Материалдар / БЖБ ТЖБ 5 сынып математика толық жыл 1-2-3-4 тоқсан
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

БЖБ ТЖБ 5 сынып математика толық жыл 1-2-3-4 тоқсан

Материал туралы қысқаша түсінік
БЖБ ТЖБ 5 сынып математика толық жыл 1-2-3-4 тоқсан
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Қараша 2024
705
5 рет жүктелген
700 ₸
Бүгін алсаңыз
+35 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +35 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Page 1

1

Қарағанды облысы білім басқармасы
Қарағанды облысы білім беруді дамытудың оқу-әдістемелік орталығы


















Бӛлім бойынша жиынтық бағалауға арналған
тапсырмалар

Тоқсандақ жиынтық бағалауға арналған
тапсырмалар


Математика
5-сынып



















Қарағанды 2018 ж.


Page 2

2

УДК 512

Шығармашылық топ автор -құрастырушылар:
Қарағанды қаласы: Алтынбекова А.М. (№86 ОМ), Бекбулатова Г.И. (Жамбыл
атындағы ММИ), Игманова У.А. (№3 гимназия), Нурманбаева Б.А. (№12 ОМ),
Шаргалина О.И. (№38 гимназия), Ефимик М.Н. (№93 гимназия), Паршина Л.Н. (№85
ОМ),
Қарқаралы ауданы: Аменова А.О. (О.Жаутыков атындағы №1 ОМ)


Пікір жазған:
Калинина О.Ю. КМКП Қарағанды облысы білім беруді дамытудың оқу -әдістемелік
орталығының жалпы орта білім беру бӛлімінің әдіскері:






Бӛлім бойынша жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар. Тоқсандақ
жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар. Математика 5-сынып. ҚО ББД ОӘО,
2018 ж. 60 бет.

Әдістемелік ҧсыныстар 5 сынып білім алушыларына арналған "Математика" пәні
бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ҧйымдастыру және ӛткізу кезінде мҧғалімге
кӛмек ретінде жасалған. Әдістемелік ҧсыныстар ҥлгілік оқу жоспары мен оқу
бағдарламасы негізінде дайындалған. Бӛлім/ортақ тақырып ҥшін жиынтық бағалау
тапсырмалары мҧғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу
мақсаттарына қол жеткізу деңгейін анықтауға мҥмкіндік береді. Бӛлім/ортақ тақырып
бойынша жиынтық бағалауды ӛткізу ҥшін әдістемелік ҧсынымдарда тапсырмал ар,
дескрипторлар мен баллдар арқылы бағалау критерийлері ҧсынылады.



















Облыстық Ғылыми-Әдестемелік Кеңесімен ҧсынылды
Протокол №6 « 27 » __желтоқсан__ 2018 ж.


Page 3

3

Мазмұны

Бөлім бойынша жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар ................................... 4
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ............. 5
«НАТУРАЛ САНДАР ЖӘНЕ НӚЛ САНЫ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ............... 5
«НАТУРАЛ САНДАРДЫҢ БӚЛІНГІШТІГІ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ............... 9
«ЖАЙ БӚЛШЕКТЕР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау .............................................. 13
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........... 16
«ЖАЙ БӚЛШЕКТЕРГЕ АМАЛДАР ҚОЛДАНУ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ...... 16
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........... 20
«МӘТІН ЕСЕПТЕР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ................................................ 20
«ОНДЫҚ БӚЛШЕКТЕР ЖӘ НЕ ОЛАРҒА АМАЛДАР ҚОЛДАНУ» бӛлімі бойынша
жиынтық бағалау .............................................................................................................. 23
«ЖИЫН» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау .................................................................. 27
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒ АЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........... 31
«ПАЙЫЗ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ................................................................. 31
«БҦРЫШТАР. КӚПБҦРЫШТАР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ............................ 35
«ДИАГРАММА» және «КЕҢІСТІК ФИГУРАЛАРЫНЫҢ ЖАЗБАЛАРЫ» бӛлімдері
бойынша жиынтық бағалау ............................................................................................. 40
Тоқсандақ жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар .......................................... 46
І тоқсанға арналған ТЖБ ................................................................................................. 48
ІІ тоқсанға арналған ТЖБ ................................................................................................ 51
ІІІ тоқсанға арналған ТЖБ ............................................................................................... 53
ІV тоқсанға арналған ТЖБ ............................................................................................... 56





Page 4

4

БӚЛІМ БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
Жиынтық бағалау белгілі бір оқу кезеңінде оқу бағдарламасының мазмҧнын
меңгеру деңгейін анықтау және тіркеу ҥшін жҥргізіледі. Тіркеу барысында оқу
бағдарламасының мазмҧнына сәйкес білім алушылардың білімі мен білік
дағдыларын кӛрсететін дәлелдер жинау негізінде жҥзеге асырылады. Жиынтық
бағалау тоқсан ішінде (бӛлім/ортақ тақырып ҥшін жиынтық бағалау), тоқсан соңында
(тоқсандық жиынтық бағалау) және білім беру деңгейі аяқталғаннан кейін (негізгі
орта, жалпы орта) ӛткізіледі. Жиынтық бағалау нәтижелері бойынша
балл/деңгей/бағалау туралы шешімді мҧғалім бағалау критерийлеріне сәйкес
анықтайды. Әрбір білім алушыға қатысты объективті шешім қабылдауда мҧғалімге
кӛмек кӛрсетуде бӛлім/ортақ тақырыптар ҥшін жиынтық бағалау тапсырма ларына
дескрипторлар әзірленген.



