"Дарынды оқушымен жұмыс жасаудың тиімді жолдары"

Тақырып бойынша 31 материал табылды

"Дарынды оқушымен жұмыс жасаудың тиімді жолдары"

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл мақалада қазіргі білім беру жүйесінде дарынды оқушылармен тиімді жұмыс істеудің жолдары жан-жақты қарастырылған. Автор дарынды баланың ерекшеліктерін сипаттап, мұғалімнің кәсіби рөлі мен жауапкершілігін нақтылап көрсетеді. Жобалық жұмыс, дебат, шығармашылық тапсырма, менторлық, онлайн олимпиада сияқты әдістердің тиімділігі талданады. Сонымен қатар, дарынды оқушымен жұмыс барысында кездесетін психологиялық қиындықтар мен оларды шешу жолдары да қамтылған. Мақаланың негізгі мақсаты — дарынды балаларды қолдап, олардың әлеуетін толық ашуға жағдай жасау қажеттігін көрсету.
Материалдың қысқаша нұсқасы

М.Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті

Филология факультеті

Қазақ тілі мен әдебиеті білім беру бағдарламасы

ҚТӘ-11(3) тобының студенті

Мұратханова Жамалай Мерекеқызы



ДАРЫНДЫ ОҚУШЫМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУДЫҢ ТИІМДІ ЖОЛДАРЫ



Аңдатпа. Бұл мақалада қазіргі білім беру жүйесінде ерекше қабілетті, дарынды оқушылармен жүргізілетін жұмыстардың маңыздылығы мен тиімді әдіс-тәсілдері қарастырылады. Автор дарынды баланың психологиялық және танымдық ерекшеліктеріне назар аудара отырып, оларды дамытудың нақты жолдарын ұсынады. Сондай-ақ мұғалімнің рөлі мен шығармашылық көзқарасының маңызы да ашылып көрсетіледі.

Түйін сөздер: дарынды оқушы, қабілет, мотивация, шығармашылық, әдіс-тәсіл, мұғалім, қолдау.

Кіріспе

Қоғамның болашағы — білімді, қабілетті, шығармашыл тұлғаның қолында. Осындай тұлғаны қалыптастыруда мектеп пен мұғалімнің рөлі зор. Әсіресе дарынды оқушылармен жұмыс жасау — үлкен жауапкершілік пен кәсіби шеберлікті талап ететін бағыт. Дарынды оқушылар — ерекше ойлау қабілеті, тез меңгеру, логикалық және шығармашылық тұрғыда ойлай білу қасиеттерімен ерекшеленеді. Осындай оқушыларды дер кезінде танып, дұрыс бағыт-бағдар беру — бүгінгі мұғалімдердің басты міндеті.

Негізгі бөлім

Дарынды оқушыны тану жолдары. Дарынды баланы тану — бір сәттік жұмыс емес. Ол – жүйелі бақылау, сабақ барысындағы белсенділігі, сұрақ қою дағдысы, өзгеше ойлау стилі, проблемалық ситуацияларға көзқарасы арқылы көрінеді. Әдетте мұндай балалар өзіндік пікірге ие, жаңа идея ұсынуға бейім, өзін-өзі дамытуға құштар болады. Мұғалім баланың осындай ерекшеліктерін байқап, қолдау көрсетсе — дарындылықтың шынайы ашылуына жол ашады.

Мұғалімнің рөлі. Дарынды оқушы — дайын күйінде берілетін үлгі емес. Оны дамыту үшін мұғалімнің үздіксіз ізденісі, әдістемелік шеберлігі, психологиялық қолдауы қажет. Мұғалім әр оқушының даму ерекшелігін ескере отырып, саралап оқыту, жеке тапсырмалар беру, зерттеуге бағыттау, шығармашылық жұмыстар ұйымдастыру арқылы баланың танымдық әлеуетін арттыра алады. Дарынды оқушымен жұмыс – бұл жай тапсырма беру емес, оның қызығушылығына сай жеке білім беру траекториясын құруды білдіреді.

Тиімді әдістер мен тәсілдер.

1. Жобалық жұмыс — оқушының зерттеушілік қабілетін дамытады.

2. Дебат, пікірталас — ойлау жүйесін қалыптастырады.

3. Шығармашылық жазба жұмыстары — көркем және сын тұрғысынан ойлауға жетелейді.

4. Менторлық және тәлімгерлік — өзара оқыту арқылы дарынды балалардың көшбасшылық қабілеттерін ашады.

5. Онлайн курстар мен олимпиадалар — қабілетін кеңейтудің кең алаңы.

Қиындықтар мен шешу жолдары. Дарынды баламен жұмыс әрдайым оңай бола бермейді. Олар кейде өз ортасынан оқшауланып, ішкі күйзеліс, жалғыздық сезімін сезінуі мүмкін. Сондықтан мұғалім тек білім беру жағынан ғана емес, психологиялық қолдау тұрғысынан да қырағы болуы керек. Қиындықтар туындаған жағдайда ата-анамен тығыз байланыс орнатып, оқушының жағдайын бақылап, оның әлеуметтік бейімделуіне көмектесу маңызды.

Қорытынды

Дарынды оқушымен жұмыс жасау — бұл тек білім беру үдерісі емес, бұл — болашақ ұлт көшбасшыларын тәрбиелеу миссиясы. Мұғалім өз тәжірибесін үнемі жетілдіріп, оқушының мүмкіндігін бағалап, онымен шығармашылық негізде жұмыс жасаса — әрбір бала өз дарындылығын аша алады. Ұстаздың сенімі мен қамқорлығы — оқушының қанат жаюына себеп болады.

Пайдаланылған әдебиеттер:

1. Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы.

2. Әбенбаев С. «Дарынды балалармен жұмыс». Алматы, 2010.

3. Мұғалімге арналған нұсқаулық. (ІІ деңгей бағдарламасы). НЗМ, 2012.

4. Қоянбаев Ж.Б. «Педагогика». Алматы, 2007.

5. Сухомлинский В. «Балаларға жүрек жылуын». Москва, 1981.

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
13.05.2025
77
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі