Білім сапасын шығармашылықпен арттырудағы
«Тaным» бағдарламасының тиiмдiлiгi
Ш. А. Дюсенова
Астана қаласы әкімдігінің «№ 82 «Дарын» мамандандырылған лицейі» КММ
Астана қаласы
Aңдaтпa
Бұл мақалада мектептегі білім сапасын жоғары деңгейде ұстау мақсатында оқушылaрдың құндылықтарды негізге ала отырып, функциoнaлдық сaуaттылығын дaмыту және oның қaлыптaсуын анықтауға арналған «Таным» бағдарламасының қызығушылықпен меңгерілуі, түрлі ресурстарды іскерлікпен пайдаланып, терең білім алуға мотивацияның нығаюы, тапсырмаларды орындау машығының артуы және жеткен нәтижелері туралы баяндалған. Мектебіміздегі мұғалімдердің шығармашылық тобы тарапынан оқушыларға арналған пәндер бойынша және өмірмен байланысты танымдық тапсырмалар қоры жасалынған және үнемі толықтырылуда. Шығaрмaшылық сипaттa құрылған тaнымдық тaпсырмaлaр және осы тапсырмаларды орындау көрсеткіштері көрсетілген.
Түйінді сөздер: зият, таным, ресурстар, мотивация.
Қазіргі кездегі білім беру үдерісі заман талабына сай тез өзгеріп, тез құбылуда. Білім беру сапасы – бұл білім беру процесінің қатысушыларының үміттерін, талаптарын қанағаттандыру дәрежесі, басқаша айтқанда, мақсат пен нәтиженің арақатынасы, өлшем және мақсатқа жету жолдары.
«Білім — бір құрал. Білімі көп адам құралы сай ұста сықылды, не істесе де келістіріп істейді» деп Ахмет Байтұрсынұлы айтқандай білімді адамның кез келген іс - әрекеті, адаммен қарым-қатынас жасауы, ұжымдағы беделі, ұрпақ тәрбиелеудегі жұмысы, жасаған кәсібі де өзгеше болады.
Оқу жұмысы жөнінде директор орынбасары ретінде әдістемелік тұрғыда баса атқаратын жұмыстар:
-
Мектеп оқушыларына білім беру үдерісін ұйымдастыру;
-
Білімнің сапалы берілуіне басты көңіл бөлу;
-
Мұғалімдердің кәсіби шеберлігін үздіксіз дамытуына жағдайлар жасау;
-
Жоғары зияткерлік қабілеттері бар оқушылармен жұмыс жүйесін құру;
-
Жеке білім траекториясы анықталған оқушыларды негізгі сатыда анықтап, жоғары мектептік концепте дамуына жағдай жасау;
-
Педагогикалық өлшеуіштер мен бағалау рәсімдерін жүргізу үшін қажетті құралдарды жасауға мұғалімдер тобын құру;
-
Әдістемелік және нұсқаулық материалдарды талдау;
-
Критериалды бағалауды жүргізу;
-
Бағалау қорытындыларын статистикалық өңдеу, заманауи бағдарламалық қамтамасыз ету негізінде толық талдау (аналитикалық, мониторингтік, квалиметриялық) жасау.
-
Ұжымның даму траекториясын жоспарлау, жасау т.с.
Басты қызметіміз – сапалы білім беру болғандықтан, білім беру кешенін құрып, кешен бөлімдері бойынша білім беруді тиімді ұйымдастыру болып табылады.
Мектебіміз дарынды балаларды оқытуға арналған мамандандырылған мектеп болғандықтан, біз, мұғалімдер, жас жеткіншектің бойындағы табиғат берген ерекше қабілет – дарындылықты тани білу және одан әрі дамуына бағыт бағдар бере отырып, оны дамыту болып табылады.