Page 5

5

1-ТОҚСАН БОЙЫ НША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«НАТУРАЛ САНДАР ЖӘНЕ НӚЛ САНЫ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
А-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.1.2.3 санды ӛрнектердің мәндерін табу ҥшін кӛбейту мен қосу амалдарының
қасиеттерін қолдану
5.2.2.1 арифметикалық амалдардың белгісіз компоненттерін табу ережесі негізінде
теңдеулерді шешу
5.5.1.1 натурал сандарға арифметикалық амалдар қолдана отырып, мәтінді
есептерді шығару

Бағалау критерийі:
Білім алушы
 Қосу мен кӛбейту амалдарының қасиеттерін қолданып, санды ӛрнектің мәнін
табады
 Теңдеуді шешеді
 Натурал сандарға арифметикалық амалдар қолданып, мәтін есепті шығарады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану
Орындау уақыты: 15 минут

І нұсқа
Тапсырмалар

1. Ӛрнектің мәнін тиімді әдіспен табыңыз:
a) 5084  24 + 976  5084
b) 594 + 847 + 6 + 153

2. Теңдеуді шешіңіз және тексеруді орындаңыз:
24 + (78 – m) = 36

3. Есепті шешіңіз:
Кӛрермендер залында 360 орын бар. 42 адамнан тҧратын 8 топ ӛз орындарына
отырғаннан кейін неше орын бос қалады?

ІІ нұсқа
1. Ӛрнектің мәнін тиімді әдіспен табыңыз:
a) 3508  2  98  3508
b) 392  776  8 224

2. Теңдеуді шешіңіз және тексеруді орындаңыз:
(х+14) – 28 = 97

3. Есепті шешіңіз:
Кӛрермендер залында 500 орын бар. 54 адамнан тҧратын 6 топ ӛз орындарына
отырғаннан кейін неше орын бос қалады?


Page 6

6

Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Білім алушы
Қосу мен кӛбейту
амалдарының қасиеттерін
қолданып, санды ӛрнектің
мәнін табады


1
кӛбейтудің қосуға қатысты ҥлестірімділік
қасиетін қолданады;
1
қосудың ауыстырылымдық заңын
қолданады;
1
санды ӛрнектің мәнін есептейді; 1


Теңдеуді шешеді


2
қосу амалының белгісіз компонентін табу
ережесін қолданады;
1
азайту амалының белгісіз компонентін
табу ережесін қолданады;
1
айнымалының мәнін табады; 1
тексеруді орындайды; 1

Натурал сандарға
арифметикалық амалдар
қолданып, мәтін есепті
шығарады



3
берілгенін қысқаша жазады; 1
есептің шарты бойынша санды ӛрнек
қҧрастырады;
1
есептің шарты бойынша бірінші амалды
орындайды;
1
есептің шарты бойынша екінші амалды
орындайды және жауабын табады.
1
Жалпы балл 11


В-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.5.2.2 натурал сандарды координаталық сәуледе кескіндеу;
5.2.2.1 арифметикалық амалдардың белгісіз компоненттерін табу ережесі негізінде
теңдеулерді шешу
5.5.1.1 натурал сандарға арифметикалық ама лдар қолдана отырып, мәтінді
есептерді шығару
5.5.1.8 әріпті ӛрнектерді қҧру және оларды есептер шығаруда қолдану

Бағалау критерийі:
Білім алушы
 Координаталық сәуледе сандарды орналастырады;
 Қосу мен кӛбейту амалдарының қасиеттерін қолданып, санды ӛрнектің мәнін
табады
 Теңдеуді шешуде әріпті ӛрнектерді ықшамдайды;
 Натурал сандарға арифметикалық амалдар қолданып, мәтін есепті шығарады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану
Орындау уақыты: 15 минут


Page 7

7

І нұсқа
1. Х, У және Z нҥктелерінің координатасын чертеж бойынша табыңыз:
а)
b)
c)
2. а) Ӛрнекті ықшамдаңыз: 8(12m+27)+5(31-17m);
b) Алдыңғы амалдағы нәтижені пайдаланып теңдеуді шешіңіз:
8(12m+27)+5(31-17m)=448.
3. Баскетбол жарысына n қыздар және қыздарға қарағанда m –ге артық
ҧл балалар келді. Ойын ойнау ҥшін олар 5 адамнан тҧратын екі командаға бӛлінді.
Қанша команда болар еді?
а) Есеп шығару ҥшін әріпті ӛрнек қҧрастырыңыз.
в) Егер n=29, m=17 болса, ӛрнектің мәнін табыңыз

ІІ нұсқа
2. 1. Х, У және Z нҥктелерінің координатасын чертеж бойынша табыңыз:



а)
b)
c)

2. а)Ӛрнекті ықшамдаңыз: 6(20+31x)+2(21-15x);
b) Алдыңғы амалдағы нәтижені пайдаланып теңдеуді шешіңіз:
6(20+31x)+2(21-15x)=630.
3. Бақшадан n алмҧрт және алмҧрттан m-ге артық алма жиналды. Оны дҥкенге
жеткізу ҥшін 24 данадан қораптарға салды. Қанша қорап шығар еді?
а) Есеп шығару ҥшін әріпті ӛрнек қҧрастырыңыз.
в) Егер n=100, m=16 болса, ӛрнектің мәнін табыңыз


Page 8

8

Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Білім алушы
Координаталық сәуледе
сандарды орналастыру


1
Бірлік кесіндіні тауып Х координатасын
анықтайды;
1
Бірлік кесіндіні тауып У координатасын
анықтайды;
1
Бірлік кесіндіні тауып Z координатасын
анықтайды;
1


Ӛрнекті ықшамдау


Кӛбейтудің қасиетін пайдаланып
жақшаларды ашады;
1
Ӛрнекті ықшамдайды 1



2b
Қосындыдағы белгісізді табу ережесін
қолданады
1
Кӛбейтіндідегі белгісізді табу ережесін
қолданады
1
Теңдеудің тҥбірін табады 1

Есеп шартына сәйкес әріпті
ӛрнек қҧрастыру және оның
мәнін табу



берілгенін қысқаша жазады; 1
Қанша команда (қорап) шығатынын
ӛрнектейтін ӛрнек қҧрастырады
1
есептің шарты бойынша санды ӛрнек
қҧрастырады;
1
3b Әріпті ӛрнектің мәнін табады 1
Жалпы балл 12


Page 9

9

«НАТУРАЛ САНДАРДЫҢ БӚЛІНГІШТІГІ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
А-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.1.1.5 натурал санның бӛлгіші мен еселігі анықтамаларын білу
5.1.2.6 натурал сандардың 3-ке және 9-ға бӛлінгіштік белгілерін қолдану
5.1.2.10 кӛбейтіндінің берілген натурал санға бӛлінгіштігін талдау
5.1.2.11 қосындының және айырымның берілген натурал санға бӛлінгіштігін талдау
екі және одан артық сандардың ЕҤОБ-ін және ЕКОЕ-ін табу

Бағалау критерийі
Білім алушы
 Натурал санның бӛлгіштері мен еселіктерін анықтайды
 Есептеуде және есеп шығарғанда сандардың бӛлінгіштік белгілерін қолданады
 Амалдарды орындамай-ақ, қосындының / кӛбейтіндінің берілген санға бӛлінгіштігін
анықтайды
 Сандардың ЕҤОБ және ЕКОЕ табады

Ойлау дағдыларының деңгейлері : Білу және тҥсіну. Жоғары деңгей
дағдылары
Орындау уақыты 20 минут

І нұсқа
1. 5, 21, 25, 42, 80 сандарынан:
a) 5-ке еселік;
b) 100-дің бӛлгіштерін;
c) 42 санының бӛлгіштері болмайтын сандарды таңдап жазыңыз.
2. 9 метр жібек матасы сатып алынды. Оның қҧны 4581 теңге болуы мҥмкін бе?
Жауабын тҥсіндіріңіз.
3. Амалдарды орындамай-ақ анықтаңыз:
a) 120 + 48 қосындысы 12-ге бӛліне ме;
b) 33  26 кӛбейтіндісі 11-ге бӛліне ме?
4. Сандардың ЕҤОБ және ЕКОЕ табыңыз:
a) 33 және 121; b) 48, 52 және 84.

ІІ нұсқа
1. 15, 21, 25, 52, 50 сандарынан:
d) 5-ке еселік;
e) 100-дің бӛлгіштерін;
f) 52 санының бӛлгіштері болмайтын сандарды таңдап жазыңыз.
4. 3 метр бҧл сатып алынды. Оның қҧны 702 теңге болуы мҥмкін бе? Жауабын
тҥсіндіріңіз.
5. Амалдарды орындамай-ақ анықтаңыз:
c) 130 + 65 қосындысы 13-ге бӛліне ме;
d) 55  41 кӛбейтіндісі 11-ге бӛліне ме?
4. Сандардың ЕҤОБ және ЕКОЕ табыңыз:
a) 20 және 120;
b) 88, 24 және 36.


Page 10

10


Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Натурал санның
бӛлгіштері мен
еселіктерін анықтайды

1
5-ке еселік сандарды анықтайды; 1
100-дің бӛлгіштерін жазады; 1
42(52)-нің бӛлгіштері болмайтын
сандарды таңдап жазады;
1
Есептеуде және есеп
шығарғанда сандардың
бӛлінгіштік белгілерін
қолданады

2
санды ӛрнек қҧрастырады; 1
бӛлінгіштік белгіні қолданады;
1

Амалдарды орындамай-
ақ, қосындының /
кӛбейтіндінің берілген
санға бӛлінгіштігін
анықтайды



3
қосылғыштардың берілген санға
бӛлінгіштігін анықтайды;
1
қосындының берілген санға
бӛлінгіштігі
туралы қорытын жасайды;
1
кӛбейткіштің берілген санға
бӛлінгіштігін анықтайды;
1
кӛбейтіндінің берілген санға
бӛлінгіштігі туралы қорытын жасайды;
1

Сандардың ЕҤОБ және
ЕКОЕ табады


4
сандарды жай кӛбейткіштерге
жіктейді;
1
екі санның ЕҤОБ табады; 1
ҥш санның ЕҤОБ табады; 1
екі санның ЕКОЕ табады; 1
ҥш санның ЕКОЕ табады. 1
Жалпы балл 14


В-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.1.2.8 натурал сандардың бӛлгіштерін табу;
5.1.2.9 натурал сандардың еселіктерін табу;
5.1.2.12 екі және одан артық сандардың ЕҤОБ және ЕКОЕ табу
5.1.2.7 қҧрама сандарды жай кӛбейткіштерге жіктеу;
5.1.2.4 бірдей сандардың кӛбейтіндісін дәреже тҥрінде жазу;
5.1.2.5 натурал сандардың 2-ге, 5-ке, 10-ға бӛлінгіштік белгілерін қолдану;
5.1.2.6 натурал сандардың 3-ке және 9-ға бӛлінгіштік белгілерін қолдану;

Бағалау критерийі
Білім алушы:
 ЕКОЕ табуда натурал сандардың еселіктерін табады
 ЕҤОБ табуда натурал сандардың бӛлгіштерін табады
 Қҧрама сандарды жай кӛбейткіштерге жіктейді
 Натурал сандардың бӛлінгіштік белгілерін қолданады.

Ойлау дағдыларының деңгейлері : Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут


Page 11

11

І нұсқа
1. а) 6-ға еселік болатын алғашқы бес санды жазыңыз
б) 15-ке еселік болатын алғашқы бес санды жазыңыз
в) Осы сандардың ішінен 15 пен 6 –ға еселік болатын ең кіші санды табыңыз

2. а) 20 санының барлық бӛлгіштерін жазыңыз
б) 28 санының барлық бӛлгіштерін жазыңыз
в) Осы сандардың ішінен 20 мен 28 –ге бӛлгіш болатын ең ҥлкен санды
табыңыз

3. а) 360 санын жай кӛбейткіштерге жіктеңіз
б) 360 санын бірдей сандардың кӛбейтіндісінің дәрежесі тҥрінде жазыңыз

4. а) * орнындағы қандай цифрде 38577* саны 2-ге бӛлінеді
б) * орнындағы қандай цифрде 38577* саны 3-ке бӛлінеді
в) * орнындағы қандай цифрде 38577* саны 6-ға бӛлінеді?

ІІ нұсқа

1. а) 6-ға еселік болатын алғашқы бес санды жазыңыз
б) 8-ге еселік болатын алғашқы бес санды жазыңыз
в) Осы сандардың ішінен 8 бен 6 –ға еселік болатын ең кіші санды табыңыз

2. а) 32 санының барлық бӛлгіштерін жазыңыз
б) 24 санының барлық бӛлгіштерін жазыңыз
в) Осы сандардың ішінен 32 мен 24 –ке бӛлгіш болатын ең ҥлкен санды
табыңыз

3. а) 504 санын жай кӛбейткіштерге жіктеңіз
б) 504 санын бірдей сандардың кӛбейтіндісінің дәрежесі тҥрінде жазыңыз

4. а) * орнындағы қандай цифрде 38527* саны 2-ге бӛлінеді
б) * орнындағы қандай цифрде 38527* саны 3-ке бӛлінеді
в) * орнындағы қандай цифрде 38527* саны 6-ға бӛлінеді?


Page 12

12

Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
ЕКОЕ табуда натурал
сандардың еселіктерін
табады
1 6-ға еселік болатын алғашқы бес санды
жазады
1
15-ке (8-ге)еселік болатын алғашқы бес
санды жазады
1
Осы сандардың ішінен 15 (8) пен 6 –ға
еселік болатын ең кіші санды табады
1
ЕҤОБ табуда натурал
сандардың бӛлгіштерін
табады
2 20 (32) санының барлық бӛлгіштерін
жазады
1
28 (24) санының барлық бӛлгіштерін
жазады
1
Осы сандардың ішінен 20(32) мен 28
(24)–ге бӛлгіш болатын ең ҥлкен санды
табады
1
Қҧрама сандарды жай
кӛбейткіштерге жіктейді
және бірдей сандардың
кӛбейтіндісін дәреже
тҥрінде жазу
3а 360 (504) санын жай кӛбейткіштерге
жіктейді
1
3b бірдей сандардың кӛбейтіндісін дәреже
тҥрінде жазады
1
Натурал сандардың
бӛлінгіштік белгілерін
қолданады
4 2-ге бӛлінгіштік белгісін қолданады 1
3-ке бӛлінгіштік белгісін қолданады 1
6-ға бӛлінетін санның белгісіз цифрын
табады
1
Барлық балл 11




Page 13

13

«ЖАЙ БӚЛШЕКТЕР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
А-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.5.2.1 жай бӛлшектерді оқу және жазу;
5.1.2.13 бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке
айналдыру;
5.1.2.15 жай бӛлшектерді ортақ бӛлімге келтіру.
5.1.2.16 жай бӛлшектерді, аралас сандарды салыстыру;

Бағалау критерийі білім алушы:
 Жай бӛлшектерді ортақ бӛлімге келтіреді
 Жай бӛлшек қҧрып, жазады
 бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке айналдырады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут


І нұсқа
1. Бӛлшектерді ортақ бӛлімге келтіріңіз:






b)





c)







2. Жай бӛлшек тҥрінде жазыңыз:
а) 6 дециметр метрдің қандай бӛлігі;
b) 800 килограмм тоннаның қандай бӛлігі.

3. Бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке
айналдырыңыз:














ІІ нұсқа
1. Бӛлшектерді ортақ бӛлімге келтіріңіз:






b)





c)







2. Жай бӛлшек тҥрінде жазыңыз :
а) 4 дециметр метрдің қандай бӛлігі;
b) 600 килограмм тоннаның қандай бӛлігі.

3. Бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке
айналдырыңыз:












Page 14

14

Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Жай бӛлшектерді ортақ бӛлімге
келтіреді




1
Бӛлімдерінің еселіктері бойынша
орақ бӛлімге келтіреді

1
Бӛлімдері ӛзара жай сандар
болғанда ортақ бӛлімге келтіреді

1
ЕҤОЕ табу арқылы ортақ бӛлімге
келтіреді
1
Жай бӛлшекті жазады

2а 1 метрдегі дециметрді біледі 1
Есеп шартына сәйкес жай бӛлшекті
жазады
1
Бӛлшекті қысқартады 1
2б 1 тоннадағы килограмды біледі 1
Есеп шартына сәйкес жай бӛлшекті
жазады
1
Бӛлшекті қысқартады 1
бҧрыс бӛлшекті аралас санға
және аралас санды бҧрыс
бӛлшекке айналдырады


3
Аралас санды бҧрыс бӛлшекке
айналдырады
1
бҧрыс бӛлшекті аралас санға
айналдырады
1
Барлық балл 11


В-деңгейі

І нұсқа
1. бӛлшекті жаңа бӛлімге келтіріңіз:
а)7
5 бӛлшегін бӛлімі 35 болатын бӛлшек тҥріне келтіріңіз
в) 13
11 бӛлшегін бӛлімі 39 болатын бӛлшек тҥріне келтіріңіз
с) 15
8 бӛлшегін бӛлімі 105 болатын бӛлшек тҥріне келтіріңіз

2. Бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке
айналдырыңыз: 13
3
4;
30
71
;
12
1
3;
18
25


3. Жай бӛлшек тҥрінде жазыңыз :
а) 25 сантиметр метрдің қандай бӛлігі;
b) 25 минут сағаттың қандай бӛлігі


Page 15

15

ІІ нұсқа
1. бӛлшекті жаңа бӛлімге келтіріңіз:
а) 8
3 бӛлшегін бӛлімі 32 болатын бӛлшек тҥріне келтіріңіз
в) 21
19 бӛлшегін бӛлімі 63 болатын бӛлшек тҥріне келтіріңіз
с) 16
5 бӛлшегін бӛлімі 112 болатын бӛлшек тҥріне келтіріңіз

2. Бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке
айналдырыңыз: 18
13
9;
14
27
;
24
5
3;
15
52


3. Жай бӛлшек тҥрінде жазыңыз :
а) 56 сантиметр метрдің қандай бӛлігі;
b) 35 минут сағаттың қандай бӛлігі


Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Жай бӛлшектерді ортақ бӛлімге
келтіреді




1
А) бӛлшегін бӛлімін 32 (35)
болатын бӛлшек тҥріне келтіреді

1
В) бӛлшегін бӛлімін 39 (63)
болатын бӛлшек тҥріне келтіреді

1
С) бӛлшегін бӛлімін 105 (112)
болатын бӛлшек тҥріне келтіреді
1
бҧрыс бӛлшекті аралас санға
және аралас санды бҧрыс
бӛлшекке айналдырады


2
Аралас санды бҧрыс бӛлшекке
айналдырады
1
бҧрыс бӛлшекті аралас санға
айналдырады
1
Жай бӛлшекті жазады

3а 1 метрдегі сантиметрді біледі 1
Есеп шартына сәйкес жай бӛлшекті
жазады
1
Бӛлшекті қысқартады 1
3б 1 сағаттағы минутты біледі 1
Есеп шартына сәйкес жай бӛлшекті
жазады
1
Бӛлшекті қысқартады 1
Барлық балл 11


Page 16

16

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«ЖАЙ БӚЛШЕКТЕРГЕ АМАЛДАР ҚОЛДАНУ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
А-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.5.2.1 жай бӛлшектерді оқу және жазу;
5.1.2.13 бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке
айналдыру;
5.1.2.15 жай бӛлшектерді ортақ бӛлімге келтіру.
5.1.2.16 жай бӛлшектерді, аралас сандарды салыстыру;
5.1.2.21 жай бӛлшектерді, аралас сандарды кӛбейтуді орындау
5.1.2.23 жай бӛлшектерді және аралас сандарды бӛлуді орындау;

Бағалау критерийі
білім алушы:
 Жай бӛлшектерді ортақ бӛлімге келтіреді
 Жай бӛлшектерге амалдар қолданады
 бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке айналдырады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут


І нұсқа
1. Кему ретімен жазыңыз:



















2. Есептеңіз:
а) 8
32
11
 в) 20
17
51
8


д) 3
1
7:
9
2
1
б) 5
1
1
18
7
1 г) 15:
8
5 е)5
3
:
20
9

3. Поезд бірінші кҥні барлық жолдың 8
3 -ін жҥрді, ал екінші кҥні бірінші кҥнгіден 6
1
-ге кем жҥрді. Екі кҥнде поезд барлық жолдың қандай бӛлігін жҥрді? Жолдың қандай
бӛлігі қалды?


Page 17

17

ІІ нұсқа
1.




















2. Есептеңіз:
а) 7
14
3
 в) 12
9
57
6


д) 3
1
5:
9
7
1

б) 5
2
1
7
1
2

г) 6:
7
3 е) 5
3
:
25
6


3. Бірінші кҥні барлық қардан жолдың 12
7 -ін тазалады. Ал екінші кҥні бірінші
кҥнгіден 8
1 -ге кем тазалады. Екі кҥнде қардан барлық жолдың қандай бӛлігі
тазаланды? Жолдың қандай бӛлігі қалды?


Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Бӛлшектерді кему (ӛсу)
ретімен жазады
1 Бірдей ортақ бӛлімге келтіреді 1
Бӛлшектерді кему (ӛсу) ретімен жазады 1
жай бӛлшектерді,
аралас сандарды
кӛбейтуді, бӛлуді
орындау
2 А) Жай бӛлшекті натурал санға кӛбейтеді 1
Б) аралас сандарды кӛбейтеді 1
В) жай бӛлшектерді кӛбейтеді 1
Г) Жай бӛлшекті натурал санға бӛледі 1
Д) аралас сандарды бӛледі 1
Е) жай бӛлшектерді бӛледі 1
Мәтінді есеп шығарады 3 Бірінші кҥнді бӛлшекпен ӛрнектейді 1
Екінші кҥнгі кем болғанын табады 1
Екі кҥндегі барлық бӛлікті табады 1
Қалған бӛлікті табады 1
Барлығы 12


В-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.1.2.16 жай бӛлшектерді, аралас сандарды салыстыру;
5.1.2.18 бӛлімдері әртҥрлі бӛлшектерді қосу және азайтуды орындау;
5.1.2.21 жай бӛлшектерді, аралас сандарды кӛбейтуді орындау
5.1.2.23 жай бӛлшектерді және аралас сандарды бӛлуді орындау;

Бағалау критерийі
білім алушы:
 Жай бӛлшектерді ӛсу ретімен жазады;
 Жай бӛлшектерге амалдар қолданады
 бҧрыс бӛлшекті аралас санға және аралас санды бҧрыс бӛлшекке айналдырады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану


Page 18

18

Орындау уақыты: 20 минут
І нұсқа
1. Бӛлшектерді ӛсу ретімен жазыңыз:



















2. Суретте бірдей ҥш тік тӛртбҧрыш бейнеленген. Олардың әрқайсысының бір
бӛліктері боялған. Ортадағы тік тӛртбҧрыштың боялған бӛлігін табыңыз

3. Ӛрнектің мәнін табыңыз:

























ІІ нұсқа

1. Бӛлшектерді ӛсу ретімен жазыңыз:



















2. . Суретте бірдей ҥш тік тӛртбҧрыш бейнеленген. Олардың әрқайсысының бір
бӛліктері боялған. Ортадағы тік тӛртбҧрыштың боялған бӛлігін табыңыз


3. Ӛрнектің мәнін табыңыз:


Page 19

19

Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Бӛлшектерді ӛсу
ретімен жазады
1 Бӛлшектерді ӛсу ретімен жазады 1
Есеп шартына сәйкес
жай бӛлшектерді қосу
және азату амалдарын
орындау
2 Есеп шартына сәйкес ӛрнекті жазады 1
Бӛлімдері әр тҥрлі бӛлшектерге амалды
қолданады
1
Жауабын дҧрыс табады 1
Ӛрнектің мәнін
есептейді
3 Жай бӛлшекті натурал санға кӛбейтеді 1
Натурал санды жай бӛлшекке бӛледі 1
Жай бӛлшекетрді бӛледі 1
Аралас бӛлшекетрді бӛледі 1
Бірнеше бӛлшекетрді кӛбейтуде қысқартуды
орындайды
1
Жауабын дҧрыс табады 1
Барлығы 10



Page 20

20

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«МӘТІН ЕСЕПТЕР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
А-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.1.2.24 санның бӛлігін табу және бӛлігі бойынша санды табу
5.5.1.4 санның немесе шаманың бӛлігін табу және бӛлігі бойынша санды немесе
шаманы табуға арналған есептерді қҧрастыру және шығару
5.5.1.3 жай бӛлшектерге арифметикалық амалдар қолданып мәтінді есептер шығару

Бағалау критерийі
Білім алушы:
 Санның бӛлігін табуға арналған есепті шығарады
 Бӛлігі бойынша санды табуға арналған есепті шығарады
 Жай бӛлшектерге арифметикалық амалдар қолданып, мәтін есептерді шығарады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут

І нұсқа
1. Екі тракторшы 405 га жерді жыртты. Бірінші тракторшы жердің


-ін жыртты.
Екінші тракторшы қанша жер жырты?
2. Қыз бала 300 м жҥгірді. Бҧл барлық жолдың


-ін қҧрады. Барлық жол қанша
метр?
3. Турист ҥш кҥнде 40 км жҥрді. Бірінші кҥні ол барлық жолдың


-ін, екінші кҥні
барлық жолдың


-ін жҥрді. Турист ҥшінші кҥні қанша километр жҥрді?
4. Бірінші бригада жҧмысты 5 кҥнде бітіреді. Екінші бригада


есе жылдам
бітіреді. Екі бригада бірлесе істеп істесе қаншы кҥнде бітірер еді?


ІІ нұсқа
1. Оқушы 300 беті бар кітаптің


-ін оқыды. Кітаптің оқылмаған қанша беті
қалды?
2.Бӛшкеден 84 литр бензинді жҧмсады. Бҧл барлық бензиннің


-ін қҧрайды.
Бӛшкеде қанша литр бензин болды?
3. Дҥкенге 960 дәптер әкелінде. Оның


-і біржол сызықты дәптерлер,


-і тор кӛз
дәптерлер. Ал қалғаны екіжол сызықты дәптерлер. Екіжол сызықты дәптерлер
қанша?
4. Бірінші бригада жҧмысты 8 сағатта орындайды. Екінші бригада


есе кешігіп
бітіреді. Екі бригада бірлесе істеп жҧмысты қаншы сағатта бітірер еді?


Page 21

21

Бағалау критерийі № Дескриптор балл
Білім алушы
Санның бӛлігін табады 1 Есеп шартына сәйкес ӛрнек қҧрастырады 1
Есеп сҧрағының жауабын табады 1
Бӛлігі бойынша санды
табады
2 Есеп шартына сәйкес ӛрнек қҧрастырады 1
Есеп сҧрағының жауабын табады 1
Мәтінді есепті
арифметикалық
амалдардың кӛмегімен
шығарады
3 Бӛлшектердің қосындысының ӛрнегін жазады 1
ортақ бӛдімге келтіріп есептейді 1
Санның бӛлігін табады 1
Есеп сҧрағының жауабын табады 1
4 Екінші бригаданың кҥнін (уақытын) табады 1
Әр бригаданың ӛнімділігін жазады 1
Бригадалардың бірлескен ӛнімін табады 1
Есеп жауабын жазады 1
Барлық балл 12


В-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.1.2.24 санның бӛлігін табу және бӛлігі бойынша санды табу
5.5.1.4 санның немесе шаманың бӛлігін табу және бӛлігі бойынша санды немесе
шаманы табуға арналған есептерді қҧрастыру және шығару
5.5.1.3 жай бӛлшектерге арифметикалық амалдар қолданып мәтінді есептер шығару

Бағалау критерийі
білім алушы:
 Санның бӛлігін табуға арналған есепті шығарады
 Бӛлігі бойынша санды табуға арналған есепті шығарады
 Жай бӛлшектерге арифметикалық амалдар қолданып, мәтін есептерді
шығарады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут


І нұсқа
1. Сәуледе 15 тәтті кәмпиттер болды. Ол оның


-ін жеп қойды. Сәуледе қанша
кәмпит қалды?
2. Автобус 80 км жол жҥрді. Бҧл оның барлық жолының


-індей. Барлық жол
қанша километр?
3.Саматта 600 теңге ақша болды. Ол оның


бӛлігіне журналдар, ал


бӛлігіне
кітаптар алды. Саматта қанша ақша қалды?
4. Ҥйдің жӛндеу жҧмысына ҥш бригада қатысты. Бірінші бригада жҧмыстың
жартысын жасады, ал екінші бригада


бӛлігін жасады. Ҥшінщі бригада жҧмыстың
қандай бӛлігін жасады?


Page 22

22

ІІ нұсқа
1. Думанда 24 кітап болды. Ол оның


-ін таратты. Думанда қанша кітап қалды?
2. Велосипедші 60 км жол жҥрді. Бҧл оның барлық жолының


-індей. Барлық
жол қанша километр?
3. Айгҥлдің 1800 теңге ақшасы болды. Ол оның


бӛлігіне тағамдар алса, ал



бӛлігіне ойыншықтар алды.Айгҥлдің қанша ақшасы қалды?
4. Ҥйдің жӛндеу жҧмысына ҥш бригада қатысты. Бірінші бригада жҧмыстың



бӛлігін жасады, ал екінші бригада барлық жҧмыстың жартысын жасады. Ҥшінщі
бригада жҧмыстың қандай бӛлігін жасады?


Бағалау критерийі № Дескриптор балл
Білім алушы
Санның бӛлігін табады 1 Есеп шартына сәйкес ӛрнек қҧрастырады 1
Есеп сҧрағының жауабын табады 1
Бӛлігі бойынша санды
табады
2 Есеп шартына сәйкес ӛрнек қҧрастырады 1
Есеп сҧрағының жауабын табады 1
Мәтінді есепті
арифметикалық
амалдардың кӛмегімен
шығарады
3 Бӛлшектердің қосындысының ӛрнегін
жазады
1
ортақ бӛдімге келтіріп есептейді 1
Санның бӛлігін табады 1
Есеп сҧрағының жауабын табады 1
4 Есеп шартына сәйкес ӛрнек қҧрастырады 1
ортақ бӛдімге келтіріп есептейді 1
Санның бӛлігін табады 1
Есеп жауабын жазады 1
Барлық балл 12



Page 23

23

«ОНДЫҚ БӚЛШЕКТЕР ЖӘНЕ ОЛАРҒА АМАЛДАР ҚОЛДАНУ» бӛлімі бойынша
жиынтық бағалау
А-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.1.2.26 ондық бӛлшектерді салыстыру;
5.1.2.28 ондық бӛлшекті натурал санға және ондық бӛлшекке кӛбейтуді орындау;
5.1.2.30 ондық бӛлшекті натурал санға және ондық бӛлшекке бӛлуді орындау;
5.1.2.29 ондық бӛлшектерді 10, 100, 1000 және 0,1; 0,01; 0,001 кӛбейту ережелерін
қолдану
5.1.2.31 ондық бӛлшектерді 10, 100, 1000 және 0,1; 0,01; 0,001 – бӛлу ережелерін
қолдану;
5.5.1.5 бӛлшектерге арифметикалық амалдар қолданып мәтін есептер шығару;

Бағалау критерийі
білім алушы:
 Ондық бӛлшектерді ӛсу/ кему ретімен жазады;
 Ондық бӛлшектерді кӛбейтеді;
 Ондық бӛлшектерді бӛледі;
 бӛлшектерге арифметикалық амалдар қолданып мәтін есептер шығарады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут


І нұсқа
1.Сандарды ӛсу ретімен жазыңыз: 4,01; 4,45; 4,14; 4,006; 4,405.

2. Есептеңіз:
a) 47,62 · 0,1
b) 1,5 · 4,87
c) 2,9 : 0,01
d) 0,6 : 100
e) 0,376 : 2,35

3. Ара қашықтығы 28,9 км болатын екі елді мекеннен бір уақытта қарама-қарсы
бағытта екі велосипедші щықты. Бірінші велосипедшінің жылдамдығы 13,6 км/сағ,
екінші велосипедшінің жылдамдығы бірінші велосипедші жылдамдығының 10
7 -ін
қҧрайды. Екі велосипедші неше сағаттан кейін кездеседі?


Page 24

24

ІІ нұсқа

1.Сандарды кему ретімен жазыңыз: 5,02; 5,46; 5,15; 5,007; 5,403.

2. Есептеңіз:
a) 53,47 · 0,1
b) 3,2 · 4,87
c) 7,4 : 0,01
d) 0,8 : 100
e) 0,585:1,17

3. Бір елді мекеннен бір-біріне қарама-қарсы бағытта жеңіл машина мен
велосипедші шықты. Жеңіл машинаның жылдамдығы 75 км/сағ, ал мотоциклшінің
жылдамдығы жеңіл машина жылдамдығының 25
16 -ін қҧрайды. Неше сағаттан кейін
олардың ара қашықтығы 319,8 км болады?


Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Ондық бӛлшектерді ӛсу/
кему ретімен жазады
1 Сандарды ӛсу/ кему ретімен жазады 1
Ондық бӛлшектерді
кӛбейтеді
2 a,b Ондық бӛлшекті 0,1-ге кӛбейту
ережесін қолданады
1
Ондық бӛлшектерді кӛбейтеді 1
Ондық бӛлшектерді бӛледі

2 c,d,e Ондық бӛлшекті 0,01-ге бӛлу ережесін
қолданады
1
Ондық бӛлшекті 100-ге бӛлу ережесін
қолданады
1
Ондық бӛлшектерді бӛледі 1
бӛлшектерге
арифметикалық амалдар
қолданып мәтін есептер
шығарады

3 Есеп шартына сәйкес қысқаша
берілгенін жазады
1
Санның бӛлігін табады 1
Ондық бӛлшектерді қосады 1
Ондық бӛлшектерді бӛледі 1
Барлық балл 10


Page 25

25

В-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.1.2.26 ондық бӛлшектерді салыстыру;
5.1.2.28 ондық бӛлшекті натурал санға және ондық бӛлшекке кӛбейтуді орындау;
5.1.2.30 ондық бӛлшекті натурал санға және ондық бӛлшекке бӛлуді орындау;
5.1.2.29 ондық бӛлшектерді 10, 100, 1000 және 0,1; 0,01; 0,001 кӛбейту ережелерін
қолдану
5.1.2.31 ондық бӛлшектерді 10, 100, 1000 және 0,1; 0,01; 0,001 – бӛлу ережелерін
қолдану;
5.5.1.5 бӛлшектерге арифметикалық амалдар қолданып мәтін есептер шығару;

Бағалау критерийі
білім алушы:
 Ондық бӛлшектерді ӛсу/ кему ретімен жазады;
 Ондық бӛлшектерді кӛбейтеді;
 Ондық бӛлшектерді бӛледі;
 бӛлшектерге арифметикалық амалдар қолданып мәтін есептер шығарады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут

І нұсқа
1. Сандарды ӛсу ретімен жазыңыз: 3,45; 3,01; 3,14; 3,405; 3,006. .

2.Есептеңіз: a) 62, 39 · 0,1 b) 5,2 · 4,87 c) 6,3 : 0,01 d) 0,3 : 100 e) 6,72 :
3,2

3. А пунктінен В пунктіне дейінгі қашықтықты велосипедші 4 сағатта, ал
мотоциклші 2 сағатта жҥріп ӛтті. Мотоциклшінің жылдамдығы велсипедшінің
жылдамдығынан 23,4 км/сағ артық. А мен В пункттерінің ара қашықтығы қандай?


ІІ нұсқа
1. Сандарды кему ретімен жазыңыз: 4,14; 4,45; 4,006; 4,405; 4,01;

2.Есептеңіз: a) 93,62 · 0,1 b) 2,5 · 8,47 c) 5,6 : 0,01 d) 0,2 : 100 e) 4,83 : 2,3

3. С пунктінен К пунктіне дейінгі қашықтықты велосипедші 5 сағатта, ал
мотоциклші 3 сағатта жҥріп ӛтті. Мотоциклшінің жылдамдығы велсипедшінің
жылдамдығынан 21,6 км/сағ артық. С мен К пункттерінің ара қашықтығы қандай?


Page 26

26

Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Ондық бӛлшектерді ӛсу/ кему
ретімен жазады
1 Сандарды ӛсу/ кему ретімен жазады 1
Ондық бӛлшектерді кӛбейтеді 2 a,b Ондық бӛлшекті 0,1-ге кӛбейту ережесін
қолданады
1
Ондық бӛлшектерді кӛбейтеді 1
Ондық бӛлшектерді бӛледі

2
c,d,e
Ондық бӛлшекті 0,01-ге бӛлу ережесін
қолданады
1
Ондық бӛлшекті 100-ге бӛлу ережесін
қолданады
1
Ондық бӛлшектерді бӛледі 1
бӛлшектерге арифметикалық
амалдар қолданып мәтін
есептер шығарады

3 Есеп шартына сәйкес қысқаша
берілгенін жазады
1
Санның бӛлігін табады 1
Ондық бӛлшектерді қосады 1
Ондық бӛлшектерді бӛледі 1
Барлық балл 10


Page 27

27

«ЖИЫН» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
А-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.5.2.8 жиындармен жҧмыс істеуде ⊂, ∪, ∩, ∅, ∈, ∉ символдарын қолдану;
5.4.1.2 жиындардың қиылысуы және бірігуі анықтамаларын білу
5.4.1.3 берілген жиындардың қиылысуы мен бірігуін табу, нәтижесін
символдарын қолданып жазу
5.5.1.7 Эйлер-Венн диаграммасын қолданып, есептер шығару

Бағалау критерийі
Білім алушы
 Берілген жиындардың қиылысуын және бірігуін табады
 Есептер шығару барысында Эйлер-Венн диаграммасын қолданады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану. Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты: 20 минут

І нұсқа

1. A= {1; 3; 5; 7; 9} және B = {6; 7; 8; 9; 10} жиындары берілген.
a) А және В жиындарының қиылысуын табыңыз;
b) А және В жиындарының бірігуін табыңыз;
c) суретте кӛрсетілген жҧп сандар қандай жиынға тиісті?



2. Эйлер-Венн диаграммасын қолданып, есепті шығарыңыз:
Қалаға 22 турист келді. Кешкі демалыс кезінде 9 турист драма театрына
барғысы келді, 12 турист демалыс паркіне барып дем алғысы ке лді, ал олардың
ішінде 5 турист драма театрына да, демалыс паркіне де барғысы келді. Қалғандары
стадионға барып, футбол ойынын кӛргісі келді. Неше турист стадионға барып,
футбол ойынын кӛргісі келді?


Page 28

28

ІІ нұсқа

1. В= {3; 5; 7; 9; 11} және С= {4; 7; 8; 9; 10;12} жиындары берілген.
А) В және С жиындарының қиылысуын табыңыз;
В) В және С жиындарының бірігуін табыңыз;
С) суретте кӛрсетілген жҧп сандар қандай жиынға тиісті?









2. Эйлер-Венн диаграммасын қолданып, есепті шығарыңыз:
Мектептегі спорттық ҥйірмелерге 27 оқушы, математиктер ҥйірмесіне 14 оқушы,
натуралистер ҥйірмесіне 11 оқушы қатысады. Олардың ішінде 6 оқушы спорттық
ҥйірмеге де, математиктер ҥйірмесіне де қатысады, ал 3 оқушы математиктер
ҥйірмесіне де натуралистер ҥйірмесіне де қатысады. Бір оқушы екі ҥйірмеге ғана
қатысатын болса, аталған ҥйірмелерге мектептегі оқушылардың нешеуі қатысады?


Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Берілген жиындардың
қиылысуын және бірігуін
табады

1
жиындардың қиылысуын анықтайды; 1
жиындардың бірігуін анықтайды; 1
санның жиынға тиісті немесе тиісті
емес екенін анықтайды;
1
Эйлер-Венн диаграммасын
қолданып, есептер
шығарады


2
есептің шарты бойынша Эйлер-Венн
диаграммасын салады;
1
есептің шарты бойынша санды
ӛрнек
қҧрастырады;
1
есептеулер жҥргізеді; 1
жауабын жазады. 1
Жалпы балл 7

В 5

3

11
12
С
7
9
8
4


Page 29

29

В-деңгейі

Оқу мақсаты:
5.5.2.8 жиындармен жҧмыс істеуде ⊂, ∪, ∩, ∅, ∈, ∉ символдарын қолдану;
5.4.1.4 жиындардың қиылысуы және бірігуі анықтамаларын білу
5.4.1.5 берілген жиындардың қиылысуы мен бірігуін табу, нәтижесін
символдарын қолданып жазу
5.5.1.7 Эйлер-Венн диаграммасын қолданып, есептер шығару
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Жиынның ішкі жиыны мен оның элементтерін табады;
 Берілген жиындардың қиылысуын және бірігуін табады
 Есептер шығару барысында Эйлер-Венн диаграммасын қолданады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану. Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты: 20 минут

І нұсқа
1. А={10, 20, 30, 40, 50, 60} жиыны берілген. Егер В  А белгілі болса, ҥш
элементтен тҧратын В жиынын қҧраңыз.

2. Р={5, 7, 9, 11} және Q={5, 10, 15} жиындары берілген. Табыңыз:
а) P Q б) P Q

3. «Денсаулық кҥні» мерекесіне 200 қатысушы келді. Олардың 77-сі марафонға,
ал 25-і марафонға және командалық сайыстарға қатысты. 67 қатысушы сайыстың
ешқандай тҥріне қатысқан жоқ.Эйлер-Венн дӛңгелектері арқылы тек марафонға
және тек командалық сайысқа қатысқан қатысушылар санын табыңыз.

ІІ нұсқа
1. С={ 5, 6, 7, 8, 9, 10} жиыны ерілген. Егер Д  С белгілі болса, ҥш элементтен
тҧратын Д жиынын қҧраңыз.

2. А={ 2, 5, 9,11} және В={2, 3, 10} жиындары берілген. Табыңыз:
а) А В б) А  В

3.Фирмада 150 адам қызмет атқарады. Олардың 79-ы ағылшын тілін біледі, ал
24-і неміс тілі мен ағылшын тілін біледі. Фирма қызметкерлердің 32-і ағылшын тілін
де, неміс тілін де білмейді. Эйлер-Венн дӛңгелектері арқылы тек ағылшын тілін және
неміс тілін білетін фирма қызметкерлерінің санын табыңыз.


Page 30

30

Бағалау критерийі № Дескриптор Балл
Білім алушы
Жиынның іщкі жиыны мен
оның элементтерін табады
1 Ҥш элементтен тҧратын ішкі жиынды
табады
1
Берілген жиындардың
қиылысуын және бірігуін
табады

2
жиындардың бірігуін анықтайды; 1
жиындардың қиылысуын анықтайды; 1
Эйлер-Венн диаграммасын
қолданып, есептер
шығарады


3
есептің шарты бойынша Эйлер-Венн
диаграммасын салады;
1
есептің шарты бойынша санды
ӛрнек
қҧрастырады;
1
есептеулер жҥргізеді; 1
жауабын жазады. 1
Жалпы балл 7


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!