Сабақтың
басы
|
Құрметті оқушылар! Бүгінгі
тәрбие сағатымыздың тақырыбы – «Буллингтен қорғану». Қазіргі
қоғамда бұл өзекті мәселе. Буллинг дегеніміз не, оның қандай
түрлері бар, біз бұдан қалай қорғана аламыз – осы сұрақтарға жауап
іздейміз.
Сұрақ:
«Буллинг» дегенде сіздің
ойыңызға не келеді? (Оқушылардың пікірін
тыңдау.»
|
Постер қорғау (10
мин)
Мақсаты: Буллингтің
алдын алу жолдарын шығармашылық тұрғыда
көрсету.
Топтарға бөлініп, «Буллингтің алдын алу жолдары»
тақырыбында постер жасаңыздар.
Әр топ постерін қорғап, өз идеяларын
түсіндіреді.
|
|
|
Сабақтың
ортасы
|
«Буллинг дегеніміз
не?»
2. Талдау:
Буллингтің
салдары қандай болуы мүмкін?
(Оқушылар өз ойларын ортаға салады.)
3.
Шығармашылық тапсырма (15 минут)
Тапсырма 1: «Біз бірге
күштіміз!»
Оқушыларды шағын топтарға бөліңіз. Әр топқа буллинг жағдайын шешу
жолдарын сурет немесе сахналық көрініс арқылы көрсетуді
ұсыныңыз.
Тапсырма 2: «Менің құқығым»
Оқушыларға өз құқықтары туралы қысқаша эссе жазуды ұсыныңыз.
Мысалы: «Қиын жағдайда мен не істеймін?»
Тапсырма 3: Постер жасау
«Буллингтен қалай қорғануға болады?» тақырыбында постер әзірлеу. Әр
топ өз жұмысын қорғайды.
|
Сұрақ-жауап:
Буллинг дегеніміз
не?
Буллингтің қандай түрлерін
білесіздер?
Сіз буллингке тап болған
немесе куәгер болған жағдайларыңыз болды
ма?
Кішігірім
дәріс:
Буллинг – бұл қорлау, мазақ ету, физикалық немесе психологиялық
зиян келтіру әрекеттері. Буллингтің негізгі
түрлері:
Физикалық – ұрып-соғу, заттарды тартып
алу.
Психологиялық – қорқыту, қорлау, мазақ
ету.
Кибербуллинг – интернетте жағымсыз пікірлер
қалдыру, жала жабу.
|
|
|
Сабақтың
соңы
|
Мұғалімнің
сөзі:
– Бүгін біз буллингтің қандай қауіпті екенін және одан қалай
қорғану керектігін талқыладық. Ең бастысы, мұндай жағдайға тап
болсаңыз немесе куә болсаңыз, үнсіз қалмаңыз. Ата-анаңызға,
мұғалімге немесе сенімді досыңызға айтыңыз. Біз әрқашан бірге
болғанда ғана мықтымыз!
Сұрақ:
Бүгінгі сабақтан не
үйрендіңіздер? (Оқушылардың пікірін тыңдау.)
|
Ситуациялық тапсырмалар
Мақсаты: Оқушыларды шынайы
өмірде буллинг жағдайларында дұрыс әрекет етуге үйрету.
Нұсқаулық: Әр топқа төмендегі жағдаяттарды таратып
беріңіз. Әр топ өз шешімін ұсынады.
Жағдаяттар:
Сыныптағы бір
оқушыны басқа балалар үнемі мазақтап, келемеждейді. Сен не істер
едің?
Әлеуметтік
желіде сен туралы жалған ақпарат тарады. Қалай әрекет етесің?
Достарыңның
бірі әлсіз оқушыны итеріп, оны қорқытады. Сенің әрекетің
қандай?
|
|
|
Қауіпсіздік
сабағы
|
«ЖЕДЕЛ ҚЫЗМЕТ НӨМІРЛЕРІ»
Сабақтың
мақсаты: жоғары сынып оқушыларына қажет болған
жағдайда жедел жәрдем нөмірлерін есте сақтауға және дұрыс
пайдалануға үйрету.
Негізгі міндеттері:
шұғыл жағдайдағы әрекетке қажетті телефон
нөмірлерімен таныстыру;
қандай жағдайларда жедел жәрдем шақыру керектігін
түсіндіру;
балаларды төтенше жағдай операторына ақпаратты
дұрыс және анық жеткізуге үйрету.
Сабақтың барысы
1. Кіріспе (2
мин)
Шұғыл жағдайдағы әрекетке қажетті телефон
нөмірлерімен кеңінен таныстыру.
Қажетті нөмірді тер.
Анық және байсалды сөйле.
-Аты-жөніңді, қайдасың, не болғанын
айт.
«Есте сақта!»
-
Өрт күзеті
|
101
|
Полиция
|
102
|
Жедел
жәрдем
|
103
|
Төтенше газ
қызметі
|
104,112
|
Бірыңғай құтқару
қызметі
|
112
|
«111 жедел қызметі» байланыс
орталығы балалар мен ересектер өздеріне көмек қажет екендігі
туралы, тұрмыстық зорлық-зомбылық, балалардың құқықтарының бұзылуы
туралы, баланың көшеде, үйде, көлікте жалғыз қалғаны туралы,
өміріне және денсаулығына қауіп төнгенде хабарласу үшін
ашылған.
«111» нөмірі – 24/7
байланыста
«111» нөмірі – құпиялылықты
сақтайды
«111» нөмірі – тәулік бойы ІІД және өңірлердің
жедел топтарымен байланыста.
|
111
|
2. Негізгі бөлім (6
мин) Рольдік
ойын:
-
Балаларды жұпқа бөліңіз. Бір оқушы қоңырау шалушы ролін ойнайды,
екіншісі – төтенше жағдай операторы;
-
Әртүрлі жағдайлары бар (өрт, адам құлап қалды, көшеде біреу
айғайлап жүр және т.б.) карточкаларды таратыңыз.
-
Жедел
қызмет нөмірлерін жаттау: бала қалаған нөмірді теріп, операторға
ақпарат беруі керек.
Жедел нөмірлерді қайталаңыз.
Сандарды есте сақтау үшін балалар 3-4 оқушыдан бірігіп сценарий
құрастырып, орындап көрсін.
3. Қорытынды (2 мин): қорытындылау, балаларға жедел
телефондар жазылған карталарды немесе стикерлерді тарату.
Пайдалы сілтемелер:
https://orken-instituty.kz/kz/telefony-goryachih-linij
https://www.youtube.com/watch?v=fyfkEuHSiIc&list=PLA5eCSY2FeoQLL
ocS-IEuEG9KjOrJzvPM&index=7
|
|
|
|