Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    7.4B Clothes and Fashion

    Lesson 10


    School: Regional boarding-school for gifted in the sport of children named by Bogenbai batyr

    Date: 5.05.23

    Teacher’s name: Sagynbaeva M.Zh.

    Grade: 7

    Number present:20

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.S6 use appropriate subject - specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics and some curricular topics

    7.W8 Spell most high-frequency vocabulary accurately for a limited range of familiar general topics and some curricular topics.

    7.UE3 use a growing variety of compound adjectives and adjectives as participles

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    -Recognize appropriate subject - specific vocabulary about clothes;

    - List and spell general vocabulary accurately

    - Describe clothes using adjectives

    Most learners will be able to:

    -Construct sentences into a logical ranged paragraph;

    -Use words with correct spelling control;

    - Apply variety of compound adjectives

    Some learners will be able to:

    -Compose and create sentences with adjectives

    Assessment criteria

    Comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchange

    Describe with little or no support sentences into coherent paragraphs using a variety of basic connectors

    Use a growing variety of compound adjectives

    Language objective

    -use new active vocabulary and correct grammar constructions in their writing

    a warm jacket, fashionable trainers, a smart shirt, a buggy jumper, tight jeans, a plain T-shirt, patterned trousers, an old-fashionable dress,a casual hoodie

    Value links

    Values links; learners are taught to love nature, to live in harmony and peace (Patriotic Act, Mangilik Yel, #3 Nationality unity, secular society with high spiritulality) Common history, culture and language

    Previous learning

    Sports Clothes

    Cross-Curricular Link

    technology

    Use of ICT

    Smart Board, projector, PPT, tape recorder

    Planned timings

    Planned activities

    Resources



    Start

    2 min



    3 min






    DrawObject1

    Middle

    2 min





























    7 min







































    10 min





















    10 min

    Class routine

    Greeting

    Teacher greats with children and ask about date, mood and weather

    Starter

    (W)Brainstorm the lesson

    (W)Warm -up activity: Teacher shows a short video about fashion and clothes. Learners should guess the theme of the lesson according to the video

    Interaction pattern: T-S

    Assessment: "Big thumb''

    (W) Team division: «Theme links»

    SS Learners choose pencils from 3 colors and are divided into 3 groups by the colors of the pencils that they chose 1 group- clothes, 2 group- fashion, 3 group- shop

    Interaction pattern: S-S

    Introduction

    ( D) New vocabulary presentation

    Modeling.

    (W)Teacher explains that learners to repeat after the video's speaker new vocabulary about clothes

    Eliciting. Interaction pattern: T-S

    Teacher elicits knowledge of children about kinds of clothes according to the seasons.

    What season is it now?

    What clothes do you wearing in this season?

    What clothes people wear in this season?

    Drilling. Interaction pattern: T-S,

    Teacher introduces with the new vocabulary which is given on the board (supported by pictures).

    a warm jacket fashionable trainers a smart shirt

    a buggy jumper tight jeans a plain T-shirt patterned trousers an old-fashionable dress

    a casual hoodie

    Development

    (W) «Match the phrases with the pictures»

    SS should match the phrases in the box with the pictures (a-i).Then check and repeat

    a warm jacket fashionable trainers a smart shirt

    a buggy jumper tight jeans a plain T-shirt patterned trousers an old-fashionable dress

    a casual hoodie






    c

    A b



    Interaction pattern: S-S, T-S

    Descriptors:

    A learner:

    - list a vocabulary

    - use the words with correct spelling

    - describe clothes using adjectives

    Assessment by ‘Oral’ (well done, excellent, very good, so so...)

    Teacher says that everyone usually has got his own style in choosing clothes.

    (W)What is your style this year (2018)?

    (I) Describe own styles

    Necessary adjectives:

    ...to feel comfortable, to keep warm, to look very beautiful in, the necessary thing in..., the lovely thing of my friend, my mother suggest me, in my opinion, to my mind, it doesn't matter, I prefer, I believe that

    Scaffolding

    Eg. Shirts

    I prefer shirts for my birthday because...

