Сабақ басы (13
мин)
|
ҚАУІПСІЗДІК
САБАҒЫ
№ 1 САБАҚ.
«ТӨТЕНШЕҚЫЗМЕТНӨМІРЛЕРІ»
Сабақтың мақсаты: оқушыларды төтенше
жағдайлардағы
ережелерімен
таныстыру.
Негізгіміндеттер:
1. Оқушылардың мамандандырылған қызметтерге
көмек сұрай білуін
дамыту.
2. Қандай жағдайларда шұғыл қызметтерге
қоңырау шалу
керектігін
түсіндіріңіз.
3. Оқушыларды шұғыл қызмет операторына
ақпаратты дұрыс және
анық
жеткізуге
үйрету.
Материалдармен
ресурстар:
Сабақтың осы тақырыбы бойынша мысалдарды
көрсетуге арналған
презентация.
Жедел қызмет нөмірлері туралы жадынамалары бар
үлестірме
материалдар.
Проектор, проекциялық экран,
компьютер.
Сабақтың
барысы
1.Кіріспе (2 минутқа
дейін):
Суреттерден құтқару қызметінің түрін анықта,
құтқару қызметінің
нөмірлерін
айт.
Негізгі
бөлім
- Өмірде жалғыздан-жалғыз қиын жағдайда қалып
қоятын кездерде
барлығын өзің жеңіп шығуың керек болады. Егер
сен құтқару
қызметтерінің
нөмірлерін білсең, өзіңе де, айналаңдағы басқа
адамдарға да көмектесе
аласың.
Ендеше нөмірлерді жазып
ал!
Жағдаяттарды
талқылау:
Үйде сен бір өзіңсің. Кенет түтіннің иісін
сездің. Келесі бөлмеге
барсаң,
өртшығыпжатыр. Сенің
әрекетің.....
Спорттық алаңда балалар ойнап жүр. Араларында
ересек адам жоқ.
Ұлдардың
біреуі құлап қалды. Ол қатты айқайлап жылап
тұр. Баланың ауруы қатты
ұлғая
бастады. Сіздің
әрекетіңіз...
Сен мектептен үйге келдің. Ата-анаң жұмыста,
қарындасың
балабақшада.
Ал үйден жағымсыз иіс шығып тұр. Газдың иісіне
ұқсайды, сен не істейсің
…
Үйде жалғыз қалдың, сенің ішің пысып кетті.
Сен қалжыңмен өрт
қызметіне
телефон соғып, көрші үйде өрт болып
жатқандығын хабарладың.
Терезегежақындап
өрт қызметінің машинасын күтіп
тұрсың.
Осы оқиғаны аяқта
.....
3. Практикалық бөлім.
(6минут)
Жағдайларды
талдау.
Төтенше жағдайға қоңыраушалған кезде, сізге
хабарлау керек:
1. Алдымен қоңырау шалу керек: мекенжайды
айтып, байланыс үзілсе
де,
құтқарушылар қайда бару керектігін
біледі.
2. Бұл қайда болды: аулада, пәтерде, қоймада
және тағы басқажерлерді
нақты
айту
керек.
3. Не болғанын нақты хабарлау: теледидар,
жиһаз жанып тұр; газдың
иісі
сезіледі.
Егер диспетчер сұраса сіз үйдің, пәтердің
нөмірін, кіре беріске кіру
кодын
және барлық қажетті мәліметтерді нақтылап айту
керек.
Қорытынды. Сабақты қорытындылау, балалар үйге
қайталау үшін ала
алатын шұғыл қызмет нөмірлері бар жадынама
тарату.
|
Ортақ құтқару қызметінің нөмірін
айт.
Кез келген қауіпті жағдайдан құтқаратын ортақ
телефон нөмірі – 112.
Бұл
нөмірге хабарласу арқылы барлық қауіпті жағдай
бойынша көмек ала
аласыз.
Төтенше жағдай кезінде бастысы, сабыр сақтап,
диспетчерге, болған
жағдайды
дұрыстап түсінікті жеткізу
қажет.
«Есте
сақта!»
Өрт күзеті
101
Полиция
102
Жедел жәрдем
103
Төтенше газ қызметі
104,112
Бірыңғай құтқару қызметі
112
«111 жедел қызметі» байланыс орталығы балалар
мен
ересектер өздеріне көмек қажет екендігі
туралы, тұрмыстық
зорлық-зомбылық, балалардың құқықтарының
бұзылуы туралы,
баланың көшеде, үйде, көлікте жалғыз қалғаны
туралы, өміріне
және денсаулығына қауіп төнгенде хабарласу
үшін ашылған.
- «111» нөмірі – 24/7
байланыста
- «111» нөмірі – құпиялылықты
сақтайды
111
- «111» нөмірі – тәулік бойы ІІД және
өңірлердің жедел
топтарымен
байланыста.
|
суреттер
Пайдалы
сілтеме:
Пайдалы
сілтемелер:
https://orken-instituty.kz/ru/telefony-goryachih-linij
https://youtu.be/XN1hCSucuqQ?si=d0QrFl9yslUOu2dn
https://youtu.be/ylMqQnk_eq4?si=zzekmQUmfe_7ldVC
|
Ортасы (20
мин)
|
Буллингтің негізгі
төрт түрі бар.
Олар:
-
сөзбен
қорқыту,
-
күшпен
қорқыту
-
реляцион
түр
-
кибернетикалық буллинг.
Сөз
арқылы
Сөз
формасындағы буллингте адам ауызша айқаймен, дауыс көтеру арқылы
және күліп, кекетіп-мұқату арқылы зорлық көрсетеді. Құрбанды
қорлап, оның намысына тию, сыртынан ол туралы өтірік айту, өсек
тарату, дөрекі сөйлеу, жәбірлеу сөз түріндег Баланың қандай да бір
қ Баланың қандай да бір қысымға ұшырағандағы белгілердің
тізімі:
Мектепке
барудан қорқады, мектеп көлігін пайдаланудан бас
тартады;
-
оқу
үлгерімі төмендейді;
-
алаңдаушылықты сезінеді немесе өз-өзіне күмән келтіреді,
ашуланшақ болады;
-
сөйлесуден аулақ болады, басқа балаларға деген агрессияны
көсетеді;
-
қорқытады немесе өзің-өзі өлтіруге тырысады, үйден
қашады;
-
түнде
жылайды немесе таңертең өзін жақсы
сезінбейді;
-
заттар
бүлінеді, денеде түсініксіз жарақаттар пайда
болады;
-
ақшаны
«жоғалтады» немесе ұрлайды немесе әдеттегіден көбірек
сұрайды;
-
интернетті немесе ұялы телефонды пайдаланудан қорқады,
гаджеттерді жасырады;
-
жоғарыда
айтылған жайттардың кез келген үшін сылтау ойлап табады. ысымға
ұшырағандағы белгілердің тізімі:
Мен сендерді көлік құралдарынң тоқтау жолымен
таныстырамын. Өздерің жол-көлік оқиғаларыңа тап болмас үшін зейін
қоя қарап, тыңдай отырып, жаңа мағлұматтарды естеріңе сақтай
отырыңдар.
Интербелсенді тақтада көлік құралдарының
тоқтау жолы туралы
мәлімет.
«Көлік құралдарының аялдау жолы»
ЖЖЕ№3
Тежеу жолы, біріншіден, машина доңғалағы мен
жолдың арасындағы байланыс күшінің әсерінен белгілі болады. Жол
құрғақ, автокөлік доңғалағының бедері жаңа болса, онда доңғалақтың
жолмен байланыс күші онан сайын күшейіп, тежеу жолы қысқарады. Егер
жол тайғақ, доңғалақ бедері жұқарған болса, онда доңғалақтың жолмен
байланыс күші азайып, тежеу жолы
ұзарады.
Сонымен бірге, автокөліктің тежеу жолы
көліктің жүру жылдамдығына көп байланысты. Жылдамдық неғұрлым
жоғары болған сайын тежеу жолы соғұрлым ұзын болады. Нақты мысал
келтірейік. Автокөлік сағатына 30 шақырым жылдамдықпен жүргенде,
жеңіл автокөліктің тежеу жолы 7,2 м, дәл осы жылдамдықта жүк
машинасының тепжеу жолы — 9,5 м болады екен. Ал жүк машинасының
жүру жылдамдығы 30 шақырымнан 60 шақырымға дейін өссе, тежу жолы 2
есе емес, өкінішке қарай, 4 есе артатыны нақты есептелген әрі
дәлелденген.
Тежеу жолы ұзын болуының тағы бір себебі бар.
Ол машинаның салмағына да байланысты. Әсіресе ірі жүк машиналары,
автобустар, КамАЗ- дар мен КрАЗ-дардың тежеу жолы жеңіл
машиналардың тежеу жолынан әлдеқайда ұзын
болады.
|
Оқушылар
тыңдайды
Әр топ
өздері буллингтің сөзбен қорқыту түріне көрініс
дайындайды.

Оқушылар лекцияны
тыңдайды.
|



|