Таңдаған планеталар бойынша
мінездерін біледі
Қызыл
түс-Марс планетасы көкірегі ашық,
жүрегін қуаныш кернеп отырған белсенділердің
түсі
Көк
түс-Венера
планетасы
көк түс - аспанның,
мәңгіліктің түсі. шыншыл, сенімділігі мол, байсалдылардың
түсі
Сары
түс-Меркурий планетасы алтын
күннің, зиялы қауымның түсі. белсенділігі зор, қасындағыларға
шуағын себетін, үміт беретін, ашық мінезділердің
түсі
Жасыл
түс- Сатурн планетасы жасыл өркен,
өсімдіктер, жапырақтың түсі. сенімділігі зор, қасындағыларға
сенімді дос әрі қорғаушы болып үміт беретін, салмақтылардың
түсі.
Бүгінгі мектептегі білім
беруде Баға-Бағалау-Баға беру деген ұғым бар. Біз үшін бұл үш сөз
синонимдес болғанымен, әртүрлі ұғымды
білдіреді.
Студенттерге сұрақ
қойылады:
1.Баға дегеніміз
не?
2. Бағалау дегеніміз
не?
3. Баға беру дегеніміз
не?
Осы синонимдес үш сөзді
ретімен орналастырыңыз және түсінік
беріңіз.
1. Бағалау-оқушылардың
оқу-танымдық әрекеттерін бақылау, оның білім деңгейін анықтау үшін
ақпарат жинау;
2.Баға беру-бағалаудың
нәтижесі, яғни сапалы кері байланыс;
3.Баға- символ, оқу жетістігін не санмен, не сөзбен
таңбалау.
«Алпамыс мектепке
барады» бейнефильмінен үзіндісін
көрсетіп, Венн диаграммасы арқылы дәстүрлі бағалау мен жаңа типтегі
бағалаудың ұқсастығы мен
айырмашылығын мазмұнды сызба
арқылы көрсету.
Қорғау алдында баға беру үшін
критерий құрастырып алайық.
Критерий
(гр.kriterion)
–деген сөз. Орындалуы қандай да бір
заңның немесе тәсілдің қолданушылығын қамтамасыз ететін
шарт.
Критерийалды
бағалау – бұл білім берудің мақсаты
мен мазмұнына негізделген оқушының оқу – танымдық құзырлығын
қалыптастыруда алдын-ала белгіленген жетістіктермен салыстыру
үрдісі.
Критериалды бағалаудың
басты ерекшелігі:
Алдын-ала ұсынылған бағалау
шкаласы;
Анық,
айқындылығы;
Бағаның
әділдігі;
Өзін бағалауға мүмкіндіктің
берілуі;
Дескриптор(Standard)-оқушының белгілі
бір тапсырма бойынша орындалған жұмысының деңгейін немесе сапасын
сипаттайтын тұжырым. Дескриптор- оқушының ең жақсы нәтижеге
жетудегі әрбір қадамының жетістігі.
Студенттер 2-тапсырмаға
критерий мен дескриптор құрастырады
Постердің
безендірілуі
Мазмұны
Қорғауы
Осы құрастырған критерийлеріне
дескриптор құрастырады.
а)
Формат толық қамтылған
ба?
ә)
Түстердің үйлестірілуі дұрыс
па?
б)Жазу каллиграфиясы,
реттілігі.
а)
Нақтылығы;
ә)
Ғылымилылығы;
б)
Тақырып толық қамтылған
ба?
а)
Сөйлеу
мәнері
ә)
Жеткізе
алуы
б)
Терминдерді
қолдану
Мазмұнды сызба жұмыстарын
құрған критерий , дескрипторлары арқылы
бағалау.
Мазмұнды сызбаны
қорғаған топты, келесі топтар құрылған критерийлер мен
дескрипторлар бойынша бағалайды.
«Ойлаудың бес
гүлі» әдісімен коучинг барысын
бағалау, кері байланыс
Коучинг барысын бағалау
үшін, гүлдің суреттері таратылады, өз ойларын гүл жапырақтарына
жазады.
«Оқушының білім жетістігін
бағалауда дескрипторлар
қолдану»
Топтың аты
..................................... Мерзімі
.....................
р/с
|
Критерийлер
|
Дескриптор
|
Ұпайлар
|
І
топ
|
ІІ
топ
|
1
|
2
|
3
|
1
|
2
|
3
|
1
|
Мазмұнды сызбаның
безендірілуі
|
Формат толық
қамтылған ба?
|
|
|
|
|
|
|
Түстердің
үйлестірілуі дұрыс па?
|
|
|
|
|
|
|
Жазу каллеграфиясы,
реттілігі
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Мазмұны
|
Нақтылығы
|
|
|
|
|
|
|
Ғылымилығы
|
|
|
|
|
|
|
Тақырып толық
қамтылған ба?
|
|
|
|
|
|
|
3
|
Қорғауы
|
Сөйлеу
мәнері
|
|
|
|
|
|
|
Жеткізе
алуы
|
|
|
|
|
|
|
Терминдерді
қолдануы
|
|
|
|
|
|
|
Жалпы
ұпайы
|
|
|
|
Бағасы
|
|
|
|
Сабақтағы кері байланыстың үш түрі
бар.
1.
Көңіл-күймен эмоциялық жағдайды анықтауға арналған кері байланыс.
Көңіл-күйді білдіретін әр түрлі суреттер, смайликтер және бояу
түстерімен анықтау. Мысалы: «Ауа райы», «Бағдаршам», «Алма ағашы».
Мысалы «Алма ағашы» әдісінде оқушыларға сабақ басында түрлі-түсті
алма беріледі. Сабақ соңында оны алма ағашына ілу керек. Жасыл
түсті алма – мен бүгін бәрін жақсы орындадым, сондықтан көңіл-күйім
көтеріңкі, қызыл түсті алма - мен тапсырманы орындай алмадым,
көңіл-күйім жоқ дегенді білдіреді. «Бір сөзбен» әдісі барысында
оқушылар берілген сөздердің ішінен бүгінгі сабақтағы жағдайын
сипаттайтын үш сөзді таңдайды. (қуаныш, немқұрайлылық, шабыт,
зерігу,
сенімсіздік,сенімділік,рахаттану,алаңдау)
2.
Сабақтағы іс-әрекетке байланысты кері байланыс. Мысалы: «Табыс
сатысы» әдісінде кәдімгі сатының суреті беріледі. 1-ші баспалдағы
Мен............. БІЛЕМІН, 2-ші баспалдағы Мен ............
ТҮСІНЕМІН, 3-ші баспалдағы Мен ............... ЖАСАЙ
АЛАМЫН.
3. Оқу материалының
мазмұнына берілетін кері байланыс. Бұрын мен білмеуші едім. Енді
мен білемін деген сияқты ой-пікірлерін білдіру боп
табылады. Мысалы: «Плюс, Минус, Қызықты». «Плюс»-оң әсер
еткен фактілерді, алған білімдері жайлы жазады. «Минус»-қолымнан
келмей жатыр немесе түсініксіз болып тұр деген ойларын
жазады.
Кері байланыстан күтілетін
нәтижелер:
-мұғалім мен оқушы арасындағы
қарым-қатынас жақсарады;
-оқушы өзінің мықты, осал
тұсын анықтайды және алға жылжуға ықпал
етеді;
-оқушы тек бағалауды ғана
емес, өз жұмысынан хабардар бола отырып, оқуға қызығушылығын
арттырады;
-мұғалім мен оқушы кері
байланысына қарай өз жұмыстарын ұйымдастыруға
бағытталады. Рубрика (айдар,
тарау) – өтілген тақырып бойынша
оқушылар білімін бағалау критерийлер жиынтығы. Ол қандай да бір
тақырыпты зерттеу мақсаттарымен анықталады және мазмұндық жағынан
сол рубриканы ашатын критерийлермен
толықтырылады.
Үйге
тапсырма:шығармашылық тапсырма
|