Ел ертеңі – білімді ұрпақ
Егеменді еліміздің тірегі – білімді, тәрбиелі
ұрпақ. Болашақта еліміздің мәртебесін көкке көтеріп, экономикасын
дамытатын,бүкіл әлемге Қазақстанды паш ететін бүгінгі жас
ұрпақ. Дана халқымыз
ежелден «Бала – өмір жалғасы» деп, бала тәрбиесіне ерекше
көңіл бөлген. Қазіргі кезде еліміздің білім беру ісінде айтарлы
өзгерістер болып жатқаны бәрімізге мәлім. Ал бүгінгі таңда
мектептің, мұғалімнің ең басты міндеті-рухани бай, жан-жақты
дамыған, дарынды, интербелсенді, бойында ұлттық құндылықтар бар
жеке тұлғаны қалыптастыру.
Рухани байлық ең алдымен әр
халықтың ұлттық әдет-салты, мәдениеті, өнері және шыққан түп
тамырында жататыны мәлім. Сол ұлттық құндылықтарды бүкіл адамзаттың
өз ұрпағын тәрбиелеудегі білім берудегі озық ұстанымдармен
байланыстыра отырып, әр баланың қабілетін, талантын ашып, өзіне
деген сенімін нығайтып, сан қилы өмірде аяғынан тік тұрып
кететініндей түрткі жасау біздің парыз, мақсат, тілек. Сол себепті
барша ұстаздардың, ата-ананың, қоғамның міндеті әдет-ғұрпымызды,
салт-дәстүрімізді жандандырып, ұлттық сана-сезімі жоғары тәрбиелі
ұрпақты өсіру. Қазақ халқының ағартушысы Мағжан
Жұмабаев «...Әрбір ұлттың баласы өз ұлтының арасында өз ұлты үшін
қызмет қылатын болғандықтан, тәрбиеші баланы сол ұлт тәрбиесімен
тәрбие қылуға міндетті»,- деген. Бұл үлкен міндетті орындауда
ұстаздардың ролі жоғары. Ол ең алдымен мұғалімнің даярлығына,оның
іс-тәжірибесінің қалыптасып шыңдалуына, білім білік дағдыларына
байланысты.
Қазіргі таңда мұғалім болу,
тәрбиеші болу оңай жұмыс емес. Басқа ешбір мамандық адамға дәл мұғалімге
қойылғандай талаптар қоймайды. Педагогтық қызметтің жетістігін
бағалау да өте қиын. Я.А.Коменский балаларға тәлім-тәрбие беріп
ұстаздық көрсететін мұғалімді өте жоғары бағалады: «Мұғалім мәңгі
нұрдың қызметшісі. Ол барлық ой мен қимыл әрекетіне ақылдың дәнін
сеуіп, нұр құятын тынымсыз лаулаған жалын иесі. Оларға тамаша
қызмет тапсырылған, күн
астында одан жоғары ешнәрсе болмақ емес». Балалардың санасы мен
мінез- құлқының қалыптасуына тәрбиешінің жеке басының, оның
моральдық бейнесінің атқаратын рөлі орасан зор. Бұл әсерді өзінің
күші жағынан ешнәрсемен салыстыруға болмайды. Бұл- ерекше құдіретті
күш. Орыстың ұлы педагогі Д.К.Ушинский «Тәрбие де барлығы да
тәрбиешінің жеке басына негізделуге тиіс. Ешқандай жарғы және
бағдарлама, ешқандай оқу орнының жасанды орталығы қаншалықты
жетілдірілгенімен тәрбие ісінде жеке адамды алмастыра
алмайды. Сондықтан тәрбиешінің жеке басына ерекше талаптар
жүктеледі. Ерік-қайраты күшті, қазіргі заман талабында өмір сүре
алатындай мінезге бай жас өспірімдерді қалыптастыру үшін мұғалімнің
өзінің жеке басы сол талаптарға сай болу керек. Тәрбиешінің жеке
басында сөз бен істің арасында алшақтық болмау керек.
Ендеше еліміз тәуелсіздікке
қолы жеткен қазіргі кезде білім беру жүйесіндегі негізгі міндет -
ұлтымыздың таным құндылықтарын бойына сіңіріп, салт-дәстүр,
әдет-ғұрып мәйегін ұрпақ санасына егу арқылы тәлім-тәрбие беру.
Ұстаз қолында адам тағдыры, болашақ ел тағдыры тұрады. Сол себепті
заман талабына сай шығармашылықпен, жаңашылдықпен сан қилы тәрбие
жұмыстарын жүргізу – ұстаздың басты міндеті екенін ұмытпауымыз
керек.