Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson Plan 10

    Theme of the lesson.

    Unit:3


    Teacher’s name:

    Ikhsanova A.S.

    Date:


    Grade:6

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Earth’s oceans.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.4.5.1 deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    6.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about limited range of short, simple texts on general and curricular topics


    Lesson objectives:

    understand the specific information of the text while listening basing on the context

    express their ideas on the topic using the target vocabulary

    Assessment criteria

    • understand specific information by reading

    • demonstrate skills of listening through reflecting activities

    • define target vocabulary

    analyze given feedback and give constructive answers to feedback

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up


    2 min.


    Organization moment:

    1.Greeting.

    Ask students come to the pictures, which are on the wall. In order show their feelings before the lesson.

    “I want you to come closer to the pictures, which you can see on the wall. As you noticed they are differ from each other.

    1.picture- if you feel very fine today and you are waiting something new today.

    2.picture-if you are ok and ready for the lesson.

    3.picture-If you are a bit nervous but will try your best go over there.”


    Increasing students` psychological motivation.

    Comes closer to the picture, which best describes their feelings before the lesson.

    “I’m nice today, I’m full of enthusiasm,…”


    Efficiency:By telling their felling, mood before the lesson they will become calm and confident, because this activity is interesting one..

    At the organization moment T tries to award active Ss.«The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    Pictures on the wall

    Lead in.




    12min

    Ask situational questions, and tell the students guess the theme.

    “Now my Dears I ask you some questions, but you should know that all of them has the same answer. In the picture you can see a plant, which is dying. What should we do in order to save it?

    -Yes, you are right, we need water. In the next picture you can see a Man, who is very thirsty-

    What does he want now?

    -Yes, you are right, we need water. Today we’ll talk about water and oceans.”



    Respond to the question and guess the theme.

    Efficiency:Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -pronounce correctly

    - find the translation of the word

    -guess the theme



    Self assessment

    The Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Success Ladder.


    Whiteboard


    Pictures


    https://

    wordwall.

    net/myactivities


    Middle of the lesson


    4 min


    Dividing into groups Now, all together have a look under your desks, there you can find fish. If your fish’s colour red you’ll sit here, if your colour is blue you’ll sit here.

    Sits on the desks concerning the color of the fish under the desk


    Pictures of fish

    Read the title

    Questions:

    Name the oceans

    How much of the Earth’s surface do they cover? Which is the smallest?

    Which is the largest ocean?



    Listening “Earth`s oceans”

    “Matching”

    Matching the new words with their translation after group discussion.

    Make up - Put together, construct or compose

    Cover -

    to place something over or upon, as for protection,

    concealment, or warmth

    Join -

    to bring in contact, connect, or bring or put together: Volcanic activity - an opening in the earth's crust from which molten lava, rock fragments, ashes, dust,

    and gases are ejected from below the earth's surface.

    Mountain range- is a series

    of mountains or hills ranged in a line and connected by high ground.

    Breeze -

    a wind or current of air, especially a light or moderat e one.

    Monsoon -

    the season during which the southwest monsoon blows, commonly marked by heavy rains; rainy season. Flood is an overflow of water that submerges land that is usually dry.


    Descriptor:

    1.Learners would read the title

    2.Learners would work in a group

    3.Learners would answer the questions after group discussion



    Descriptor: 1.Learners should listen with supported followings

    2.Learners should to find out unfamiliar words

    3.Learners should think about the meaning of the words

    4.Learners should discuss their ideas in pairs

    5.Learners should share their answers

    6.Learners should check their answers by matching given definitions



    Whiteboard


    Student’s book p38







    https://

    www.youtube

    .com/watch?v

    =6zrn4-FfbXw


    Excel 6 grade

    Exercise 1 page

    38





    “Think Pair Share” method


    https://www.thesaurus

    .com/browse/make

    %20up?s=t




    7 min

    Gives learners a text which divided into two parts.

    “red fish- will read the text about Pacific and Atlantic ocean, blue fish- will read about Indian, Southern and Arctic ocean. Then you’ll translate them.” For this task I’ll give you 3 minutes.



    Read text and translate it.

    Descriptor:

    -read the text correctly

    -pronounce the letters accurately


    Student's book

    P 38

    3 min

    Let’s have a rest and sing a song! “My bonnie is over the ocean”

    Sing a song together with teacher


    Whiteboard

    https:

    //www.

    youtube.

    com/watch

    ?v=p

    YpK9UiAA-A










    13 min

    Method “Tarsya”



    Conclusion

    Say two things you remember about each ocean to your partner.

    Learners will make a conclusion from what they’ve heard.





    Descriptor: Read question and find answer by puzzle


    Descriptor:

    Learners will make 2 circles

    And they will say to their partners 3-4 things that they remember

    Learners in circle 1 will move clockwise

    Learners in circle 2 will move counterclockwise


    Group assessment

    They have mistakes

    (raw fish)

    They haven’t mistakes(fried fish)


    Peer assessment

    Positive comments

    Excel 6 grade

    Exercise 2 page

    38


    “Jigsaw” method

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Ихсанова Айгуль Сагитовна
    07 Ақпан 2023
    598
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Earth’s oceans.

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Earth’s oceans.

    Материал туралы қысқаша түсінік
    6.4.5.1 deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts 6.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about limited range of short, simple texts on general and curricular topics
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson Plan 10

    Theme of the lesson.

    Unit:3


    Teacher’s name:

    Ikhsanova A.S.

    Date:


    Grade:6

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Earth’s oceans.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.4.5.1 deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    6.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about limited range of short, simple texts on general and curricular topics


    Lesson objectives:

    understand the specific information of the text while listening basing on the context

    express their ideas on the topic using the target vocabulary

    Assessment criteria

    • understand specific information by reading

    • demonstrate skills of listening through reflecting activities

    • define target vocabulary

    analyze given feedback and give constructive answers to feedback

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up


    2 min.


    Organization moment:

    1.Greeting.

    Ask students come to the pictures, which are on the wall. In order show their feelings before the lesson.

    “I want you to come closer to the pictures, which you can see on the wall. As you noticed they are differ from each other.

    1.picture- if you feel very fine today and you are waiting something new today.

    2.picture-if you are ok and ready for the lesson.

    3.picture-If you are a bit nervous but will try your best go over there.”


    Increasing students` psychological motivation.

    Comes closer to the picture, which best describes their feelings before the lesson.

    “I’m nice today, I’m full of enthusiasm,…”


    Efficiency:By telling their felling, mood before the lesson they will become calm and confident, because this activity is interesting one..

    At the organization moment T tries to award active Ss.«The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    Pictures on the wall

    Lead in.




    12min

    Ask situational questions, and tell the students guess the theme.

    “Now my Dears I ask you some questions, but you should know that all of them has the same answer. In the picture you can see a plant, which is dying. What should we do in order to save it?

    -Yes, you are right, we need water. In the next picture you can see a Man, who is very thirsty-

    What does he want now?

    -Yes, you are right, we need water. Today we’ll talk about water and oceans.”



    Respond to the question and guess the theme.

    Efficiency:Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -pronounce correctly

    - find the translation of the word

    -guess the theme



    Self assessment

    The Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Success Ladder.


    Whiteboard


    Pictures


    https://

    wordwall.

    net/myactivities


    Middle of the lesson


    4 min


    Dividing into groups Now, all together have a look under your desks, there you can find fish. If your fish’s colour red you’ll sit here, if your colour is blue you’ll sit here.

    Sits on the desks concerning the color of the fish under the desk


    Pictures of fish

    Read the title

    Questions:

    Name the oceans

    How much of the Earth’s surface do they cover? Which is the smallest?

    Which is the largest ocean?



    Listening “Earth`s oceans”

    “Matching”

    Matching the new words with their translation after group discussion.

    Make up - Put together, construct or compose

    Cover -

    to place something over or upon, as for protection,

    concealment, or warmth

    Join -

    to bring in contact, connect, or bring or put together: Volcanic activity - an opening in the earth's crust from which molten lava, rock fragments, ashes, dust,

    and gases are ejected from below the earth's surface.

    Mountain range- is a series

    of mountains or hills ranged in a line and connected by high ground.

    Breeze -

    a wind or current of air, especially a light or moderat e one.

    Monsoon -

    the season during which the southwest monsoon blows, commonly marked by heavy rains; rainy season. Flood is an overflow of water that submerges land that is usually dry.


    Descriptor:

    1.Learners would read the title

    2.Learners would work in a group

    3.Learners would answer the questions after group discussion



    Descriptor: 1.Learners should listen with supported followings

    2.Learners should to find out unfamiliar words

    3.Learners should think about the meaning of the words

    4.Learners should discuss their ideas in pairs

    5.Learners should share their answers

    6.Learners should check their answers by matching given definitions



    Whiteboard


    Student’s book p38







    https://

    www.youtube

    .com/watch?v

    =6zrn4-FfbXw


    Excel 6 grade

    Exercise 1 page

    38





    “Think Pair Share” method


    https://www.thesaurus

    .com/browse/make

    %20up?s=t




    7 min

    Gives learners a text which divided into two parts.

    “red fish- will read the text about Pacific and Atlantic ocean, blue fish- will read about Indian, Southern and Arctic ocean. Then you’ll translate them.” For this task I’ll give you 3 minutes.



    Read text and translate it.

    Descriptor:

    -read the text correctly

    -pronounce the letters accurately


    Student's book

    P 38

    3 min

    Let’s have a rest and sing a song! “My bonnie is over the ocean”

    Sing a song together with teacher


    Whiteboard

    https:

    //www.

    youtube.

    com/watch

    ?v=p

    YpK9UiAA-A










    13 min

    Method “Tarsya”



    Conclusion

    Say two things you remember about each ocean to your partner.

    Learners will make a conclusion from what they’ve heard.





    Descriptor: Read question and find answer by puzzle


    Descriptor:

    Learners will make 2 circles

    And they will say to their partners 3-4 things that they remember

    Learners in circle 1 will move clockwise

    Learners in circle 2 will move counterclockwise


    Group assessment

    They have mistakes

    (raw fish)

    They haven’t mistakes(fried fish)


    Peer assessment

    Positive comments

    Excel 6 grade

    Exercise 2 page

    38


    “Jigsaw” method

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Неміс тілі Тест 8 сынып
    07.02.2023
    598
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Ихсанова Айгуль Сагитовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации