Биология сабағында оқушылардың
қызығушылықтарын цифрлық ресурстар арқылы арттырудың
тиімділігі.
Аудан, мектеп, ФИО, биология
пәнінің мұғалімі
Бағыты: Шеберлік
палитрасы
Мақсаты: Биология сабағында оқушылардың
қызығушылығын арттырудың тиімді жолдарын қарастыру, биология
сабағында оқушылардың қызығушылықтарын цифрлық ресурстар арқылы
арттырудың тиімділігін зерделеу.
Міндеттері:
-
Оқушылардың қызығушылығын
арттыруға болатын әдіс-тәсілдері мен жолдары туралы авторлардың
жұмыстарымен танысу, әдебиет көздеріне шолу
жасау;
-
Қазіргі биология сабағындағы
артықшылықтар мен кемшіліктерді қарастыру;
-
Цифрлық ресурстардың
артықшылықтарын зерделеу.
Мектептің дамуындағы
бағыттардың бірі сапаны арттыру болып табылады.Педагогтің жеке
басының дамуына жағдай жасауы,білім беру процесіндегі әрбір білім
алушының әлеуеті,танымдық қызығушылықты дамыту, оқушыларды
сабақтарға тарту, бірлескен қызметке тарту,оқу материалын жақсы
меңгеру үшін қолайлы жағдай жасау өзекті проблема болып қалуда.
Ұсынылған материалды игеру, мұғалімнің ұсынысын орындау
оқушының өзі қалаған жағдайда ғана іске асады. Бірақ әрбір оқушы
талаптарға құлақ асуға дайын емес және мұғалімнің қалауын орындауға
зауқы болмауы мүмкін. Осы ретте әртүрлі платформаларда құрылған
тапсырмалар, 3D модельдер,көрнекіліктер танымдық қызығушылықты
нығайтады және тереңдетеді.
Интербелсеңді тақта көмегімен
әрбір биология сабағына тақырыпқа байланысты түрлі электрондық
тақырыптық модельдер қолдануға мүмкіндікке қол жеткіздік. Қазіргі
уақытта қоғамды цифрландыру жұмысы көптеген мемлекеттік
жолдаулардың басты стратегиялық басымдығы болып табылады. Сондықтан
барлық салаларда, яғни медицина саласы, қызмет көрсету орталығы,
білім саласында цифрлық технологияны кеңінен қолдануға халықты
сауаттандыру жұмыстары жүргізілуде. Осындай сандық технологияның
дамыған уақытында болашақ ұрпаққа заман талабына сай білім беру
біздің алдымыздағы басты міндетіміз.
Себебі әрбір мұғалімнің алдына
келген оқушының ойлау қабілеті әртүрлі болады, мәселен кейбірі
шапшаң ойлап, жылдам жұмыс атқарса, кейбірі оқу материалын баяу
қабылдайды. Мұғалімге мұндай оқушыларға тапсырманы қайта ыңғайлап
қарастыруға тура келеді. Осы тұста жаңашыл мұғалімнің іс-
тәжірбиесінің ерекше тұсы- оның сабақты түрлендіріп жүргізіп, оқушы
жүрегінен жол таба білуі. Оны жүзеге асырудың бір жолы- заман
талабына сай цифрлық технологияларды тиімді қолдану. Қазіргі таңда
ұстаздарға әдістемелік тұрғыдан қолдау көрсету мақсатында түрлі
білім беру платформалары (smk.edu.kz, cpm.kz, bilimland), интернет
ресурстары бар. Өз тәжірибемде жиі қолданылатын тиімді
бағдарламалардың мүмкіндіктеріне тоқталып өткім
келеді
Биология пәнінде қолдануға
тиімді бағдарламалар:
1.
Mozaik
3D
2.
Genial.ly
3.
Udoba.org
4.
adisteme.stem-hub.kz
5.
online.corinth3d.com
Бұл бағдарламалардың басты
ерекшелігі мынада:
-
Бұл өсімдіктер мен
жануарлардың жоғары дәлдіктегі және ғылыми сенімді
3D-модельдерінің, адам анатомиясының, микроорганизмдердің, табиғи
құбылыстардың және т.б. онлайн
кітапханасы.
-
Цифрлық ресурстар оқушыларды
ақпараттық қоғамда өмір сүруге дайындауға мүмкіндік береді, оның
ішінде:
•
жалпы білім беру дайындығының
фундаменті;
•
оқу
қабілеті;
•
ұжымда жұмыс істей
білу;
•
өз бетінше ойлау және әрекет
ету қабілеті;
•алынған пәндік, зияткерлік
және жалпы білімдерді, біліктер мен дағдыларды пайдалана отырып,
дәстүрлі емес міндеттерді шешу қабілеті.
Mozaik
3D - тиімді сынып
таныстырылымдары үшін цифрлық оқулықтары, анимацияланған
таныстырылымдары және онлайн үй тапсырмалары, сондай-ақ бірнеше мың
көрнекті интерактив мазмұндары бар таныстырылымдық бағдарламалық
платформа (3D көріністер, білім беру құралдары, видеолар,
тапсырмалар). Оларды оқушылар үйде оқуға, жаттығуға,сондай –ақ
мұғалім бұл платформаны сабақтың басында жаңа сабақты түсіндіру
кезінде пайдалана алады.
Genial.ly
- пайдаланушы басқаратын немесе
автоматты түрде ойнатылатын интерактивті онлайн
көрсетілімдер;
бейнетіркеу;
серпінді инфографикасы бар
есептер мен талдамалық баяндамалардың әртүрлі
түрлері;
геймификацияны пайдаланатын
жобалар;
интерактивті плакаттар;
пайдаланушының интерактивті нұсқаулықтары,
электрондық оқулықтар;
тестілер;
интерактивті түйіндемелер, дербес
портфолио.
Genially сервисінде жасалған дайын өнімді сайтқа,
әлеуметтік желілерге жариялауға немесе ресурсқа сілтемені бөлісуге
болады.
Udoba.org - тегін конструктор сервисі және ашық интерактивті
электрондық білім беру ресурстарының (ЭББР)
хостингі.
Мұнда сервистің маңыздылығы:
1)
тегін - пайдаланушылар пайдалану үшін ештеңе
төлемейді;
2)
конструктор - пайдаланушылар тікелей браузерде ЭББР жасайды, оларға
ешқандай бағдарламаларды сатып алудың қажеті жоқ;
3)
хостинг - сайтта ЭББР құрылып қана қоймай,
таратылады;
4)
ашық ресурстар - құрылған ресурстар ашық лицензиялардың астында
орналастырылады және H5P-үйлесімді Moodle, Canvas, Wordpress,
Drupal және басқа жүйелерге жүктелуі мүмкін;
5)
интерактивті ресурстар - конструктор пайдаланушылардың ЭББР-мен
өзара іс-қимылына бағдарланған, бұл үлкен қызығушылықпен оқуға
мүмкіндік береді.
Аdisteme.stem-hub.kz -
шағын жалпыға қолжетімді интерактивті
модульдердің (бұдан әрі - жаттығулар) көмегімен оқыту мен оқытуды
қолдау үшін құрылған. Бұл жаттығулар онлайн режимінде жасалады және
одан әрі білім беру процесінде пайдаланылуы мүмкін. Мұндай
жаттығуларды жасау үшін сайтта бірнеше шаблондар (жіктеуге арналған
жаттығулар, көп таңдау тестілері және т.б.) ұсынылады. Бұл
жаттығулар аяқталған оқу бірліктері болып табылмайды және оқу
сценарийіне біріктірілуі тиіс.
Оnline.corinth3d.com -
оқуға тіпті ең немқұрайлы
білім
алушыларды да
тарта алады! Corinth оқыту мен оқытудың тәсілін өзгертеді, процесті
жеңілдетеді және оны барынша көрнекі етеді.
Сонымен, Corinth дегеніміз не? Бұл өсімдіктер мен
жануарлардың жоғары дәлдіктегі және ғылыми сенімді
3D-модельдерінің, адам анатомиясының, микроорганизмдердің, табиғи
құбылыстардың және т.б. онлайн кітапханасы.
Химия мұғалімінің тәжірибесі
ақпараттық ресурстарды пайдаланудың негізгі бағыттарын
анықтады:
өзін-өзі тәрбиелеу, оның
ішінде әріптестердің тәжірибесін зерделеу;
жаңа курстарға дидактикалық
материалдарды дайындау және дәстүрлі курстардың мазмұнын
тереңдету;
аттестаттау материалдарын
дайындау;
жеке шығармашылық тапсырмалар
бойынша эссе, есептер дайындауда, мектеп жобалары тақырыбымен жұмыс
істеу кезінде оқушылармен сыныптан тыс
жұмыстар;
оқушылардың өздік жұмысы
кезінде тікелей сабақта құжаттарды, анықтамалық материалдарды,
анықтамалық мәліметтер қорын, желіде бар әдістемелік материалдарды,
диаграммаларды, кестелерді, сызбаларды
пайдалану;
жекелеген пәндер немесе
курстардың бөлімдері бойынша оқушылардың білімін
тексеру;
тікелей сабақтарда құжаттарды,
презентацияларды, графикалық материалдарды, кестелерді, желілік
деректер қорынан диаграммаларды көрсету;
сабақтарда тікелей интернеттен
оқу интерактивті үлгілерімен жұмыс істеу, мысалы, Д.И.Менделеев
элементтерінің интерактивті кестесімен
жұмыс;
қашықтықтан өтетін пәндік
олимпиадаларға, викториналарға қатысу.