Материалдар / Дүниежүзі тарихы пәнінен БЖБ тапсырмалары 8 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Дүниежүзі тарихы пәнінен БЖБ тапсырмалары 8 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Дүниежүзі тарихы пәнінен БЖБ тапсырмалары 8 сынып
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Қараша 2018
28348
18 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Дүниежүзі тарихы
8-сынып

Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 8-сынып оқушыларына «Дүниежүзі тарихы» пәні
бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде
құрастырылған.
Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге
оқушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға
мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге
арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ,
жинақта оқушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған.
Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді
ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар)

МАЗМҰНЫ
І ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР ........................................................ 4
«Жаңа заманның басталуы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ................................................................ 4
«XVIІI ғасырдағы Үндістан және Ұлыбритания» және «Ағартушылық идеяларының таралуы»
бөлімдері бойынша жиынтық бағалау........................................................................................................... 7
ІІ ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР ..................................................... 11
«Француз буржуазиялық революциясының көрінісі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ................. 11
«XIX ғасырдағы империялар және олардың бақталастығы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау........ 15
ІІІ ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ ................................................ 19
«XІX ғасырдағы Қытай мен Еуропа елдері» және «Революциялық идеялардың XІX ғасырдағы
Еуропаға әсері» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау............................................................................. 19
«XІX ғасырдағы Ресейдегі қоғамдық-саяси ойдың дамуы» және «XІX ғасырдағы еуропалық отаршыл
үстемдік» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау ....................................................................................... 23
IV ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ ................................................ 26
«Америка Құрама Штаттарының күшеюі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау...................................... 26
«Суретшілер мен жазушылардың көзқарасымен XІX ғасырдағы өзгерістерге шолу» және «Ғылыми
ойдың дамуы» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау ............................................................................... 30

3

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР
«Жаңа заманның басталуы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
ХYII ғасырдың ортасындағы Ағылшын буржуазиялық
революциясы қандай маңызға ие болды?
Өнеркәсіп төңкерісі әлемді қалай өзгертті?
7.1.1.1
«Капитал»,
«буржуазия»,
«жұмысшы
табы»
\пролетариат\ ұғымдарын қоғамның әлеуметтік құрылымын
түсіндіру үшін қолдану
7.4.2.2 Қоғамның индустрияға дейінгі және индустриялық
даму кезеңдерінің айырмашылығын анықтау
Білім алушы
• Қоғамның әлеуметтік құрылымын анықтауда «капитал»,
«буржуазия», «жұмысшы табы» \пролетариат\
ұғымдарын қолданады

Тақырып
Оқу мақсаты

Бағалау критерийі


Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты

Қоғамның индустрияға дейінгі және индустриялық даму
кезеңдерінің ерекшеліктері мен ұқсастығын анықтайды

Қолдану
20 минут

Тапсырма
1. «Капитал», «буржуазия», «жұмысшы табы» \пролетариат\ ұғымдарының мағынасын
ашып, мысал келтіріңіз.
Термин

Капитал

Буржуазия

Жұмысшы табы

Мағынасы
Мысал
Жаңа замандағы қоғамның әлеуметтік құрылымын түсіндіріңіз
2. Қоғамның даму кезеңдерінің ерекшеліктерін анықтап, ұқсас тұстарын көрсетіп,
қорытынды жазыңыз.

Қорытынды ой жазыңыз___________________________________________________________
4

Бағалау критерийі
Қоғамның әлеуметтік
құрылымын анықтауда
«капитал»,
«буржуазия»,
«жұмысшы табы»
\пролетариат\
ұғымдарын қолданады

Қоғамның индустрияға
дейінгі және
индустриялық даму
кезеңдерінің
ерекшеліктері мен
ұқсастығын анықтайды

Тапсырма

1

2

Дескриптор
Білім алушы

Балл

«капитал» ұғымын сипаттап жазады;
«капитал» ұғымына мысал келтіреді;
«буржуазия» ұғымын сипаттап жазады;
«буржуазия» ұғымына мысал келтіреді;
«жұмысшы табы» ұғымын сипаттап
жазады;
«жұмысшы табы»
ұғымына мысал
келтіреді;
қоғамның
әлеуметтік
дамуын
түсіндіреді;
қоғамның индустрияға дейінгі кезеңінің
ерекшелігін анықтайды;

1
1
1
1
1

индустриялық
даму
ерекшелігін анықтайды;

кезеңінің

1

белгілерін

1

кезеңдердің
анықтайды;

ортақ

қорытынды ой жазады.
Жалпы балл

1
1
1

1
11

5

«Жаңа заманның басталуы» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
критерийі
Қоғамның әлеуметтік
құрылымын анықтауда
«капитал», «буржуазия»,
«жұмысшы табы» \пролетариат\
ұғымдарын қолданады

Төмен

«Капитал»,
«буржуазия»,
«жұмысшы табы» ұғымдарын
сипаттап жазуда, әр ұғымға
мысал
келтіруде,
қоғамның
әлеуметтік
құрылымын
түсіндіруде қиналады

