылығын арттыру жолдары» авторлық бағдарламасы бастауыш мектепте гуманитарлық білім берудің бастапқы өзегі болып табылады. Бастауыш мектепте «Бастауыш сыныптағы оқушылардың оқу жылдамдығы мен сауаттылығын арттыру жолдары» авторлық бағдарламасын оқытудың мақсаты – сөйлеу әрекетінің түрлерін: тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылымды дамыту арқылы тіл туралы бастапқы білімді меңгерту және оны тілдік нормаларды сақтай отырып, оқу әрекеті мен күнделікті өмірде қолдану. Бағдарламаны оқытудың басты ерекшелігінің бірі білім алушылардың сауаттылығын арттыру және тілін дамыту мақсатында жазба жұмыстарын жүргізіп отыру болып табылады. Бағдарлама мазмұны мәтін түрлері, көркем шығармалар мен аутентті материалдар арқылы білім алушылардың сөздік қорын жаңа сөздермен толықтыруды, оқығаны бойынша пікір білдіруді және оны дәлелдеуді, белгілі бір тақырыпқа байланысты өз ойын толық, жүйелі, түсінікті етіп ауызша және жазбаша жеткізе білуге дағдыландыру
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Ақпан 2024
211
2 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады









Shape1

Бастауыш сыныпта оқушылардың оқу жылдамдығы мен оқу сауаттылығын арттыру жолдары








Авторлық бағдарлама



















Түсінік хат


«Бастауыш сыныптағы оқушылардың оқу жылдамдығы мен сауаттылығын арттыру жолдары» авторлық бағдарламасы бастауыш мектепте гуманитарлық білім берудің бастапқы өзегі болып табылады. Бастауыш мектепте «Бастауыш сыныптағы оқушылардың оқу жылдамдығы мен сауаттылығын арттыру жолдары» авторлық бағдарламасын оқытудың мақсаты – сөйлеу әрекетінің түрлерін: тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылымды дамыту арқылы тіл туралы бастапқы білімді меңгерту және оны тілдік нормаларды сақтай отырып, оқу әрекеті мен күнделікті өмірде қолдану.

Бағдарламаны оқытудың басты ерекшелігінің бірі білім алушылардың сауаттылығын арттыру және тілін дамыту мақсатында жазба жұмыстарын жүргізіп отыру болып табылады.

Бағдарлама мазмұны мәтін түрлері, көркем шығармалар мен аутентті материалдар арқылы білім алушылардың сөздік қорын жаңа сөздермен толықтыруды, оқығаны бойынша пікір білдіруді және оны дәлелдеуді, белгілі бір тақырыпқа байланысты өз ойын толық, жүйелі, түсінікті етіп ауызша және жазбаша жеткізе білуге дағдыландыруды, мәтін бойынша сұрақтар құрастырып, мүмкін болатын жауаптарды болжап, өзін-өзі бағалауды, мәтін бөлімдері арасында мағыналық байланыс орнатуды, жоспар құруды, сөйлеу мәдениетін қалыптастыруды қамтиды.


Мақсаты:

Ұлттық және жалпыазаматтық құндылықтар негізінде тұлғаның интеллектуалды дамуының қажетті деңгейін қамтамасыз  етуге бағытталған бастауыш сыныптағы оқушылардың оқу жылдамдығы мен оқу сауаттылығын арттыру бағдарламасын игеруді қамтамасыз ету; көрнекі-бейнелі, логикалық және абстрактылы ойлауды қалыптастыру, негізгі орта білім деңгейінде оқу жылдамдығы мен оқу сауаттылығын игеруге практикалық негіз жасау деп белгіленген. 


Міндеті:

  • тұлғаның зейін, қабылдау, есте сақтау, ойлау, ауызша және жазбаша сөйлеу, сонымен қатар, көрнекі-бейнелі және логикалық ойлауын дамыту; 

  • бастауыш сынып оқушыларының оқу-танымдық қызметін (жоспарлау, жоспар бойынша әртүрлі іс-әрекеттер жасау, оның ішінде ойлау қызметін (талдау, зерттеу, жалпылау, модельдеу және т.б.), өзін-өзі бақылау және өзін-өзі бағалауды жүргізу біліктігін қалыптастыру; 

  • оқытуды білімнің келесі деңгейлерінде жалғастыру үшін оқушыға қажетті білім мен білікті қалыптастыру;

  • оқуға деген ынтасын, оқу сауаттылығына деген қызығушылығын, танымдық қызығушылығын, өздігінен жұмыс атқару дағдысын қалыптастыру;

  • стандартты емес және қызықтылық сипаттағы тапсырмалар негізінде жобалау қызметі және өмірлік жағдайлардағы мәселелерді шешу арқылы шығармашылық қабілеттерін ашу және дамыту; 

  • баланың тұлғалық қасиеттерін, яғни жауапкершілік, белсенділік, мақсатқа талпынушылық тәрізді қасиеттерін тәрбиелеу;


   Күтілетін нәтиже:

  • Бағдарламада көрсетілген оқу танымдық, логикалық, қызықты тақырыптар бойынша білімдерін дамыту.