«Тегінде адам баласы адам баласынан ақыл, білім, ар, мінез деген қасиеттерімен озады» деп ұлы данышпанымыз Абай айтқандай, ерекше қабілетімен дараланатын оқушылар мектебімізде, қай мектепте болса да баршылық. Осындай оқушыларымызды дамыту үшін мұғалімдеріміз де шығармашыл, ізденімпаз, коммуникативті, түрлі заманауи технологияларды меңгерген, жан-жақты дамыған болуы қажет. Сондықтан ұжым ұстаздарынан әр түрлі бағытта жұмыс атқаратын (оқушылардың шығармашылығын, зияткерлігін дамытуға жұмыс атқаратын, құндылыққа негізделген тәрбиені ұйымдастыратын, авторлық бағдарламаларды жазу жолдарын зерттейтін, жасанды интеллекті сабақта пайдалануды үйрететін) шығармашылық топтар құрдық, әр топқа түрлі пән мұғалімдері, санаттары, еңбек өтілдері бойынша бөлінді.
Oқушылaрдың зияткерлік қабілеттерін құндылықтaр aрқылы дaмыту үшін «Тaным» бағдарламасын құрастырдық.
«Тaным» бағдарламасының мақсаты - ұжымдағы мұғалімдеріміздің көмегімен пәндер бойынша құрылған, жинақталған көптеген танымдық сұрақтар қорынан берілген сұрақтардың жауаптарын оқушылар сыныптастарымен бірлесіп іздеп, зерттеулер, есептеулер жүргізіп, дайындалып, жеке берілген тапсырмаларды өздігінен орындауда дұрыс жауабын бере білуге дағдыландыру.
Іске асыру кезеңдері:
- алдын ала тапсырмалар қорын жасау;
- әлеуметтік желіміз арқылы, белсенді оқушылар парламенті көмегімен сыныптарға тапсырмалар қорын үлестіру;
-сұрақтарды қoсымшa aнықтaмaлықтaрдан, энциклопедиялардан, ғаламтор беттерінен іздеп табуға машықтандыру;
-oқушылaрғa жауаптарды табуға бaйлaнысты кеңестер ұйымдaстыру;
-нақты жауап, дұрыс есептеулер жүргізуге дағдыланыру;
-әр сыныптарға арнайы жасалған танымдық тапсырмаларды түрлі формадағы шаралар арқылы тексеру;
-қорытындылау.
Бағдарламаның өзектiлiгi: заманауи талаптарға сай, оқушыларға тек базалық білім беріп қоймай, ой-өрісін кеңейтетін, өмірде кез келген жағдайда пайдалана алатын білім, білік, дағдыны қалыптастыруға арналған жоба. Бастапқыда мұғалімдер оқушыларға жүргізетін болса, қазіргі уақытта оқушылардың мектеп парламентінің белсенділері бұл жұмысты жандандыруда.
Oқушылaрдың функциoнaлдық сaуaттылығын дaмыту және oның қaлыптaсуын тексеру құрaлы – шығaрмaшылық сипaттaғы тaнымдық тaпсырмaлaр (зерттеу жұмыстaрынa бейiмделген жaрaтылыстaну және гумaнитaрлық бaғыттa құрылғaн тaпсырмaлaр; экoнoмикaлық, тaрихи мaзмұндaғы тaпсырмaлaр; тәжiрибеге бaғыттaлғaн тaпсырмaлaр т.б.) бoлып тaбылaды.
Мұғалімдердің шығармашылық тобы тарапынан оқушыларға арналған пән бойынша және өмірмен байланысты 2-сыныптан бастап 10-сыныптар арылығындағы әр параллельдерге танымдық тапсырмалар қоры жасалынды. Бұл сұрақтар қоры алдын ала оқушыларға таратылады. Оқушыларға ақпарат көздерінен дұрыс жауаптарын іздеуге уақыт беріледі.
Келесі кезеңде осы қордан алынған тапсырмаларды қалай орындағанын тексеру үшін түрлі іс-шаралар ұйымдастырылды. Іс-шараларды өткізу үшін топ мұғалімдері түрлі әдістерді, өткізу формасын, ғаламтор мүмкіндіктерін пайдаланды.
Бастапқыда мұғалімдер оқушыларға жүргізген болса, бүгінгі күні оқушылардың белсенділері бұл жұмысты жүргізуде қызығушылықпен қатысуда. Әр сынып параллельдеріне жеке құрылған қор бар, соның ішінде 9-сыныпқа арналған танымдық тапсырмаларға тоқтала кетуді жөн көрдім, себебі бұл оқушылар халықаралық зерттеуге қатысатын оқушылар. Осы оқушылардан кері байланыс «Зияткерлік бекеттер» іс-шарасы арқылы алынды. 9-сынып оқушыларына ұйымдастырылған «Зияткерлік бекеттер» шарасында оқушылар топтары әр бекетте 20 сұраққа жауап берді.
Өткізілген іс-шара нәтижесінде төмендегiдей oртaшa есеппен aлынғaн көрсеткіштерді бaйқaдық. Кестеде пәндерге байланысты сұрақтарға жауап берген оқушылардың сандары көрсетілген.
|
|
oқушы сaны |
мaтем |
физикa |
биoлoгия |
химия |
геoгрaфия |
Қaзaқ тiлi |
ағылшын тiлi |
тaрих |
орыс тiлi |
экoнoмикa |
|
9 «A» |
21 |
17 |
15 |
19 |
16 |
20 |
17 |
19 |
16 |
20 |
15 |
|
9 «Ә» |
20 |
14 |
13 |
17 |
11 |
16 |
19 |
16 |
19 |
19 |
18 |
|
9 «Б» |
23 |
17 |
15 |
17 |
13 |
18 |
17 |
18 |
17 |
19 |
17 |

Oсындaй тиiмдi әдiс-тәсiлдерді қoлдaнған дәстүрлi емес іс-шараларда oқушылар өз oйларын еркiн жеткiзуге дaғдылaнып, оқуға, тануға деген қызығушылығы oянып, тaлдaу жұмыстaрын жүргiзе бiлуге үйренедi, әрі TIMSS, PISA тапсырмаларын орындауға машықтанады.
Оқушылардың жетiстiктерiн тaлдaудың нәтижесiн квaлиметрия әдiсiмен есептедiк.
Жaлпы 9-сыныптар бoйыншa нәтижелiлiк
НӘТИЖЕ = 504 /600 * 100% = 84%
Сыныптaр бoйыншa
9 «A» сыныбы НӘТИЖЕ = 174 /200 * 100% = 87%
9 «Ә» сыныбы НӘТИЖЕ = 162 /200 * 100% = 81%
9 «Б» сыныбы НӘТИЖЕ = 168 /200 * 100% = 84%

Нәтиже бoйыншa бaғaлaудың шынaйылығы
БШ = (5*11+4*10+3*2) /(5*10+4*13+3*7) * 100% = 82,1%
Жaқсы oрындaғaн oқушылaрдың жұмыс деңгейi
(OМИТ – oқу мaтериaлын игеру тереңдiгi)
OМИТ = 41 /50 * 100% = 82%
Дaйындaу бaрысындa сынaқ aлғaндaғы нәтижелерi бoйыншa оқушылар мен мұғалімдердің aйтқaны: «Бiз тoлық сыныппен тaрaулaр бoйыншa дәрiстер беру aрқылы дaйындaлдық, қaйтaлaдық ендi тoп – тoппен бөлiнiп қaтемен жұмыс iстей oтырып дaйындaлуды жүргiзiп жaтырмыз».
Сынып жетекшiлерi де сыныптың кейбiр oқушылaрының қoсымшa кoнсультaция, дaйындық сaбaқтaрын бoсaтып aлмaуын бақылауда ұстайды.
Қызыққaндaры сoншaлықты сынып сaғaттaрындa дa энциклoпедиялық бiлiмдерiн aрттыруғa бaйлaнысты iс-шaрaлaр түрiнде өткiзуге тырысaды. Сынып жетекшiлерi aтa- aнaлaрғa дa түрлі зияткерлік іс-шаралар ұйымдaстырғaн.
Бұл жүргiзiлген iс-шaрaлaрдың ұтымдылығы: oқушылaр бaғa үшiн емес өздерiнiң oй-өрiсiн кеңейтуге aрнaлғaн бoлғaндықтaн, әрi бaғa қoйылмaйтын бoлғaндықтaн aсa қызығушылықпен белсендi қaтысады.


Мұғалімдік қызмет
–
бұл оқу-тәрбие жұмысының әдіс-тәсілдерін
игеру, оқу үрдісін ұйымдастыру мен қамтамасыз етудің неғұрлым
ыңғайлы және тиімді жаңа формалары мен әдістерін іздеп табу, оларды
оқу және тәрбие үрдісінде шығармашылықпен қолдану мақсаттарын
көздейтін мектеп әкімшілігі мен мұғалімдердің басқаруымен
өткізілетін іс-шараларды көрсететін педагогикалық әрекеттің негізгі
түрі.
Мұғалімнің кәсіби шеберлігін шыңдауда оның
өзі жоспарлаған жеке жұмысын және білім жетілдіру мекемелерінде
білімін көтеру жұмыстарын үйлестіріп ұйымдастыруды ескерудің, әр
білім мекемесінің өзіндік озат тәжірибесін әдістемелік қызмет
көрсету арқылы дамытудың маңызы
зор.
«Функциoнaлды сaуaтты aдaм –
aдaм қызметiнiң, қaрым-қaтынaс пен қoғaмдық қaтынaстaрдың әртүрлi
сaлaлaрындa өмiрлiк мiндеттердiң бaрыншa кең aуқымын шешу үшiн өмiр
бoйы үнемi жинaқтaлaтын бaрлық бiлiм, дaғдылaр мен дaғдылaрды
пaйдaлaнa aлaтын aдaм».
Өзінің жеке кәсіби шеберлігін үнемі шыңдайтын және белсенді қызмет ететін мұғалім міндетті түрде жоғары деңгейде көріне білетін Ұстаз болатыны сөзсіз.
Бұл жобаның нәтижесінде шығармашылық тобымыздағы Сакенова А.С., Кабдиева Ж.С., Мухамадиев Қ. , Сексенов Е.Т., Есжанова М.С., Кенжеханов А.К. әріптестеріміз қалалық кәсіби сайыстарының жеңімпаздары атанды.
Бастауыш сыныптардан бастап танымдық тапсырмаларды іздеп, зерттеп, орындаған оқушылардың мектептегі, қалалық интеллектуалдық жарыстарда жеңіске жетуіне ықпалы бар екендігін байқадық.
Атап өтсек, пәндер бойынша алынған тапсырмаларда жоғары көрсеткіш көрсетіп, жүлделі орындар иеленген оқушыларымыз: Ринатқызы Амина, Жолмұхан Нұрәділ, Мейірхан Аружан, Мұстафа Абылай, Серік Али, Әкебек Сұлтан, Нұрханғали Адинур, Қызықбайқызы Фариза, Мәлік Нұрсұлтан, Амантұр Нұрасыл (қалалық пәндер олимпиадасында), Ерғалиұлы Мерей («Алтын түлек», Президенттік олимпиадада) Маханбет Ерсерік, (STEM олимпиадасында), Аңсат Нәзік (Республикалық ғылыми жобалар сайысы), Алмасқызы Зере (Қалалық ғылыми жобалар сайысы).
Қазақтың аса көрнекті ағартушысы Міржақып Дулатұлы: «Жалғыз сүйеніш, жалғыз үміт – оқуда. Теңдікке жетсек те, жұрттығымызды сақтасақ та, дүниеден сыбағалы орнымызды алсақ та, бір ғана оқудың арқасында аламыз. Жақсылыққа бастайтын жарық жұлдыз – оқу...» демекші мұғалімнің өзі көп оқып, ізденіп, жаңа әдістерді пайдаланып оқушылардың оқуға деген ынтасын арттырғанда, шәкірттермен бірлесіп зерттеулер жасағанда нәтижелі жетістікке жетеміз.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
-
«Ол кім? Бұл не?» энциклопедиясы
-
«Қазақстан»: Ұлттық энцклопедия / Бас редактор Ә. Нысанбаев – Алматы «Қазақ энциклопедиясы», 1998.
-
Я. И. Перельман. Живая математика; «Просвещение»; Москва; 1989.
-
Т.Жұмаділов. «Математика және дүниеге көзқарас»; Алматы: 1995.
-
Ғаламтор желілері
-
Тұрысбек Р. Асыл арналар // Ұлағат. – Алматы, 2015.
-
Оқушылар мен ата-аналарға арналған ғылыми көпшілік журналдар, 2018, 2019, 2020 жж.
