ТАҚЫРЫП 6. БІРТҰТАС
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҮДЕРІСТЕГІ
ТӘРБИЕНІҢ ҚҰРАЛДАРЫ, ФОРМАЛАРЫ
ЖӘНЕ ӘДІСТЕРІ ЖҮЙЕСІ
ТӘРБИЕ ТЕОРИЯЛАРЫНЫҢ
КЛАССИФИКАЦИЯЛАРЫ
ПРАГМАТИЗМ
01
(грек тілінен аударғанда «прагма» – іскерлік) –
білім берудің өмірмен жақындасуын,
практикалық іс-әрекетте тәрбие мақсатына
жетуді жақтайтын философиялықпедагогикалық бағыт. «Кез келген идеология,
пайымдаулар немесе мәлімдемелер
қанағаттанарлық жұмыс істеп, практикалық
құндылыққа ие болған жағдайда ғана шындық
деп санауға болады. Барлық басқа практикалық
емес идеяларды қарауға тұрарлық емес және
оларды алып тастау керек.
02
Неопозитивизм – эмпиризмді,
дүниені тану үшін
бақыланатын дәлелдер қажет
деген идеяны қамтитын
философия мектебі.
Неопозитивизм әлемді тануға
болады, тек бақыланбайтын
нәрседен арылу керек деп
бекітеді.
03
Неотомисттік педагогиканың
негізгі ережелері адамның «қос
табиғатымен» анықталады.
Адам материя мен рухтың
бірлігі, сондықтан ол әрі жеке
тұлға, әрі тұлға. Адам жеке
тұлға ретінде табиғат пен
қоғамның барлық заңдарына
бағынатын материалдық,
тәндік тіршілік иесі.
04
Бихевиоризм (ағылшын тілінен
behavior – мінез) – сананы емес,
адамның мінез-құлқын зерттеуге
шақыратын психологиялық
бағыт. Бихевиоризм
концептісінде адам ең алдымен
реактивті, белгілі бір
реакцияларға, іс-әрекеттерге,
мінез-құлыққа бағдарламаланған
оқуды (Дж. Уотсон, Б. Скиппер, К.
Халл, Э. Толман және т.б.) түсінеді.
ТӘРБИЕ ТҮРЛЕРІ
ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ
СИПАТТАМАЛАРЫ
• адамгершілік тәрбие
•еңбек тәрбиесі
•дене тәрбиесі
•ақыл-ой тәрбиесі
•интеллектуалдық тәрбие
•эстетикалық тәрбие
•этикалық тәрбие және т.б.
АДАМГЕРШІЛІК
ТӘРБИЕ
АДАМГЕРШІЛІК ТӘРБИЕСІ — тәлімтәрбиенің ықпалды әсерімен
моральдық сананы қалыптастырудың,
этикалық білімділікті, адамгершілік
сезімді дамытудың сара жолы. Ол
отбасы, мектеп, ұстаз, еңбек, қоғам,
жеке ықнал арқылы іске асырылады.
ЕҢБЕК
ТӘРБИЕСІ
Еңбек тәрбиесі - тәрбиеленушілердің жалпы еңбектік біліктері
мен қабілеттерін, еңбекке психологиялық дайындығын
дамытуға, еңбекке және оның өнімдеріне жауапкершілікті
қатынасты қалыптастыруға, мамандықты саналы таңдауға
бағытталған тәрбиеші мен тәрбиеленушілердің бірлескен ісәрекеті. Еңбек тәрбиесі — жасөспірімдерді еңбекқорлыққа ,
еңбекті құрметтеуге, еңбек мәдениетін үйренуге бейімдеп,
олардың еңбек ету шеберлігі мен дағдысын қалыптастыруға
бағытталған тәрбиенің бір саласы
Дене тәрбиесі
Дене тәрбиесі - дене дамуына,
денсаулықты нығайтуға, жұмыс
қабілеттілігін жоғарылатуға және ұдайы
өзін-өзі, оның ішінде сыртқы, дене
пішінін, жетілдіруге қажеттілікті
қалыптастыруға бағытталған адамды
жетілдіру жүйесі
Ақыл-ой тәрбиесі
Ақыл-ой тәрбиесі — балалардың ойлау
қабілетін дамыту, интеллектуалдық
ақыл-ой санасын, дүниеге ғылыми
көзқарасын жетілдіру, ой еңбегі
мәдениетін қалыптастыруға
бағытталған іс-әрекет
ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫҚ
ТӘРБИЕ
Мақсаты: әр адамның
интеллектуалдық мүмкіндіктерін,
көшбасшылық қасиеттері мен
дарындылығын, сондай-ақ
ақпараттық мәдениетті, соның
ішінде балалардың кибер
мәдениеті мен кибер гигиенасын
дамытуды қамтамасыз ететін
мотивациялық кеңістікті
қалыптастыру
ЭСТЕТИКАЛЫҚ
ТӘРБИЕ
Эстетикалық тәрбие мектеп жасына дейінгі кезеңнен
басталады. Эстетикалық тәрбие арқылы бала
қоршаған ортадағы әсемдікті, үйлесімділікті көре
білуге, алған әсерін шығарм. жұмысында көрсетуге,
бейнелей білуге үйренеді. Мектепте Эстетикалық
тәрбие барлық оқу-тәрбие процесінде жүзеге
асырылады. Баланы тәрбиелеуде әдебиет, музыка,
бейнелеу өнері сабақтарының, сыныптан, мектептен
тыс жұмыстардың маңызы зор.
ЭТИКАЛЫҚ ТӘРБИЕ
Этикалық тәрбие –
тәрбиеленушілерде әдептілікті,
мінез-құлық және қарым-қатынас
мәдениетін қалыптастыруды
көздейтін тәрбиешілер мен
тәрбиеленушілердің мақсатты
ықпалдасуы
THANK YOU