  • Тіл мәдениетін меңгерген, коммуникативтік біліктілігі артқан, логикалық ойлауы өз деңгейіне сәйкес дамыған оқушы.

  • Сөз өнерінің тәрбиелік мәнін, онын адам тұлғасын қалыптастыру.

  • оқушылардың шығармашылық қабілетін, көркем сезімін, шығармашылық қиялын, кеңістік ой-өрісін, эстетикалық талғамы мен құрастырушылық қабілеттерін дамыту; 


 Оқушының білімі мен біліктілігіне қойылатын талаптар:


Оқушылар нені біледі:

  • қазақ тіл білімінің салалары бойынша барлық ережелерді ;

  • білгенін практика жүзінде іске асыра алуды;

  • талдау машығының жоғары болуы;

  • салыстыра алу қабілетінің басым болуы;


Оқушылар нені үйренеді:

  • оқу сауаттылығын арттыруда көптеген жаңа технологияларды үйрену;

  • грамматикалық ережелер негізінде мәтінмен жұмыс істеу;

  • сатылай кешенді талдау үлгілерін меңгеру;

  • деңгейлік тапсырмаларды


Білім – білік дағдылары

  • Лексикалық нормаларды білу.

  • Жалпы халыққа бірдей жиі қолданылатын сөздері тануы;

  • Қосымшаларды таңдап, талғай жалғай білуі;

  • Сөйлем мүшелерін орнымен қолдана алуы;

  • Мәтін құрауға тән белгілерін білуі;

  • Сөздердің орналасу тәсілдерін білуі;


 Қолданылған әдебиеттер:

  1. "Қазақстан-2050" стратегиясы-қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты : Қазақстан Республикасының Президенті - Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы

  2. С. Рахметоав «Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту әдістемесінің негіздері» Алматы – «Атамұра» 2011 ж.

  3. Г. Ж. Тұрдалиева «Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту әдістемесі» Астана – «Фолиант» 2007 ж.

  4. М. М. Жанпейісова «Модульдік оқыту технологиясы.

  5. Т. Мейірманқұлова «Қазақ тілін оқыту әдістемесі» Астана – «Фолиант» 2010 ж.

  6. Алексеевская А.Т. Мектеп оқушыларының оқуға деген қызығушылықтарын қалыптастыру. - М., 2008 ж

  7. «Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту методикасы». – Алматы: Мектеп», 1997 ж













«Қазақ тілі әлемі» авторлық бағдарламасының мазмұны


Оқу пәнінің құрылымы мен мазмұны толықтырылған курстан тұрады. Және де курстың деңгейінің жоғарылығы айқын бейнеленген. Бағдарламаның бұл бөлімінің негізі нақты пәннің мазмұндық құрылымы мен теориялық аспектісін таңдау болып табылады. Оқу пәнінің мазмұнын тұрақтылау курсы нақты және бағдарламаның түсінік хатында көрсетілген барлық мақсат пен міндеттерді жүзеге асыру бойынша ұсынылылған.


  • Сөйлеудің адам өміріндегі маңызы мен оның қажеттілігі – 1 сағат. Білімгерлердің сөздік қорларын дамыту . Сөйлеудің адам өміріндегі маңызы және оның қажеттілігі туралы түсініктерін қалыптастыру.

  • Ауызекі және жазба тілде сөйлеу туралы түсінік – 1 сағат. Ауызекі және жазба тілде сөйлеу дағдыларына үйрету және сөйлеу мәнерін қалыптастыру.

  • Дыбыс және әріп – 1 сағат. Оқушылардың дыбыс және әріп туралы білетін түсініктерін одан әрі кеңейту;

  • У дыбысы – 1 сағат. У дыбысы бар сөздерді дұрыс оқуға, буынға бөлуге, қатесіз оқи білуге дағдыландыру.

  • Сөз ішінде у дыбысының бірде дауысты, бірде дауыссыз болып келуі – 1 сағат. У у дыбысына берілген сөздерді оқуға дағдыландыру. У у дыбысының бірде дауысты, бірде дауыссыз болатынын түсіндіру

  • И дыбысы. И-дің дауысты, ал й-дауыссыз дыбыс екені – 2 сағат. И дыбысы бар сөздерді дұрыс оқуға, буынға бөлуге, қатесіз оқи білуге дағдыландыру.

  • И-дің бірде жуан, бірде жіңішке болатыны – 1 сағат. И дыбысы мен әрпін таныстыру. И дыбысы бар сөздерге дыбыстық талдау жасау.

  • Я әрпінің жазылуы – 1 сағат. Я дыбысы мен әріпін таныту, оның сөз ішіндегі ерекшелігін меңгерту.

  • Ю әрпінің жазылуы – 1 сағат. Ю дыбысы мен әрпін таныту; оның қосарланған дыбыс екенін ұғындыру; әріптің жазылу емлесін меңгерту; сөздерді жүргізе әрі дұрыс оқуға үйрету

  • Дауыссыз дыбыстардың қатаң, ұяң, үнді болып бөлінетіні – 1 сағат. Білімгерлерге дауыссыз дыбыстардың жіктелуі, олардың түрлері, жасалу жолдары туралы толық мағлұмат беру

  • Б,п дыбыстары – 2 сағат. Сөз соңында «Б» мен «П» дыбыстарын жазуда ажырата білуді меңгерту. Сұрақтарға толық жауап бере білуге және өз ойын тез әрі жүйелі жеткізуге дағдыландыру

  • Қ,ғ және к,г дыбыстары – 1 сағат. Қ - Ғ дыбыстарының айтылуы мен артикуляциясын салыстыру және нақтылау.

  • Қ,к дыбыстарнан аяқталған сөздерге дауысты ы,і дыбыстары жалғанса, олардың ғ,г дыбыстарына айналуы – 1 сағат. Қ - Ғ дыбыстарының айтылуы мен артикуляциясын салыстыру және нақтылау.

  • Л,р әріптерінің емлесі – 1 сағат. Білімгерлерге дауыссыз л мен р әріптерінің  айтылуы мен жазылуы туралы түсінік беру.Жаттығулар орындай отырып, сауаттылыққа  үйрету.

  • Н, ң дыбыстары – 1 сағат. Білімгерлерді Н-Ң дыбыстарын сөз және сөйлем ішінде ажырата білуге дағдыландыру.

  • Мәтін – 2 сағат. Мәтін туралы түсінік беру, алған білімдерін жинақтау, кеңейту, мәтін түрлерін ажырату.

  • Мәтін туралы түсінік .Жеке сөйлемдерден мәтіннің өзгешелігі – 1 сағат. Мәтіннің құрылымы  ж/е оны құру жөнінде түсінік беру.

  • Мәтіннің тақырыбы және ондағы негізгі ойды анықтау – 2 сағат. Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, тірек сөздерді пайдаланып мәтін құрастыруға, мазмұнына байланысты ат қоя білуге, байланыстырып сөйлеуге дағдыландыру.

  • Сөйлем – 2 сағат. Оқушылардың білім-білік дағдыларын қалыптастыра отырып, сөйлем, сөйлем мүшелері, сөйлем түрлерімен таныстыра отырып, олардың айырмашылығымен топтастыру

  • Сөйлем туралы түсінік. Сөйлемнің мәтіннен өзгешілігі – 2 сағат. Оқушыларға  сөйлем туралы , сөйлемнен кейін келетін тыныс белгілері туралы жалпы түсінік беру; өзіндік жұмыс істеуге , тілдерін дамытуға  үйрету.

  • Сөйлемнің айтылу мақсатына қарай түрі:хабарлы сөйлем– 1 сағат. Ауызша және жазбаша тілдерін дамыту,сөздік қорын,байланыстырып сөйлеу,шығармашылық ,есте сақтау,ойлау қабілеттерін дамыту. 

  • Сөйлемнің айтылу мақсатына қарай түрі:сұраулы сөйлем – 1 сағат. Сұрақ қою арқылы жан-жақты ойлауға үйретіп, сауатты жазуға дағдыландыру. Тіл байлығын, сөздік қорын дамыту.

  • Сөйлемнің айтылу мақсатына қарай түрі:лепті сөйлем – 1 сағат. Лепті сөйлемді тиісті дауыс ырғағымен оқуға жаттықтыру; лепті сөйлемнің қандай мағына білдіріп тұрғанын анықтату.

  • Сөйлемдегі сөздердің байланысы– 1 сағат. Сөздердің әртүрлі мағынасын қайталай отырып; сөздердің мағынасына қарай сөйлем ішінде орынды қолдана білуге, ажырата білуге үйрету және фразеологиялық сөз тіркестері туралы түсінік беру.

  • Сөздердің орналасу тәртібін ескере отырып, сөздерден сөйлем құрау – 1 сағат. Сөйлем туралы ұғымдарды еске түсіру арқылы білімін шыңдау

  • Мағынасы жуық, мәндес сөздер – 1 сағат. Мағынасы жуық, мәндес сөздерді сараптап, оларды қолдану аясын зерделеу.

  • Қарама-қарсы мағыналы сөздер – 1 сағат. Қарама-қарсы мағыналы сөздер туралы түсініктерін дамыту,сөздердің мағынасын меңгерту

  • Қарама-қарсы мағыналы сөздер туралы түсініктерін дамыту,сөздердің мағынасын меңгерту – 2 сағат. Әр түрлі мағынаны білдіретін сөздер туралы түсінік беріп, жаңа тақырыпты мысалдар арқылы меңгерту, сөздердің мағыналарын таныту.

  • Сөздердің қолдану ерекшелігі – 1 сағат. Тіл мәдениеті жайында жалпы түсінік беру, сауатты жазу, дұрыс сөйлей білуге, әр сөзді мағынасына қарай дұрыс қолдана білуге үйрету.






















НОРМАТИВТІ БӨЛІМІ


Күнтізбелік тақырыптық жоспары

аптасына

1-4- сынып, аптасына – 1 сағат, барлығы – 36 сағат)


р/с

Тақырып

Оқу мақсаты

Сағат саны

Білім – өнімі мен нәтижесі

Бар-лығы

Лекция/ Теория/

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!