Материалдар / Биология пәнінен мұғалімдер мен оқушыларға арналған тапсырмалар
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Биология пәнінен мұғалімдер мен оқушыларға арналған тапсырмалар

Материал туралы қысқаша түсінік
Биология пәнінен білім алушылардың бөлім бойынша бақылау жұмысы мен тоқсандық жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар.бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмаларын әзірлеу кезінде оқу мақсатына сәйкестендіре бағалау криттерийін құруды, ойлау дағдыларына сәйкес тапсырмаларды құрастыру барысында пайдалынылатын жабық және ашық сұрақтарды әзірлеудің жолдарын, берілген тапсырмаларды орындау барысында оқушыларға берілетін дескрипторларды қалай құрастыру жайлы жасалынған. Бұл мақала мұғалімдерге өте қажет. Сұранысқа ие, мұғалімдерге көмекші құрал.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Маусым 2019
679
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

градустар, «Көсек» дегеніміз: Мақтаның
басталатын ашылмай қалған қауашағы
«Күш қуат станциясы» деп
аталады: Митохондрия
... дара жарнақты өсімдік: Күріш
«Кірекей» деп атайды:аюдың
... дəрумені жетіспегенде қан аналығы
аздық ауруына ұшырайды: В12
«Қазақстан
Республикасының
... дəрумені жетіспегенде қан қоршаған
ортаны
қорғаудың
ұюы баяулайды: К
ұллтық жоспары» қабылданды:
...
дəрумені
жетіспеуінен 1996 жыл
қояншық, селкілдеу ауруына себеп «Қоғамдық»
жануарлар:
болады: В6
Құмырсқа
... жапырағы алақаннан жəне «Қоршаған
ортаны
қорғау
қынаптан тұрады: Бидай
туралы» ҚР заңы: 1997ж
... жетіспесе ағаштың жанама «Қосарлы
атауды»
ұсынған
бұтақтары дамымай қалады: Азот ғалым E)К.Линней
... жетіспесе жапырақтары мен «Қызыл кітаптың» ең алғаш
сабақтары нашар дамып, тірек басылымы: 1978ж.
ұлпасы жетілмейді: Калий
«Маймыл адам» деген ұғымды
... ми сауыты мен бет сүйек білдіреді: питекантроп
бөлімдерінен тұрады: Бассүйек «Макроэволюция»
терминін
қаңқасы
енгізді: Ю.А.Филипченко
+10 градуста өне бастайтын «Ми рефлекстері» деген ғылыми
өсімдік:
Күнбағыс
еңбекті
жазған:
И.М.Сеченов
+100С температурада өнетін «Ми рефлекстері» деген кітаптың
өсімдік тұқымы: Жүгері
авторы, ғылыми еңбектің авторы):
+1-5 градуста өне бастайтын И.М.Сеченов
«Микроэволюция»
терминін
өсімдік: Бидай
+15 градуста өне бастайтын 1938 жылы ғылымға енгізген
өсімдік: Қияр
ғалым:Н.В. Тимофеев-Ресовский
+1-5° С температурада өнетін «Мутация»
ұғымын
тұқым:
Асбұршақ
қалыптастырған
голландиялық
+1-50 С температурада өне ғалым: Г. де Фриз
бастайтын
өсімдік:
Бидай
«Мутациялық
теория»
еңбегін
+1-50 С температурада өнеді: жазған ғалым: Г.Де Фриз
Бидай
«Мұнай
туралы»
заң
ҚР
+150-та өнеді: Асқабақ
Президентінің жарлығы: 1995ж
+50°С
температурада «Нəруыз аминқышқылдарынан
тұқымдардың
тыныс тұрады жəне аминдік байланысқа
алуы:тоқтайды
түседі»
деген
болжамның
дұрыстығын дəлелдеді: Э.Фишер
«А» дəрумені: Балық майында, «Невада-Семей»
қозғалысын
уылдырықта,
сары
майда, басқарған (ақын): О.Сулейменов
бүйректе кездеседі
«Ноосфера» ұғымын енгізген
«Адамды адам еткен еңбек» - деп ғалымдар: 1927жылы Э.Леруа мен
жазды: Ф. Энгельс
П.Тейяр де Шарден
«Адымдап» немесе «төңкеріліп» «Омыртқа жотасының қисаюы»
қозғалады: Гидра
ауруын ата: Сколиоз
«Айнала қоршаған табиғи ортаны «Организм тек тірі организмнен
қорғау туралы заң» қабылданды: ғана
пайда
болады»
деп
1997 жыл
тұжырымдаған ғалым: Л.Пастер
«Ақшам соқыр» ауруы...витамині «Өсімдіктану» оқулығын жазған
жетіспесе пайда болады: А
ғылым: Ж.Күдерин
«Алғашқы сорпа» гипотезасының «Панспермия теориясын" 1865
авторы: Д. Холдейн
жылы алғаш неміс ғалымы
«Алып
əйел»
ауруының ұсынған: Г.Рихтер
жыныстық хромасомасы: ХХХ
«Парник эффектісі» атмосферада
«Анализатор» деген ұғымды күйе, т.б. бөлшектердің
көбеюімен
алғаш атаған ғалым: И.П.Павлов байланысты:
t0
көтеріліп,
«Анималикулдар»
болжамын биосферада
қолайсыз
жағдай
жасады: А.Левенгук
туады
«Ас қорыту мүшесі» деп аталады: «Патша балығы» деп (атайды
Лизосомалар
)аталатын балық:бахтах
«Астық» деген сөзді қалай «С» дəрумені қай тағамда көп
түсінесіз: Дəнектің жиынтығы
мөлшерде: Қарақатта. Лимонда
«Əлем жаратылысының табиғи «С» дəрумені: Орамжапырақта,
тарихы» еңбегін жазған ғалым: лимонда, тұздалған қырыққабатта,
Э.Геккель
қызанақта, пиязда болады
«Бастапқы кезде қанша түр «Санитар» қоңыз: Көмбекей
болса, сонша түр сақталады» деген «Саңырауқұлақтардың өздігінен
қате
пікірде
болған дүниеге келу» туралы жазды:
ғалым:К.Линней
Ламарк
«Биосфера» терминін ең алғаш «Селекция»
деген
сөздің
енгізген
австриялық
геолог: мағынасы: Іріктеу, сұрыптау
Э.Зюсс
«Селекция» сөзінің
«Биоценоз» терминін ең алғаш
аудармасы:сұрыптау
ұсынған ғалым: К.Мебиус
«Семей
ядролық
сынақ
«В1 » дəрумені: Сүт, жұмыртка, полигонын
жабу
туралы»
жемістерде
жарлығына қол қойылды: 1991ж.
«В12 » витаминінің жетіспеуінен тамыздың 29-да
болатын ауру: Анемия
«Семей
ядролық
сынақ
«В2 » дəрумені: Бидайда, етте, полигонын жабу туралы» жарлық
сүтте, бауырда болады
шыққан жыл: 1991.29.08.
«Вирус» терминін 1899 жылы «Семей
ядролық
сынақ
ғылымға енгізді: М.В.Бейерник
полигонын
жабу
туралы»
«Вирус»терминін енгізді: 1899 жарлыққа қол қойған тұлға:
жылы Бейерник
Н.Ə.Назарбаев
«Ген» терминін ғылымға енгізген «Табиғат
жүйесі»
жəне
ғалым:В. Иогансен
«Ботаника
философиясы»
«Генетика» терминін ғылымға еңбектерінің авторы: К.Линней
енгізді: :У.Бэтсон
«Табиғи жүйе» жəне «Ботаника
«Генетикалық тіл» тұрады: Үш философиясы»
еңбектерінің
нуклеотидтен (триплеттен)
авторы: К.Линней
«Гирудин» деп аталатын ерекше «Табиғи сұрыпталу теориясы»
зат бөліп шығарады: Сүлік
қалыптастырды: Ч. Дарвин
«Д» дəрумені: Балық майында, «Табиғи сұрыпталу» еңбегін Ч.
бауырда,
жұмыртқаның
сары Дарвин жариялады: 1859 жылы
уызында болады
«Табиғи сұрыпталу» еңбегінің
«Дарвинизм» терминін ғылымға авторы: Ч. Дарвин
енгізген: А.Уоллес
«Табиғи
сұрыпталу»
«Динозаврлар дəуірі» болып теориясының авторы: Ч.Дарвин
есептелетін заман: Мезозой
«Табиғи сұрыпталу», «Түрлердің
«Екінші нан»...Картоп
шығуы», «Адамның шығу тегі»
«Жануарлар
əлемін
қорғау, еңбектерінің авторы: Ч. Р. Дарвин
ұдайы өсіру жəне пайдалану» «Теңіз гүлі» деп аталады:
туралы заң: 1993ж
Актиния
«Жасуша» деген терминді алғаш «Теңіз гүлі» деп аталатын
қолданған ғалым: Р.Гук
ішекқуысты: Актиния
«Жер бетінде тіршілік мəңгілік «Теңіз
жүзімі»
аталған
əрі оны жаратушы күш бар» балдыр:турбинария
«Теңіз жүзімі» деп аталатын
пікірді ұсынды: Креационизм
«Жер бетінде тіршілік тұқымы балдыр: турбинария
ақуыздар
басқа ғаламшардан метеориттер «Трансляция»
жəне ғарыштың шаң-тозаңдар синтезіндегі мағынасы: Көшіріп
арқылы үнемі таралып отырады» аудару
«Тұқым
қуалайтын
көзқарас: Панспермия теориясы
«Жер қойнаулары жəне жер өзгергіштіктегі ұқсас қатарлар»
қойнауын пайдалану туралы» заңын ашқан Н.И.Вавилов
туралы
ҚР
Президентінің «Тұқым қуалау жəне өзгергіштік»
,
«Тіршілік
үшін
күрес»
жарлығы: 1996ж
«Жоғары
дəрежелі
жүйке еңбектерінің авторы: Ч. Дарвин
қызметі» деген ұғымды ұсынды: «Тұқымқуалаушылықтың
хромосомалық
теориясының»
И.П.Павлов
«Жоғары
жүйке
қызметінің қағидалары:гендер хромосомада
физиологиялық негізін салушы» бір сызық бойымен тізбектеле
деген
ұғымды
ұсынды: орналасқан:
əр
геннің
И.П.Павлов
хромосомада орны болады
«Жұмыртқа
жұмыртқадан «Тұқымқуалаушылықтың
теориясының»
шығады» - деп тұжырымдады: хромосомалық
қағидасы: əp геннің хромосомада
У.Гарвей
«Зоология философиясы» атты орны болады
«Түр»
ұғымын
енгізген
еңбек жазған ғалым: Ж.Б.Ламарк
«Зоология
философиясы» ғалым(ұғымына анықтама берді):
Джон Рей
еңбегінің авторы: Ж.Б.Ламарк
«Инсулин»
гормоны
қан «Тіркесті тұқым қуалау» заңын
құрамындағы артық көмірсудың ашқан ғалым: Т.Морган
жасушаларға,
«глюкагон» «Тіршілік жер бетінде мəңгілік»
гормоны
қорға
жиналған деген теорияны ұсынды:В.Прейер
көмірсулардың
қанға
өтуін «Тіршілік жер бетінде мəңгілік»
ұсынған
ғалым:
қамтамасыз етеді.Тамақтанғаннан теориясын
бір-екі сағат өткен соң бұл В.Прейер
жолашарлары»:
гормондардың
қандағы «Тіршілік
мөлшерінде
қандай
өзгеріс Коацерваттар протобионттар
байқалады: Глюкагон мөлшері «Тіршілік» деген ұғымға алғаш
азаяды, инсулин мөлшері артады рет анықтама берген ғалым:
«Инфросоманы» ашты: М. Ə. Ф.Энгельс
«Тіршілік»
ұғымына
алғаш
Айтхожин
«Көмірсу» деген терминді 1844 анықтама берді: Ф. Энгельс
«Тіршілік» ұғымында негізгі
жылы енгізген: К. Шмид
«Көңіл күй» гормоны деп орын алады: Нəруыздар
«Тірі табиғат ескерткіші» деп
аталатын гормон: Адреналин
«Көңіл-күй»
гормоны: аталатын жорғалаушы: гаттерия
Адреналин
Көп
нүкте,
тырнақшалармен
тапсырмалар

«Ұлулар
анатомиясы»
атты
күрделі еңбекті 1817 жылы
жариялады: Ж. Кювье
«Ұрықтық ұқсастық» жөніндегі
ілімнің негізін қалады: К. Бэр
«Шистозомоз
»
ауруын
тудырады: Айырдене
«Шит» дегеніміз: Мақтаның ұрық
шашатын тұқымы
«Ықтырма»
деп
аталатын
өрмекау
тоқитын
өрмекші:
Шаршылы өрмекші
«Эволюция»
терминін
биологияға алғаш енгізді: М. Хейл
«Экологиялық
білім
беру
бағдарламасы» қабылданды: 1999
жыл
«Экологиялық
сараптама»
туралы ҚР заңы: 1997ж
«Энергия
заты»:Ақуыздардың
жасалуы.
♀Аа х ♂АА дараларынан
алынатын фенотип пен генотип
қатынасыГенотипі:
2:2;
фенотипі: 2:Генотипі:
1:1;
фенотипі: 1:1

Сандармен
тапсырмалар

басталатын

0-5°С
температурада
өнетін
тұқым: Қарабидай
1 айға дейінгі бала:нəресте
1 г көмірсу ыдырағанда бөлінетін
жылу мөлшері: 17,6 кДж
1 г қара топырақта кездесетін
бактерия саны: 5-6млрд
1 гр ақуыз ыдырағанда бөлінетін
жылу мөлшері: 17,6 кДж
1 гр көмірсу мен нəруыз
ыдырағанда түзілетін энергия: 17,2
кДж
1 гр көмірсу тотыққанда энергия
бөлінеді: 17,6кДж
1 гр қара топырақта бактерия
саны: 5-6 млрд
1 гр май тотыққанда энергия
түзіледі: 38,9 кДж
1 гр май ыдыраған кезде
бөлінетін энергия: 39,1 кДж
1
гр
нəруыз
ыдырағанда
бөлінетін энергия: 17,6 кДж
1 гр топырақта балдырлар саны:
50 000 балдыр болады
1 грамм көмірсу ыдырағанда
бөлінетін энергия: 17,6 кДж
1
грамм
май
ыдырағанда
(бөлінеді) бөлінетін энергия: 38,9
кДж
1 жасар сəби ұйықтайды: 12 сағ
1 жастан 3 жасқа дейінгі
балалардың
даму
ерекшелігі:Еркін
жүреді,
Сөйлейді:: қаңқа бұлшық еттері
жетіледі
1 кг май тотығып ыдырағанда
(түзілген3 су) су түзіледі: 1,1кг
1 мм қанда лейкоциттердің
мөлшері: 1 мм3 қанда эритроцит
саны: 5 млн-ға
жақын
1 мм3 қанда лейкоциттердің
мөлшері:
4-9 мың(6-8 мың)
3
1 мм қанда эритроцит саны: бес
миллионға
жақын
1 мм3 қандағы лейкоциттердің
мөлшері:
6-8
мың
1 см3 спермада қаншаға дейін
сперматозоидтар болады: 60-тан
20 млн-ға дейін
1 тəулікте бүйрек 1700 литр қан
өткізеді. Ал жасөспірім дене
салмағының 10%-не тең қан
өткізеді.
Салмағы
50кг
жасөспірімнің бүйрегінен қанша
рет қан өтеді: 340 рет
1 тəулікте кажет май мөлшері:
100грамм
1 тəулікте қажет ақуыз мөлшері:
100-118грамм
1
тəулікте
қажет
көмірсу
мөлшері: 450-500грамм
1
тропикалық
белдеуден
екіншісіне
өткендегі
энергия
алмасуын біле отырып (10%),
кұмайдың
биомассамсын
анықтаңыз өсімдік биомассасы
40т:
Өсімдік-шегіртке-бақажылан-құмай 0,004т
1
хромосомада
орналасқан
гендердің
тіркес
тұқым
куалайтынын
анықтаған
кім:
Т.Морган
1,5 тоннадан артық салмақ
көтеретін сүйек: Ортан жілік
100
грам
май
тотығу
реакциясында су түзіледі: 105гр
12-16 жас аралығында даму
кезеңі: Жасөспірім
14-15 жастағы жасөспірімдердің
қалыпты ұйқысының уақыты: 8
сағат
14-8 млн жыл бұрын тіршілік
етті: Рамапитектер
15 жылдық алма ағашының
сабағына неше камбий сақинасы
болады: 1
150 млн жыл бұрын тіршілік
еткен (құстың) құстардың арғы
тегі:0Көнеқұс
1-5 С температаурада өнетін
тұқым: Асбұршақ
15-14 млн жыл бұрын тіршілік
еткен, ең алғашқы адамдардың
арғы тегі: Дриопитектер
1590-1610
жылдардың
аралығында оптика шеберлері
жарық микроскопты ойлап тапты:
голландиялық
əкелі
балалы
Янсендер
1590-1610 жылы микроскопты
ойлап тапқан ғалым:əкелі-балалы
Янсендер
1609 жылы алғаш рет микроскоп
жасады: Галелео Галелей
1665 жылы алғаш рет жасушаны
көрген ғалым: Р.Гук
1665 жылы алғаш рет өсімдік
қабығының
жұқа
кесіндісін
микроскоппен көрген: Роберт Гук
1665 жылы голландиялық ғалым
ван Левенгук жасаған ұлғайтқыш
құрал: Микроскоп
1668 жылы ең алғаш ұсақ
ағзаларды сипаттап жазған ғалым:
А.Левенгук
17 жасар жасөспірімдер тəулігіне
ұйықтайды: 7-8 сағ
1735 жылы жорғалаушылар мен
қосмекенділерді
бір
класқа
біріктірді: К. Линней

1735ж адамды сүтқоректілер
класы
приматтар
тобына
жатқызған ғалым: К.Линней
1785 жылы ең алғаш шөпбақаны
сипаттап жазды: К. Линней
1817 жылы «Ұлулар анатомиясы»
атты еңбегін жариялаған ғалым:
Ж.Кьюве
1820 жылы нəруызды ыдырату
арқылы глицинді алған: А.
Браконно
1820ж француз ғалымы ...
ақуызды ыдырату арқылы амин
қышқылы-глицинді
алды:
А.Бракконо
1825 жылы «Тип» терминін
ұсынды: А.М.Бленвиль
1831 жылы ядроны ашты: Р.
Броун
1831ж.өсімдік
жасушасының
ядросын ашты: Броун
1838 жылы барлық өсімдіктердің
міндетті компоненттеріне ядро
кіретіндігін
анықтаған
ғалым:М.Шлейден
1838-1839 ж Жасуша теориясын
қалыптастырды: Т. Шван жəне М.
Шлейден
1838-1839 жж. жасуша теориясын
негізін қалап, қорытынды берді:
М.Шлейден жəне Т.Шванн
1839 жылы өсімдік пен жануар
жасушасының
ұқсастығын
дəлелдеді, жасушалық теорияны
ашты:Т. Шванн
1839ж.жасушаның
ішіндегі
сұйықтықты протоплазма деп
атаған: Пуркине
1842 жылы риф түзілу теориясын
жариялады: Ч. Дарвин
1844ж.
«көмірсу»
терминін
енгізген: Шмид
1858
жылы
жасушалардың
бастапқы аналық жасушалардан
бөліну
арқылы
түзілетінін
анықтады: Р. Вирхов
1858ж. «əрбір жасуша өзіндей
жасушаның бөлінуі арқылы пайда
болады» деді: Р.Вирхов
1862 жылы И.М.Сеченов қандай
ірі жаңалық ашты: Орталық жүйке
жүйесіндегі қозу мен тежелуді
ашты
1863 жылы «Ми рефлекстері»
еңбегінің авторы: Сеченов
1863 жылы баспадан кітап болып
шыққан «Мидың рефлекстері»
ғылыми
еңбектің
авторы:
И.М.Сеченов
1870
жылы
лейкоциттердің
ядросынан нуклеин қышқылын
тапқан: Мишер
1870-1880 жылы ұсақ ағзалар бар
екенін
тəжірибе
жүзінде
дəлелдеді: Луи Пастер
1875
жылы
қантышқақ
тудыратын
амебаны
ашты:
Ф.А.Леш
1880 жылы витаминдерді ашты:
Лунин
1881 жылы безгек паразитін
сипаттап ашты: Ш.Лаверан
1882 ж адамның өкпесінде
туберкулез ауруын тудыратын
бактерияларды анықтады: Р.Кох
1891 жылы Ява аралынан Ежелгі
адамның
қазба
қалдықтарын
анықтады: Эжен Дюбуа
1892 жылы «темекі теңбілі»
вирусын ашты: Ивановский
1892 жылы вирусты ашқан
ғалым: Д.И.Ивановский
1892 жылы темекі теңбілін
зерттеп,
вирусты
ашты:
Д.И.Ивановский
1898
жылы
«Гольджи
жиынтығын» ашты: К. Гольджи
1898 жылы Қосарлы ұрықтануды
ашты: С.Г.Навашин
1901
жылы
«Мутациялық
теория» еңбегін жариялады: Х. Де
Фриз
1901жылы «Мутация» теориясын
ұсынған: Де Фриз
1906 жылы генетика терминін
енгізген ғалым: Бэтсон
1907 жылы ежелгі адамның қаңқа
қалдығы табылды. Гейдельберг
қаласынан
1909 жылы «Ген», «генотип»
«фенотип»
ұғымдарын
қалыптастырды: И.В. Иогансен
1909
жылы
дат
биологі
В.Иогансен
қалыптастырған
ұғымдар:Генотип, фенотип
1909
жылы
Полимерия
құбылысын ашты: Г.Нильсон-Эле
1914 жылы гетерозис деген
ұғымды енгізген ғалым: Дж.Шелл
1920-1930
жылдары
«Өсімдіктану» оқулығын жазған
ғалым: Ж.Күдерин
1922 жылы тіршіліктің Жер
бетінде шығу тегінің табиғи
теориясын
тұжырымдады:
А.И.Опарин
1922
жылы
шығарылған
«Жануарлар» оқу құралының
авторы: Х. Досмұхамедов
1924
жылғы
«Табиғаттану»
оқулығының
авторы:
Х.
Досмұхаметов
1924 жылы Г. Д. Карпаченко
тұңғыш
рет
тұрып
пен
қырыққабатты
будандастыру
арқылы будан алды: Туысаралық
будан
1926 жылы жарық көрген
«Биосфера» еңбегінің авторы: В.
И. Вернадский
1927 жылы «Ноосфера» ұғымын
ғылымын енгізді:Э.Леруа мен П.
Т. Шарден
1927
жылы
Макроэволюция
терминін енгізі: Филипченко
1931ж.
электрондық
микроскопты ойлап тапты: М.
Кнолль мен Э. Руска
1937 жылы Пекин маңындағы
үңгірден табылды: Синантроп
(қытай адамы)
1938
жылы
В.А.Селевин
Бетпақдала
өңірінен
тапты:
Жалманды
1938 жылы Селевин Қазақстанда
ғана таралған кемірушінің бірі:
Қалқанқұлақты тапты
1938
жылы.
В.А.Селевин
басқарған зоология экспедициясы
Бетпақдала
өңірінен
тышқан
тəрізді кеміруші: Жалманды тапты
1945
жылы
Эндоплазмалық
торды тапқан: К. Портер

1

1945 жылы эндоплазмалық торды
электрондық
микроскоптың
көмегімен тапқан ғалым: К.
Портер
1947 жылы Биопоэз териясын
ұсынды: Дж. Бернал
1951
жылы
америкалық
биохимик ДНҚ молекуласының
құрамына 4 нуклеотид кіретінін
тапты:Э.Чаргафф
1953 жылы А. И. Опариннің
тұжырымдамасына
негізделген
тəжірибені жасады: С.Миллер
жəне Г.Фри
1955 жылы лизосоманы ашты: Де
Дюв
1960
жылы
ДНҚ-ның
екі
еселенуінің жолдарын болжады:
М. Месельсон мен Ф. Сталь
1963жылы: Халықаралық Қызыл
кітап шықты
1966-1975жж. V томдық кітап
шықты
1970 жылы БҰҰ деңгейінде
ұйымдастырылған «Адам жəне
биосфера» атты бағдарламаны
қабылдауынан
басталды:
Экологиялық білім беру мен
тəрбие беру
1971
жылы
генетикалық
инженерия əдісін жібек құртын
өсіруде
пайдаланған
ғалым.В.А.Струнников
1978 жылы: Тірі ағзаларға
арналған алғашқы қызыл кітап
шықты
1981 жылы: Өсімдікке арналған
Қызыл кітап шықты
1982 жылы РНҚ молекуласының
катализаторлық
белсенділігін
ашты: Томас Чех
1гр қара топырақта болатын
(кездесетін) бактерия саны: 5-6
млрд
1-жағдайда екеуі де гүлінің түсі
бойынша
гетерезиготалы,
ал
екіншісінде,
біреуі
ғана
гетерозигогалы.
Будандастыру
сызба
нұсқасын
жүргізіп,
гибридтердің:
І-ұрпағының
генотипін анықтаңдар: 1:2:1
1–жағдайда екеуі де гүлінің түсі
бойынша
гетерозиготалы,
ал
екіншісінде,
біреуі
ғана
гетерозиготалы.
Будандастыру
сызба
нұсқасын
жүргізіп,
гибридтердің
1–
ұрпағының
фенотипін анықтаңдарA)3:1
1-ші жəне 2-ші сигналдық жүйені
ашты: Павлов
1-ші, 2-ші сигналдық жүйе
туралы ілімді жасады: И.П.Павлов
2 дара (особь) қатысатын көбею:
Жынысты
2 моль АТФ-тен бөлінетін
энергия мөлшері:80 кДж
2 топқа жататын адамның қанын
құяды: 4 жəне 2
200 млн жыл бұрын екіге
бөлінген
біртұтас
құрлық:
Лавразия, Гондвана
200-ден астам аминқышқылының
нəруыз молекуласының құрамына
кіретіні: 20
2012
жылы
Бүкілəлемдік
биосфералық резерватгың тізіміне
тіркелген қорық: Қорғалжың
20-30 метр тереңдікте өсетін
балдыр: Ламинария
225 млн жыл бұрын тіршілік
еткен құстардың арғы тегі: Ілкіқұс
25 аминқышқылдарынан
тратын нəруыздарды
синтездейтін гендердегі
нуклеотидтер саны:75
25 г үш түрлі гормон бөледі,
негізгі зат алмасудың, өсу, даму
реттелуіне қатысады. Плазмадағы
кальций
концентрациясын
реттейді: Қалқанша безі
25-14 млн жыл бұрын тіршілік
еткен адамтектес маймылдар:
Дриопитектер
25-14 млн жыл бұрын тіршілік
еткен, ең алғашқы адамдардың
арғы тегі: Дриопитектер
3 000 - 4 000 буылтықтары
болатын адам паразиті :жалпақ
қияққұрт
3000
жылдан
бері
мақта
шаруашылығымен шұғылданған
ел: Үндістан
45-50 жастағы адам қандай
қашықтықта жақсы көретіндігін
белгілеңіз: 33см
46 хромосомасы бар диплоидтық
жиынтық қалыптасады: Аталық 23
хромосома
(спермотозойд),
анасынан
23
(жұмыртқа
жасушадан) қосылуы нəтижесінде
4-7 жас аралығында даму кезеңі:
Балалық (естияр)
4-7 жас аралығындағы адамның
даму кезеңі-балалық (ересек);
бөбек кезең-туғаннан бастап 1
жасқа дейін, балабақша кезеңі-1
жастан 3 жасқа дейін, мектепке
дайындақ кезең-3 жастан 6 жасқа
дейін, мектептегі кезең-6 жастан
17-18 жасқа дейін
50 жылда ғана жеміс беретін
өсімдік:зеравшан аршасы
50-30мың жыл бұрын өмір сүрді:
Кроманьон адамдары
600ге
тарта
қылқанжапырақтылардың 100-ге
жуығы тиесілі: Қарағай түріне
6-10см
терендікте
себілетін
тұқым: Жүгері
6-7 жастан бастап сүт тістер
түсіп: Тұрақты тістер шыға
бастайды
8-2 млн жы бұрын тіршілік еткен
адамтектес маймылдардың арғы
тегі: Аустролопитектер

Ағылшын
əріптерімен
басталатын тапсырмалар
A витамині жетіспегенде : Ақшам
соқыр ауруды тудырады
A витамині жетіспесе: Тері
құрғайды, жарылады
A витамині: +Ағзаның өсуіне
əсер
етеді +Жетіспесе
ақшам
соқыр ауруы пайда болады.
A витаминінің тəуліктік қажетті
мөлшері: 2,5-10,5 мг

A дəрумені жетіспегенде: Көз
аурады
жəне
бойдың
өсуі
баяулайды
A дəрумені: Балық майында,
уылдырықта,
сары
майда,
бүйректе кездеседі
AaBb
генотипінен
түзілетін
гаметалар қатары:АВ, Ав, аВ, ав
AaBbCc
генотипі
түзетін
гаметалардың түр саны: 8
AASS х ааss шағылыстырады.
Сонда Ғ1 қандай болады: Тек қана
доминантты белгілер
AaВb генотипі түзетін түрлі
гаметалар саны:4
AAВВ генотипі түзетін гаметалар
саны: 4
AaВВ
генотипінен
түзілетін
гаметалар типінің саны:2 түрлі
ABCD
гендері
бір
түзу
сызықтықтың
бойында
орналасқан, ұзындығы 18 сМ-ға
тең.
ABC
гендерінің
аракашықтығы 16 сМ-га тең
болған жағдайда CD гендерінің
ұзындығы:2 сМ
B витамині мына заттардың
алмасуына
əсер
етеді:
Көмірсулардың
витамині
жетіспегенде
B1
кездесетін ауру: Бери-бери
дəрумені
жетіспегенде
B1
болатын ауру: Бери-бери
B1 дəрумені: Сүт, жұмыртқа,
жемістерде
B1 дəруменінің жетіспеуінен
туатын ауру:Бери-бери
B12 витамині молекуласындағы
орталық атом: Кобальт
B12 витаминінің жетіспеуінен
болатын ауру: Анемия
B12 втимині жетіспесе: Қаназдық
B2 витамині: Баланың өсіп
дамуын тежеиді
D витамині жетіспесе: Мешел
ауруы пайда болады
D витаминінің тəулігіне қажетті
мөлшері: 2,5 мг
D дəрумені жетіспегенде пайда
болатын ауру: Мешел
D дəрумені сақтандыратын ауру:
Мешел
IV топтағы адамның қанын құюға
болатын қан тобы:IV
АаBb генотипі түзетін түрлі
гаметалар саны:4

Рим сандары , ғасырлар
I ші реттік консумент: Өсімдік
қоректі жануарлар
II
реттік
тұтынушылар:қарсақ:сабаншы
II топқа жататын адамға келесі
қан тобын құяды: I жəне II
II топқа жататын адамдардың
қанын береді: II жəне IV
II топқа жататын адамның қанын
құяды: VI жəне II
II-ші қан тобына құюға болатын
қан топтары:ІІ мен I
II-ші реттік консументтер: Ет
қоректі жануарлар
III топтағы адамның қанын құюға
болады: III, IV топтарға
III-ші қан тобына құюға болатын
қан топтары: III,І
II-ші жыныстық белгілердің
реттелуі: Жыныс гормоны арқылы
IV-VІ мойын омыртқаларында
орналасқан: Көмей
PP
витамині
жетіспегенде
кездесетін ауру: Пеллагра
PP витамині жетіспегенде пайда
болатын ауру: Пеллагра
XI ғасырда Республикамызда
мекендейтін жануарлар туралы
жазба
дерек
қалдырған
ғалым:Махмуд Қашғари
XIX
ғасырда
жасуша
теориясының
негізін
қалаған
ғалымдар:Т.Шванн,
МЛ.Шлейден
XVII ғасырдың соңында класс
ұғымын енгізді: Турнефор
XVIIғ.дың 70ж.ж.объектіні 3 есе
үлкейтетін микроскоп жасаған:
Левенгук
XX ғасыр құстар фаунасын
зерттеген ғалымдар: Зарудный,
Сушкин
XІХғ
тірі
табиғат-тың
эволюциялық теориясының негізін қалаған ғалым: Ч. Дарвин

Қазақша алфавит бойынша
басталатын тапсырмалар
А. Опарин «алғаш сорпа» деп
атады:
Тіршіліктің
пайда
болуының бірінші кезеңін
А. Уоллес биогеографиялық
аймақтарды ажыратты: 6 аймаққа
А.А.Н.Северцов: Эволюцияның
негізгі бағыттарын атады
А.А.Ухтомский: Еңбек етуде
адамның жеке басы қасиетінің
психикасының жəне сана-сезімінің
ерекше маңызы бар екенін
дəлелдеген
А.Браконно:
1820ж
француз
ғалымы ақуызды ыдырату арқылы
амин қышқылы-глицинді алды
А.Везалий: Анатомияның негізін
қалаған
А.И.Опарин
тұжырымдамасын
дамытқан
ағылшын
биологі
:Дж.Холдейн
А.И.Опарин, Д.Холдейн: «Жер
бетінде
тіршілік
абиогендік
жолмен түзілуін» дəлелдеді
А.И.Опариннің
тұжырымдамасының
ғылымда
аталуы: коацерват теориясы
А.И.Опариннің
тұжырымына
негізделген
тəжірибелер
жасады:С.Миллер, Г.Юри
А.Клод: 1943ж рибосоманы ашты

А.Лаверан
безгек
ауруын
қоздыратын
паразитті
ашқан
жылы: 1880ж
А.Левенгук: 1674ж бактериялар,
қарапайымдылар,
эритроциттер
мен
сүтқоректілердің
сперматозоидын
жан-жақты
зерттеді, 1676ж пластидтер мен
хроматофорларды сипаттады
А.Левенгук: Ұсақ ағзаларды
алғаш зерттеді
А.Н.Радищев: Табиғат біртұтас,
ондағы
даму
қарапайымнан
күрделіге қарай жүреді деген пікір
айтқан
А.Н.Северцев:
Эволюцияның
негізгі бағыттарын анықтады,
биологиялық алға басу туралы
ілімді анықтап зерттеуде үлес
қосқан ғалым
А.О.Ковалевский:
Қандауыршаның
көбеюі
мен
дамуын зерттеген
А.С.Фаминцын, О.В.Баранецкий:
Қынаның саңырауқұлақ жіпшелері
мен
біржасушалы
жасыл
балдырлардың бірігіп тіршілік
етуінен түзілген ағза екенін
анықтады
А.Трамбле: Гидраны ашты
А.Шимпер: 1885ж хлоропласты
ашты
А.Ы.Жандеркин,
Есенжолов:
Қазақтың арқар-меринос, түбітті
ешкісін алған
Абиогенез
теориясын
ұсынды:А.И.Опарин:
Дж.Холдейн
Абиогенездік теорияны
қолдаған
ғалым:С.Миллер:Дж.Холдейн:
А.И.Опарин
Абиоздық фактор бұл: Сыртқы
ортадағы судың, ауаның құрамы
Абиоздық факторға жататын
факторлар: Рельеф (Жер бедері)
Абиоздық факторлар: Жарық,
температура:
Өлі
табиғатты
құрайтындар
Абиоздық факторларды атаңыз:
Жарық, температура
Абиотикалық
фактор
бұл:
Сыртқы ортадағы судың, ауаның
құрамы
Абиотикалық
фактор(лар):
Жарық,
температура,
Ылғал,
қысым, жел
Абиотикалық
фактор:жауыншашын
Абиотикалық
фактор:температура
Абиотикалық
фактор:ультракүлгін сəуле
Абиотикалық
экологиялық
факторлар(ды атаңыз): Жарық,
температура
Абиссиния орталығы: Қатты
бидай, сұлы, кофе, банан, сорго,
май өсірілетін ноқат
Абиссиния орталығынан
шыққан мəдени
өсімдіктер:құмай, банан
Абитикалық
факторларға
жатады: Ылғал
Авитаминоз
болу
себебі:
Дəруменнің
жетіспегендігінен
жəне жоқтығынан
Австралия фермерлерін үлкен
шығыннан алып қалған көбелек:
Кактус огневкасы
Австралиялық түйеқұстар: Эму,
казуар
Австралопитектердің
қаңқа
қалдықтары
табылған
аймақ:
Оңтүстік Африка
Австралопитектің пайда болуы:
Кайнозой
Автоматтандырылған еңбек түрі
мысалына
жататын:
Тоқыма
станогында істеушінің еңбегі
Автономды
жүйке
жүйесі
бөлінеді: Симпатикалық жəне
парасимпатикалық
Автотомия дегеніміз: Өздігінен
құйрығын үзу
Автотрофтарға
жатады:
Өсімдіктер
мен
көк-жасыл
балдырлар
Автотрофты
ағзалар
тізбегі:
Мақта, күріш, алма ағашы
Автотрофты
жасушалардың
гетеротрофты
жасушадан
айырмашылығы: Жасушасында
пластидтер бар: Пластидтерінде
Автотрофты
қоректенетін
организм (ағзалар): Өсімдіктер
Автотрофты организм: Балдыр
Автотрофты
организмдер
:Фототрофтар: Хемотрофтар
Автотрофтыларға
жататындар:
Өсімдіктер
Автотрофтылардың
гетеретрофтылардан
айырмашылығы:
Жасушасында
пластидтер бар
Агар агар алатын шикізат болып
саналатын балдыр: Филлофора
Агрономды əдіске (жатады): Мол
түсімді іріктеме талдау (жатады)
Агрономиялық əдіске жатпайды:
Канал салу
Агроценоз нəтижесі: Фауна мен
флорасы түбегейлі өзгереді
Агроценоз(дар)ға
жататындар:
Бақша, жасанды егістік, егістік
жерлер
Агроценоз: Бау-бақша, Мəдени
өсімдіктерді өсіру
Агроценоз-бұл:
(Жасанды
биогеоценоздар) Егістік жерлер
Агроценозға жатады: Бау-бақша,
парк, саябақ
Агроценоздар:
Жасанды
биогеоценоздар
Агроценоздарда
қоректік
тізбектің міндетті бөлігі: Адам
Агроценоздарда:
Тыңайтқыш
қолдан беріледі
Агроценоздардың қалыптасуы:
Жасанды бірлестіктер
Агроценоздың
биогеоценоздан
айырмашылығы:
Қосымша
энергия жұмсауы
Агроценоздың негізгі сипаты мен
белгілері:нақты таңдап алынған
түрлер ғана өсіріледі:организнің
қарымқатынасы
жоспарланған
Агроценоздың
табиғи
биоценоздан
айырмашылығы:
Қоректену тізбегі қысқа
Ағаш
діңін
өрттен,
температураның күрт ауысуынан

күн
сəулесінің
күйдіруінен
қорғайтын жабын ұлпа: Қыртыс
Ағаш
діңінде
дамитын
саңырауқұлақ: Діңқұлақ
Ағаш діңіне, тасқа жабысып
өсетін қына: Қабық (қаспақ)
тəрізді қына
Ағаш діңінің су өткізгіш бөлігі:
Сүрек
Ағаш діңінің су өткізгіштік
қабығы: Сүрек
Ағаш діңінің ішіне жіпшумағы
өтіп, оның ағзалық заттарымен
қоректенеді: Діңқұлақ
Ағаш
жасын
анықтайтын
жылдық шеңбер түзеді: Камбий
қабаты
Ағаш қабығына, тасқа жабысып
өсетін
қынаның
түрі:
Қабыршақты(қаспақты)
Ағаш қабығының қабаттары: Тоз,
тін, өң
Ағаш пен бұталарды отырғызу
үшін шұңқырды көктемде қазады:
5 күн бұрын
Ағаш пен бұталарды отырғызу
үшін шұңқырды күзде қазады: 15
күн бұрын
Ағаш сабағы аталады: Дің деп
Ағаш сабағы жуандап өсетін
қабат: Сүрек
Ағаш сабағында өсетін паразит
саңырауқұлақ: Діңқұлақ
Ағаш
сүрегін
бүлдіретін
ағашқұлақ (трутовик ): Орман
шаруашылығына,
бақтар
мен
парктерге үлкен зиян келтіреді
Ағаш
сүрегін
закымдайтын
паразит
саңырауқұлақтар:
Ағашқұлақ
Ағаш
сүрегінің
сапасын
төмендететін
саңырауқұлақ:діңқұлақ
Ағаш тəрізді ерінгүлділердің ең
биік түрі: Жарғақты хитис
Ағашқұлақ
(трутовик)
саңырауқұлағының
ағаштарды
зақымдауы: Спораларымен
Ағашқұлақ ағаштарға қандай
зиян келтіреді: Діңінде қуыстар
пайда болып, сүрегін ыдыратып
тез опырылғыш етеді
Ағашқұлақ
санырауқұлағының
жемісті денесі ағаш діңінде қанша
уакыттан кейін дамып жетіледі:
Бірнеше жыл өткенде дамиды
Ағашқұлақ
саңырауқұлағы
зақымданған ағаштың сүрегі:
Сүрегі
үгілгіш,
опырылғыш
болады
Ағашқұлақ
саңырауқұлағының
ағаштарды
зақымдауы:
Спораларымен
Ағашқұлақ
саңырауқұлағының
жемісті
денесінің
басқа
саңырауқұлақтардан ерекшелігі:
Жемісті денесі тұяққа ұқсайды, əрі
өте қатты
Ағашқұлақ
саңырауқұлағының
жемісті
денесінің
басқа
саңырауқұлақтардан
қандай
ерекшелігі бар: Жемісті денесі
тұяққа ұксайды, əрі өте қатты
болып келеді
Ағашқұлақ
саңырауқұлағының
спорасы ағаш сүрегіне қалай
түседі:
Ағаш
қабығының
зақымдалған жерінен
Ағашқұлақ
саңырауқұлақтары
ағаштарға қандай зиян келтіреді:
Діңінде куыстар пайда болып
сүрегін ыдыратып тез опырылғыш
етеді
Ағашта (сабақта) камбийден
кейінгі қабат: Сүрек
Ағаштар мен бұталарды сабақ
қалемшелері арқылы көбейту үшін
алынатын қалемшенің ұзындығы:
25-30 см
Ағаштардың зақымдануы, басқа
бүршіктердің өсуі баяулаған кезде
дереу белсенді өсетін бүршік:
Бұйыққан бүршік
Ағаштардың сабағында өсетін
аттың
тұяғына
ұқсас
саңырауқұлақ: Діңқұлақ
Ағаштардың сабағында өсетін
паразит саңырауқұлақ: Діңқұлақ
Ағаштардың
тамырларымен
симбиоздық
тіршілік
ететін
саңырауқұлақтар: Қайыңқұлақ
Ағаштың діңіне, тасқа жабысып
өсетін қына: Қабық (қаспақ)
тəрізді
Ағаштың
жасын
анықтауға
болады:
Жылдық
шеңберлер
бойынша
Ағаштың
қабығына,
тасқа
жабысып өсетін қынаның түрі:
Қабыршақты
Ағаштың қабығының қабаттары:
Тоз, тін, өң
Ағаштың су өткізгіш бөлігі:
Сүрек
Ағза біртұтастығын қамтамасыз
етеді:
Мүше
мен
мүшелер
жүйелерінің үйлесімді жұмысы
Ағза
гендерінің
жиынтығы:
Генотип
Ағза
денесінде
паразиттік
жолмен тіршілік ететін жəндіктер:
Эктопаразиттер
Ағза
денесінің
сыртында
паразиттік
(жолмен)
тіршілік
ететін
жəндіктер(паразиттер):
Эктопаразиттер
Ағза енді қайтіп пайдаланбайтын
зат алмасудың соңғы өнімдері:
Ыдырау өнімдері
Ағза
жасушасында
жыныс
жолмен өсіп-өнетін ген болады ма:
Иə
Ағза зертханасы деп аталады:
Бауыр
Ағза
қызметінің
реттелу
жолдары: Жүйке, гуморальдық
Ағза мен мүшелердің пішінін,
құрылысын зерттей(ді)тін ғылым:
Анатомия
Ағза мен сыртқы орта арасында
жүретін
барлық
химиялық
рекциялардың жиынтығы: Зат
алмасу
Ағза
мен
сыртқы
орта
арасындағы газ бен зат алмасуды
қамтамасыз
етеді:
Қанның
қозғалуы
Ағза
мен
сыртқы
орта
байланысын, қорғану əрекеттерін
жүзеге асырады: Жүйке жүйесі
Ағза
мүшелерінің
қызметін
зерттейтін ғылым: Физиология

Ағза тыныс алудың маңызы:
Органикалық
қосылыстардың
ыдырап, тотығуы үшін
Ағза
үшін
К
витаминінің
тəуліктік қажетті мөлшері: 0,20,3мг
Ағзаға ... дəрумені жетіспегенде
тері ауруы дерматит пайда
болады: Н
Ағзаға
ауру
тудыратын
микробтар енсе: Бүкіл ағзаны
уландырады
Ағзаға əсер ететін қоршаған орта
жағдайы: Экологиялық
Ағзаға əсер ету деңгейлері:
минимум, оптимум, максимум
Ағзаға əсер етуші өлі табиғат
жағдайы:
Бейбиотикалық
(абиоздық)
Ағзаға енген бөгде заттарға
қарсы ерекше нəруызды зат:
Антидене
Ағзаға енген бөгде заттарға
қарсы түзілетін ерекше нəруызды
зат: Антидене
Ағзаға
тамақпен
түскен
микробтарды жоюға қатысады:
Бадамша бездер
Ағзаға
түскен
зиянды
микроптардың бөліп шығарған
улы
заттары:
Қарсыгендер
(антигендер)
Ағзаға
түскен
микробтарды
жояды: Лейкоциттер
Ағзаға улы əсер ететін өсімдік:
Меңдуана
Ағзада ... дəрумені жетіспегенде
тері ауруы дерматит пайда
болады: Н
Ағзада
болатын
қан(ның)
мөлшері: 4,5-5л
Ағзада болатын сүйектер пішіні
мен мөлшері жағынан бөлінеді:
Ұзын, қысқа, жалпақ сүйек болып
Ағзада
бүйректің
атқаратын
қызметі:
Су
мен
улы
қосылыстарды бөліп шығаруға
қатысады
Ағзада витаминдердің шамадан
тыс
көбейіп
кетуі:
Гипервитаминоз
Ағзада диссимиляция процесінің
өнімдерімен артық заттар қай
мүше
арқылы
шығарылады:Бауырдан басқасы
Ағзада
енді
қайта
пайдаланбайтын зат алмасудың
соңғы өнімдері: Ыдырау өнімдері
Ағзада жасушалардың арасын
толтырып
тұратын
қан
сарысуынан
түзілетін
түссіз,
мөлдір
сұйықтық:
Ұлпа
сұйықтығы
Ағзада жетіспегенде «мешел»
ауруы пайда болатын дəрумен: D
Ағзада жетіспегенде тері ауруы
дерматит пайда болады: Н
Ағзада жетіспеушілігінен тері
ауруы «дерматит» пайда болатын
дəрумен: Н
Ағзада жұқпалы аурулардан
кейін түзілетін иммунитет: Жүре
пайда болатын
Ағзада зат алмасудың соңғы
өнімдерінің
бүйрек
арқылы
шығарылады: 75%
Ағзада зəр түзіледі: Бүйректе
Ағзада кальций мен фосфордың
алмасуында
маңызды
рөл
атқарады: Д витамині
Ағзада кездесіп жүретін əртүрлі
химиялық
реакциялардың
жиынтығы: Зат алмасу
Ағзада
кезектесіп
жүретін
əртүрлі химиялық реакциялардың
жиынтығы: зат алмасу
Ағзада
мүшелер
қызметінің
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!