2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Б.Момышұлы "Ұшқан ұя" 5-сабақ

Б.Момышұлы "Ұшқан ұя" 5-сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
Б.Момышұлы "Ұшқан ұя" 5-сабақ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Бөлім: Махаббат пен абырой Мектеп:

Күні: Мұғалімнің аты-жөні:

Сынып:

Қатысқандар саны: Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

«Ұшқан ұя» повесінің көркемдік ерекшелігі.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

8.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтау;

Сабақ мақсаты

Б. Момышұлы «Ұшқан ұя» повесіндегі көркемдегіш құралдардың қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтау.

Бағалау критерийі

  • Шығармадағы көркемдегіш құралдардың қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтай алады.

Сабақ барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



1.Ұйымдастыру кезеңі. Жағымды психологиялық ахуал. Миға шабуыл

Қызығушылығын ояту. «Хронология» әдісі

Оқушылар екі топқа бөлінеді. Бір топ «Оқырмандар», екінші топ «Зерттеушілер» болады.

«Зерттеушілер» тобы Б. Момышұлының өмірі мен шығармашылық жолына шолу жасау арқылы хронологиялық кесте құрып, оқырмандар тобын таныстырады. «Оқырмандар» тобы автордың өмірі мен шығармашылығына қатысты білгісі келген сұрақтарды «Зерттеушілер» тобына қояды. Сұрақ саны үштен аспауы керек. Сұраққа жауап алғаннан кейін «Оқырмандар» тобы «Зерттеушілер» тобының жұмысына баға береді. Бүгінгі сабақта алған мәліметтерінің құндылығы жайында қорытынды пікір айтады. (Қабілеті жоғары оқушыны зерттеуші, қабілеті орта оқушы оқырман болуға бағыттаңыз).Талдау аяқталған соң мұғалім сабақтың тақырыбы мен мақсатын сынып оқушыларымен бірлесе отырып анықтайды. Сабақ барысында мақсатты нәтижеге жету үшін тапсырмалар бойынша бағалау критерийін жасайды.

Бағалау критерийі

Дескриптор

Шығармадағы көркемдегіш құралдардың қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтай алады.

Автор стилін анықтайды.

Шығармадағы көркемдегіш құралдарды қолдану ерекшелігін талдайды.


ҚБ

Оқушылар екі топқа бөлінеді. Бір топ «Оқырмандар», екінші топ «Зерттеушілер» болады.

«Зерттеушілер» тобы Б. Момышұлының өмірі мен шығармашылық жолына шолу жасау арқылы хронологиялық кесте құрып, оқырмандар тобын таныстырады. «Оқырмандар» тобы автордың өмірі мен шығармашылығына қатысты білгісі келген сұрақтарды «Зерттеушілер» тобына қояды.













ҚБ «Одағайлар» әдісі

Оооооо! – тамаша жауап;

Оййййй! – төмен жауап


8-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы

Сабақтың ортасы


2. Мағынаны тану. 1-тапсырма

«Шығармашылық ізденіс» әдісі

Төменде ұсынылған тақырыптардың бірін таңдап, шағын зерттеу жұмысының тезисін жазыңыздар.

  1. Б. Момышұлы шығармаларына тән стильдік ерекшелік қандай?

  2. Бауыржан заман шындығын көрсете білген жазушы.

Жоба құрылымы:

  • Кіріспе

  • Зерттеу тақырыбының өзектілігі

  • Зерттеудің мақсаты мен міндеттері

  • Зерттеу жұмысының әдістері

  • Зерттеу жұмысының болжамы

  • Зерттеу жұмысының құрылымы

  • Зерттеу бөлімі

  • Қорытынды

Дескриптор:

Зерттеу жұмысының кіріспе бөлімін жазады;

Зерттеу тақырыбының өзектілігін анықтайды;

Зерттеудің мақсаты мен міндеттерін анықтайды;

Зерттеу жұмысының әдістерін анықтайды;

Зерттеу жұмысының болжамын жазады;

Зерттеу жұмысының құрылымын анықтайды;

Қорытынды жазады.

ҚБ

2-тапсырма. «Дөңгелек үстел» стратегиясы

Автордың көркемдегіш құралдарды қолдану ерекшелігі туралы сіздің пікіріңіз қандай?


Көркемдегіш құралдар

Шығармадан мысал

Пікір

психологиялық параллелизм



теңеу



метафора



ирония



Дескриптор:

  • Көркемдегіш құралдарға шығармадан мысал келтіреді;

  • Өзіндік пікір білдіреді.

ҚБ

3-тапсырма. «Төрт сөйлем» тәсілімен қорытындылайды.

1. Пікір: Шығарманың көркемдік ерекшелігіне байланысты пікір білдіреді.

2. Дәлел: Өз пікірін 1-2 сөйлеммен дәлелдейді.

3. Мысал: Өз ойын шығармадағы автор қолданған көркемдегіш құралдармен, зерттеушілер пікірімен байланыстырып, дәлелді мысалдар келтіреді.

4. Қорытынды: Тақырып бойынша топтың қорытынды тұжырымын айтады.

Қабілеті жоғары оқушылар «топ спикері» болып, өздерінің көшбасшылық, зерттеушілік қабілеттерін арттырады.

Дескриптор:

  • Шығарманың көркемдік ерекшелігіне байланысты пікір білдіреді;

  • Өз пікірін 1-2 сөйлеммен дәлелдейді;

  • Өз ойын шығармадағы автор қолданған көркемдегіш құралдармен, зерттеушілер пікірімен байланыстырып, дәлелді мысалдар келтіреді;

  • Тақырып бойынша топтың қорытынды тұжырымын айтады.

ҚБ

Төменде ұсынылған тақырыптардың бірін таңдап, шағын зерттеу жұмысының тезисін жазыңыздар.















Автордың көркемдегіш құралдарды қолдану ерекшелігін талдайды.












«Төрт сөйлем» тәсілімен қорытындылайды.
















ҚБ













ҚБ













ҚБ



Б. Момышұлы «Ұшқан ұя»

Сабақтың соңы


Кері байланыс: Оқушылар «Пайдалы үш нәрсе» тәсілі арқылы өзін-өзі бағалап, тексереді.

  1. Бүгінгі сабақта сен қандай пайдалы үш нәрсе жасадың?

  2. Сен келесі сабақты қалай өзгертер едің?

  3. Оны қалай өзгертесің?

стикерлер

Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз?

Бағалау – сіз оқушының материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық пен техника қауіпсіздігін сақтау


Сабақ барысында қабілеті жоғары оқушылардың топ спикері ретінде бағалау арқылы сыни ойлау , топ мүшелерінің ойын қорытындылау арқылы шығармашылық қабілетін арттыру көзделеді. Сабақтың барысындағы «Хронология», «Шығармашылық ізденіс» әдісінде қабілеті жоғары оқушының көшбасшылық, зерттеушілік қабілетін дамыту көзделеді.

Қабілеті орташа оқушылардың сыни ойлау қабілеттерін арттыруға «Әдеби шеңбер» әдісі кезінде жағдай жасалады.

Сабақ барысында сынып оқушыларының материалды меңгеру деңгейі әр тапсырма барысында бағалау критерийі бойынша топтық, өздік бағалау ретінде жүзеге асырылады.

Оқушылардың денсаулығын сақтау мақсатында «Хронология»,«Шығармашылық ізденіс», «Әдеби шеңбер», «Дөңгелек үстел» әдісін жүзеге асыру кезеңінде қимыл-қозғалықа ерекше мән беріледі.

Сыныптағы үстелдер қабырғаға жылжытылады, орындықтар екі қатарға қарама-қарсы, оқушылардың дауыстары анық естілетіндей етіп қойылады. Сараптама жасайтын оқушыға жеке орын дайындалады.


11 Қаңтар 2025
140
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі