Материалдар / БІЛІМГЕР ТҰЛҒАСЫНЫҢ ДЕНЕ ТӘРБИЕСІ МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ – ДЕНЕ ТӘРБИЕСІНІҢ БАСТЫ МАҚСАТЫ
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

БІЛІМГЕР ТҰЛҒАСЫНЫҢ ДЕНЕ ТӘРБИЕСІ МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ – ДЕНЕ ТӘРБИЕСІНІҢ БАСТЫ МАҚСАТЫ

Материал туралы қысқаша түсінік
Білімгердің денсаулық мәдениетін қалыптастырудың маңызды сәті, оның дене тәрбиесімен белсенді айналысуы болып табылады.Бұл оқу бағдарламасы бойынша өткізілетін сабақтармен қатар оқу-тәрбие үрдісінен тыс сауықтыру дене шынықтырудың ұйымдастыру формаларын дамытып, жетілдіру керектігін білдіреді
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Дарынды ер балаларға арналған мамандандырылған «Білім – Инновация» лицей – интернаты.


Педагог-зерттеуші – Абдуалиев Нурбек Еркинович



БІЛІМГЕР ТҰЛҒАСЫНЫҢ ДЕНЕ ТӘРБИЕСІ МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ – ДЕНЕ ТӘРБИЕСІНІҢ БАСТЫ МАҚСАТЫ

Денсаулық мәселесін әлеуметтік дамудың маңызды міндеттерінің бірі ретінде көтеру, оның теориялық және тәжірибелік дамуының өзектілігін, сәйкес ғылыми зерттеулерді әзірлеу және жеке адамның денсаулығын сақтау, салауатты өмір салтын ұстану, тек өз денсаулығына ғана емес, басқа адамдардың денсаулығына да жауапкершілікпен қарау, т.б. білімгерлер сияқты халықтың осындай санатына денсаулық мәдениетін қалыптастыру қажеттілігі, тәрбиелеудің ұйымдастырушылық-әдістемелік тәсілдерін әзірлеу қажеттілігін анықтайды.

Соңғы жылдары талапкерлер мен сбілімгерлердің күш-қуаттық және психикалық денсаулық деңгейінің тұрақты төмендеу тенденциясы, олардың аурушаңдығының артуы байқалады. Дене тәрбиесі мәдениеті сияқты маңызды мәдени компоненттен айырылған білімгерлердің өмірлік белсенділігі мінез-құлық бұзылыстары бар адамдар санының өсуіне әкеледі. Белгіленген тенденциялар әлеуметтік, тұрмыстық және материалдық тұрмыс жағдайларының нашарлауымен ғана емес, сонымен қатар нақты әлеуметтік-мәдени нұсқаулардың жоғалуымен, соның ішінде білімгерлердің дене тәрбиесі мәдениетіне байланысты, колледждердегі білімгерлердің денсаулық мәдениетін қалыптастырудың құрамдас бөлігі болып табылады.

Білімгерлердің денсаулығы мен оқуы өзара байланысты және өзара тәуелді: денсаулық неғұрлым жақсы болса, соғұрлым білім алу деңгейі де нәтижелі болады. Зерттеушілер атап өткендей, колледждер білімгерлерге жоғары талаптар қояды. Олар ерекшеленетін жаңа оқыту әдістерімен, оқу материалдарының үлкен көлемімен жиі кездеседі, оларды түсіну қиын.Олардың үйреншікті өмір салты өзгереді, ескі тұлғааралық қарым-қатынастар бұзылып, жаңалары қалыптасады. Білім беру процесі білімгерлерден күш-қуаттық және психикалық стрессті жеңу үшін айтарлықтай күш жұмсауды талап етеді. Мұның бәрі бірге білімгерлердің денсаулығыңызға теріс әсер етуі мүмкін.

Мектептегі оқу жағдайына бейімделу, білім алу барысында өз денсаулығын сақтау және нығайту – бұл тұрақты күш-қуаттық белсенділігі мен салауатты өмір салтын сақтау мәселерін шешуге арналған міндеттер. Осыған байланысты білімгердің денсаулығына түбегейлі әсер ететін дене шынықтыру сабақтарына маңызды орын беріледі. Дене шынықтыру жаттығулары күш-қуаттық белсенділігінің жетіспеушілігін толтырады, ағзаны тиімдірек қалпына келтіруге және күш-қуаттық және психикалық жұмыс қабілетін арттыруға ықпал етеді.

Мектептердің оқу бағдарламасына «Дене шынықтыру» пәнінің енгізілуі арнайы және күш-қуаттық дайындығы жоғары, білікті мамандарды дайындау міндеттеріне байланысты. Білімгерлердің дене тәрбиесінің негізгі мақсаты – білімгер тұлғасының дене тәрбиесі мәдениетін қалыптастыру.

Білімгерлердің дене шынықтыру бағдарламасының шығармашылық дамуына бағытталуы, олардың ақыл-ойлық, эмоционалдық-еріктік және дүниетанымдық ортасына жүйелі түрде әсер етуді талап етеді, өйткені жеке тұлғаның денетәрбиесі мәдениетінің заманауи идеясы тек қимыл қабілетінің дамуымен ғана байланысты емес қасиеттерімен, денсаулығымен, сонымен қатар жалпы мәдениетімен, білімінің кеңдігі мен тереңдігі, оның ынтасы мен дүниетанымы.

Білімгерлерді дене шынықтыру және спортпен айналысуға ынталандыру бір ғана мақсатқа – олардың денсаулығын сақтауға, күш-қуаттық және ақыл-ой жұмысының деңгейін ұстап тұруға бағытталған. Мектептегі ортада дене шынықтыру және спорт тәсілдері арқылы әлеуметтік белсенді тұлғаны тәрбиелеу үшін ғалымдардың пікірінше, келесі міндеттерді шешкен жөн:

- бұл, ең алдымен, тұлғаны қалыптастыру, білімгерлерің денсаулық мәдениеті; - білімгерлердің болашақ мамандығына деген танымдық қызығушылығын арттыру;

-оқу сабақтарында білімгерлерді белсендіру;

- ұйымдастырушылық қабілеттерін дамыту;

- білімгерлердің бос уақытын мақсатты түрде белсенді ұйымдастыру.

Бұл міндеттерді іс жүзінде тиімді жүзеге асыру үшін мыналарды орындау қажет:

- салауатты өмір салты мен спорттық өмір салты білімгерлер үшін қалыпты жағдайға айналды;

- білімгерлердің білім деңгейін және дене шынықтыру мен спорттағы денсаулық сақтау технологиялары саласындағы хабардарлығын арттыру;

- мектептерде дене шынықтыру және тәрбие үрдісінің сапасын айтарлықтай жақсарту;

- білімгерлерге дене шынықтыру және спортпен шұғылдану үшін тең мүмкіндіктер беру;

- білікті, кәсіби дайындығы бар педагогикалық кадрларды таңдау;

- білімгерлерді дене шынықтыру және спортпен жүйелі түрде шұғылдануға баулу, оларға салауатты өмір салтын қалыптастыру, зиянды әдеттермен күресу.

Білімгердің денсаулық мәдениетін қалыптастырудың маңызды сәті, оның дене тәрбиесімен белсенді айналысуы болып табылады.Бұл оқу бағдарламасы бойынша өткізілетін сабақтармен қатар оқу-тәрбие үрдісінен тыс сауықтыру дене шынықтырудың ұйымдастыру формаларын дамытып, жетілдіру керектігін білдіреді. Өйткені, бұл білімгерлердің күш-қуаттық белсенділігін арттыру мәселесін қосымша шешуге арналған қосымша сабақ формалары.

Осыған байланысты жаттығулардың ең қолжетімді түрлері әртүрлі дене шынықтыру жаттығулары мен спорт түрлері бойынша дербес жаттығулар болып табылады. Әрине, білімгерлерді бағдарлама шеңберінен тыс өз бетінше оқуға тарту олардың сауықтыру дене шынықтыру мәселелері бойынша білім деңгейін көтеру болып табылады. Бұл қажеттіліктерді жүзеге асыру білімгер ағзасының қалыпты өсуі мен өмірлік белсенділігін қамтамасыз етеді және оның жүйелі дене тәрбиесімен айналысуына ықпал етеді.

Әдеби деректерден көріп отырғанымыздай, дене шынықтыру және спортпен шұғылдану білімгерлер үшін әлі де өзекті қажеттілікке айналып, жеке қызығушылыққа айнала қойған жоқ. Дегенмен, білімгерлердің көпшілігі оның жағымды бағыты мен әлеуметтік маңыздылығын жоққа шығармайды. Білімгерлердің күш-қуаттық белсенділігін арттыру – оларды жаппай дене шынықтыру-сауықтыру шараларына тарту. Оларға мыналар жатады:

- мектеп чемпионатында білімгерлер арасында, спорттың түрлері бойынша ұйымдастырылатын жарыстар;

- басқа мектептермен достық жарыстар, спорттық шоуларға қатысу және т.б.

Зерттеулер мен бақылаулары мынаны көрсетті:

- қазіргі уақытта өз бетінше жаттығу мәселесі мұқият зерттеуді және дамытуды талап етеді;

- жаңа заманауи қондырғыларды қолдану, білімгерлердің салауатты өмір салтын қалыптастырудың көптеген мәселелерін шешуде ерекше маңызға ие.

Денсаулық мәдениетін дамыту және жетілдіру мақсатында білімгерлер денсаулыққа, салауатты өмір салты мен спорттық өмір салтына тұрақты ынталандыруды қалыптастыру үшін білім, білік және дағдыларды меңгеруі қажет.

Білімгерлер арасында аурушаңдықтың жоғары деңгейін ескере отырып, заманауи әлеуметтік-экономикалық жағдайда, оларға дене шынықтырудың қолжетімді тәсілдерін пайдалана отырып, денсаулықты нығайту үшін өз бетінше сабақ өткізу ептіліктері мен дағдыларына үйрету ерекше маңызға ие. Дене шынықтыру пәнінің оқу бағдарламасына өз бетінше дене шынықтыру жаттығуларын енгізу білімгерлердің күш-қуаттық белсенділігін арттырады, олардың күш-қуаттық даму деңгейін, ағзаның функционалдық жағдайын жақсартады, зат алмасу процестерін қалыпқа келтіреді, сонымен қатар олардың эмоционалдық және психикалық жағдайын жақсартады.

Заманауи білім беру жүйесі – өскелең ұрпақты оқыту мен тәрбиелеуге, мінез-құлықтың мәдени түрлерін дамытуға бағытталған мәдени кеңістік, оның көмегімен адам өзінің ойлау мүмкіндіктерін кеңейтеді, өмір салты мен мінез-құлық стилін қалыптастырады.

Осыған байланысты білім берудің басым міндеттерінің бірі оқу-тәрбие процесіне қатысушылардың денсаулығын сақтау және нығайту, олардың бойында денсаулық пен салауатты өмір салты құндылықтарын қалыптастыру болуы тиіс.


Қолданған әдебиеттер


  1. А. Ж. Сисенбердиева С Дене тәрбиесі теориясы мен әдістемесі: Оқулық. Алматы: 2011.

  2. Дене тәрбиесінің теориясы мен әдістемесі : оқу құралы / Ж.М. Есіркепов. – Алматы : ADAL KITAP, 2022. – 289 б.

  3. Қасымов С.Б., Төлегенұлы Н., Махамбетов Е.О.Дене тәрибесі және спорт маманының педагогикалық шеберлік негіздері: оқу құрал /. – Алматы, 2024. – 131 б.

  1. Қасымов С.Б., Махамбетов Е.О. «Дене тәрбиесінің теориясы және әдістемесі» - оқу құралы. М.Х. Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті.


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!