    T-shirt

    I like to wear T-shirt because ...

    Shorts

    ...

    Jeans

    ...

    Blouse

    ...

    Dress

    ...

    After completing the task, learners stand in a circle, teacher gives to one learner a parcel with names of clothes, and turns on the music , when the music stops, whoever has the parcel , gets the word out of the parcel and makes a sentence on it using adjectives

    Strategy: Pass the parcel Handout 3

    Interaction pattern: S-T,S-S

    Assessment by "Gertures"

    Descriptors

    A learner:

    - describe clothes using adjectives

    - construct sentences into a logical connections

    - compose sentences with adjectives

    (G) 1-group: Teacher gives learners a piece of paper with pictures and names of the clothes, and Adds vowels to the words in order to make adjectives and clothes. Learners should find picture and words which coincide with each other and write them under the correct picture

    Strategy: Partners Handout 3

    (G) 2- group: Complete the sentences with the correct adjectives from new vocabulary

    (G) 3- group: Learners look at the children and their clothes.

    They write the description of their clothes below, no more than 2 sentences for each picture.

    After, they choose ONE of the images in the pictures they would recommend wearing. One learner to explain their learning in one sentence. The next learner uses a high level connective and adds their own learning to the sentence.They should explain why they have chosen it.

    Strategy: Connecting learning Handout 3

    Differentiation by difficulties of tasks

    Interaction pattern: T-S, S-S

    Assessment by smiles

    Descriptors

    A learner:

    - describe clothes using adjectives

    - apply variety of compound adjectives

    - create sentences with adjectives








    Youtube.com















    Picture cuts







    http://CreativeEnglishVocabulary.com
























    pictures PPT


























































    PPT




    Parcel, tape recorder

    Picture cuts





    Appendix 1






    Appendix 2


    Appendix3


    End

    3 min





    2 min

    (W) Plenary "The tree of wishes" Students choose one

    Apple- I have known much information

    Flower- I have understood much information. It was very useful

    Leaf- Today some questions were not clear for me

    Self - assessment: Learners write self-assessment and hand in to teacher

    1. At English lesson I was .... active/passive

    2. The English lesson was .... short/long

    3. During the class I was .... tired/ not tired

    4. My mood became ..... better/ worse

    5. The tasks were .... clear/ not clear

    6. I give myself 5 , 4 , 3

    Homework: Write about "Clothes in different seasons"

    - Less able learners write 3 sentences with using adjectives

    - most learners write 4 sentences with using adjectives

    - some learners write 5 sentences with using adjectives


    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check


    Less able SS are given tasks with support, eg. visual aids or easier tasks.

    More able SS are given tasks with minimum/no support .

    Some learners are given tasks without support

    Big thumb, smile, oral/gesture assessment, self-assessment


    Health and safety check is provided by physical activity, using active board less


    Reflection

    Were the lesson/ learning objectives realistic? Lesson/learning objectives were realistic

    What did the learners learn today? New words, connected sentences with using

    What was the learning atmosphere like? adjectives, speaking about clothes

    Did my planned differentiation work well? Atmosphere was good

    Did I stick to timings? I stick to timings

    What changes did I make from my plan and why?

    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1.

    2.

    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

    1.

    2.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Сағынбаева Мария
    09 Маусым 2023
    380
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Clothes and fashion

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Clothes and fashion

    Материал туралы қысқаша түсінік
    7.4B Clothes and Fashion Lesson 10 School: Regional boarding-school for gifted in the sport of children named by Bogenbai batyr Date: 5.05.23 Teacher’s name: Sagynbaeva M.Zh. Grade: 7 Number present:20 absent: Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 7.S6 use appropriate subject - specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics and some curricular topics 7.W8 Spell most high-frequency vocabulary accurately for a limited range of familiar general topics and some curricular topics. 7.UE3 use a growing variety of compound adjectives and adjectives as participles Lesson objectives All learners will be able to: -Recognize appropriate subject - specific vocabulary about clothes; - List and spell general vocabulary accurately - Describe clothes using adjectives Most learners will be able to: -Construct sentences into a logical ranged paragraph; -Use words with correct spelling control; - Apply variety of compound adjectives Some learners will be
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    7.4B Clothes and Fashion

    Lesson 10


    School: Regional boarding-school for gifted in the sport of children named by Bogenbai batyr

    Date: 5.05.23

    Teacher’s name: Sagynbaeva M.Zh.

    Grade: 7

    Number present:20

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.S6 use appropriate subject - specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics and some curricular topics

    7.W8 Spell most high-frequency vocabulary accurately for a limited range of familiar general topics and some curricular topics.

    7.UE3 use a growing variety of compound adjectives and adjectives as participles

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    -Recognize appropriate subject - specific vocabulary about clothes;

    - List and spell general vocabulary accurately

    - Describe clothes using adjectives

    Most learners will be able to:

    -Construct sentences into a logical ranged paragraph;

    -Use words with correct spelling control;

    - Apply variety of compound adjectives

    Some learners will be able to:

    -Compose and create sentences with adjectives

    Assessment criteria

    Comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchange

    Describe with little or no support sentences into coherent paragraphs using a variety of basic connectors

    Use a growing variety of compound adjectives

    Language objective

    -use new active vocabulary and correct grammar constructions in their writing

    a warm jacket, fashionable trainers, a smart shirt, a buggy jumper, tight jeans, a plain T-shirt, patterned trousers, an old-fashionable dress,a casual hoodie

    Value links

    Values links; learners are taught to love nature, to live in harmony and peace (Patriotic Act, Mangilik Yel, #3 Nationality unity, secular society with high spiritulality) Common history, culture and language

    Previous learning

    Sports Clothes

    Cross-Curricular Link

    technology

    Use of ICT

    Smart Board, projector, PPT, tape recorder

    Planned timings

    Planned activities

    Resources



    Start

    2 min



    3 min






    DrawObject1

    Middle

    2 min





























    7 min







































    10 min





















    10 min

    Class routine

    Greeting

    Teacher greats with children and ask about date, mood and weather

    Starter

    (W)Brainstorm the lesson

    (W)Warm -up activity: Teacher shows a short video about fashion and clothes. Learners should guess the theme of the lesson according to the video

    Interaction pattern: T-S

    Assessment: "Big thumb''

    (W) Team division: «Theme links»

    SS Learners choose pencils from 3 colors and are divided into 3 groups by the colors of the pencils that they chose 1 group- clothes, 2 group- fashion, 3 group- shop

    Interaction pattern: S-S

    Introduction

    ( D) New vocabulary presentation

    Modeling.

    (W)Teacher explains that learners to repeat after the video's speaker new vocabulary about clothes

    Eliciting. Interaction pattern: T-S

    Teacher elicits knowledge of children about kinds of clothes according to the seasons.

    What season is it now?

    What clothes do you wearing in this season?

    What clothes people wear in this season?

    Drilling. Interaction pattern: T-S,

    Teacher introduces with the new vocabulary which is given on the board (supported by pictures).

    a warm jacket fashionable trainers a smart shirt

    a buggy jumper tight jeans a plain T-shirt patterned trousers an old-fashionable dress

    a casual hoodie

    Development

    (W) «Match the phrases with the pictures»

    SS should match the phrases in the box with the pictures (a-i).Then check and repeat

    a warm jacket fashionable trainers a smart shirt

    a buggy jumper tight jeans a plain T-shirt patterned trousers an old-fashionable dress

    a casual hoodie






    c

    A b



    Interaction pattern: S-S, T-S

    Descriptors:

    A learner:

    - list a vocabulary

    - use the words with correct spelling

    - describe clothes using adjectives

    Assessment by ‘Oral’ (well done, excellent, very good, so so...)

    Teacher says that everyone usually has got his own style in choosing clothes.

    (W)What is your style this year (2018)?

    (I) Describe own styles

    Necessary adjectives:

    ...to feel comfortable, to keep warm, to look very beautiful in, the necessary thing in..., the lovely thing of my friend, my mother suggest me, in my opinion, to my mind, it doesn't matter, I prefer, I believe that

    Scaffolding

    Eg. Shirts

    I prefer shirts for my birthday because...

    T-shirt

    I like to wear T-shirt because ...

    Shorts

    ...

    Jeans

    ...

    Blouse

    ...

    Dress

    ...

    After completing the task, learners stand in a circle, teacher gives to one learner a parcel with names of clothes, and turns on the music , when the music stops, whoever has the parcel , gets the word out of the parcel and makes a sentence on it using adjectives

    Strategy: Pass the parcel Handout 3

    Interaction pattern: S-T,S-S

    Assessment by "Gertures"

    Descriptors

    A learner:

    - describe clothes using adjectives

    - construct sentences into a logical connections

    - compose sentences with adjectives

    (G) 1-group: Teacher gives learners a piece of paper with pictures and names of the clothes, and Adds vowels to the words in order to make adjectives and clothes. Learners should find picture and words which coincide with each other and write them under the correct picture

    Strategy: Partners Handout 3

    (G) 2- group: Complete the sentences with the correct adjectives from new vocabulary

    (G) 3- group: Learners look at the children and their clothes.

    They write the description of their clothes below, no more than 2 sentences for each picture.

    After, they choose ONE of the images in the pictures they would recommend wearing. One learner to explain their learning in one sentence. The next learner uses a high level connective and adds their own learning to the sentence.They should explain why they have chosen it.

    Strategy: Connecting learning Handout 3

    Differentiation by difficulties of tasks

    Interaction pattern: T-S, S-S

    Assessment by smiles

    Descriptors

    A learner:

    - describe clothes using adjectives

    - apply variety of compound adjectives

    - create sentences with adjectives








    Youtube.com















    Picture cuts







    http://CreativeEnglishVocabulary.com
























    pictures PPT


























































    PPT




    Parcel, tape recorder

    Picture cuts





    Appendix 1






    Appendix 2


    Appendix3


    End

    3 min





    2 min

    (W) Plenary "The tree of wishes" Students choose one

    Apple- I have known much information

    Flower- I have understood much information. It was very useful

    Leaf- Today some questions were not clear for me

    Self - assessment: Learners write self-assessment and hand in to teacher

    1. At English lesson I was .... active/passive

    2. The English lesson was .... short/long

    3. During the class I was .... tired/ not tired

    4. My mood became ..... better/ worse

    5. The tasks were .... clear/ not clear

    6. I give myself 5 , 4 , 3

    Homework: Write about "Clothes in different seasons"

    - Less able learners write 3 sentences with using adjectives

    - most learners write 4 sentences with using adjectives

    - some learners write 5 sentences with using adjectives


    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check


    Less able SS are given tasks with support, eg. visual aids or easier tasks.

    More able SS are given tasks with minimum/no support .

    Some learners are given tasks without support

    Big thumb, smile, oral/gesture assessment, self-assessment


    Health and safety check is provided by physical activity, using active board less


    Reflection

    Were the lesson/ learning objectives realistic? Lesson/learning objectives were realistic

    What did the learners learn today? New words, connected sentences with using

    What was the learning atmosphere like? adjectives, speaking about clothes

    Did my planned differentiation work well? Atmosphere was good

    Did I stick to timings? I stick to timings

    What changes did I make from my plan and why?

    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1.

    2.

    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

    1.

    2.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Неміс тілі Презентация 8 сынып
    09.06.2023
    380
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Сағынбаева Мария
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации