Баяндама: Жаһандық білім берудің
болашағы
152
мектеп-гимназиясының
Педагогика және психология
мұғалімі,
Болекбаева Аяулы
Сериковна
Қазіргі уақытта және болашақта
жаһандық білім берудің бір бағыты тұрақты даму мен экологиялық
білім беру болмақ. Жаһандық климат өзгерісі мен экологиялық
мәселелер әлемнің барлық мемлекеттері үшін үлкен қауіп төндіреді.
Осы орайда педагогтар мен білім беру ұйымдары оқушыларды
экологиялық мәселелерді түсінуге, жауапты тұтынушылық және тұрақты
даму идеяларын қолдауға үйретеді.
Болашақта тұрақты даму мен
экологияға қатысты білім беру мектеп бағдарламаларының бір бөлігіне
айналатын болады. Болашақта жаһандық білім беру барлық елдердің оқу
жүйесінде маңызды орын алатын болады. Бұл үрдіс жаңа әдістер мен
технологияларды қолданудың кеңінен таралуына әкеледі. Жаһандық
деңгейде білім алмасу, өзара қарым-қатынас, мәдениеттер арасының
алшақтығын жою білім беру жүйесіне деген көзқарасты түбегейлі
өзгертеді. Жаһандық білім беру жүйесінің болашағы құзыреттілік
негізінде білім беруге қарай бағыт алуда. Яғни, білімнің тек
теориялық жағы ғана емес, практикалық дағдылар да маңызды
болмақ.
Бұл оқушыларды тек академиялық
біліммен ғана емес, сонымен қатар өмірде қажетті дағдылармен де
қаруландыруды білдіреді. Құзыреттілік негізіндегі білім беру
оқушыларды еңбек нарығында, қоғамда және әлемде белсенді әрі
жауапты азаматтар болуға дайындайды. Жаһандық білім беру – әлемде
білім беру жүйесінің біртұтас және интеграцияланған болуын
қамтамасыз етуге бағытталған процесс. Бұл тек қана ұлттық емес,
әлемдік деңгейдегі білім беру мүмкіндіктерін кеңейтуді
білдіреді.
Жаһандық білім берудің
болашағы бірнеше негізгі бағыттармен айқындалады, олардың әрқайсысы
білім беру жүйесінің дамуында айтарлықтай рөл атқарады. Жаһандық
білім берудің болашағы көптілді білім беру жүйесін дамытуға
негізделген. Шетел тілдеріне үйрету тек тілдік дағдыларды меңгеру
үшін ғана емес, басқа мәдениеттер мен көзқарастарды түсіну үшін
маңызды болып отыр. Болашақта көптілді білім беру жүйесінің дамуы
әлемнің түрлі бөліктеріндегі білім беру деңгейін теңестіруге және
мәдениетаралық түсіністікті қалыптастыруға мүмкіндік
береді.
Жаһандық білім берудің тағы
бір маңызды аспектісі – мәдениетаралық түсіністік. Оқушыларды басқа
елдер мен халықтардың дәстүрлері, құндылықтары мен өмір салтымен
таныстыру арқылы педагогтар оларды толерантты және ашық ойлы
азаматтар ретінде тәрбиелей алады. Болашақта мәдениетаралық білім
берудің маңызы артады, себебі әлемде жаһандық өзара әрекеттестік,
миграция және көпэтностық қоғамдар өсіп келе жатыр. Болашақта
жаһандық білім беру жүйесі сыни ойлау мен шығармашылық қабілеттерін
дамытуға баса назар аударатын болады. Оқушылар тек дайын білімді
қабылдап қана қоймай, әлемдік мәселелер мен өзгерістерге өз
көзқарастарын білдіруді үйренеді.
Бұл оларға қиын жағдайлар мен
әртүрлі сұрақтарға жауап іздеуге, жаңа идеялар мен шешімдер ұсынуға
мүмкіндік береді. Әсіресе жаһандық мәселелер – климат өзгерісі,
әлеуметтік әділетсіздік, кедейлік сияқты мәселелерге қатысты
оқушылардың сыни ойлау дағдыларының дамуы маңызды. Жаһандық білім
беру жүйесінің болашағы әртүрлі, бірақ біріктірілген аспектіге
бағытталады: білімнің қолжетімділігін арттыру, мәдениетаралық
қарым-қатынасты нығайту, экологиялық сана мен сыни ойлауды
дамыту.
Цифрлық технологиялардың дамуы
мен білім беру жүйесінің интеграциялануы оқушыларға әлемдегі кез
келген білім ресурсына қол жеткізуге мүмкіндік береді. Болашақта
бұл білім беру үдерісінің барлық қатысушылары үшін – оқушылар,
мұғалімдер, қоғам үшін жаңа мүмкіндіктер мен үміттер тудырады.
Жаһандық білім беру жүйесінің болашағы тек ақпарат беру ғана емес,
сондай-ақ әрбір оқушының жеке тұлғасын дамытуға бағытталады.
Оқушылардың жеке қызығушылықтары, қабілеттері мен дағдылары
ескеріліп, білім беру процесі персонализирленеді. Бұл олардың өз
әлеуетін толық ашуына, шығармашылық қабілеттерін дамытуына және өз
ойларын еркін жеткізуіне көмектеседі.
Қорытынды
Жаһандық білім беру мен жаңа
педагогикалық әдістердің тиімділігі білім жүйесіне жаңа көзқарас,
жаңа дағдылар мен мүмкіндіктерді енгізуге мүмкіндік береді.
Оқушылардың әлемдік білім кеңістігіне белсенді түрде қатысуы мен
жаһандық мәселелерге назар аударуы, олардың әлемдегі
жауапкершіліктерін арттырады. Әдістемелік құрал осы бағытта
педагогтарға көмек көрсетуге бағытталған және жаһандық
құзіреттілікке ие болу жолында қадам жасауға септігін
тигізеді.
Бұл әдістемелік құрал
мұғалімдерге жаһандық білім беруді енгізу үдерісінде дұрыс шешімдер
қабылдауға, оқушыларды тиімді тәрбиелеу мен оқыту үшін жаңа
педагогикалық әдістерді қолдануға көмек көрсетуге бағытталған.
Жаһандық білім беру біздің ұрпағымызды тек білімді ғана емес,
сонымен қатар, әлемдік деңгейде жауапкершілікті сезінетін, әртүрлі
мәдениеттер мен ұлттармен бірлесе жұмыс істей алатын тұлғалар
ретінде қалыптастырады.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
-
Баева, С. И. (2015). «Жаһандық
білім беру жүйесі: негіздері мен
үрдістері».
- Бахытова, Н. С. (2017).
«Жаһандық білім беру: жаңа тәсілдер мен
әдістер».
- Горячева, М. И. (2018).
«Жаһандық білім беру мен жаңа педагогикалық әдістер: оқыту
әдістемелері».
- Юсупова, Г. Р. (2020).
«Жаһандық білім беру және оның болашағы».