Сабақтың
мақсаттары
|
Барлық
оқушылар: көркем шығармадағы
кейіпкерлерді сомдауда тура және жанама мінездеулерді жіктеу, автор
бейнесін анықтау.
Көпшілігі: Кейіпкердің образға қызмет
етіп тұрған маңызды әрекеттерін талдау, автор бейнесі мен
кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісін
талдау.
Кейбір
оқушылар: Жинақталған ақпараттар
негізінде кейіпкерге қатысты өз пікірін білдіреді, кейіпкерлерді
сомдауда тура және жанама мінездеулерді жіктеу, автор бейнесі мен
кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісін
талдау.
|
Сабақтың
басы
|
1.Ұйымдастыру
кезеңі. Сәлемдесу. Оқушыларды
түгендеп, назарын сабаққа аудару.
2.Жағымды
психологиялық ахуал
қалыптастыру.
3. Қызығушылықты
ояту.
«Фамилиясы жоқ ұлы
қазақ» мәтінінен үзінді беріледі.
Оқушылар үзіндіні оқып, қарамен берілген сөздердің астарлы
мағынасын талдайды.
Жазушы А. Бек Баукең атамызбен
алғаш қалай танысқаны туралы осы кітаптың «Фамилиясы жоқ адам»
(Человек, у которого нет фамилий) атты I бөлімде: «Танысқан кезінде
ол аты-жөнін айтты. Жөнді есіте алмай, қайта
сұрадым.
- Бауыржан Момышұлы, – деді ол
тәптіштеп. Кәдімгі тілшінің әдеті бойынша дәптерді қолыма
алып:
- Ғафу етіңіз, фамилияңыз
қалай жазылады? – деп сұрадым.
-
Менің фамилиям
жоқ, – деді ол. Мен бетіне таңдана
қарап едім, ол:
- Атым - Бауыржан. Әкем -
Момыш, мен соның ұлымын, баласымын, түсіндің
бе?-деді.
Оның
үнінде астарлы бір зіл
бардай, кейістіктің лебі
жатқандай сезілді. Кейін, әбден танысып,
сыр алысқан кезде ғана, оның не себепті өзін
фамилиясыз
адам деп есептейтінін
ұқтым».
Үзінді арқылы
сабақ тақырыбы анықталып, мақсаты мен бағалау критерийлері
таныстырылады.
|
Оқушыларды түгендеп, назарын
сабаққа аудару.
Оқушылар үзіндіні оқып,
қарамен берілген сөздердің астарлы мағынасын
талдайды.
Үзінді арқылы сабақ
тақырыбын анықтайды
|
ҚБ

|
8-сынып «Қазақ әдебиеті»
оқулығы
|
Сабақтың
ортасы
|
Мағынаны тану.
1-тапсырма.
1-қадам: Оқушылар романдағы автор
бейнесі туралы ойларымен топ ішінде бөліседі: автор оқиғаны нешінші
жақта баяндап отыр, оның белгілі бір кейіпкерге деген көзқарасы
қандай, оны қалай анықтауға болады т.т.
2-қадам: Өзара талқылаудан соң топ
спикерінің жауабы мына үлгіде болады:
1-аргумент
-
2-аргумент
-
3-аргумент
–
Дескриптор
-
үзінді мазмұнын
талқылайды;
-
сабақ тақырыбымен
байланыстырады;
-
автор бейнесі мен
кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісіне мысалдар келтіре
алады;
-
талдау, тұжырым жасай
алады.
ҚБ
2-тапсырма. Жеке
жұмыс
Әңгімеден негізгі
кейіпкерді сипаттайтын тұстарын тауып, портретін жинақтаңыз.
Кейіпкердің әңгімедегі ең маңызды әрекеттерін анықтаңыз.
Жинақталған ақпараттар негізінде кейіпкерге қатысты қорытынды
жасаңыз.
Кейіпкер
|
Әңгімедегі
портреті
|
Кейіпкердің ең маңызды үш
әрекеті
|
Өз
көзқарасым
|
|
|
|
|
Дескриптор:
-
кейіпкердің портреттік
бейнелерін тауып жазады.
-
кейіпкердің ең маңызды
үш әрекетін анықтайды.
-
анықталған ақпараттар
негізінде кейіпкер туралы ой қорытындысын екі сөйлеммен
жеткізеді.
ҚБ
3-тапсырма Кейіпкер
портреті
Оқушылар кейіпкерлерге портреттік мінездеме
береді.
Кейіпкер
|
Тура мінездеу
|
Жанама
мінездеу
|
|
|
|
Дескриптор:
ҚБ: «Бас бармақ»
әдіс
4-тапсырма «Пирамидалық талқылау»
әдісі
Тіктөртбұрыштың сыртқы
бөлігіне топтың әр мүшесі шығарма туралы өз жауабын жазады, ал ішкі
төртбұрышқа төрт пікірге ортақ түйінді ой
жазылады.
Дескриптор:
ҚБ:
Шапалақ
|
Оқушылар романдағы автор
бейнесі туралы ойларымен топ ішінде
бөліседі.
Оқушылар әңгімеден негізгі
кейіпкерді сипаттайтын тұстарын тауып, портретін
жинақтайды.
Оқушылар кейіпкерлерге
портреттік мінездеме береді.
Тіктөртбұрыштың сыртқы
бөлігіне топтың әр мүшесі шығарма туралы өз жауабын жазады, ал ішкі
төртбұрышқа төрт пікірге ортақ түйінді ой
жазылады.
|
ҚБ «Одағайлар»
әдісі 
Оооооо! – тамаша
жауап;
Оййййй! – төмен
жауап
ҚБ «Одағайлар»
әдісі 
Оооооо! – тамаша
жауап;
Оййййй! – төмен
жауап
ҚБ

ҚБ

|
Б. Момышұлы «Ұшқан
ұя»
https://bilimland
kz/kk#lesson=8077
|