Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Баяндама: Балабақша мен отбасының бала тәрбиелеудегі қарым-қатынасы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Баяндама: Балабақша мен отбасының бала тәрбиелеудегі қарым-қатынасы
Балаларымыз болашағымыз, бала тәрбиесі еліміздің әлеуметтік дамуының, құрылымының келешегін айқындаушы деп есептейміз. Егемен еліміздің көк туын желбіретер ертеңгі болашақ , яғни бүгінгі бүлдіршіндер тәрбиесі аса ауқымды , назар салатын басты мәселенің бірі.
Біздің мемлекетіміз бүгінгі таңда әлеуметтік, экономикалық және саяси негіздерін жаңа заманға сай жасаушы мемлекет .
Мемлекетіміз келешекте жас ұрпақтың еліміздің азаматы болуы үшін денсаулығына, отбасына, ойынға, білімге деген құқықтарын толығымен қуаттап, қабілеттерін барынша жүзеге асыру және үлкен жетістіктерге жетуде табанды болуын қалайды.
Бала тәрбиесі ана сүтінен басталып, біреудің біреуге ықпалы арқылы өмір бойы қалыптасатын күрделі құбылыс. Тәрбиенің ең алғашқы бастамасын отбасында алса, жалғасы балабақшамен байланысады, яғни бала тәрбиелене отырып білім алады.
Отбасы адамзат қоғамының ең шағын бейнесі. Қоғамда отбасы екі қызмет атқарады, оның бірі-дүниеге ұрпақ әкелу, екіншісі-дүниеге келген сәбиді тәндік жағынан дамытуды қамтамасыз етіп, өмір бойы рухани жағынан жетілдіріп, оны тұлға ретінде қалыптастыру.
Отбасы тәрбиесі қоғамдағы өзгерістермен тығыз байланысты, сондықтан ол қоғам мүддесіне қызмет етуі тиіс. Отбасы ең алғашқы тұлғаны дамытатын әлеуметтік орта. Отбасында баланың тұлғалық қасиетіне ықпал ететін көптеген жағдайлар болады. Мәселен, отбасы мүшелерінің мәдени деңгейі баланың түрлі әлеуметтік құндылықтарды игеруіне игі әсерін тигізеді.
Отбасындағы жас ұрпақтың тұлғалық қасиеттерін қалыптасуына ата-ананың, отбасы мүшелерінің қарым-қатынасындағы мейірімділік пен махаббат қажет. Толық мәнді отбасы болу үшін ата-ананың және басқа отбасы мүшелерінің береке –бірлікті , түсінікті сақтауы, сонымен қатар әр отбасы мүшесінің құқығы қорғалуы тиіс.
Тек осындай ізгілікті мұраттар отбасында орын алғанда ғана, Отанын, елін-жерін сүйетін, өз ұлтының салт-дәстүрін, сонымен бірге жалпы адамзаттық мәдени құндылықтарды бойына сіңіріп, өзінің кісілік келбетін сақтай алатын тұлға тәрбиелеуге болады. Бала отбасынан жақсыны да, жаманды да бойына сіңіреді. Сондықтан халқымыз «Бала ұяда не көрсе, ұшқанда соны іледі» дегендей бала тәрбиесі оның дүниеге келгенінің алғашқы күнінен басталады. Адамзат ұрпағына отбасының аса құнды ықпалы мен әсерін өмірдегі басқа еш нәрсенің күшімен салыстыруға болмайды. Балаға ата-ана тәрбиесінің орнын ешнәрсе толтыра алмайды. Яғни , елдің ер-азамат тәрбиелеу, ең алдымен , отбасына жүктеліп отыр.
Отбасы –адам баласының өсіп-өнер, қаз тұрар, қанат қағар ұясы, алтын бесігі.Ол бала үшін бір үлкен әлем,осы әлемде бала алғаш өмірмен қарым –қатынас жасап, өмірді сүюді, қиындыққа көнуді, қуануды, қайғыға ортақ болу керек екенін ұғынып өседі.Баланың отбасындағы тұлғалық қасиетін жетілдіретін жағдайдың бірі –отбасы ішілік және отбасынан тысқары атқарылатын еңбек. Отбасындағы күнделікті тұрмыс қажеттілін қамтамасыз етуден туындайтын еңбек баланы әлеуметтік қатынасқа түсіріп, оны ересек өмірге тәрбиелейді. Сондай еңбектің барысында баланың жауапкершілігі артып, еңбек ету қажеттілігін түсінетін болады. Отбасы тәрбиесі кешнеді педагогикалық мақсаттылық арқылы іске асады. Сондықтан кез келген педагогикалық тәрбие отбасымен қарым-қатынас жасамай іске аспайды. Сондықтан балабақшадағы оқу-тәрбие ісінде басты мақсаты ата-анамен тығыз байланыста жұмыс жүргізу болып саналады. Бұл барлық педагогтерге түсінікті жайт, дегенмен әлі күнге дейін балабақша мен ата-аналармен жұмыс жүргізу кәзіргі күннің өзекті мәселерінің бірі болып тұр деп ойлаймын. Сол себебтен балабақша ұжымы , тәжірибелі педагогтердің жұмысының арқасында бүлдіршіндерге ең жақын адамдардың бізбен бірге бірлесе отырып тәрбие ісіне араласуына ат салысып жұмыс жүргізуіміз керек. Біз бірге болуымыз керек екенін ұғындыру біздің басты міндеттеріміздің бірі екенін естен шығармауымыз керек.
Отбасындағы тәрбиенің тиімді болуы ондағы қарым-қатынас түрлерінің орнығуына байланысты. Отбасында түрлі қарым-қатынастар орын алады:
-
ынтымақтастық қарым-қатнас, яғни отбасы мүшелерінің өзара қарым-қатынасы түсініктік пен көмекке бағытталады.
-
ортақ мүддеге негізделген бірыңғай қарым –қатынас
-
жақсы қарым-қатынасты сақтай отырып, өзара жетістікке жетуді көздеген қарым-қатынас
-
бәсекелестік , барлық жағдайда өзінің бәсекеде ұтуын көздеген қарым-қатынас;
-
түрлі себептермен туындаған отбасындағы қайшылықты қарым-қатынас;
Демек, әр отбасында түрлі қарым-қатынастың орнығуынан баланың жеке тұлғалық қасиеті қалыптасады. Отбасында түрлі қарым-қатынас қалыптары көрініс береді. Кейбір отбасында отбасы мүшелерін бетімен жәбереді, мұндай жағдайда ешқандай қарым –қатынас болмайды. Ал ,кейбір отбасында бедел орын алған қарым-қатынас орнайды. Оның да өзіндік ерекшеліктері бар, онда біреудің басқаларға басымдылық танытуы, бұйыруы баланың тұлғалық қасиетінің дамуына жағымсыз ықпал етеді. Қазіргі кезде заман ағымына қарай, отбасында демократиялық қарым-қатынасқа ұмтылушылық бар, яғни әр отбасы мүшесі тең құқықты қарым-қатынасты орнатуды көздейді.
Түйіндей келе, отбасында орныққан қарым-қатынас түрі мен қалыптарына сәйкес баланың тұлғалық қасиеттері қаланады. Бала әрқашанда ата-анадан жүрек жылуын , мейірімділікті қажет етеді, ол ата-ананы өмірдің тірегі санайды. Бала үшін ата-ана игілік жасаушы, үлгі өнеге көрсетуші және ақыл-кеңес айтушы болып танылады.
Қазіргі отбасы тәрбиесіндегі басты нысана баламен рухани үндестік пен үйлесімдікке ұмтылу , ата-баба мұрасын сақтауға көңіл бөлу, халықтың тәлімдік мұрасын бүгінгі күнмен сабақтастыру болып табылады. Осыған орай, отбасында еңбексүйгіштікке , баланың жасына сай еңбек түрлеріне және қоғамдық –пайдалы еңбекке баулудыіске асыру қажет. Ата-ана және әлеуметтік орта, яғни балабақша болашақ азаматтың денсаулығын жастайынан сақтау үшін , оның тәнінің дұрыс түзеліп қалыптасуына , салауатты өмір салтын нығайтуға ерекше мән бергені бүгінгі күннің өзекті мәселесінің бірі болып саналады.
Әр отбасы ата тегінен келе жатқан кәсібін, өнерін, таңдаған еңбегін құрметтеп, оны кейінгі ұрпаққа үлгі -өнеге еткен, бірлесіп атқарған пайдалы-қоғамдық еңбек барысында адамгершілік қағидаларды қатаң сақтап, дамытып отырған, ұрпағына ақыл –кеңес беріп, ата-кәсібін құрметтеп, қалыптасқан дәстүрді жетілдірген.
Бүгінгі күн заман талабына сай оқу-тәрбие үрдісінде ұйымдастыруда әр баланы жеке тұлға ретінде қабылдап, тәрбие ісіне ата-ананы тікелей қатыстырудың оң нәтиже беретінін өмір мен тәжірибе дәлелдеп отыр. Сондықтан көптеген жылдар бойы осы бағытта қажырлы еңбектер жүргізіліп келеді. Біздің балабақшада осы бағытта ата-аналармен талмай еңбек етіп өз алдына мынадай мақсат міндеттерді қойып отыр. «Үздіксіз білім беру мен сауықтандыру, тәрбиелеу жұмысында кеңістік құру сабақтастығын жүзеге асыру» яғни, ата-ана бала тәрбиелеу ісіне белсене ат салысу үшін белгілі бір жүйе құра отырып жұмыс жүргізу. Осы міндеттерді іске асыру барысында «Тәрбиеші-ата-ана» мәселесіне ерекше көңіл бөлініп отырады. Балабақша ұжымы осы мәселерді талдап, талқылай отырып ата-аналармен жұмыс жүргізуді мынадай бөлімдерге бөліп қарадық. «Оқи отырып, тоқи отырайық» , «Өз ойыңды басқамен бөліс» , «Біз біргеміз» .
«Оқи отырып, тоқи отырайық» бөлімінде балабақша педагогтары ата-аналармен бірлесе отырып оқу-тәрбие процесінде жұмыс атқарады.Бұл бөлімде ата-аналарға түрлі жарыстар жарнама жасау, семинар кеңестер беру арқылы жұмыс іске асырылады. Сонымен бірге, педагог-тәрбиешілер де тек балалармен, ата-аналармен жұмыс жүргізіп қоймай өз білімдерін жаңаша толықтыруға талпынады. Әр педагог –тәрбиеші жұмыс бағытын іздей отырып жаңа үрдістегі тәрбиеге тап болары сөзсіз деп ойлаймын.
Баяндама
«Сәбиді балабақшаға дайындау»
Ата-ана баласын балабақшаға бермес бұрын біраз ойланады. Егер үйде сәбиге қарайтындай мүмкіндік болса, бермей-ақ қоямын ба деп те ойлайды. Дегенмен балабақшадағы тәрбиенің рөлі басқадай боларын да түсінеді. Олар сәбилерін арнаулы педагогикалық білімі бар мамандар тәрбиелейтінін бір ойласа, бірде «балабақшада бала көп жылайды, жиі ауырады» деген сөздер көңілін алаңдатады. Сондықтан осы мәселе төңірегінде де ойланып қойғанымыз жөн.
Расында балабақшаға апарған алғашқы күндерде-ақ бала жылайды, өйткені өзіне жақын адамдардың жанында болмауы жанына батып, 2-3 күн өткен соң ауырып қалу жағдайлары кездеседі. Бұл жерде тәрбиешілердің кіналау дұрыс емес. Ғылыми зерттеулердің нәтижесіне сенсек, ғалымдар сәбидің ажаң орынға үйренуі үйелмендегі ата-ананың баласын жаңа жағдайға қалай дайындауына байланысты екенін айтуда. Мәселен, бағбан ағаш егерден бұрын, бұған орын дайындайды, содан соң барып отырғызып, отырғызған кезде тамырына зиян келмеуіне көңіл бөліп, топырақпен түбін тиянақтап көмеді. Сонда да жаңа отырғызған жеріне үйренгенше ағаш «ауырады». Сол сияқты сәбидің басқа ортаға үйрену кезеңі – оның өмірінде кездесетін алғашқы күрделі кезеңнің бірі. Таныс емес адамдардың ортасында қалу өте ауыр болуы себепті, бала жылап, мазасызданып, тіпті қашып кеткісі келеді. Немесе жанында күнде шешесі қалуын қалап, тәрбиешілердің көмегіне қарсылық білдіреді. Кейбір ата-ана баланы бұл қылығына таң қалып, сүйкімді жуас баламыз неліктен өзгереді деп ойлайды.
Бұл кезде сәбидің ұйқысы бұзылып, тамаққа тәбеті болмайды. Үйге қайтқан соң да шешесінен айырылмай ұйықтап жатқанда жиі-жиі оянып тынышсызданады. Алғашқы 3-4 күн осылай өтеді. Кейбір сәбидің нәзік жаны мұндай өзгерісті көтермейді, ыстығы көтеріліп, тіпті денесінде қызыл бөрткендер пайда болады. Ас қорытуы төмендеп, ауырып қалады. Осындай кезде ата-анамен бірге тәрбиешілерде алаңдайды. Мұндай жағдайда сәбиге қалай көмектесу керек? Оған баланы қоршаған ересек адамның көмегі өте қажет. Мектепке дейінгі тәрбие мекемелері әрқашанда көмекке әзір. Тәрбиешілер, медбикелер, баланы ата-анасымен балабақшадағы күн режимін, санитарлық-гигеналық ережелердің сақталуын, баланың тамағының құрамы туралы түрлі кеңестер береді. Ата-ана мекеме қызметкерлері кеңесіне көңіл қоюы тиіс.
Баланың бұл кезін бірнеше кезеңге бөлуге болады. Балабақшаға апарардан 1-2 ай бұрын дайындық жұмысын бастауға болады. Бұл кезде сәбидің күн режиміне балабақшадағы тәртіпті енгізуге болады. Осы уақытта күн режимінің орындалуын қадағаланса, бақшаға келген күннен бастап сәби өз тобымен бірге белгілі уақытта стол басына отырып, ұйықтайтын кезде топтағы басқа балалар сияқты ұйықтайды.
Сәбидің жақсы тамақтануы мен дұрыс ұйықтауына көңіл бөлу қажетті тәрбиенің негізі болмақ. Топпен бірге отырғанда балалар өздері тамақтанады. Үйде сәбидің қалай тамақтанғанын қадағалап отырса, педагогтер әрбір жаңа қабылданған балаға көңіл бөле алмайды. Өйткені, олар үйлерінде біреу емізік арқылы тамақтанса, біреуі ата-анасының алдына отырып, қолынан тамақтанатын болған. Сол сияқты ұйықтау кезінде де көп көңіл бөлінеді. Біреуіне жымия қарап, біреуін қолымен сипап, біреуінің көрпесін түзеп көмектеседі. Ал жаңа қабылданған сәби дұрыс ұйықтай алмаса, барлық топ алаңдайды. Сондықтан үйде балаға бар мүмкіндіктерді пайдалана отырып, бақша режиміне асықпай үйрету керек.
Сонымен бірге өзі киініп, өзі шешініп, өзі тамақтанатындай дағдыға үйретсе, бала бақшада өзін еркін ұстайды да, үлкендердің көмегін күтпейді. Бұл сәбидің сезіміне жақсы әсерін тигізеді. Ойыншықтармен өзі ойнай алуы да көңілін өсіріп, жаңа ортаның кейбір жағдайларына көңілін алаңдатпайды. Бәрін де өзі істеуге талпынса, топтағы балалармен де, үлкендермен де қарым-қатынасы тез орнына түседі. Тиісті дайындықтан өткен сәби топқа қосылғаннан кейін ешбір қиындықсыз-ақ жаңа ортаға тез үйренеді.
Бақшаға келген кезде сәбиді тәрбиешімен таныстырып, қалай ұйықтайтынын, нені ұнататынын, үйде қалай еркелейтінін айтып қойған дұрыс. Тәрбиеші ол ескертпелерді өз жадында сақтайды. Мұның өзі балаға да пайдасы болмақ. Кенет шешесі есіне түсіп жыласа, тәрбиеші оған қандай ойыншық ұсынуы керек екенін біледі. Жаңа орынға үйрену кезінде тәрбиешінің көмегіне сүйенген сәби жаңа ортаны өзіне жат сезінбейді.
Сәбиді балабақшаға ешбір дайындықсыз бірден орналастыру баланың көңіл-күйіне, ұйқысына, тамаққа тәбетіне кері әсерін тигізеді, сол себептен де алғашқы күндері жиі ауыратын болады. Егер ата-ана өз баласының бойына жақсы дағдыларды сіңіруде жалықпай еңбектенсе, сәбиін балабақшаға еш қиындықсыз, алаңдамай-ақ орналастыруына болады.
Ата-анамен балабақша
бірлестігі.
Мақсаты: Бала тәрбиесіндегі балабақша мен отбасы ынтымақтастығын
нығайту. Балабақша өмірімен таныстыру.Балалардың мінез-құлқы,
бейімі, қызығушылығы, мүмкіншілігін тереңірек зерттеу. Ата-ана,
бала, тәрбиеші үштігі арасында өзара сенім мен сыйластық орнауына
ықпал ету.
Әдіс-тәсілдері: шаттық шеңбері, тренинг, ойындар, әңгімелесу,
түсіндіру, пікір талас, сұрақ-жауап.
Көрнекіліктер: слайд шоу, нақыл сөздер жазылған плакаттар, лента,
бояулар.
Жүру барысы: Құрметті ана-аналар, апайлар бүгінгі «Ата-анамен
балабақша бірлестігі » атты жиналысқа қош келдіңіздер! Сіздерді
жаңа оқу жылымын шын жүректен құттықтаймын! Бүгінгі күні алдымызда
томпаңдап жүгіріп жүрген балаларымыздың ертеңгі күні жарқын болсын.
Мен бүгінгі жиналысты ерекше түрде өткізгім келіп
тұр.
Күн
тәртібі:
1. «Достық» (танысу тренинг)
2. Ата-аналарды жаңа оқу жылымен құттықтау.
3. Ата-аналар комитетін және мүшелерін сайлап тағайындау.
4. Ата-аналарды балабақша өмірімен, күн тәртібі ,топ аты,
ұйымдастырыған оқу іс-әрекетінің сабақ кестесі, тәрбиелік шаралар,
ата-анамен жүргізілетін жұмыс жоспары , ата-ана міндеттері, пән
жетекшілері, психологпен таныстыру.
5. «Мен қандаймын» тренинг ойыны
6. Балалардың оқу құрал-саймандарын тиянақы әкелу.
7. Балалардың киімінің талапқа сай болуы.
8. Портфолио үлгілерін көрсетіп, оны жинақтап алып келу.
9. Ата-аналар жиналысының шешімі.
10. «Алтын балық »тілегі.
11. Ата-аналар жиналысының шешімі.
12. Қорытындылау.
«Достық»
тренингі
Мақсаты: тәрбиешілер мен ата-аналар арасында өзара қарым-қатынасын
жақсарту. Ұжымдыққа, достыққа, сыйластыққа баулу. Бір-біріне жылы
лебіздерін білдіру.
Ата-аналар орты шығып шеңбер болып дөңгеленіп тұрайық. Мына лентаны
мен ұстап: аты-жөнімізді, мамандығымызды, бір-бірімізге деген жылы
лебіздерімізді білдіреміз. Мысалы: Менің атым: Әсия Телманова
Ғиниятқызы. Мен «Жасұлан» балалар бақшасында тәрбиеші болып жұмыс
жасаймын. Мен сізге әркез достықты болайық дегім келеді- деп
лентаны қолымызға ұстап келесі ата-анамызға жалғаймыз.
Жалғай-жалғай келе үлкен достық шеңбері шығады. Міне осындай үлкен
достықта, лентадай берік, ажырамастай, тату, бірлікте болайық.
Ендеше Ата-аналар комитетін және мүшелерін сайлап алайық.
Ата-аналарды балабақша өмірімен, күн тәртібі ,ұйымдастырыған оқу
іс-әрекетінің сабақ кестесі, тәрбиелік шаралар, ата-анамен
жүргізілетін жұмыс жоспары , ата-ана міндеттері, пән жетекшілері,
психологпен таныстыру.
«Мен қандаймын?» тренинг
ойыны
Мақсаты: әр адам өзін жеке тұлға ретінде сезіну. Өзінің жанұясында
өзін қай деңгейде ұстайтыны екенін анықтау.
Жүру барысы: Ата-аналар гүл, үй, күн тобы болып 3 топқа бөлінеді.
Әрқайсыныз сол суретің ішіне отбасы мүшелерін және өзіңіздің
есімдеріңізді жазасыздар.
Нәтижесі: Егер өзіңіздің есімдеріңізді басына жазсаңыз. Сіз
өзіңізді отбасы мүшелерінен биік санайсыз. Өзіңіздің жағдайын
бірінші ретке қоясыз. Ал, егер өзіңіздің есіміңізді ортасына
қойсаңыз, онда сіз отбасыңыздың ортасындасыз. Екі жақты бірге
ойлайсыз. Егер есіміңізді соңына жазсаңыз. Онда сіз бауырмал
жансыз. Ата-ана, бауырларыңыз бірінші ретте тұрады. Өзіңізді
соңынан ойлайды екенсіз.
Ата-аналар ендеше атқарылатын мәселелерге кезек берелік.
1. Балалардың оқу құрал-саймандарын тиянақы әкелу.
2. Балалардың киімінің талапқа сай болуы.
3. Портфолио үлгілерін көрсетіп, оны жинақтап алып келу.
Ата-аналар жиналысының шешімі.
«Алтын балық »тілегі.
Ата-аналар енді көзімізді жұмайық, ендеше ашайық міне ғажайыптар
әлеміне келдік. Егер сіздердің қармаңызға Алтын балық түссе, ең,
ең, ең маңызды жалғыз тілектеріңізді орындаймын десе , қандай тілек
тілер едіңіз.
Қорытындылау.
Бүгінгі бас қосуымыз аяқталып келеді. Балаларымыз аман
болсын.Еліміздің үлгілі азамат пен азаматшасы болсын! Келіп, көріп,
қатынасқандарыңыз үшін көп-көп рахмет.
Ата-аналар жиналысы
Тақырыбы: «Ата-ананың бақыты- балада»
Тәрбиеші: Жетписова Г.Т
Мақсаты: Ата – ананың отбасындағы қадірі, бала тәрбиесіндегі орны, балабақша, ата – ана, ұстаз болып бірігіп білімді, саналы тәрбиелі, салауатты ұрпақ тәрбиелеу жөнінде ой қозғау.
Көрнектілігі: Слайд, отбасына байланысты нақыл сөздер, үй тапсырмалары.
Жоспары:
1.Тренинг: «Сәлемдесу»
2. Пікір талас.
3.Үй тапсырмасы: «Мәуелі бәйтерек»
4. Ситуациялық сұрақтар.
5. Ертегі құрастыру.
Тәрбиеші: Армысыздар, құрметті ата – аналар!
Бүгінгі балабақшамен отбасы арасындағы бірлескен «Ата – ананың бақыты – балада» атты пікірталасымызға қош келдіңіздер! Бүгінгі ұрпақ – ертеңгі елдің болашағы. Балабақша баланың тәрбие , білім алар алғашқы баспалдағы. Бүгінгі өткізіліп отырған іс – шара баланы өмірге бейімдеуде, тәрбие беруде, ата – ана, қоғамның, білім ордаларының алар орны дайында ой қозғамақпыз. Осы бағытта балабақшада ата – анамен бірлесе жүргізілген жұмыс түрлерін жіктеп айта кетуге болады (Слайдтан көрсету)
1.Тренинг:»Сәлемдесу»
Мақсаты: Ата – ананың қарым – қатынасын қалыптастыру.
Шарты: Қатысушылар сәлемдесе отырып, әр – түрлі амандасу түрлерін сөзбен және қимылмен көрсетеді. Ойын қызықты болу үшін түрлендіруге, басқа ұлттардың сәлемдесулерің қолдануға болады.
Ескерту:Сәлемдесу түрін екінші адам қайталамауы керек.
2.Пікір талас
Тәрбиеші: «Адамның бақыты балада», «Бала – адамның бауыр еті» - дейді.Осы бір даналы сөзді негізге ала отырып өз ойымызды ортаға салсақ. Отбасындағы бақыт дегенді қалай түсінесіздер? (Ата – аналардың жауабы).
Тәрбиеші: «Тәрбие – тал бесіктен» - дейді халқымыз.Осы орайда отбасындағы тәрбие ұстанымы туралы ой пікірлеріңізді білсек. (Ата – аналар отбасындағы тәрбие қағидалары туралы өз ой – пікірлерін ортаға салады).
Тәрбиеші: Балалардың бойына ұлтымыздың әдет – ғұрыптары мен салт – дәстүрлерін сәбилік шағынан сіңіріп, ойына ұялату, сол арқылы ізгілікке, адамгершілікке тәрбиелеу – біздің қоғамның басты мәселесі. Бұл туралы ойшыш Абай « Балаға мінез үш алуан адамнан жұғады, бірінші ата – анасынан, екінші – ұстазынан, үшіншісі – құрбысынан» деген екен.Осы орайда баланың мінез – құлқының қалыпта суына қандай жағдаулар әсер ету мүмкін? «Ата – аналардын пікірі».
3.Үй тапсырмасы: «Мәуелі бәйтерек»
Шарты: Отбасы суретін модульдеу. Ол үшін алдын – ала берілген тапсырмаларды орындап келген ата – аналар ортаға шақырылады.Олар кезекпен өздерінің отбасы туралы әңгімелеп береді.
4.Ситуациялық сұрақтар
5.Ертегі құрастыру.
Қатысушылар 5 – 6 адамнан топтасып ақ параққа өзіне ұнаған затын, аңдарды т.б бір – бірден бейнелейді. Ен соңындағы қатысушы сол сурет мазмұны бойынша өзіне суретін қоса отырып, ертегі құрастырып әңгімелейді.
Тәрбиеші: Құрметті ата-аналар, сіздермен бірге ата – ана мен бала арасындағы қарым – қатынас түрлерін жан – жақты талқылауға тырыстық. Отбасы, ұшқан ұя – жылылықтын жылулықтың мекені. Ошағымыздың түтіні түзу болу үшін «Тілек шамы» жаттығуын бірлесе отырып жүргізейік. Бір – бірімізге мына шамды ұсынып, кездесуден алған әсерлеріңізбен бөлісейік. Тренинг барысында айта алмай қалған ойларыңыз болса, ортаға салуларыңызды сұраймын.
«Тілек шамы» жаттығуын ұйымдастыру.
Тәрбиеші: Баланы жеке тұлға ретінде қалыптастыруда олардың жан дүниесіне сезіммен қарап, әрбір іс – әрекетін мақсат қоюға, жоспарлауға, оны орындауға, өзіне – өз талап қоя білуге тәрбиелеу – адамгершілік тәрбиенің басты мақсаты. Біздің күшіміз, қорғанышымыз, сеніміміз адамгершілігімізде болуы керек. Игі қасиеттерді бала бойына дарыта білсек – еңбегіміз де жемісті болмақ.
Екінші сәбилер
тобына арналған сурет салу сабағының
үлгілері
-
Женисгуль
-
22 желтоқсан 2013
-
156714
-
0
-
0
II
кішкентайлар тобында сурет сабағына арналған сабақ үлгілері
Жас маманға көмек.
Баланың жан - жақты дамуына әсер ететін басты тәрбие эстетикалық
тәрбие беру. Оған сурет салу, жапсыру, құрастыру, мүсіндеу
сабақтары арқылы бала өзін қоршаған туралы өз түсініктерін
қалыптастырып, дамиды. Сондықтан да мектеп жасына дейінгі бала үшін
бейнелеу өнерінің маңызы зор. Бұл балаға зор қуаныш сыйлап, жағымды
көңіл күй қалыптастыра отырып, шығармашылық қабілетінің дамуына зор
ықпал етеді. Бейнелеу өнері сабақтары басқа сабақтармен тығыз қарым
- қатынаста болуы керек. Мысалы сурет сабағында дөңгелекке ұқсас
заттарды салған кезде математика сабақтарында шеңбермен таныстыру,
тіл дамыту сабақтарында доп туралы тақпақ жаттатқызу, мүсіндеу
сабақтарында доптарды мүсіндеу ұсынылса дөңгелек туралы түсініктері
жақсы қалыптасады. Берілетін тақырыптар балаларды қызықтыратындай
таныс болуы қажет.
Бейнелеу өнері сабақтарының негізгі мақсаты балалардың
шығармашылығын арттыру болғандықтан сабақта баланың белсенділігін,
өз бетімен жұмыс істеуіне жағдай жасалғаны дұрыс. Сабақтарда үлгіні
көп жағдайда қолданбау керек. Тек балаларға таныс емес әдіс -
тәсілдерді қолдану кезінде қолданған жөн. Сабақ соңында тәрбиеші
балалардың жұмыстарын түгелдей тақтаға іліп, талқылайды. Талқылау
міндетті түрде әр сабақ соңында жүргізіліп отыруы тиіс. Сонда бала
өз ойын сурет арқылы бере білуге, әр түрлі әдіс - тәсілдерді
қолдана білу жолдарын игереді. Нәтиже тапсырмамен байланысты болуы
қажет. Талқылау балалардың белсенді араласуымен өткені
дұрыс.
Талқылауға тәрбиеші бағыт беріп отырады. Кіші топтарда сәбилер
суреттердің ашық түсті бояуларына қуанса, үлкен топтарда талап
күшейе түседі. Олар гүлдің сабақтары мен жапырақтары салынды деп
айтып қоймай, гүлдер алқызыл, жапырақтары ұзыншақ жасыл, сабақтары
сәл иіліп тұрғандай деп сипаттама береді. Екінші кішкентайлар
тобында саусақпен салу әдісін қолданбаған жөн. Өйткені балалар
бояуға қызығып оны ауыздарына салуы мүмкін. Тәрбиешінің дауысы
жайлы, құлаққа жағымды естілуі керек.
Сурет салу барысында әртүрлі саусақ жаттығуларын қолданып отырса,
баланың ұсақ қол моторикасы дамып, есте сақтау қабілетінің дамуына
көп септігін тигізеді. Баланы қазақ халқының керемет қол өнері
туралы түсініктерін терең дамыту мақсатында екінші кішкентайлар
тобынан бастап ұлттық ою - өрнектерді қолданып әртүрлі суреттерді