Материалдар / Цифрлық контенттің құрылымы

Цифрлық контенттің құрылымы

Материал туралы қысқаша түсінік
Цифрлық контент – бұл цифрлық құрылғыларда (компьютер, планшет, смартфон) пайдалану үшін арнайы арналар арқылы электронды түрде таратылатын ойын-сауық, ақпараттық материалдар жиынтығы. Қазіргі цифрлық контенттің негізгі түрлері мәтін, ойындар, бейне және аудио материалдар болып табылады.
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

ЦИФРЛЫҚ КОНТЕНТТІҢ ҚҰРЫЛЫМЫ



Шрымбай Дана Абилахатовна

М.Х. Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті


Цифрлық контент – бұл цифрлық құрылғыларда (компьютер, планшет, смартфон) пайдалану үшін арнайы арналар арқылы электронды түрде таратылатын ойын-сауық, ақпараттық материалдар жиынтығы. Қазіргі цифрлық контенттің негізгі түрлері мәтін, ойындар, бейне және аудио материалдар болып табылады.

Цифрлық контенттің мысалдары

  • Бір нәрсені суретке түсіріп, Instagram-ға салдыңыз, Сіз цифрлық контенттің авторысыз

  • YouTube үшін бейнеролик түсірдіңыз - Сіз цифрлық контенттің авторысыз

  • Аудио жазып, Itunes/Spotify-те бөлістіңіз - Сіз цифрлық контенттің авторысыз

  • Электронды түрде кітап жаздыңыз - Сіз цифрлық контенттің авторысыз

Цифрлық құрылғылардың көмегімен Сіз жасаған барлық нәрсе - цифрлық контент

Цифрлық контенттің не екенін түсіну үшін кез-келген интернет-ресурсқа кіріңіз немесе теледидарды қоссаңыз жеткілікті. Сіз көргендердің бәрі: бағдарламалар, телешоулар, музыкалық композициялар, суреттер — бұл цифрлық контенттер. Қазіргі адамның өмірі онымен тығыз байланысты және біз күн сайын цифрлық контенттің үлкен ағынын аламыз.

Ағылшын тілінен. контент "мазмұны", деген мағынаны береді.

Информатикадағы мазмұн дегеніміз не?

контент — "мазмұн, мазмұн") - бұл сайт беттеріндегі кез-келген ақпаратты сипаттайтын ұжымдық термин. Мазмұнды мәтіндер, аудио және бейне файлдар, графикалық кескіндер, анимациялар деп атауға болады - пайдаланушы сайттан оқи алатын, көре алатын, ести алатын барлық нәрсе.

Қарапайым сөздермен мазмұн дегеніміз не?

Контент— бұл бизнестің барлық байланыс арналары-сайттар, жалға алулар, әлеуметтік желілер және басқалар толтырылған ақпарат. Мәтін, графика, аудио, бейнелер, анимациялар, суреттер мазмұн болып саналады.

Қазіргі уақытта жоғары сапалы цифрлық контент құруда көптеген міндеттер қойылады, олардың негізгілерін атайық:

- білім беру мазмұнын үнемі жетілдіру,

- білім алушылардың танымдық уәждемесін арттыру,

- функционалдық сауаттылықты дамыту,

- цифрлық дағдыларды дамыту,

- мұғалімдерге жаңа дағдыларды игеруге көмектесу.

Контент түрлері
Ақпаратты беру бойынша

  • Мәтіндік (мақалалар, жаңалықтар, хабарламалар).

  • Графикалық (суреттер, инфографика).

  • Бейне форматында (роликтер, стори).

  • Аудио форматында (подкасттар, аудио хабарламалар).

Көрсетілген 2 түрге бір уақытта жатқызуға болатын материал мультимедиялық контент болып саналады. Мысалы, Интернеттегі иллюстрациялары бар мақала мультимедиялық болады.

Контент түрлері
Мазмұны бойынша
Бұл классификация шеңберінде мазмұн келесіге бөлінеді:

  • Ақпараттық (блог мақалалар, шолулар, хабарландырулар).

  • Когнитивтік (әңгімелеу, шолулар, жеке таңдаулар)

  • Көңіл көтеру (мемдер, күлкілі бейнелер).

  • Коммерциялық (жарнамалық мәтіндер мен баннерлер, Instagram желісіндегі бейне жарнамалар).

  • Интерактивті (жарыстар, викториналар, пікірталастар).

Контент түрлері
Орналастыруға арналған аймағы бойынша

  • Меншікті сайт. Сайтта компания туралы пайдалы мақалалар мен жаңалықтар жарияланады.

  • Әлеуметтік желілер. Әлеуметтік желілерде сайт беттеріне сілтемелерден басқа жарнамаланатын контент тақырыбына байланысты посттар да орналастырылады.

  • Видеохостинг (YouTube). Компаниялар көбінесе Ютубта өз арнасын жүргізуден бас тартады.

  • Электрондық пошта. Хабарламалар әлі де жұмыс істейді. Бірақ егер олар жекелендірілген болса және шындық пайдалы болса.

  • Мессенджерлер. Мессенджер - жіберілімде сайттан контент жариялауға, шағын роликтермен немесе жаңалықтармен бөлісуге болады.

  • Тақырыптық аймақтар. Тақырыптық сайттармен жұмыс жасай отырып, сіз ерекше алмасуға барасыз.

Контент түрлері
Жанасу әдісі бойынша
Осы классификацияға сәйкес контент 2 түрге бөлінеді:

  • Сандық;

  • Физикалық.

Барлық интернет мазмұны цифрлық контентке жатады. Физикалық контентке, мысалы, футбол матчының алдында көрермендерге тарататын бағдарламаларды айтуға болады.

Контент түрлері
Мақсаты бойынша
Мұнда біз контенті оның соңғы мақсатына қарай жіктейміз.

  • Ақпараттық. Мақсат - адамға жаңа білім беру. Мұндай контенттің мысалы - кинотеатр жасайтын жаңа фильмдердің анонстарын e-mail арқылы тарату.

  • Жарнамалық. Мақсат - адамға өнімді сату немесе оны мақсатты әрекетті жасауға ынталандыру. Мақсатты әрекеттер сайтқа тіркелу, тегін вебинарға немесе курсқа жазылу болуы мүмкін.

  • Сервистік. Мақсат - пайдаланушыға хабарлау. Мысалы хостинг провайдерінен алынған хат болып табылады, онда ол доменді тіркеу мерзімі аяқталатынын хабарлайды.

Контент түрлері
Мақсаты бойынша

  • Вирустық. Мұнда - арандату және таңқаларлық мазмұн есебінен контент желіде таралатынын есептеу. Вирустық мазмұнның мақсаты -назар аудару. Мақсат жақсы тіркелген жарнаманың арқасында өнімді сату.

  • Беделдік. Мақсат - компанияның өнімі немесе жұмысы туралы әсер қалыптастыру. Ең қарапайым мысал - интернетте қалдырылған шолу.

  • Оқыту. Ақпараттық контенттен айырмашылығы - оқу материалдарын оқығаннан кейін адамда жаңа білім емес, жаңа дағды пайда болады (теория бойынша).

  • Еліктіру. Мақсат атауға сәйкес келеді - өзара әрекеттесуге қатысу. Бұған сауалнамалар, квиздер, дауыс беру, тесттер көмектеседі.

Контент түрлері
Форматы бойынша

  • Жаңалықтар. Олар нақты оқиғаларға байланысты қысқаша жазбалар.

  • Мақала. Тақырып бойынша толық материал. Мақалалар, рецензиялар, ұсыныстар, жинақтар, өмір тарихы, аналитикалық материалдар және "how-to" форматындағы материалдар (нұсқаулықтар).

  • Лонгрид. Тақырыпты толығымен қамтитын үлкен мақала, пайдаланушыға қосымша ақпарат алу үшін қайта оралудың қажеті жоқ.

  • Сұхбат. Бейне блогерлер арасында танымал формат.

  • Кейстер. Бұл құрал B2B сегментінде өте жақсы жұмыс істейді. Бұл компания (немесе адам) мәселені қалай шешкенін немесе нәтижеге қол жеткізгенін кезең-кезеңімен көрсететін материал.

  • Презентациялар. Слайдтарды ең аз мәтінмен және графикалық материалмен таңдау.

  • Таратылым (рассылки). Әдетте адресаттарға электрондық пошта немесе мессенджерлер арқылы жеткізілетін жаппай хабарламалар. Жіберілімдер ақпараттық немесе жарнамалық сипатта болуы мүмкін.

  • Жарнама. Кез – келген бағдарламаның мазмұны, оның міндеті сізді ақша жұмсауға немесе назар аударуға мәжбүр етеді.

Контент түрлері
Міндеттері бойынша
Біз контентті қандай тапсырмаларды орындауға байланысты бөлеміз, мысалы:

  • Сараптаманы көрсету. SEO мамандары, әдетте, мердігерге сайтта неліктен қымбат блогты жүргізу керектігін түсіндіру қажет болғанда өте қиын уақытты бастан кешіреді, оның беттерінде конверсия жылдамдығы төмен. Блог материалдары арқылы біз пайдаланушыға өз ісіміздің шебері екенімізді, оған ақшасын сенімді түрде сеніп тапсыра алатынымызды немесе жұмысын сеніп тапсыра алатынымызды түсінуге мүмкіндік береміз.

  • Сату. Контентті сату промо-контент деп аталады.

  • Брендке деген сенімді арттыру. Бұл мәселе шолулармен шешіледі

  • Пайдаланушының назарын аудару. Мұнда бірден бірнеше форматтағы ақпарат бар мультимедиялық контент (мәтін, фотосурет, бейне).

Контент түрлері
Бірегейлігі бойынша (по уникальности)
Пабло Пикассо "жаман суретшілер көшіреді, ал жақсы суретшілер ұрлайды" деді және бұл сөз күтпеген жерден цифрлық контент әлемінің конъюнктурасын дәл көрсетеді. Мақаланы басқа сайттан көшіру және оны өзіңізде жариялау – Бұл «цифрлық қылмыс», содан кейін іздеу жүйесінің сүзгісі түрінде жаза қолданылады. Идеяны ұрлау - яғни мақаланы өз сөзіңізбен қайта жазу, қалпына келтіру – қарапайым және кең таралған нәрсе. Сондықтан контент
бірегейлі (уникальным) және кірмелі (заимствованным) болады. Бұл жағдайда идея емес, мәтіндік құрылымдардың бірегейлігі маңызды. Антиплагиат арқылы мәтін қаншалықты ерекше екенін анықтауға болады.
Контент түрлері
Эксклюзивтілік дәрежесі бойынша
Мұнда идеяның балғындығына баса назар аударамыз. Контент эксклюзивтілік деңгейіне қарай:

  • Авторлық.

  • Рерайт.

  • Копипаст.

  • Аудару.

Авторлық контент ең жоғары бағаланады, өйткені адам материалдарды дайындау кезінде өзінің білімі мен тәжірибесін пайдаланады. Мұндай материалдар интернетті байытады.








Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!