Қоғамның индустрияға дейінгі
Қоғамның индустрияға дейінгі
және индустриялық даму
кезеңінің
ерекшелігін/
кезеңдерінің ерекшеліктері мен индустриялық даму кезеңінің
айырмашылығын анықтайды
ерекшелігін/ кезеңдердің ортақ
белгілерін анықтауда қиналады

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
«Капитал»,
«буржуазия»,
«жұмысшы табы» ұғымдарын
сипаттап жазуда, әр ұғымға
мысал келтіруде, қоғамның
әлеуметтік
құрылымын
түсіндіруде қателіктер жібереді

Қоғамның индустрияға дейінгі
кезеңінің ерекшелігін/
индустриялық даму кезеңінің
ерекшелігін/ кезеңдердің ортақ
белгілерін анықтауда қателіктер
жібереді

Жоғары
«Капитал»,
«буржуазия»,
«жұмысшы табы» ұғымдарын
сипаттап жазады, әр ұғымға
мысал
келтіріп,
қоғамның
әлеуметтік
құрылымын
түсіндіреді

Қоғамның индустрияға дейінгі
кезеңінің ерекшелігін
индустриялық даму кезеңінің
ерекшелігін, кезеңдердің ортақ
белгілерін анықтайды

«XVIІI ғасырдағы Үндістан және Ұлыбритания» және «Ағартушылық идеяларының
таралуы» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау
Ағылшындар саудагерлерден Үндістан билеушілеріне
Тақырып
қалай айналды?
Ағартушылық дәуірдің қандай идеялары еуропалық
монархтардың қызметінде көрініс тапты?
7.2.2.1 Тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер
Оқу мақсаты
туындыларын пайдалану
7.1.1.3 Еуропалық державалардың отаршылдық
экспансиясы кезеңіндегі Азия мемлекеттерінің əлеуметтік
құрылымындағы ерекшеліктерді анықтау (Қытай,
Үндістан, Жапония)
7.2.3.2 Ағартушылық дəуір идеяларының қоғамдық дамуға
ықпалын анықтау
Білім алушы
Бағалау критерийі
• Өнер туындысын пайдаланып, тарихи оқиғаларды
интерпретациялайды
• Қытай, Жапония, Үндістанды отарлаудағы
ағылшындардың іс-қимылдарын сипаттайды
• Ағартушылық дәуір идеяларының қоғам дамуына
әсерін сипаттайды
Қолдану
Ойлау дағдыларының
деңгейі
20 минут
Орындау уақыты
Тапсырма
1. Суретті пайдалана отырып, ағылшындардың Үндістанды жаппай отарлауына әсер еткен
жағдайларды жазыңыз.
«Ағылшындардың Үндістанды
отарлауы»

1. ___________________________________________
2. ___________________________________________
3. ___________________________________________
4. ___________________________________________

2. Үндістанды отарлаудағы ағылшындардың іс-қимылдарын картаны қолдана отырып
түсіндіріңіз.

7

 Ағылшындардың Үндістанды отарлаудағы мақсаты қандай болды?
 Үндістанды отарлаудың салдары қандай болды? (2 мысал келтіріңіз)
 Картада Үндістанның Ағылшын колониясында болғанын аймақтарын белгілеңіз.
3. Ғалымдардың ашқан ғылыми жаңалықтарының маңызын жазыңыз.
Ғалымдар
Ашқан ғылыми жаңалықтарының маңызы

Д. Локк

А. Смит

И. Ньютон

8

Бағалау критерийі
Өнер туындысын
пайдаланып, тарихи
оқиғаларды
интерпретациялайды

Тапсыр
ма №
1

Қытай, Жапония,
Үндістанды
отарлаудағы
ағылшындардың ісқимылдарын
сипаттайды

2

Ағартушылық дәуір
идеяларының қоғам
дамуына әсерін
сипаттайды

3

Дескриптор
Білім алушы
ағылшындардың Үндiстан жерiн отарлап
алуына әсер еткен 1-жағдайды жазады;
ағылшындардың Үндiстан жерiн отарлап
алуына әсер еткен 2-жағдайды жазады;
ағылшындардың Үндiстан жерiн отарлап
алуына әсер еткен 3-жағдайды жазады;
ағылшындардың Үндiстан жерiн отарлап
алуына әсер еткен 4-жағдайды жазады;
ағылшындардың Үндістанды отарлау
мақсатын жазады;
Үндістанды отарлаудың 1-салдарын жазады;
Үндістанды отарлаудың 2-салдарын жазады;
Картада Үндістандағы ағылшын
колонияларын белгілейді;
Д. Локктың ғылыми жаңалықтарының
маңызын анықтайды;
А. Смиттің ғылыми жаңалықтарының
маңызын анықтайды;
Исаак Ньютонның ғылыми жаңалықтарының
маңызын анықтайды.

Жалпы балл

Балл
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

11

9

«XVIІI ғасырдағы Үндістан және Ұлыбритания» және «Ағартушылық идеяларының таралуы» бөлімдері бойынша жиынтық
бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
критерийі
Өнер туындысын пайдаланып,
тарихи оқиғаларды
интерпретациялайды

Қытай, Жапония, Үндістанды
отарлаудағы ағылшындардың
іс-қимылдарын сипаттайды

Ағартушылық дәуір
идеяларының қоғам дамуына
әсерін сипаттайды

Төмен
Ағылшындардың Үндiстан
жерiн отарлауға әсер еткен
бірінші, екінші, үшінші,
төртінші жағдайды жазуда
қиналады
Үндістанды отарлау мақсатын,
отарлаудың 1/2 салдарын
жазуда,
картада Үндістандағы
ағылшын колонияларын
белгілеуде қиналады
Д. Локк, А. Смит, Исаак
Ньютонның ашқан ғылыми
жаңалықтарының мәнiн
анықтауда қиналады

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Ағылшындардың Үндiстан жерiн
отарлауға әсер еткен бірінші, екінші,
үшінші, төртінші жағдайды жазуда
қателіктер жібереді

Жоғары
Ағылшындардың Үндiстан жерiн
отарлауға әсер еткен бірінші, екінші,
үшінші, төртінші жағдайды жазады

Үндістанды отарлау мақсатын,
отарлаудың 1/2 салдарын жазуда,
картада Үндістандағы ағылшын
колонияларын белгілеуде
қателіктер жібереді

Үндістанды отарлау мақсатын,
отарлаудың салдарын жазады,
картада Үндістандағы ағылшын
колонияларын белгілейді

Д. Локк, А. Смит, Исаак
Ньютонның ащқан ғылыми
жаңалықтарының мәнiн анықтауда
қателіктер жібереді

Д. Локк, А. Смит, Исаак
Ньютонның ашқан ғылыми
жаңалықтарының мәнiн анықтайды

10

ІІ ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР
«Француз буржуазиялық революциясының көрінісі» бөлімі бойынша жиынтық
бағалау
1789-1799 жылдар аралығында Францияда қандай
Тақырып
өзгерістер орын алды?
Неліктен Давид пен Бодридің Марат туралы көзқарастары
әртүрлі болды?
Наполеон империясы қалай құрылды және оның құлдырау
себептері неде болды?
7.1.2.1 Экономикалық және саяси жүйенің өзгеруіне
Оқу мақсаты
буржуазияның әсерін анықтау
7.2.2.1 Тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер
туындыларын пайдалану
Білім алушы
Бағалау критерийі
• Экономикалық және саяси жүйенің өзгеруіне
буржуазияның әсерін анықтайды
• Өнер туындыларын қолдану арқылы тарихи
оқиғаны интерпретациялайды
Қолдану
Ойлау дағдыларының
деңгейі
20 минут
Орындау уақыты
Тапсырма
1. Француз буржуазиялық революциясының себебін анықтап, «Венн» диаграммасына
толтырыңыз. 2 айырмашылығын және 1 ұқсастығын анықтаңыз.

11

2. Өнер туындысына назар аударып, сұрақтарға жауап беріңіз.

Берілген сурет бойынша өз ойыңызды жазыңыз.
Суреттің салыну себебін анықтаңыз.
Суреттің салынған уақытын анықтаңыз.
Сурет бойынша ақпарат алуға болатын тарихи оқиғаны сипаттаңыз.
Тарихи оқиғалар туралы ақпарат алу үшін өнер туындыларының маңызын дәлелдеңіз.
1-дәлел
2-дәлел

12

Бағалау критерийі
Экономикалық және
саяси жүйенің
өзгеруіне
буржуазияның әсерін
анықтайды

Өнер туындыларын
қолдану арқылы тарихи
оқиғаны
интерпретациялайды

Жалпы балл

Тапсырм
а№
1

2

Дескриптор

Білім алушы
революцияның әлеуметтік-экономикалық
себебінің бірінші ерекшелігін анықтайды;
революцияның әлеуметтік-экономикалық
себебінің екінші ерекшелігін анықтайды;
революцияның саяси себебінің бірінші
ерекшелігін анықтайды;
революцияның саяси себебінің екінші
ерекшелігін анықтайды;
революцияның саяси және әлеуметтікэкономикалық жағынан ұқсастығын
анықтайды;
берілген сурет бойынша өз ойын жазады;
суреттің салыну себебін анықтайды;
суреттің салынған уақытын анықтайды;
сурет бойынша ақпарат алуға болатын
тарихи оқиғаны сипаттайды;
тарихи оқиғалар туралы ақпарат алу үшін
өнер туындыларының маңыздылығына 1дәлел келтіреді;
тарихи оқиғалар туралы ақпарат алу үшін
өнер туындыларының маңыздылығына 2дәлел келтіреді.

Балл
1
1
1
1
1

1
1
1
1
1

1

11

13

«Француз буржуазиялық революциясының көрінісі» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
критерийі
Экономикалық және
саяси жүйенің
өзгеруіне
буржуазияның әсерін
анықтайды

Өнер туындыларын
қолдану арқылы
тарихи оқиғаны
интерпретациялайды

Төмен
Француз буржуазиялық
революциясының әлеуметтікэкономикалық себебінің бірінші,
екінші ерекшелігін, саяси
себебінің бірінші, екінші
ерекшелігін, ұқсастығын
анықтауда қиналады
Суреттің салынған уақытын,
салыну мақсатын
көрсетуде,суреттегі тарихи
оқиғаны сипаттауда, қоғамдық
құбылысты сипаттауда, , өнер
туындыларының тарихи
маңызына 1/2 дәлел келтіруде
қиналады

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Француз буржуазиялық
революциясының әлеуметтікэкономикалық себебінің бірінші,
екінші ерекшелігін, саяси себебінің
бірінші, екінші ерекшелігін,
ұқсастығын анықтауда қателіктер
жібереді.
Суреттің салынған уақытын, салыну
мақсатын көрсетуде,суреттегі
тарихи оқиғаны сипаттауда,
қоғамдық құбылысты сипаттауда,
өнер туындыларының тарихи
маңызына 1/2 дәлел келтіруде
қателіктер жібереді

14

Жоғары
Француз буржуазиялық
революциясының әлеуметтікэкономикалық себебінің бірінші,
екінші ерекшелігін, саяси себебінің
бірінші, екінші ерекшелігін,
ұқсастығын анықтайды

Суреттің салынған уақытын, салыну
мақсатын көрсетуде,суреттегі
тарихи оқиғаны сипаттауда,
қоғамдық құбылысты сипаттап,
өнер туындыларының тарихи
маңызына 1/2 дәлел келтіреді

«XIX ғасырдағы империялар және олардың бақталастығы» бөлімі бойынша жиынтық
бағалау
Тақырып

Оқу мақсаты

Бағалау критерийі

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты

Ресей мен Ұлыбритания Иранға ықпал ету үшін неге
бақталас болды? Танзимат саясаты Осман империясын
күшейтуге әсер етті ме? Қырым соғысының себептері мен
салдары қандай болды?
7.3.2.2 XVIII–XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық
қатынастардағы өзгерістерді сипаттау
7.4.2.1 Түрлі мемлекеттердің өнеркәсіптік даму сатысына
өту процесінің ерекшеліктерін салыстыру
Білім алушы
• XVIII–XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық
қатынастардағы өзгерістерді көрсетеді
• Түрлі мемлекеттердің өнеркәсіптік даму сатысына
өту процесінің ерекшеліктерін анықтайды
Білу және түсіну
Қолдану
20 минут

Тапсырма
1. Төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз.
1.1. ХV ғасырдың ортасында Кіші Азиядағы және Балқандағы барлық Византия аумағын
жаулап алған мемлекетті көрсетіңіз.
A. Англия
B. Араб халифаты
C. Қасиетті Рим империясы
D. Осман мемлекеті
E. Солтүстік Иран
1.2. 1684 жылы османдарға қарсы құрылған “Қасиетті Лига” коалициясына кірмеген
мемлекетті атаңыз.
A. Австрия
B. Мальта
C. Польша
D. Ресей
E. Франция

2. Берілген мәліметтерді пайдаланып, кестені толтырыңыз.
Англия мен Ресейдің ХІХ ғасырдағы экономикалық дамуының ерекшеліктерін анықтаңыз.
(Әр мемлекетті шойын балқыту, көмір өндіру бойынша берілген жылдармен талдау
жасаңыз)
Шойын балқыту (мың тонна)
Жыл
Англия
Ресей
1860
237168
20467
1900

549630

15

176828

Жыл
1860

Көмір өндіру (млн. тонн)
Англия
117

1900

жылдар
1860 жыл Ресей
1900 жыл Ресей
1860 жыл Англия
1900 жыл Англия

225

Шойын балқыту

Ресей
1
12

Көмір өндіру

Англия мен Ресейдің осы жылдардағы өнеркәсіптік даму сатысына өту процесінің
ерекшеліктеріне қорытынды жасаңыз

16

Бағалау критерийі
XVIII–XIX ғасырдың
ортасындағы
халықаралық
қатынастардағы
өзгерістерді
көрсетеді
Түрлі
мемлекеттердің
өнеркәсіптік даму
сатысына өту
процесінің
ерекшеліктерін
анықтайды

Жалпы балл

Тапсырма

1

2

Дескриптор

Білім алушы
ХV ғасырдың ортасында Кіші Азиядағы және
Балқандағы барлық Византия аумағын
жаулап алған мемлекетті көрсетеді;
1684 жылы османдарға қарсы құрылған
«Қасиетті Лига» коалициясына кірмеген
мемлекетті көрсетеді;
1860 жылғы Англияның шойын балқыту
ерекшелігін анықтайды;
1860 жылғы Ресейдің шойын балқыту
ерекшелігін анықтайды;
1900 жылғы Англияның шойын балқыту
ерекшелігін анықтайды;
1900 жылғы Ресейдің шойын балқыту
ерекшелігін анықтайды;
1860 жылғы Англияның көмір өндіру
ерекшелігін анықтайды;
1860 жылғы Ресейдің көмір өндіру
ерекшелігін анықтайды;
1900 жылғы Англияның көмір өндіру
ерекшелігін анықтайды;
1900 жылғы Ресейдің көмір өндіру
ерекшелігін анықтайды;
Англия мен Ресейдің осы жылдардағы
өнеркәсіптік даму сатысына өту процесінің
ерекшеліктеріне қорытынды жасайды.

Балл
1

1

1
1
1
1
1
1
1
1
1

11

17

«XIX ғасырдағы империялар және олардың бақталастығы» бөлімі жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
критерийі
XVIII–XIX ғасырдың
ортасындағы халықаралық
қатынастардағы
өзгерістерді көрсетеді

Түрлі мемлекеттердің
өнеркәсіптік даму сатысына
өту процесінің
ерекшеліктерін анықтайды

Төмен
ХV ғасырдың ортасында Кіші
Азиядағы және Балқандағы барлық
Византия аумағын жаулап алған
мемлекетті,1684 жылы османдарға
қарсы құрылған «Қасиетті Лига»
коалициясына кірмеген мемлекетті
көрсетуде қиналады

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
ХV ғасырдың ортасында Кіші
Азиядағы және Балқандағы барлық
Византия аумағын жаулап алған
мемлекетті,1684 жылы османдарға
қарсы құрылған «Қасиетті Лига»
коалициясына кірмеген мемлекетті
көрсетуде қателіктер жібереді

1860 және 1900 жылғы Англия мен
Ресейдің шойын, көмір
балқытудағы ерекшелігін
анықтауда, Англия мен Ресейдің
осы жылдардағы өнеркәсіптік даму
сатысына өту процесінің
ерекшеліктеріне қорытынды
жасауда қиналады

1860 және 1900 жылғы Англия мен
Ресейдің шойын, көмір
балқытудағы ерекшелігін
анықтауда, Англия мен Ресейдің
осы жылдардағы өнеркәсіптік даму
сатысына өту процесінің
ерекшеліктеріне қорытынды
жасауда қателіктер жібереді

18

Жоғары
ХV ғасырдың ортасында Кіші
Азиядағы және Балқандағы
барлық Византия аумағын
жаулап алған мемлекетті,1684
жылы османдарға қарсы
құрылған «Қасиетті Лига»
коалициясына кірмеген
мемлекетті көрсетеді
1860 және 1900 жылғы Англия
мен Ресейдің шойын, көмір
балқытудағы ерекшелігін
анықтап, Англия мен Ресейдің
осы жылдардағы өнеркәсіптік
даму сатысына өту процесінің
ерекшеліктеріне қорытынды
жасайды

ІІІ ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
«XІX ғасырдағы Қытай мен Еуропа елдері» және «Революциялық идеялардың XІX
ғасырдағы Еуропаға әсері» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау
Тақырып

Оқу мақсаты

Бағалау критерийі

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты

Англия және Қытай үкіметтерінің хат алысуынан
империализм туралы не біле аламыз? Италия және
Германияның бірігу жолдары қаншалықты бір-біріне ұқсас
болмады?
7.4.1.4 «Экспорт», «импорт», «экспансия», «отарлау»,
«фактория» ұғымдарын қолдану арқылы, тауар-ақша
қатынастарының дамуын түсіндіру
7.3.2.5 Тарихи оқиғаларды түсіндіру үшін «либерализм»,
«консерватизм», «социализм», «марксизм», «ұлтшылдық»
ұғымдарын қолдану
Білім алушы
• «Экспорт», «импорт», «экспансия», «отарлау»,
«фактория» ұғымдарын қолданып, тауар-ақша
қатынастарының дамуын анықтайды
• «Либерализм», «консерватизм», «социализм»,
«марксизм», «ұлтшылдық» ұғымдарын тарихи
оқиғаларды ажырату үшін пайдаланады
Қолдану
20 минут

Тапсырма
1. Төменде берілген ұғымдарды қолданып, Қытайдағы тауар-ақша қатынастарының дамуы
туралы 5 сөйлем жазыңыз
Экспорт

Импорт

Экспансия

Отарлау

Фактория

19

Қытайдағы тауар-ақша қатынастарының дамуына қорытынды жазыңыз.
2. Ұғымдардың мәнін тарихи оқиағаларды көрсете отырып, жазыңыз.
Ұғымдар
Тарихи оқиғаларға қатысы
либерализм
консерватизм
социализм
марксизм
ұлтшылдық

20

Бағалау критерийі
«Экспорт», «импорт»,
«экспансия», «отарлау»,
«фактория» ұғымдарын
қолданып, тауар-ақша
қатынастарының
дамуын анықтайды

«Либерализм»,
«консерватизм»,
«социализм»,
«марксизм»,
«ұлтшылдық»
ұғымдарын тарихи
оқиғаларды ажырату
үшін пайдаланады
Жалпы балл

Тапсырм
Дескриптор
а№
Білім алушы
«экспорт» ұғымын қолданып, Қытайдағы
1
тауар-ақша қатынастарының дамуын
көрсетеді;
«импорт» ұғымын қолданып, Қытайдағы
тауар-ақша қатынастарының дамуын
көрсетеді;
«экспансия» ұғымын қолданып, Қытайдағы
тауар-ақша қатынастарының дамуын
көрсетеді;
«отарлау» ұғымын қолданып, Қытайдағы
тауар-ақша қатынастарының дамуын
көрсетеді;
«фактория» ұғымын қолданып, Қытайдағы
тауар-ақша қатынастарының дамуын
көрсетеді;
Қытайдағы тауар-ақша қатынастарының
дамуына қорытынды жазады;
2
«либерализм» ұғымының мәнін тарихи
оқиғаларға қатысты ашып жазады;
«консерватизм» ұғымының мәнін тарихи
оқиғаларға қатысты ашып жазады;
«социализм» ұғымының мәнін тарихи
оқиғаларға қатысты ашып жазады;
«марксизм» ұғымының мәнін тарихи
оқиғаларға қатысты ашып жазады;
«ұлтшылдық» ұғымының мәнін тарихи
оқиғаларға қатысты ашып жазады.

Балл
1

1

1

1

1

1
1
1
1
1
1
11

21

«XІX ғасырдағы Қытай мен Еуропа елдері» және «Революциялық идеялардың XІX ғасырдағы Еуропаға әсері» бөлімдері бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
критерийі
«Экспорт», «импорт»,
«экспансия», «отарлау»,
«фактория» ұғымдарын
қолданып, тауар-ақша
қатынастарының дамуын
анықтайды

«Либерализм»,
«консерватизм»,
«социализм», «марксизм»,
«ұлтшылдық» ұғымдарын
тарихи оқиғаларды
оқиғаларды ажырату үшін
пайдаланады

Төмен
«Экспорт», «импорт»,
«экспансия», «отарлау»,
«фактория» ұғымдарын қолданып,
Қытайдағы тауар-ақша
қатынастарының дамуын
көрсетуде қиналады

«Либерализм», «консерватизм»,
«социализм», «марксизм»,
«ұлтшылдық» ұғымдарының
мәнін тарихи оқиғаларға қатысты
ашуда қиналады

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
«Экспорт», «импорт», «экспансия»,
«отарлау», «фактория» ұғымдарын
қолданып, Қытайдағы тауар-ақша
қатынастарының дамуын көрсетуде
қателіктер жібереді

«Либерализм», «консерватизм»,
«социализм», «марксизм»,
«ұлтшылдық» ұғымдарының мәнін
тарихи оқиғаларға қатысты ашуда
қателіктер жібереді

22

Жоғары
«Экспорт», «импорт»,
«экспансия», «отарлау»,
«фактория» ұғымдарын қолданып,
Қытайдағы тауар-ақша
қатынастарының дамуын көрсетеді

Тарихи оқиғаларды түсіндіру үшін
«либерализм», «консерватизм»,
«социализм», «марксизм»,
«ұлтшылдық» ұғымдарының
мәнін тарихи оқиғаларға қатысты
ашады

«XІX ғасырдағы Ресейдегі қоғамдық-саяси ойдың дамуы» және
«XІX ғасырдағы еуропалық отаршыл үстемдік» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау
Тақырып

Оқу мақсаты

Бағалау критерийі

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты
1.





Неліктен ІІ Александр патша «Халық еркі» ұйымының
құрбаны болды? 1857-1859 жж. Үндістандағы оқиғаларды
XIX ғасырдағы британдықтар мен қазіргі кездегі үндістер
қалай баяндайды?
7.2.3.1 Тарихи оқиғаны түсіндіру үшін «басыбайлы құқық»,
«декабристер», «халықшылдар», «жеке террор»,
«пролетариат диктатурасы» ұғымдарын қолдану
7.3.2.6 Еуропалық отаршылдық экспансияның Шығыстың
дəстүрлі қоғамдарына ықпалын сипаттау
Білім алушы
• «Басыбайлы құқық», «декабристер»,
«халықшылдар», «жеке террор», «пролетариат
диктатурасы» ұғымдарын қолдана отырып,
Ресейдегі тарихи оқиғаларға сипаттама береді
• Шығыстың дәстүрлі қоғамында отаршылдық
жаулап алудың әсерін көрсетеді
Қолдану
20 минут

Төмендегі терминдерді қолданып, Ресейдегі саяси оқиғаларға сипаттама жазыңыз.
«Басыбайлы құқық» «Декабристер» «Халықшылдар» «Пролетариат диктатурасы» -

2. 1857—1859 жылдардағы Үндiстандағы ұлт-азаттық көтерiлiс туралы сұрақтарға жауап
беріңіз.
Көтерілістің шығу себептері
Көтерілістің нәтижесі
ХІХ ғасырдың екінші жартысында Үндістанда болған 2 өзгерісті жазыңыз
Үнді ұлттық қозғалысының жетекші күші
«Свадеши», «свараджа» ұрандарының мәнін ашып көрсетіңіз
Тарихи маңызы

23

Бағалау критерийі
«Басыбайлы құқық»,
«декабристер»,
«халықшылдар»,
«жеке террор»,
«пролетариат
диктатурасы»
ұғымдарын қолдана
отырып, Ресейдегі
тарихи оқиғаларға
сипаттама береді
Шығыстың дәстүрлі
қоғамында
отаршылдық жаулап
алудың әсерін
көрсетеді

Жалпы балл

Тапсырма

1

2

Дескриптор
Білім алушы
«басыбайлы құқық» ұғымын қолданып,
Ресейдегі тарихи оқиғаларды сипаттайды;
«декабристер» ұғымын қолданып, Ресейдегі
тарихи оқиғаларды сипаттайды;
«халықшылдар» ұғымын қолданып,
Ресейдегі тарихи оқиғаларды сипаттайды;
«пролетариат диктатурасы» ұғымын
қолданып, Ресейдегі тарихи оқиғаларды
сипаттайды;

Балл

көтерілістің шығу себептерін жазады;
көтеріліс нәтижесін жазады;
Үндістанда орын алған 1- өзгерісті жазады;
Үндістанда орын алған 2- өзгерісті жазады;

1
1
1
1

Үнді ұлттық қозғалысының жетекші күшін
жазады;
«свадеши», «свараджа» ұрандарының мәнін
ашып жазады;
тарихи маңызын сипаттайды.

1

24

1
1
1
1

1
1
11

«XІX ғасырдағы Ресейдегі қоғамдық-саяси ойдың дамуы» және «XІX ғасырдағы еуропалық отаршыл үстемдік» бөлімдері бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
критерийі
«Басыбайлы құқық»,
«декабристер»,
«халықшылдар», «жеке
террор», «пролетариат
диктатурасы» ұғымдарын
қолдана отырып, Ресейдегі
тарихи оқиғаларға сипаттама
береді
Шығыстың дәстүрлі
қоғамында отаршылдық
жаулап алудың әсерін
көрсетеді

Төмен
«Басыбайлы құқық»,
«декабристер», «халықшылдар»,
«жеке террор», «пролетариат
диктатурасы» ұғымдарын
қолданып, Ресейдегі тарихи
оқиғаларды сипаттауда қиналады

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
«Басыбайлы құқық»,
«декабристер», «халықшылдар»,
«жеке террор», «пролетариат
диктатурасы» ұғымдарын
қолданып, Ресейдегі тарихи
оқиғаларды сипаттауда қателіктер
жібереді

Жоғары
«Басыбайлы құқық»,
«декабристер», «халықшылдар»,
«жеке террор», «пролетариат
диктатурасы» ұғымдарын
қолданып, Ресейдегі тарихи
оқиғаларды сипаттайды

Көтерілістің шығу себептерін,
көтеріліс нәтижесін, Үндістанда
орын алған 1/2 өзгерістерді, Үнді
ұлттық қозғалысының жетекші
күшін, «свадеши», «свараджа»
ұрандарының мәнін ашып жазуда
және тарихи маңызын сипаттауда
қиналады

Көтерілістің
шығу
себептерін,
көтеріліс нәтижесін, Үндістанда
орын алған 1/2 өзгерістерді, Үнді
ұлттық қозғалысының жетекші
күшін,
«свадеши»,
«свараджа»
ұрандарының мәнін ашып жазуда
және тарихи маңызын сипаттауда
қателіктер жібереді

Көтерілістің шығу себептерін,
көтеріліс нәтижесін, Үндістанда
орын алған 1/2 өзгерістерді,
Үнді ұлттық қозғалысының
жетекші күшін, «свадеши»,
«свараджа» ұрандарының мәнін
ашып жазуда және тарихи
маңызын сипаттайды

25

IV ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
«Америка Құрама Штаттарының күшеюі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып

АҚШ-тағы құлдық қалай жойылды ?
Неліктен АҚШ өз әскери кемелерін Жапонияға жіберді?

Оқу мақсаты

7.4.2.1 Түрлі мемлекеттердің өнеркəсіптік даму сатысына өту
процесінің ерекшеліктерін анықтау
7.2.1.2 Миссионерліктің міндеттерін анықтау
Білім алушы
• Мемлекеттердің
өнеркəсіптік
даму
сатысының
ерекшеліктерін ажыратады
• Миссионерлердің міндетін көрсетеді
Қолдану

Бағалау критерийі

Ойлау дағдыларының
деңгейі

20 минут
Орындау уақыты
Тапсырма
1. Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі АҚШ-тың үлесін анықтаңыз.
1820 ж

1860ж

АҚШ-тағы азаматтық соғыс жылдарының бастапқы кезеңiнде өнеркәсiп өнiмi 4орынға шықты. 1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп өндiрiсiнiң жедел дамуын немен
түсiндiресіз?
2 мысал келтіріңіз

ХIХ ғасырдың бiрiншi жартысында жол-көлiк жүйесi де жылдам дамуына мысал
келтiрiңіз.
ХIХ ғасырда АҚШ-та жұмысшы қозғалысы Батыс Еуропа елдерiне қарағанда неге
баяу жүрдi?
Америка жұмысшыларының таптық күрестегi қайшылықтарының 1 себебiн
анықтаңыз.
2. «Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі елдердің үлесі (%)» диаграммасын талдаңыз.
1900 жылдарға АҚШ өнеркәсіп өнімінің бірінші орынға шығу себептерін анықтаңыз. (2ден кем емес).

26

3. Кестені толтырыңыз.
Миссионер
дегеніміз кімдер?

• ____
Миссионердің
басты міндеті
қандай?

• ____
Миссионерлердің
іс-әрекетіне
мысал келтіріңіз

27

• ____

Бағалау
критерийі
Мемлекеттердің
өнеркəсіптік
даму сатысының
ерекшеліктерін
ажыратады

Тапсырма

1

2

Миссионерлердің
міндетін
көрсетеді

3

Дескриптор
Білім алушы
Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі АҚШ-тың
үлесін анықтайды;
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп өндiрiсiнiң жедел
дамуына 1-мысал келтіреді;
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп өндiрiсiнiң жедел
дамуына 2-мысал келтіреді;
ХIХ ғасырдың бiрiншi жартысында жол-көлiк
жүйесi де жылдам дамуына мысал келтіреді;
ХIХ ғасырда АҚШ-та жұмысшы қозғалысы
Батыс Еуропа елдерiне қарағанда неге баяу
жүргендігін анықтайды;
Американ жұмысшыларының таптық күрестегi
қайшылықтарының себебін анықтайды;

Балл
1
1
1
1
1

1

1900 жылдарға АҚШ өнеркәсіп өнімінің
бірінші орынға шығуының 1-себебін жазады;
1900 жылдарға АҚШ өнеркәсіп өнімінің
бірінші орынға шығуының 2-себебін жазады.
миссионерлердің кім екендігін түсіндіреді;

1

миссионерлердің басты міндетін көрсетеді;

1

миссинерлердің іс-әрекетіне мысал келтіреді.

1

Жалпы балл

1
1

11

28

«Америка Құрама Штаттарының күшеюі» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат
ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
критерийі
Мемлекеттердің
өнеркəсіптік даму
сатысының
ерекшеліктерін
ажыратады

Төмен
Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі
АҚШ-тың үлесін,
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп
өндiрiсiнiң жедел дамуын,
ХIХ ғасырдың бiрiншi
жартысында жол-көлiк жүйесi
де жылдам дамуын, жұмысшы
қозғалысының неге баяу
жүргендігін, Американ
жұмысшыларының таптық
күрестегi қайшылықтарының
себептерін анықтап,1900
жылдарға АҚШ өнеркәсіп
өнімінің бірінші орынға
шығуының 1/2 себептерін
жазуда қиналады

Миссионерлердің міндетін Миссионерлердің кім екендігін,
көрсетеді
миссионерлердің басты
міндетін жазып,
миссионерлердің іс-әрекетіне
мысал келтіруде қиналады

Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі АҚШтың үлесін,
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп өндiрiсiнiң
жедел дамуын анықтап, оған 1/2 мысал
келтіруде, ХIХ ғасырдың бiрiншi
жартысында жол-көлiк жүйесi де
жылдам дамуын, жұмысшы
қозғалысының неге баяу жүргендігін,
Американ жұмысшыларының таптық
күрестегi қайшылықтарының
себептерін анықтап,1900 жылдарға
АҚШ өнеркәсіп өнімінің бірінші
орынға шығуының 1/2 себептерін
жазуда қателіктер жібереді

Миссионерлердің кім екендігін,
миссионерлердің басты міндетін жазып,
миссионерлердің іс-әрекетіне мысал
келтіруде қателіктер жібереді

29

Жоғары
Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі
АҚШ-тың үлесін,
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп
өндiрiсiнiң жедел дамуын,
ХIХ ғасырдың бiрiншi
жартысында жол-көлiк жүйесi де
жылдам дамуын, жұмысшы
қозғалысының неге баяу
жүргендігін, Американ
жұмысшыларының таптық
күрестегi қайшылықтарының
себептерін анықтап, 1900
жылдарға АҚШ өнеркәсіп өнімінің
бірінші орынға шығуының 1/2
себептерін жазады
Миссионерлердің кім екендігін,
миссионерлердің басты міндетін
жазып, миссионерлердің ісәрекетіне мысал келтіреді

«Суретшілер мен жазушылардың көзқарасымен XІX ғасырдағы өзгерістерге шолу»
және «Ғылыми ойдың дамуы» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау
Тақырып

XІX ғасырдағы өнер мен әдебиет әлеуметтік әділетсіздікті
қалай суреттейді? XIX ғасырдағы қай ғылыми жаңалықтың
адамдар өміріне ықпалы зор болды?

Оқу мақсаты

7.2.2.2 Өнердегі негізгі стильдер мен ағымдарды
(неоклассицизм, романтизм, импрессионизм, реализм)
анықтау
7.2.2.1 Тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер
туындыларын пайдалану
7.2.4.1 Өзгерістер мен сабақтастықты көрсету арқылы, адам
мен қоғам өміріндегі ғылыми жаңалықтардың маңызын
талдау
Білім алушы
• Неоклассицизм, романтизм, импрессионизм, реализм
ағымдарын жіктейді
• Өнер туындыларын қолдану арқылы тарихи оқиғаны
интерпретациялайды
• Ғылыми
жаңалықтардың
ашылуы
туралы
ақпараттарды анықтап, ғылыми жаңалықтардың адам
өміріндегі маңызына баға береді
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
20 минут

Бағалау критерийі

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Орындау уақыты
Тапсырма

1. Берілген суреттерді стиль түріне қарай сәйкестендіріңіз.

А.
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!