№2 БЖБ 7-сынып
2-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар
Бөлім «Толғауы тоқсан қызыл тіл»
|
Оқылатын шығарма |
Жамбыл Жабаев «Зілді бұйрық» өлеңі |
|
Оқу мақсаты |
7.1.3.1 көркем шығармадағы кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдері тұрғысынан анықтау; 7.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері: эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) қолданысын талдау. |
|
Бағалау критерийі Ойлау дағдыларының деңгейі |
Білім алушы
Жоғары деңгей дағдылары |
|
Орындау уақыты |
15-20 минут |
1-тапсырма. Ж. Жабаевтың «Зілді бұйрық» шығармасы бойынша өлең жолдарын орынды қолданып, кейіпкер бейнесін талдаңыз.
|
Кейіпкер |
Кейіпкер бейнесін талдаңыз |
Шығармадан дәлел келтіріңіз |
|
Пристав |
|
|
|
Халық |
|
|
2-тапсырма. Өлең жолдарынан берілген көркемдегіш құралдарды табыңыз.
|
Мысалдар |
Көркемдегіш құрал түрлері |
Қолданылу ерекшелігі |
|
Орыс - бүркіт, біз - түлкі Аламын деп талпынды. |
|
|
|
Қайсыбірін айтайын, Қазақтың ұлы қамалды. Қамалмай енді неғып тұр? |
|
|
|
Билер жейді параны Сақтап қойған сүріңдей. Заманның түрі бұзылды Текеметтің түріндей. |
|
|
|
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
1 2 |
өлең жолдарындағы кейіпкер бейнесін талдайды: -шығармадағы пристав бейнесін ашады; |
1 1 |
|
-шығармадағы халық бейнесін ашады. |
1 1 |
||
|
Шығармадан дәлел келтіреді; Өз ойын жеткізуде шығарма үзіндісін орынды қолданады |
1 1 |
||
|
Өлең жолдарынан берілген көркемдегіш құралдарды анықтайды; |
1 1 |
||
|
көркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшелігін талдайды; |
1 1 |
||
|
Барлығы – 10 балл |
|||
Ықтимал жауаптар
1-тапсырма. Ж. Жабаевтың «Зілді бұйрық» шығармасы бойынша өлең жолдарын орынды қолданып, кейіпкер бейнесін талдаңыз.
|
Кейіпкер |
Кейіпкер бейнесін талдаңыз |
Шығармадан дәлел келтіріңіз |
|
Пристав |
Бұйрыққа қарсы шыққан жастарды патша әскерінің абақтыға қамап, көнбегендерін аяусыз жазалайды. Патша өкіметіне қарсылық көрсеткендерді тізіміге тіркеп, жазалау шараларын одан ары күшейте түседі. |
Пристав ашуланды «аламыз» деп, Жігіттер тұр: «Бармаймыз, қаламыз, – деп. Егер де бұл түріңді өзгертпесең, Басыңа бір ойранды саламыз!» – |
|
Халық |
Өлеңде қарусыз халықтың азаттық жолында құрбан болуы суреттеледі. Қанша қарсылық көрсетсе де, қаруланған әскерге қарсы тұра алмаған қарапайым халық жер жастанды. Халық нақақтан баз кешуде. Ал басы бір, намысы нар азамат ерлер бір тудың астына ат байлай бастады. Алайда, атпалдай азаматтарды әскерге былай бір алып кетсе, арынды ерлерді тұтқынға салып, дарға асып жатты. |
«Отыз бір – он тоғызды алад» деген Суық хабар халықты бұлқындырды. Жылады сорлы халық малын айтып, «Кеткен соң қолдан шығып келмес қайтып», - Дейді де, еңірейді, егіледі Қайғының күндіз-түні күйін тартып. – «Верныйдың» қадам баспай қаласына, Кемпір, шал жылап жатыр баласына. Ешбір ем табылмады іздесе де, Халықтың жүректегі жарасына, – |
2-тапсырма. Өлең жолдарынан берілген көркемдегіш құралдарды табыңыз.
