Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Дене тәрбиесінің маңызы мен міндеттері. Дене тәрбиесі, мазмұны, бағдарламасы.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Дене тәрбиесінің маңызы мен міндеттері. Дене тәрбиесі, мазмұны, бағдарламасы. Бастауыш сыныптағы дене шынықтыру сабақтары.
Дене тәрбиесінің маңызы мен
міндеттері. Дене
тәрбиесі, мазмұны, бағдарламасы.
Бастауыш сыныптағы дене шынықтыру сабақтары. Сыныптан тыс
жұмыстар.
Оқушылар дене-бітімінің дұрыс дамуы, денсаулығының нығаюы, жұмыс
қабілетінің артуы сыртқы ортаның қолайсыз жағдайларына қарсы тұруға
ықпал етеді. Жақсы денсаулық -адамның еңбек және қоғамның
іс-әрекетке жемісті қатысуының маңызды кепілі. Оқушылардың
денсаулығына қамқорлық жасауға біздің қоғамымыз мейлінше мүдделі.
Сабақтарда, сабақтан тыс уақытта, спорт секцияларында дене
тәрбиесін күн сайын ұйымдастырып, қолайлы жағдайлар жасау
қажет.
Табиғи қозғалыстың түрлері жүгіру, қарғу, жүзу, лақтыру, шаңғы,
коньки, велосипед тебу, акробатика өмірге қажетті дағды және
іскерліктерді қалыптастырады. Жас адамдардық денесі түрлі
жаттығулар көмегімен ширап, дамиды. Сондықтан күш, жылдамдық,
төзімділік, икемділік сияқты адам қабілетін дамыту оқушылардың
қозғалтқыш тәжірибесін байытады, дене қозғалысын үйлестіреді.
Дене тәрбиесі саласында ырғақ, жеке гигиена, дене шынықтыру
мәдениеті, туризм, спорт ерекше орын алады.
Дене тәрбиесі ең басты күн тәртібін, яғни, еңбек, демалыс,
тамақтану, үйқы, бос уақыт ырғақтарын дұрыс ұйымдастыруда талап
етеді. Күн тәртібін тиімді пайдалану балалардың ақыл-ойы мен дене
құрылысының дұрыс дамуына, денсаулығын сақтауға көмектеседі.
Күн тәртібін бұзбау міндет. Тәртіп дегеніміз - демалыс, тамақтану,
жеке гигиена және күн мен түннің пайдалы сәттерін маңызды, мазмұнды
қолдану.
Мектепте дене тәрбиесін мұғалім, сынып
жетекшісі, тәрбиеші басқарады. Олардың
жұмысының мазмұны:
• шәкірттерге оқу, еңбек және демалыс ырғағын ұтымды
пайдалануды үйрету, оқушылардың денсаулығын үнемі бақылау, жұмыс
қабілетін жаңсарту, оларға жағдай туғызып, қамқорлық жасау.
• оқу күні және оқу жылы бойында қозғалыс жасау, қозғалтқыш
әрекетке үйрету және қозғалтқыш сапаларын дамыту, дене шынықтыру
және сауықтыру жұмысын тиімді өткізу.
Дене тәрбиесін мектепте және мектептен тыс оқу орындарында спорттық
базаларда іске асыру үшін төмендегі талаптарды еске алған жөн:
• оқушылардың бойында жоғары адамгершілік сапаларын
тәрбиелеу.
• шәкірттің денсаулығын нығайту, жұмыс қабілетін көтеру.
• спортпен шүғылдануға оқушылардың тұрақты қызығуын және
қабілетін дамыту.
• негізгі қозғалтқыш сапаларын дамыту.
2. Дене тәрбиесінің мазмұны, міндеттері және формалары әрбір
мектептердің жағдайларына байланысты дене шынықтыру және сауықтыру
жұмысының жүйесін жасауды қажет етеді.
Дене тәрбиесінің негізгі құралдарына дене жаттығулары, гимнастика,
ойын, туризм, спорт, табиғи факторлар жатады.
Дене жаттығулары - бұл саналы түрде орындалған қимылдар және
қозғалтқыш әрекеттер. Дене жаттығулары бұлшық ет жүйесін, қан
айналымын және тыныс алу мүшелерін дамытады.
Гимнастика. Түрлері: негізгі және гигиеналық гимнастика, спорттың
гимнастика, акробатика, көркемдік гимнастика, өндірістік гимнастика
және емдік гимнастика.
Ойын оқушыларды жылдамдықда, төзімділікке тәрбиелейді.
Туризм - оқушыларды төзімділікке, ұжымдыққа, еңбек сүйгіштікке және
қолайсыз сыртңы жағдайларда кездесетін қиындықтарды жеңуге
тәрбиелейді.
Спорт - оқушылардың денсаулығын нығайтатын, дене күшін, қозғалыс
дағдыларын және моральдық-еріктік қасиеттерін дамытатын дене
тәрбиесінің құралы. Дене тәрбиесіндегі маңызды құралдарының бірі -
табиғи факторлар: күн көзі, ауа, суға шомылу, душ қабылдау.
Табиғат факторларын балалардың денесін сауықтыру жұмысы кезінде
пайдалану өте тиімді. Дене тәрбиесінің маңызды мақсаттарының бірі -
балалар мен ересек адамдарды дене шынықтыру ісіне жұмылдыру.
Дене тәрбиесінің міндеттері:
- денсаулықты нығайту және шынықтыру, дененің дұрыс өсіп-жетілуіне
және ағзаның жұмыс қабілетін арттыруына әсер ету;
- қимыл дағдылары мен іскерліктерін қалыптастыру
және жетілдіру;
- қимылдың жаңа түрлеріне баулу және оны теориялық білімдерімен
байланыстыру;
- негізгі қимыл-қасиеттерін күшті, төзімділікті, шапшаңдықты
және ептілікті дамыту;
- еріктілікке, батылдыққа, табандылыққа, тәртіптілікке,
ұйымшылдыққа, достық пен жолдастық сезімге, мәдениет мінез-құлық
дағдысына еңбек пен қоғамдьщ меншікке саналы көзқарасын
тәрбиелеу;
- өдеттерді қалыптастыру және дене жаттығуларымен үнемі шұғылдануға
ынтаны тәрбиелеу;
- гигиеналық дағдыларды сіңіру, дене жаттығулары мен шынықтыру
гигиенасы жөніндегі білімді хабарлау.
3. Дене шынықтыру сабағы әзірлік, негізгі, қорытынды бөлімдерінен
тұрады. Әзірлік бөлімі оқушылардың сергек көңіл-күйін, дене
шынықтырумен шұғылдану ынтасын арттыру және балаларды сабақтың
негізгі бөлігінде күрделі дене жаттығуларын орындау даярлығын жасау
үшін пайдаланылады.
Сабақтың негізгі бөлігіне оқу бағдарламасындағы дене жаттығуларының
түрлері енгізіледі. Жаттығулар, әр қилы ойындар оқушылардың
көтеріңкі көңіл-күйін туғызады. Осы көтеріңкі ілікті басып,
оқушыларды келесі сабақтарға даярлау сабақтың үшінші, қорытынды
бөлігінің міндеті. Сабақ жалпы сап түзеумеи, қорытынды жасаумен
аяқталады.
Дене шынықтыру сабақтары процесінде білім беру, тәрбиелеу,
сауықтыру міндеттері шешіледі.
Дене шынықтыру сабағының маңызды тәрбиелік міндеті оқушылардың дене
шынықтырумен үнемі шүғылдануға ынта-ықыласын дарыту. Бастауыш
сыныптағы дене шынықтыру сабақтары жаттығуларының және ойындарының
сан алуандылығымен ерекшеленеді.
4. Дене тәрбиесі бойынша сыныптан тыс жұмыстардың міндеттері:
баланың денсаулығын нығайтуға көмектесу; ағзаны шынықтыру,
оқушылардың жан-жақты өсіп жетілуіне, дене шынықтырудық оқу
бағдарламасын ойдағыдай
меңгеруге көмектесу; балаларды дене
шынықтыру және спортпен үнемі шұғылдануға әдеттендіру; қозғалыс
дағдысын тәрбиелеу.
Дене шынықтыру мен спорт жөніндегі сыныптан тыс жұмыстың негізгі
формалары: секциялары мен үйірмелердегі сабақтар спорт жарыстары,
серуендер, туристік жорықтар, дене шынықтыру және спорт
мейрамдары.
Серуендер мен жорықтарды балалардың табиғат туралы білімдерін
толықтыра алатындай тамаша адамдардық әңгімелерін ести алатындай
жерде белгіленген жөн.
22.
Эстетикалық тәрбиенің маңызы, міндеттері, мазмұны. Оқу процесіндегі
эстетикалық тәрбие.Эстетикалық тәрбиедегі сыныптан тыс жұмыстар.
Күнделікті өмірдегі адамның жеке басы
эстетикасы.
Эстетикалық тәрбие болмыстағы және өнердегі сұлулық пен өсемдікті
дұрыс қабылдасауды және эстетикалық сезім мен талғамды тәрбиелейді.
Өнер және өмірдегі сұлулықты жасау, оған қатысу қабілетін,
қажетсінуін қалыптастырады.
Адамдардық эстетикалық сезімдері олардың өмірінде зор рөл атқарады.
Әсемдікті көріп, түсініп, жасай білу адамның рухани өмірін
байытады, қызғылықты етеді, оған ең жоғары рухани ләззаттануға
мүмкіндік береді. Адамның әсемдікті және жексұрындықты, сәулеттілік
және ұждансыздықты, қуаныш пен қайғыны түсіне білуіне байланысты,
оның саналы тәртібі мен
мінез-құлқы айқындалады. Осыдан келіп адамның әсемдікке шынайы
көзқарастары мен мұраттары болуы керек екендігі шығады.
Ең бастысы - адамгершілік сезімді, жеке бастың рухани деңгейін
көтеру, мінез-құлқын толықтыру, түзету. Егер оқушы өзін жаман
әдеттен алшақ ұстап, іс-әрекетінің әдемілігін, қажеттілігін
түсініп, еңбек нәтижесінен көркемдікті
сезіне білсе, бұл оның эстетикалық
талғамының, адамгершілік қасиеттерінің жоғары жетіле бастағанын
көрсетеді.
Материалистік эстетика - эстетикалық тәрбиенің методологиялық
негізі болып табылады. Ол өмір мен өнердегі әстетиканың мәнін
ашады, адамның ортаны эстетикалық тұрғыдан меңгеруіне деген
принциптерді зерттейді, көркем шығармашылық заңдарын тексереді.
Ал, тәрбиенің теориясы болса, эстетикалық сезімнің, талғамның
идеялық қалыптасу процесін зерттейді. Материалистік эстстика -
болмыста жүзеге асатын нақты сұлулықты нығайта отырып, адамды ойдан
шығарған сәулетті арман, қиял әлеміне алып кетпейді. Керісінше
өнердегі әдемілік, болмыста әдеміліктің сәулесі деп мәлімдейді.
Эстетикалық тәрбиенің мақсаты - жеке адамның эстетикалық мәдениетін
дамыту. Оның негізгі компонентері:
• Эстетикалық қабылдау.
• Эстетикалық сезім.
• Эстетикалық талғам.
Эстетикалъщ қабылдасау деп - әсемдікті қабылдау процесін айтады,
мұның нәтижесі эстетикалық әсерлену, эмоция болып табылады.
Табиғат, өнер, адам жасаған заттар, адамның сыртңы кгйпі, рухани
дүниесі, тұрмыс-салты, әрекеттері мен қылықтары, адамның өзі де
эстетикалық қабылдасаудық объектісі бола алады.
Сезім байлығы - адамның рухани өмірін жоғары даәр тарапты дамытудың
қажетті шарты. Адам рухани жағынан бай болып, осомдікті көре біліп,
одан ләззат ала білуге тиісті.
Эстетикалық талғам - әсемдікті дұрыс бағалай білуге тәрбиелеу.
Эстетикалық талғам немесе көркемдік талғам әрбір адам өзі жасайтын
белгілі бір эстетикалық мұратты бейнелейді.
Эстетикалық мұрат дегеніміз - адамдардық көксеп жүрген әсемдік
жөніндегі түсінігі. Адамның жетем-ау деген арманы, өмірде сол
бойынша құрғысы келетін нерсесі.
Эстетикалық сезімдерді, мұрат, талғамдарды бағалауды тәрбиелеу
білімді меңгеріп алумен бірге, дүниеге көзқарасты қалыптастырудық
маңызды құралы болып табылады.
Эстетикалық тәрбиенің мақсаты - оқушының бойында көркем-эстетикалық
мәдениетті қалыптастыру, оны жоспарлы және мақсатты түрде сіңіру
болып табылады (№13-14 қосымшаларды қараңыз).
Эстетикалық тәрбиенің міндеттері:
• Бейнелеу өнері арқылы көркем
шығармашылық сезімін, талғамын
дамыту.
• Эстетикалық құралдарды: өнер, әдебиеттерді, қолдана білу
дағдысын қалыптастыру.
• Эстетикалық сезімді және эстетикалық қабылдасауды
тәрбиелеу.
• Оқушыларды әсемдікті көре біліп, сезінуге
тәрбиелеу.