Материалдар / Celebrations and special days

Celebrations and special days

Материал туралы қысқаша түсінік
5.6.9.1 use simple present and simple past regular and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics 5.4.2.1 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Желтоқсан 2022
608
27 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit of a long term plan: Values

School:

Date:

Teacher name:

Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Celebrations and special days

Learning objectives


5.6.9.1 use simple present and simple past regular and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics

5.4.2.1 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

Learn and practise the months and the seasons.

• Understand an interview about holidays

Plan


Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources


Start














Organization moment

1.Greeting.

Ask about the weather.

Warm-up

Books closed. Write the word holiday on the board. Tell the class to imagine they have two weeks off school and that they can go anywhere in the world for a holiday. • Students compare their ideas briefly in pairs. Get feedback from a few pairs

Lead – In


The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .










Students say about dates,months


At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”


Formative Assessment



Good job!




Pictures











Student’s book








Main part













Ex: 1 P: 65

Students can research some words on the snail to include on their posters


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


Ex: 2 P:65

Students can research some words month and seasons on the puzzle to include on their posters.


Ex: 3 P:65

Students can research some unscramble words month and seasons on the puzzle to include on their posters.



Students find nine words in the snail

ANSWERS:

Have

Make

Cook

Dance

Play

Decorate

Celebrate

Get

Sing

wear

Students find five month and four seasons in the puzzle

ANSWERS:

March

November

May

Spring

Summer


Students unscramble month and seasons. Then write seasons.

ANSWERS:

Autumn

Winter

Spring


Assessment criteria

- Learn and practise the months and the seasons


Descriptor:

- find nine words in the snail


Peer assessment: answer key


Assessment criteria:

Understand an interview about holidays

Descriptor:

- find five month and four seasons in the puzzle


Make CCQ questions

Yes / No








Cards





Worksheets





End







Home task:

Ex: 1 P: 37 WB

Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

Poster

KWL chart




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