|
Мысалдар |
Көркемдегіш құрал түрлері |
Қолданылу ерекшелігі |
|
Орыс - бүркіт, біз - түлкі Аламын деп талпынды. |
Метафора |
Бұл жерде автор метафора тәсілін қолданған. Ал метафора - құбылыстар мен заттардың ұқсастық белгілері негізінде астарлы мағынада қолданылуы. Яғни, бұл жерде орысты бүркітке ұқсатып, қазақты түлкіге балайды. Түлкі бүркіттің жемтігі болғалы жатыр деп жеткізген. |
|
Қайсыбірін айтайын, Қазақтың ұлы қамалды. Қамалмай енді неғып тұр? |
Аллитерация |
Бұл үзіндіде аллитерация тәсілі қолданылған. Әдеби тілді ажарлап, сөздің реңін келтіре түсу үшін біріңғай дауыссыз дыбыстар қайталанып келген. |
|
Билер жейді параны Сақтап қойған сүріңдей. Заманның түрі бұзылды Текеметтің түріндей. |
Теңеу |
Затты, нәрсені, құбылысты немесе заттың, нәрсенің, құбылыстың белгісін, қасиетін, сапасын көрсететін көркемдік ұғым. |
«Толғауы тоқсан қызыл тіл» бөлімі бойынша жиынтық
бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Жамбыл Жабаев «Зілді бұйрық» өлеңі
Оқушының аты-жөні: ______________________________________Сыныбы:________
|
Бағалау критерийлері |
Оқу жетістігінің деңгейі |
||
|
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
Эссені ұлттық құндылық тұрғысынан талдауда, әдеби негізде жазуда, ойын әсерлі жеткізуде, көркемдегіш құралдарды орынды қолдануда, эссенің құрылымын сақтауда
|
Эссені ұлттық құндылық тұрғысынан талдауда, әдеби негізде жазуда, ойын әсерлі жеткізуде, көркемдегіш құралдарды орынды қолдануда, эссенің құрылымын сақтауда
қ |
Э |
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
БЖБ 2-тоқсан әдебиет №2
БЖБ 2-тоқсан әдебиет №2
№2 БЖБ 7-сынып
2-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар
Бөлім «Толғауы тоқсан қызыл тіл»
|
Оқылатын шығарма |
Жамбыл Жабаев «Зілді бұйрық» өлеңі |
|
Оқу мақсаты |
7.1.3.1 көркем шығармадағы кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдері тұрғысынан анықтау; 7.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері: эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) қолданысын талдау. |
|
Бағалау критерийі Ойлау дағдыларының деңгейі |
Білім алушы
Жоғары деңгей дағдылары |
|
Орындау уақыты |
15-20 минут |
1-тапсырма. Ж. Жабаевтың «Зілді бұйрық» шығармасы бойынша өлең жолдарын орынды қолданып, кейіпкер бейнесін талдаңыз.
|
Кейіпкер |
Кейіпкер бейнесін талдаңыз |
Шығармадан дәлел келтіріңіз |
|
Пристав |
|
|
|
Халық |
|
|
2-тапсырма. Өлең жолдарынан берілген көркемдегіш құралдарды табыңыз.
|
Мысалдар |
Көркемдегіш құрал түрлері |
Қолданылу ерекшелігі |
|
Орыс - бүркіт, біз - түлкі Аламын деп талпынды. |
|
|
|
Қайсыбірін айтайын, Қазақтың ұлы қамалды. Қамалмай енді неғып тұр? |
|
|
|
Билер жейді параны Сақтап қойған сүріңдей. Заманның түрі бұзылды Текеметтің түріндей. |
|
|
|
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
1 2 |
өлең жолдарындағы кейіпкер бейнесін талдайды: -шығармадағы пристав бейнесін ашады; |
1 1 |
|
-шығармадағы халық бейнесін ашады. |
1 1 |
||
|
Шығармадан дәлел келтіреді; Өз ойын жеткізуде шығарма үзіндісін орынды қолданады |
1 1 |
||
|
Өлең жолдарынан берілген көркемдегіш құралдарды анықтайды; |
1 1 |
||
|
көркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшелігін талдайды; |
1 1 |
||
|
Барлығы – 10 балл |
|||
Ықтимал жауаптар
1-тапсырма. Ж. Жабаевтың «Зілді бұйрық» шығармасы бойынша өлең жолдарын орынды қолданып, кейіпкер бейнесін талдаңыз.
|
Кейіпкер |
Кейіпкер бейнесін талдаңыз |
Шығармадан дәлел келтіріңіз |
|
Пристав |
Бұйрыққа қарсы шыққан жастарды патша әскерінің абақтыға қамап, көнбегендерін аяусыз жазалайды. Патша өкіметіне қарсылық көрсеткендерді тізіміге тіркеп, жазалау шараларын одан ары күшейте түседі. |
Пристав ашуланды «аламыз» деп, Жігіттер тұр: «Бармаймыз, қаламыз, – деп. Егер де бұл түріңді өзгертпесең, Басыңа бір ойранды саламыз!» – |
|
Халық |
Өлеңде қарусыз халықтың азаттық жолында құрбан болуы суреттеледі. Қанша қарсылық көрсетсе де, қаруланған әскерге қарсы тұра алмаған қарапайым халық жер жастанды. Халық нақақтан баз кешуде. Ал басы бір, намысы нар азамат ерлер бір тудың астына ат байлай бастады. Алайда, атпалдай азаматтарды әскерге былай бір алып кетсе, арынды ерлерді тұтқынға салып, дарға асып жатты. |
«Отыз бір – он тоғызды алад» деген Суық хабар халықты бұлқындырды. Жылады сорлы халық малын айтып, «Кеткен соң қолдан шығып келмес қайтып», - Дейді де, еңірейді, егіледі Қайғының күндіз-түні күйін тартып. – «Верныйдың» қадам баспай қаласына, Кемпір, шал жылап жатыр баласына. Ешбір ем табылмады іздесе де, Халықтың жүректегі жарасына, – |
2-тапсырма. Өлең жолдарынан берілген көркемдегіш құралдарды табыңыз.
|
Мысалдар |
Көркемдегіш құрал түрлері |
Қолданылу ерекшелігі |
|
Орыс - бүркіт, біз - түлкі Аламын деп талпынды. |
Метафора |
Бұл жерде автор метафора тәсілін қолданған. Ал метафора - құбылыстар мен заттардың ұқсастық белгілері негізінде астарлы мағынада қолданылуы. Яғни, бұл жерде орысты бүркітке ұқсатып, қазақты түлкіге балайды. Түлкі бүркіттің жемтігі болғалы жатыр деп жеткізген. |
|
Қайсыбірін айтайын, Қазақтың ұлы қамалды. Қамалмай енді неғып тұр? |
Аллитерация |
Бұл үзіндіде аллитерация тәсілі қолданылған. Әдеби тілді ажарлап, сөздің реңін келтіре түсу үшін біріңғай дауыссыз дыбыстар қайталанып келген. |
|
Билер жейді параны Сақтап қойған сүріңдей. Заманның түрі бұзылды Текеметтің түріндей. |
Теңеу |
Затты, нәрсені, құбылысты немесе заттың, нәрсенің, құбылыстың белгісін, қасиетін, сапасын көрсететін көркемдік ұғым. |
«Толғауы тоқсан қызыл тіл» бөлімі бойынша жиынтық
бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Жамбыл Жабаев «Зілді бұйрық» өлеңі
Оқушының аты-жөні: ______________________________________Сыныбы:________
|
Бағалау критерийлері |
Оқу жетістігінің деңгейі |
||
|
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
Эссені ұлттық құндылық тұрғысынан талдауда, әдеби негізде жазуда, ойын әсерлі жеткізуде, көркемдегіш құралдарды орынды қолдануда, эссенің құрылымын сақтауда
|
Эссені ұлттық құндылық тұрғысынан талдауда, әдеби негізде жазуда, ойын әсерлі жеткізуде, көркемдегіш құралдарды орынды қолдануда, эссенің құрылымын сақтауда
қ |
Э |
|
шағым қалдыра аласыз













