Күні:_______ Сыныбы:_9 «а»,«б»___
І. Сабақтың тақырыбы:
Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан қышқыл ерітіндісінің химиялық қасиеттері
ІІ. Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Электролиттік диссоциация тұрғысынан қышқылдардың қасиеттерін оқып үйренуді тереңдете түсу.
Дамытушылығы: Қышқылдардың химиялық қасиеттерін еске түсіре отырып, оқушыларды толық және қысқартылған иондық
теңдеуді жаза білуге және ерігіштік кестені пайдалануға, реакция өнімін дұрыс анықтауға жаттықтыру, икемділіктерін қалыптастыру.
Тәрбиелілігі: Оқушыларды ізденуге, ой-пікірін айтуға тәрбиелеу.
ІІІ. Керекті құралдар: реактивтер: HCl, H2SO4, Na2SO4, BaCl2, NaOH, CuSO4, AgNO3, NaCl ерітінділері, мырыш түйірі, темір
шеге, мыс(ІІ) оксиді, Са(ОН)2, сынауықтар, ерігіштік кесте, электрондық оқулық, тірек – нұсқа, компьютер, кодаскоп.
ІV. Өткізу әдісі: Сұрақ – жауап, оқулықпен жұмыс.
V. Сабақтың түрі: Жаңа сабақ.
VІ. Сабақтың жүрісі:
І. Кезеңі. Миға шабуыл.
Лезде жауап.
1) Төмендегі заттарды кластарға бөліп, иондарға ажыратыңдар және анықтамасы қалай айтылады. HCl, CuO, BaS, H2SO4, Na2SO4, H2SiO3, NaOH, Na2O, Fe(OH)3, AgNO3.
2) Қышқылдардың, негіздердің судағы ерітіндісінде лакмус қандай иондардың әсерінен, қандай түске өзгереді?
3) HCl, Na2SO4, NaOH қосылыстарындағы байланысты анықтаңдар.
ІІ. Ақпараттық кезең.
|
Индикатор |
Қышқыл |
Сілті |
Тұз (бейтарап) |
|
Лакмус |
Қызыл |
Көк |
Күлгін |
|
Метилоранж |
Қызғылт |
Сары |
Қызыл сары |
|
Фенолфталеин |
Түссіз |
Таңқурай түсті |
Түссіз |
І. Қышқылдардың химиялық қасиеті:
1) Қышқылдардың индикаторға әсері:
1-ші тәжірибе:
Үш сынауыққа да фосфор қышқылының ерітіндісін құйып, біріншісіне лакмус, екіншісіне метилоранж, үшіншісіне фенолфталеин ерітіндісін тамызып сынаңдар, қандай өзгеріс болды? Қорытынды:
3) Күшті қышқылдар негіздік оксидтермен тұз және су түзе әрекеттеседі (әлсіз қышқылдар әрекеттеспейді).
2 – ші тәжірибе.
Сынауыққа аздап мыс (ІІ) оксидін салып, үстіне күкірт қышқылы ерітіндісінен құйып, спирт шамы жалынында еппен қыздырайық.
Қорытынды:
4) Барлық қышқылдар сілтілермен тұз және су түзе отырып әрекеттеседі.
3 – ші тәжірибе. Электронды оқулықтан қарау.
А) Тұз қышқылының ерітіндісіне лакмус тамызып, оның үстіне қызыл түсі күлгін түске ауысқанша сілті құямыз. Бұл кезде тұнба да түспейді, газда бөлінбейді, тек лакмустың түсі өзгеріп, термометр жылу бөлінгенін көрсетеді.
Қорытынды: Б) Қышқылдар суда ерімейтін негіздермен де әрекеттеседі.
4-ші тәжірибе:
2HCl + Cu(OH)2↓ =
Cu(OH)2↓ + 2H+ =
5) Қышқылдар тұздармен әрекеттесіп, алмасу реакциясы жүреді, нәтижесінде ерімейтін тұз немесе әлсіз қышқыл түзіледі.
4-ші тәжірибе:
А) H2SO4 + BaCl2 =
Ә) Na2SiO3 + 2HCl =
Б) CaCO3 + 2HCl =
ІІІ Кері байланыс
2-74 е/ж И. Нұғыманов 67 бет.
Тест сұрақтары
-
Электролитке жататын затты көрсетіңіз:
A) HBr (ерітінді).
B) Н2 (газ).
C) С12Н22О11 (ерітінді).
D) КОН (қатты).
E) СО2 (газ)
-
Электролиттер күшін анықтайтын шама.
-
диссоциациялану дәрежесі
-
тотықтырғыш
-
катализатор
-
моль
-
масса
-
H2SO4 ыдырағанда неше сутек түзіледі?
-
7 B) 1 C) 2 D) 4 E) 5
-
Анион ретінде тек гидроксид иондарын беретін заттар.
-
қышқыл
-
негіз
-
тұз
-
оксид
-
металл
-
Тұздар диссоциацияланғанда катион ретінде не түзеді?
-
сутек
-
қышқыл қалдығы
-
оттек
-
металл
-
хлор
Үйге тапсырма. §9. А тапсырмасы
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан қышқыл ерітіндісінің химиялық қасиеттері
Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан қышқыл ерітіндісінің химиялық қасиеттері
Күні:_______ Сыныбы:_9 «а»,«б»___
І. Сабақтың тақырыбы:
Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан қышқыл ерітіндісінің химиялық қасиеттері
ІІ. Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Электролиттік диссоциация тұрғысынан қышқылдардың қасиеттерін оқып үйренуді тереңдете түсу.
Дамытушылығы: Қышқылдардың химиялық қасиеттерін еске түсіре отырып, оқушыларды толық және қысқартылған иондық
теңдеуді жаза білуге және ерігіштік кестені пайдалануға, реакция өнімін дұрыс анықтауға жаттықтыру, икемділіктерін қалыптастыру.
Тәрбиелілігі: Оқушыларды ізденуге, ой-пікірін айтуға тәрбиелеу.
ІІІ. Керекті құралдар: реактивтер: HCl, H2SO4, Na2SO4, BaCl2, NaOH, CuSO4, AgNO3, NaCl ерітінділері, мырыш түйірі, темір
шеге, мыс(ІІ) оксиді, Са(ОН)2, сынауықтар, ерігіштік кесте, электрондық оқулық, тірек – нұсқа, компьютер, кодаскоп.
ІV. Өткізу әдісі: Сұрақ – жауап, оқулықпен жұмыс.
V. Сабақтың түрі: Жаңа сабақ.
VІ. Сабақтың жүрісі:
І. Кезеңі. Миға шабуыл.
Лезде жауап.
1) Төмендегі заттарды кластарға бөліп, иондарға ажыратыңдар және анықтамасы қалай айтылады. HCl, CuO, BaS, H2SO4, Na2SO4, H2SiO3, NaOH, Na2O, Fe(OH)3, AgNO3.
2) Қышқылдардың, негіздердің судағы ерітіндісінде лакмус қандай иондардың әсерінен, қандай түске өзгереді?
3) HCl, Na2SO4, NaOH қосылыстарындағы байланысты анықтаңдар.
ІІ. Ақпараттық кезең.
|
Индикатор |
Қышқыл |
Сілті |
Тұз (бейтарап) |
|
Лакмус |
Қызыл |
Көк |
Күлгін |
|
Метилоранж |
Қызғылт |
Сары |
Қызыл сары |
|
Фенолфталеин |
Түссіз |
Таңқурай түсті |
Түссіз |
І. Қышқылдардың химиялық қасиеті:
1) Қышқылдардың индикаторға әсері:
1-ші тәжірибе:
Үш сынауыққа да фосфор қышқылының ерітіндісін құйып, біріншісіне лакмус, екіншісіне метилоранж, үшіншісіне фенолфталеин ерітіндісін тамызып сынаңдар, қандай өзгеріс болды? Қорытынды:
3) Күшті қышқылдар негіздік оксидтермен тұз және су түзе әрекеттеседі (әлсіз қышқылдар әрекеттеспейді).
2 – ші тәжірибе.
Сынауыққа аздап мыс (ІІ) оксидін салып, үстіне күкірт қышқылы ерітіндісінен құйып, спирт шамы жалынында еппен қыздырайық.
Қорытынды:
4) Барлық қышқылдар сілтілермен тұз және су түзе отырып әрекеттеседі.
3 – ші тәжірибе. Электронды оқулықтан қарау.
А) Тұз қышқылының ерітіндісіне лакмус тамызып, оның үстіне қызыл түсі күлгін түске ауысқанша сілті құямыз. Бұл кезде тұнба да түспейді, газда бөлінбейді, тек лакмустың түсі өзгеріп, термометр жылу бөлінгенін көрсетеді.
Қорытынды: Б) Қышқылдар суда ерімейтін негіздермен де әрекеттеседі.
4-ші тәжірибе:
2HCl + Cu(OH)2↓ =
Cu(OH)2↓ + 2H+ =
5) Қышқылдар тұздармен әрекеттесіп, алмасу реакциясы жүреді, нәтижесінде ерімейтін тұз немесе әлсіз қышқыл түзіледі.
4-ші тәжірибе:
А) H2SO4 + BaCl2 =
Ә) Na2SiO3 + 2HCl =
Б) CaCO3 + 2HCl =
ІІІ Кері байланыс
2-74 е/ж И. Нұғыманов 67 бет.
Тест сұрақтары
-
Электролитке жататын затты көрсетіңіз:
A) HBr (ерітінді).
B) Н2 (газ).
C) С12Н22О11 (ерітінді).
D) КОН (қатты).
E) СО2 (газ)
-
Электролиттер күшін анықтайтын шама.
-
диссоциациялану дәрежесі
-
тотықтырғыш
-
катализатор
-
моль
-
масса
-
H2SO4 ыдырағанда неше сутек түзіледі?
-
7 B) 1 C) 2 D) 4 E) 5
-
Анион ретінде тек гидроксид иондарын беретін заттар.
-
қышқыл
-
негіз
-
тұз
-
оксид
-
металл
-
Тұздар диссоциацияланғанда катион ретінде не түзеді?
-
сутек
-
қышқыл қалдығы
-
оттек
-
металл
-
хлор
Үйге тапсырма. §9. А тапсырмасы
шағым қалдыра аласыз