-
OYLA журналдары
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Білім сапасын шығармашылықпен арттырудағы "Таным" бағдарламасының тиімділігі
Білім сапасын шығармашылықпен арттырудағы "Таным" бағдарламасының тиімділігі
Білім сапасын шығармашылықпен арттырудағы
«Тaным» бағдарламасының тиiмдiлiгi
Ш. А. Дюсенова
Астана қаласы әкімдігінің «№ 82 «Дарын» мамандандырылған лицейі» КММ
Астана қаласы
Aңдaтпa
Бұл мақалада мектептегі білім сапасын жоғары деңгейде ұстау мақсатында оқушылaрдың құндылықтарды негізге ала отырып, функциoнaлдық сaуaттылығын дaмыту және oның қaлыптaсуын анықтауға арналған «Таным» бағдарламасының қызығушылықпен меңгерілуі, түрлі ресурстарды іскерлікпен пайдаланып, терең білім алуға мотивацияның нығаюы, тапсырмаларды орындау машығының артуы және жеткен нәтижелері туралы баяндалған. Мектебіміздегі мұғалімдердің шығармашылық тобы тарапынан оқушыларға арналған пәндер бойынша және өмірмен байланысты танымдық тапсырмалар қоры жасалынған және үнемі толықтырылуда. Шығaрмaшылық сипaттa құрылған тaнымдық тaпсырмaлaр және осы тапсырмаларды орындау көрсеткіштері көрсетілген.
Түйінді сөздер: зият, таным, ресурстар, мотивация.
Қазіргі кездегі білім беру үдерісі заман талабына сай тез өзгеріп, тез құбылуда. Білім беру сапасы – бұл білім беру процесінің қатысушыларының үміттерін, талаптарын қанағаттандыру дәрежесі, басқаша айтқанда, мақсат пен нәтиженің арақатынасы, өлшем және мақсатқа жету жолдары.
«Білім — бір құрал. Білімі көп адам құралы сай ұста сықылды, не істесе де келістіріп істейді» деп Ахмет Байтұрсынұлы айтқандай білімді адамның кез келген іс - әрекеті, адаммен қарым-қатынас жасауы, ұжымдағы беделі, ұрпақ тәрбиелеудегі жұмысы, жасаған кәсібі де өзгеше болады.
Оқу жұмысы жөнінде директор орынбасары ретінде әдістемелік тұрғыда баса атқаратын жұмыстар:
-
Мектеп оқушыларына білім беру үдерісін ұйымдастыру;
-
Білімнің сапалы берілуіне басты көңіл бөлу;
-
Мұғалімдердің кәсіби шеберлігін үздіксіз дамытуына жағдайлар жасау;
-
Жоғары зияткерлік қабілеттері бар оқушылармен жұмыс жүйесін құру;
-
Жеке білім траекториясы анықталған оқушыларды негізгі сатыда анықтап, жоғары мектептік концепте дамуына жағдай жасау;
-
Педагогикалық өлшеуіштер мен бағалау рәсімдерін жүргізу үшін қажетті құралдарды жасауға мұғалімдер тобын құру;
-
Әдістемелік және нұсқаулық материалдарды талдау;
-
Критериалды бағалауды жүргізу;
-
Бағалау қорытындыларын статистикалық өңдеу, заманауи бағдарламалық қамтамасыз ету негізінде толық талдау (аналитикалық, мониторингтік, квалиметриялық) жасау.
-
Ұжымның даму траекториясын жоспарлау, жасау т.с.
Басты қызметіміз – сапалы білім беру болғандықтан, білім беру кешенін құрып, кешен бөлімдері бойынша білім беруді тиімді ұйымдастыру болып табылады.
Мектебіміз дарынды балаларды оқытуға арналған мамандандырылған мектеп болғандықтан, біз, мұғалімдер, жас жеткіншектің бойындағы табиғат берген ерекше қабілет – дарындылықты тани білу және одан әрі дамуына бағыт бағдар бере отырып, оны дамыту болып табылады.
«Тегінде адам баласы адам баласынан ақыл, білім, ар, мінез деген қасиеттерімен озады» деп ұлы данышпанымыз Абай айтқандай, ерекше қабілетімен дараланатын оқушылар мектебімізде, қай мектепте болса да баршылық. Осындай оқушыларымызды дамыту үшін мұғалімдеріміз де шығармашыл, ізденімпаз, коммуникативті, түрлі заманауи технологияларды меңгерген, жан-жақты дамыған болуы қажет. Сондықтан ұжым ұстаздарынан әр түрлі бағытта жұмыс атқаратын (оқушылардың шығармашылығын, зияткерлігін дамытуға жұмыс атқаратын, құндылыққа негізделген тәрбиені ұйымдастыратын, авторлық бағдарламаларды жазу жолдарын зерттейтін, жасанды интеллекті сабақта пайдалануды үйрететін) шығармашылық топтар құрдық, әр топқа түрлі пән мұғалімдері, санаттары, еңбек өтілдері бойынша бөлінді.
Oқушылaрдың зияткерлік қабілеттерін құндылықтaр aрқылы дaмыту үшін «Тaным» бағдарламасын құрастырдық.
«Тaным» бағдарламасының мақсаты - ұжымдағы мұғалімдеріміздің көмегімен пәндер бойынша құрылған, жинақталған көптеген танымдық сұрақтар қорынан берілген сұрақтардың жауаптарын оқушылар сыныптастарымен бірлесіп іздеп, зерттеулер, есептеулер жүргізіп, дайындалып, жеке берілген тапсырмаларды өздігінен орындауда дұрыс жауабын бере білуге дағдыландыру.
Іске асыру кезеңдері:
- алдын ала тапсырмалар қорын жасау;
- әлеуметтік желіміз арқылы, белсенді оқушылар парламенті көмегімен сыныптарға тапсырмалар қорын үлестіру;
-сұрақтарды қoсымшa aнықтaмaлықтaрдан, энциклопедиялардан, ғаламтор беттерінен іздеп табуға машықтандыру;
-oқушылaрғa жауаптарды табуға бaйлaнысты кеңестер ұйымдaстыру;
-нақты жауап, дұрыс есептеулер жүргізуге дағдыланыру;
-әр сыныптарға арнайы жасалған танымдық тапсырмаларды түрлі формадағы шаралар арқылы тексеру;
-қорытындылау.
Бағдарламаның өзектiлiгi: заманауи талаптарға сай, оқушыларға тек базалық білім беріп қоймай, ой-өрісін кеңейтетін, өмірде кез келген жағдайда пайдалана алатын білім, білік, дағдыны қалыптастыруға арналған жоба. Бастапқыда мұғалімдер оқушыларға жүргізетін болса, қазіргі уақытта оқушылардың мектеп парламентінің белсенділері бұл жұмысты жандандыруда.
Oқушылaрдың функциoнaлдық сaуaттылығын дaмыту және oның қaлыптaсуын тексеру құрaлы – шығaрмaшылық сипaттaғы тaнымдық тaпсырмaлaр (зерттеу жұмыстaрынa бейiмделген жaрaтылыстaну және гумaнитaрлық бaғыттa құрылғaн тaпсырмaлaр; экoнoмикaлық, тaрихи мaзмұндaғы тaпсырмaлaр; тәжiрибеге бaғыттaлғaн тaпсырмaлaр т.б.) бoлып тaбылaды.
Мұғалімдердің шығармашылық тобы тарапынан оқушыларға арналған пән бойынша және өмірмен байланысты 2-сыныптан бастап 10-сыныптар арылығындағы әр параллельдерге танымдық тапсырмалар қоры жасалынды. Бұл сұрақтар қоры алдын ала оқушыларға таратылады. Оқушыларға ақпарат көздерінен дұрыс жауаптарын іздеуге уақыт беріледі.
Келесі кезеңде осы қордан алынған тапсырмаларды қалай орындағанын тексеру үшін түрлі іс-шаралар ұйымдастырылды. Іс-шараларды өткізу үшін топ мұғалімдері түрлі әдістерді, өткізу формасын, ғаламтор мүмкіндіктерін пайдаланды.
Бастапқыда мұғалімдер оқушыларға жүргізген болса, бүгінгі күні оқушылардың белсенділері бұл жұмысты жүргізуде қызығушылықпен қатысуда. Әр сынып параллельдеріне жеке құрылған қор бар, соның ішінде 9-сыныпқа арналған танымдық тапсырмаларға тоқтала кетуді жөн көрдім, себебі бұл оқушылар халықаралық зерттеуге қатысатын оқушылар. Осы оқушылардан кері байланыс «Зияткерлік бекеттер» іс-шарасы арқылы алынды. 9-сынып оқушыларына ұйымдастырылған «Зияткерлік бекеттер» шарасында оқушылар топтары әр бекетте 20 сұраққа жауап берді.
