Сабақтың
басы
|
І. Ұйымдастыру
кезеңі. Оқушылармен сәлемдесу.
Оқушыларды түгендеу.
Психологиялық жағымды
атмосфера орнату. “Майшам” әдісі.
Оқушылар шеңбер бойында тұрып, жағылып тұрған майшамды кезекпен
біріне –бірі бере отырып, жағымды қасиеттерін
айту.
Қызығушылықты
ояту. «Аллитерациялық тізбек»
әдісімен берілген тірек сөздерді
«Қазақстан» сөзімен байланыстырып, сөйлем
құрайды.
Тірек
сөздер: қазақ тілі, 9-орын, көп
ұлтты, зайырлы
Мысалы:
Қазақстан-зайырлы
мемлекет.
Қазақстан
Республикасының мемлекеттік тілі - қазақ
тілі.
Қазақстан – көп ұлтты
мемлекет.
Қазақстан жер көлемі
бойынша әлемде 9–
орында.
Тапсырма. «Құпия сөз» әдісі бойынша 4
топқа 4 түрлі сұрақ беріледі. Сұрақтың шешуін анықтау
керек.
1.Ата-бабамыз сан ғасырлар
бойы армандаған .... ( )
2. Жақсы өмір сүруге алған
құқық осының арқасында келді (
)
3. «Еркіндік» сөзінің синонимі
( )
4. Төрт буынды
сөз. (
)
ТӘУЕЛСІЗДІК
|
Оқушылармен сәлемдесу.
Оқушыларды түгендеу. Психологиялық жағымды
атмосфера орнату
«Сөздер тізбегі» әдісімен
берілген тірек сөздерді «Қазақстан» сөзімен байланыстырып, сөйлем
құрайды.
«Құпия сөз» әдісі бойынша
сабақ тақырыбын
анықтайды.
|
ҚБ
Ынталандыру
сөздері
«Тамаша»
«Жарайсың»
ҚБ
Жұлдызшалар
|
6-сынып қазақ
әдебиеті
|
Сабақтың
ортасы
|
ІІ.
Мағынаны тану. Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсаттары
таныстырылады.
Идея – көркем шығармада
айтылатын ой.
Е.Жүністің «Менің атым –
Тәуелсіздік» өлеңінің басты идеясы – еркіндіктің қадірін түсініп,
тәуелсіздіктің бағасын білуге
шақыру.
Ақын:
Тәуелсіздік – мен, ол – менің
асқақ аңызым,
Болмысы ол ұлдың өзіңнен
туған, Жарық Күн!!! – деп жігерлене мақтанышпен жырлайды.
Егемендіктің халық үшін орны ерекше екенін жеткізеді. Өлеңде ақын
айтқысы келген ойын тарихқа терең шолу жасай отырып, алты жасында
көргендерін жүрегімен сезіне жырына арқау етеді. Кішкентайынан
анасының терең, мазмұнға толы әңгімелерін тыңдап өскенін тілге тиек
етеді. Өлеңде ақын өз ойын өмірдегі нақты дәлелдер арқылы жеткізуге
тырысады. Ол:
...Алып қорғанның құлағанын
көрдім,
Небары алты
жасымда,
Алып тұлғалар жылағанын
көрдім,
Бастарын сүйеп ғасырға, – десе
, енді бір шумақтарында:
Алты
жасымда!
Жылаған жоқпын, сұраған жоқпын
анамнан,
Сол күні жаңа әнұран айтып
оралған,
Сол түні неге ұйықтамай маған
бір аңыз айтып шыққанын
Ұл жайлы Күннен
жаралған.
Түсінбесем де тыңдаймын, – деп
басынан өткендерін өлеңіне мысал етіп келтіре
кетеді.
Өлеңде ақын халқымыздың
бүгінге дейінгі жүріп өткен жолдарына, тарихына өз уақытының
талабына сай шолу жасайды.
Оған:
Алып мүсіндер қирағанын
көрдім,
Сұлаған жаудай
жебеден,
Алып саналар жиналарын
көрдім,
Тұрғызу үшін жаңа әлем! –
деген өлең жолдары дәлел. Ол халқымыздың соншама сыннан, талай тар
қыспақтан өткенін айта келіп, қазіргісін
бағамдайды:
…Тәуелсіздік
ше?
Ол – менің тегім, ұлдарыма оны
дарыттым.
Ақындық шалқу, шын
тебіреністен шыққан шабыт өлеңнің көркемдік мазмұнына, көркемдік
ерекшелігіне айналған.
«Кім, қашан, қайда?»
стратегиясы арқылы тұлғаны
таниды.
1-тапсырма
Ерлан Жүніс
кім?
Дескриптор
Кесте
Аудиожазбадан Ерлан
Жүністің «Менің атым-Тәуелсіздік» өлеңі
тыңдатылады.
https://www.youtube.com/watch?v=5b2U_ntbl-0
2- тапсырма. «Галереяда ой
шарлау» әдісі
Ақын өлеңіндегі тәуелсіздік
тарихы қандай?
Дескриптор
ҚБ
3-
тапсырма. «Пазл»
әдісі
«Менің атым-Тәуелсіздік»
өлеңінің түйінді ойы
қандай?
Дескриптор
-
Бөлшектегі тапсырманы
оқиды.
-
Шығарма мазмұнымен
байланыстырады.
-
Өз көзқарасын ортаға
салады.
-
Тұжырымды пікірді
айтады.
-
Бөлшектен бүтін
жасайды.
1-бөлшек Алтын
ғасыр
2-бөлшек Тәуелсіздік-
мен
3-бөлшек Алтын
ұрпақ
4-бөлшек Жарық
күн
|
«Кім, қашан, қайда?» стратегиясы арқылы тұлғаны
таниды.
Кестені
толтырады.
Аудиожазбадан Ерлан Жүністің
«Менің атым-Тәуелсіздік» өлеңі тыңдай
отырып, әлеуметтік-қоғамдық мәселені
идеясы арқылы түсінуге назар
аударады.
Суретті мұқият
қарайды.
Ақын өлеңіндегі шумақтардан
суретпен сәйкестікті
табады.
Шумақты оқу арқылы суретпен
байланысын айтады.
Бөлшектегі тапсырманы
оқиды.
Шығарма мазмұнымен
байланыстырады.
Өз көзқарасын ортаға
салады.
Тұжырымды пікірді
айтады.
Бөлшектен бүтін
жасайды.
|
ҚБ
Жұлдызшалар
ҚБ
Жұлдызшалар
ҚБ
Жұлдызшалар
|
Е.Жүністің "Менің
атым-Тәуелсіздік"
өлеңі
https://www.youtube.com/
watch?v=5b2U_ntbl-0
|