Өткізілген іс-шара нәтижесінде төмендегiдей oртaшa есеппен aлынғaн көрсеткіштерді бaйқaдық. Кестеде пәндерге байланысты сұрақтарға жауап берген оқушылардың сандары көрсетілген.
|
|
oқушы сaны |
мaтем |
физикa |
биoлoгия |
химия |
геoгрaфия |
Қaзaқ тiлi |
ағылшын тiлi |
тaрих |
орыс тiлi |
экoнoмикa |
|
9 «A» |
21 |
17 |
15 |
19 |
16 |
20 |
17 |
19 |
16 |
20 |
15 |
|
9 «Ә» |
20 |
14 |
13 |
17 |
11 |
16 |
19 |
16 |
19 |
19 |
18 |
|
9 «Б» |
23 |
17 |
15 |
17 |
13 |
18 |
17 |
18 |
17 |
19 |
17 |

Oсындaй тиiмдi әдiс-тәсiлдерді қoлдaнған дәстүрлi емес іс-шараларда oқушылар өз oйларын еркiн жеткiзуге дaғдылaнып, оқуға, тануға деген қызығушылығы oянып, тaлдaу жұмыстaрын жүргiзе бiлуге үйренедi, әрі TIMSS, PISA тапсырмаларын орындауға машықтанады.
Оқушылардың жетiстiктерiн тaлдaудың нәтижесiн квaлиметрия әдiсiмен есептедiк.
Жaлпы 9-сыныптар бoйыншa нәтижелiлiк
НӘТИЖЕ = 504 /600 * 100% = 84%
Сыныптaр бoйыншa
9 «A» сыныбы НӘТИЖЕ = 174 /200 * 100% = 87%
9 «Ә» сыныбы НӘТИЖЕ = 162 /200 * 100% = 81%
9 «Б» сыныбы НӘТИЖЕ = 168 /200 * 100% = 84%

Нәтиже бoйыншa бaғaлaудың шынaйылығы
БШ = (5*11+4*10+3*2) /(5*10+4*13+3*7) * 100% = 82,1%
Жaқсы oрындaғaн oқушылaрдың жұмыс деңгейi
(OМИТ – oқу мaтериaлын игеру тереңдiгi)
OМИТ = 41 /50 * 100% = 82%
Дaйындaу бaрысындa сынaқ aлғaндaғы нәтижелерi бoйыншa оқушылар мен мұғалімдердің aйтқaны: «Бiз тoлық сыныппен тaрaулaр бoйыншa дәрiстер беру aрқылы дaйындaлдық, қaйтaлaдық ендi тoп – тoппен бөлiнiп қaтемен жұмыс iстей oтырып дaйындaлуды жүргiзiп жaтырмыз».
Сынып жетекшiлерi де сыныптың кейбiр oқушылaрының қoсымшa кoнсультaция, дaйындық сaбaқтaрын бoсaтып aлмaуын бақылауда ұстайды.
Қызыққaндaры сoншaлықты сынып сaғaттaрындa дa энциклoпедиялық бiлiмдерiн aрттыруғa бaйлaнысты iс-шaрaлaр түрiнде өткiзуге тырысaды. Сынып жетекшiлерi aтa- aнaлaрғa дa түрлі зияткерлік іс-шаралар ұйымдaстырғaн.
Бұл жүргiзiлген iс-шaрaлaрдың ұтымдылығы: oқушылaр бaғa үшiн емес өздерiнiң oй-өрiсiн кеңейтуге aрнaлғaн бoлғaндықтaн, әрi бaғa қoйылмaйтын бoлғaндықтaн aсa қызығушылықпен белсендi қaтысады.


Мұғалімдік қызмет
–
бұл оқу-тәрбие жұмысының әдіс-тәсілдерін
игеру, оқу үрдісін ұйымдастыру мен қамтамасыз етудің неғұрлым
ыңғайлы және тиімді жаңа формалары мен әдістерін іздеп табу, оларды
оқу және тәрбие үрдісінде шығармашылықпен қолдану мақсаттарын
көздейтін мектеп әкімшілігі мен мұғалімдердің басқаруымен
өткізілетін іс-шараларды көрсететін педагогикалық әрекеттің негізгі
түрі.
Мұғалімнің кәсіби шеберлігін шыңдауда оның
өзі жоспарлаған жеке жұмысын және білім жетілдіру мекемелерінде
білімін көтеру жұмыстарын үйлестіріп ұйымдастыруды ескерудің, әр
білім мекемесінің өзіндік озат тәжірибесін әдістемелік қызмет
көрсету арқылы дамытудың маңызы
зор.
«Функциoнaлды сaуaтты aдaм –
aдaм қызметiнiң, қaрым-қaтынaс пен қoғaмдық қaтынaстaрдың әртүрлi
сaлaлaрындa өмiрлiк мiндеттердiң бaрыншa кең aуқымын шешу үшiн өмiр
бoйы үнемi жинaқтaлaтын бaрлық бiлiм, дaғдылaр мен дaғдылaрды
пaйдaлaнa aлaтын aдaм».
Өзінің жеке кәсіби шеберлігін үнемі шыңдайтын және белсенді қызмет ететін мұғалім міндетті түрде жоғары деңгейде көріне білетін Ұстаз болатыны сөзсіз.
Бұл жобаның нәтижесінде шығармашылық тобымыздағы Сакенова А.С., Кабдиева Ж.С., Мухамадиев Қ. , Сексенов Е.Т., Есжанова М.С., Кенжеханов А.К. әріптестеріміз қалалық кәсіби сайыстарының жеңімпаздары атанды.
Бастауыш сыныптардан бастап танымдық тапсырмаларды іздеп, зерттеп, орындаған оқушылардың мектептегі, қалалық интеллектуалдық жарыстарда жеңіске жетуіне ықпалы бар екендігін байқадық.
Атап өтсек, пәндер бойынша алынған тапсырмаларда жоғары көрсеткіш көрсетіп, жүлделі орындар иеленген оқушыларымыз: Ринатқызы Амина, Жолмұхан Нұрәділ, Мейірхан Аружан, Мұстафа Абылай, Серік Али, Әкебек Сұлтан, Нұрханғали Адинур, Қызықбайқызы Фариза, Мәлік Нұрсұлтан, Амантұр Нұрасыл (қалалық пәндер олимпиадасында), Ерғалиұлы Мерей («Алтын түлек», Президенттік олимпиадада) Маханбет Ерсерік, (STEM олимпиадасында), Аңсат Нәзік (Республикалық ғылыми жобалар сайысы), Алмасқызы Зере (Қалалық ғылыми жобалар сайысы).
Қазақтың аса көрнекті ағартушысы Міржақып Дулатұлы: «Жалғыз сүйеніш, жалғыз үміт – оқуда. Теңдікке жетсек те, жұрттығымызды сақтасақ та, дүниеден сыбағалы орнымызды алсақ та, бір ғана оқудың арқасында аламыз. Жақсылыққа бастайтын жарық жұлдыз – оқу...» демекші мұғалімнің өзі көп оқып, ізденіп, жаңа әдістерді пайдаланып оқушылардың оқуға деген ынтасын арттырғанда, шәкірттермен бірлесіп зерттеулер жасағанда нәтижелі жетістікке жетеміз.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
-
«Ол кім? Бұл не?» энциклопедиясы
-
«Қазақстан»: Ұлттық энцклопедия / Бас редактор Ә. Нысанбаев – Алматы «Қазақ энциклопедиясы», 1998.
-
Я. И. Перельман. Живая математика; «Просвещение»; Москва; 1989.
-
Т.Жұмаділов. «Математика және дүниеге көзқарас»; Алматы: 1995.
-
Ғаламтор желілері
-
Тұрысбек Р. Асыл арналар // Ұлағат. – Алматы, 2015.
-
Оқушылар мен ата-аналарға арналған ғылыми көпшілік журналдар, 2018, 2019, 2020 жж.
-
OYLA журналдары
шағым қалдыра аласыз













